×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/127/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αναπομπή από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης πρακτικού του Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής Επιμελητών Ιατρών ΕΣΥ. Έλεγχος νομιμότητας της διαδικασίας εκ μέρους του Υπουργού και έλεγχος πιστοποιητικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Δεν υφίσταται κατά χρόνο αρμοδιότητα του Υπουργού προς αναπομπή του σχετικού αξιολογικού πίνακα στο αρμόδιο Περιφερειακό Συμβούλιο Επιλογής Επιμελητών Α΄ και Επιμελητών Β΄ μετά την έκδοση και δημοσίευση της αποφάσεως διορισμού των επιλεγέντων ιατρών στις προκηρυχθείσες θέσεις. Περαιτέρω, στην εν θέματι περίπτωση, το εκδοθέν πιστοποιητικό, είναι έγκυρο, καθόσον η μη πρωτοκόλληση και σφράγισή του με το αποτύπωμα της επίσημης σφραγίδας του νοσοκομείου δεν επιδρούν στο κύρος αυτού. 2) Ο έλεγχος νομιμότητας εκ μέρους του αρμοδίου Υπουργού έγκειται σε έλεγχο του εξωτερικού τύπου του αξιολογικού πίνακα του Συμβουλίου Επιλογής, υπό την έννοια της μορφής και της διαδικασίας κατά την οποία πρέπει να εκδοθεί αυτός και που αφορά τη διαδικασία έκδοσης και δημοσίευσης της προκήρυξης, την πληρότητα και εγκυρότητα των προσκομισθέντων δικαιολογητικών (που αποδεικνύουν τη συνδρομή είτε τυπικών είτε ουσιαστικών προσόντων), κλπ, αλλά και σε έλεγχο της εσωτερικής νομιμότητας της κρίσεως του Συμβουλίου Επιλογής, ήτοι, της σαφήνειας (του ορισμένου) και της επάρκειας της αιτιολογίας της κρίσεως αυτού, ή της εισηγήσεως στην οποία παραπέμπει, επί ενός εκάστου κριτηρίου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/429/2007

Εξέλιξη μέλους ΔΕΠ. Έννοια εποπτείας Υπουργού Παιδείας. Αναπομπή κρίσεως από Υπουργό. Αποκλειστική προθεσμία. Επανάληψη διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο έλεγχος νομιμότητας του Υπουργού που ασκείται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία στην εξέλιξη μέλους ΔΕΠ είναι οριστικός και δεσμεύεται το Πανεπιστήμιο. Κατ’ αυτού μπορεί το Πανεπιστήμιο να ασκήσει αίτηση ακυρώσεως. Το Πανεπιστήμιο θα πρέπει να επαναλάβει τη διαδικασία από το σημείο που ο έλεγχος διαπίστωσε παρατυπία. Στην κοινή συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης και του Εκλεκτορικού Σώματος θα πρέπει να κριθούν όλα τα μέλη αυτών. Η αόριστη αναφορά εκλέκτορα στο βιογραφικό του κρινομένου δεν συνιστά ειδική αιτιολογία της ψήφου. Μετά την αναπομπή η διαδικασία κρίσεως διέπεται από τις νέες διαδικαστικού χαρακτήρα διατάξεις.


ΝΣΚ/301/2005

Συμμόρφωση της Διοίκησης σε ακυρωτική δικαστική απόφαση μετά τη νομοθετική κατάργηση του αξιολογικού πίνακα Διευθυντών και τη μεταβολή του τρόπου επιλογής τους.(...)Α) Η Διοίκηση οφείλει να προβεί σε συμμόρφωση προς την ακυρωτική δικαστική απόφαση, παρά τη νομοθετική κατάργηση της ισχύος του αξιολογικού πίνακα Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. (πλειοψ.) Β) Η συμμόρφωση θα λάβει χώρα στα πλαίσια του νομικού καθεστώτος επιλογής που ίσχυε κατά τον χρόνο εκδόσεως της ακυρωθείσης πράξεως, πλην όμως η σχετική αρμοδιότητα επιλογής ανήκει στο νέο θεσμοθετημένο όργανο, ήτοι στον Υπουργό Παιδείας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/119/2006

Μετατροπή προσωποπαγούς θέσης μέλους ΕΠ ΤΕΙ σε μόνιμη τακτική θέση – Εκλεκτορικό Σώμα – Έλεγχος νομιμότητας Υπουργού ΕΠΘ – Αναπομπή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφόσον το ειδικό εκλεκτορικό σώμα επανασυνεδριάζει υποχρεωτικά μετά από κάθε αναπομπή αλλά λαμβάνει μη νομίμως και καταχρηστικώς θετική απόφαση για τη μετατροπή της προσωποπαγούς θέσης του αιτούντος σε μόνιμη τακτική, ο μόνος τρόπος για να μην ολοκληρωθεί η διαδικασία μετατροπής της θέσης του στερουμένου τυπικού προσόντος μέλους ΕΠ του ΤΕΙ είναι η έκδοση πράξης αναπομπής για κάθε πρακτικό κρίσης αυτού, που εκδίδει το οικείο εκλεκτορικό μετά από κάθε αναπομπή, μη δυναμένης να τύχει εφαρμογής στην περίπτωση αυτή ούτε και κατ’ αναλογία της διατάξεως της παρ.3 του άρθρου 4 του Ν 2690/1999, όπως αυτή αντικαταστάθηκε από την παρ.3 του άρθρου 11 του Ν 3230/2004. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/201/2003

Πανεπιστήμιο. Ακύρωση και αναπομπή στο Πανεπιστήμιο εισηγητικής έκθεσης τριμελούς εισηγητικής επιτροπής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, η οποία θα κρίνει μετά από αναπομπή ακυρωθείσης από το ΣτΕ σύνθετης διοικητικής πράξης (εισηγητική έκθεση τριμελούς εισηγητικής επιτροπής), θα έχει την σύνθεση του χρόνου κρίσεως μετά την αναπομπή, η ίδια δε τριμελής επιτροπή θα επανασυντάξει την εισηγητική της έκθεση σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ.


ΝΣΚ/19/2023

Έλεγχος νομιμότητας από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, κατά το στάδιο του διορισμού δικαστικού επιμελητή, της συνδρομής των τυπικών προσόντων των υποψηφίων για συμμετοχή στο διαγωνισμό πρόσληψης δικαστικών επιμελητών.(...)Ο Υπουργός Δικαιοσύνης, στο πλαίσιο του διενεργούμενου από αυτόν ελέγχου νομιμότητας κατά το στάδιο του διορισμού δικαστικού επιμελητή, δεν δεσμεύεται από την απόφαση της Εξεταστικής Επιτροπής του άρθρου 8 παρ. 3 του Κώδικα Δικαστικών Επιμελητών (ν.2318/1995) ως προς τη συνδρομή των τυπικών προσόντων των υποψηφίων για συμμετοχή στο διαγωνισμό πρόσληψης δικαστικών επιμελητών και δικαιούται να ελέγχει τη συνδρομή των προσόντων αυτών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η κατοχή από τον υποψήφιο πτυχίου Νομικής Σχολής ημεδαπού πανεπιστημίου ή ισότιμου αλλοδαπού αναγνωρισμένου από το νόμο και επί αρνητικής διαπίστωσης, να αρνηθεί το διορισμό (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/145/2007

Αναγνώριση προϋπηρεσίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση ιατρών υποψηφίων για την κατάληψη θέσης Επιμελητή Β’ Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 1 παρ.3 και 3 Κεφάλαιο Β’ της υπ’ αριθ. ΔΥ13α/οικ.39832/4.12.1997 αποφάσεως του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας, ερμηνευομένων υπό το πνεύμα της κοινοτικής νομοθεσίας, για τον υπολογισμό και τη αξιολόγηση της προϋπηρεσίας υποψηφίου για την κατάληψη θέσης κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. Επιμελητών Β’, λαμβάνεται υπόψη και η προϋπηρεσία ειδικευμένου ιατρού σε υπηρεσίες του κρατικού συστήματος υγείας κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


ΝΣΚ/442/2004

Δυνατότητα ή μη από την Διοίκηση διορισμού των δύο πρώτων καταταγέντων στον πίνακα κατάταξης του Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής Επιμελητών Ε.Σ.Υ. του Π.Γ.Ν. «ΑΤΤΙΚΟΝ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δύναται να εφαρμοσθεί η διάταξη της παρ.5 του άρθρου 69 του Ν 2071/1992 και να διορισθεί ο επόμενος του αξιολογικού πίνακα, στην περίπτωση που αποδειχθεί ότι ο υποψήφιος ιατρός δεν έχει τα κατά νόμο απαραίτητα τυπικά προσόντα διορισμού ή συντρέχει στο πρόσωπό του κώλυμα διορισμού, τόσο κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής της αιτήσεως όσο και κατά το χρόνο διορισμού (άρθρο 10 παρ.1 και 2 του Ν 2683/1999). Συνεπώς, και στο υπό κρίση ζήτημα, θα πρέπει να ερευνηθεί αν η έλλειψη τυπικών προσόντων ή τα κωλύματα διορισμού προκύπτουν άμεσα από τα στοιχεία του τηρουμένου στην αρμόδια Υπηρεσία φακέλου.


ΝΣΚ/321/2012

Α.Ε.Ι. – Εκλογή μέλους ΔΕΠ – Έλεγχος νομιμότητας Υπουργού – Αναπομπή – Επανάληψη διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η εκδιδόμενη στα πλαίσια ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας εκλογής, εξέλιξης ή μονιμοποίησης μέλους ΔΕΠ-ΑΕΙ, απόφαση του Υπουργού Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, εφόσον δεν έχει ανασταλεί δικαστικώς η εκτέλεσή της, είναι υποχρεωτική για το Πανεπιστήμιο, το οποίο οφείλει να συμμορφωθεί στον έλεγχο του Υπουργού, με την έκδοση απόφασης ανάκλησης της πράξης. Κατά την επανάληψη της εκλογικής διαδικασίας η Σχολή ΕΜΦΕ υποχρεούται να προβεί στη συνέχιση και ολοκλήρωση της αναπεμφθείσας εκλογής και συγκεκριμένα υποχρεούται να προβεί στη συγκρότηση νέου εκλεκτορικού σώματος αποτελούμενου από δέκα πέντε (15) μέλη, το οποίο ακολούθως θα συγκροτήσει την τριμελή εισηγητική επιτροπή, η οποία και θα συντάξει νέα εισηγητική έκθεση, με βάση την οποία και θα ακολουθήσει η τελική κρίση και η ολοκλήρωση της διαδικασίας διορισμού (εξέλιξη), κατά τις κείμενες διατάξεις.


ΕΑΛΕ/Γ.Π. οικ. 40947/2020

Τροποποίηση της υπ’ αρ. ΕΑΛΕ/Γ.Π. οικ. 33003/ 27-04-2018 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας, «Καθορισμός κριτηρίων επιλογής γνωμοδοτούντων ιατρών που συμμετέχουν στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Προέγκρισης (Σ.Η.Π.) του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ)» (Β’ 1577).


ΝΣΚ/496/2012

Επανάληψη διαδικασίας ακυρωθείσας εκλογής μέλους Ε.Π. – Έλεγχος νομιμότητας επί του πρακτικού επιλογής – Έκδοση πράξης διορισμού – Αρμόδια όργανα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδια όργανα για την άσκηση ελέγχου νομιμότητας του πρακτικού επιλογής είναι τα όργανα που ορίζονται από το Ν. 4009/2011 και το αυτό ισχύει και για τη δημοσίευση και έκδοση της πράξης διορισμού, η δε διαδικασία εκλογής και εξέλιξης διέπεται από τις προϊσχύσασες διατάξεις. (ομοφ.)