ΝΣΚ/128/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών – Ερμηνεία συμβάσεως – Αμοιβή αναδόχου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από την ερμηνεία της συμβάσεως προκύπτει ότι η προβολή και η πληροφόρηση του έργου στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, έπρεπε να γίνει σταδιακά ανά τρίμηνο, ώστε να καλύπτεται όλο το συμβατικό διάστημα των 12 μηνών, για να είναι νόμιμη η αμοιβή του αναδόχου. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜ.6/2702/2010(ΣΤ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι με την προσκόμιση ενώπιόν του του ανωτέρω πιστοποιητικού καλύπτεται η σχετική υποχρέωση της αναδόχου, ώστε να καταστεί οριστική ανάδοχος του διαγωνισμού.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ......, πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη με αυτήν 184/2010 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και να υπογραφεί το οικείο σχέδιο συμβάσεως
ΝΣΚ/153/2008
Σύμβαση προμήθειας μηχανογραφικού συστήματος. Δυνατότητα ή μη καταρτίσεως συμπληρωματικής συμβάσεως με πρόβλεψη διαφορετικού τρόπου πληρωμής του αναδόχου για το κόστος συντηρήσεως. Κατάπτωση εγγυητικών επιστολών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υφισταμένης συμβάσεως προμηθείας μηχανογραφικού συστήματος σε δημόσια υπηρεσία, δεν υπάρχει δυνατότητα συνάψεως άλλης συμβάσεως μεταξύ των μερών που θα προβλέπει διαφορετικό τρόπο πληρωμής του αναδόχου για τις υπηρεσίες συντηρήσεως. Τέτοια σύμβαση μόνο στο πλαίσιο της καλής πίστεως επιτρέπεται για το καθορισμό ειδικότερου τρόπου καταβολής του σχετικού ανταλλάγματος. Η Υπηρεσία μπορεί να εξασφαλίσει την παροχή των υπηρεσιών συντηρήσεως εκ μέρους του αναδόχου με τη διακράτηση των εγγυητικών επιστολών καλής εκτελέσεως. Η άρνηση του αναδόχου να παράσχει υπηρεσίες συντηρήσεως μπορεί να προκαλέσει την εφαρμογή των κυρωτικών ρητρών της συμβάσεως.
ΝΣΚ/342/2000
Δημόσιο. Μελέτες. "Ανάπτυξη Πανελλαδικού Ασυρματικού Δικτύου του Ε.Κ.Α.Β.". Αίτηση θεραπείας αναδόχου εταιρείας περί αποζημιώσεώς της για την υποβληθείσα στο Ε.Κ.Α.Β. προμελέτη του έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Χ.Αυγερινού, Πάρεδρος Κατ αρχήν, αρμόδιο να γνωμοδοτήσει επί της αιτήσεως θεραπείας του αναδόχου της μελέτης είναι το Τεχνικό Συμβούλιο του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας και όχι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Επικουρικά, όμως, το Τμήμα καταλήγει ότι, η εταιρεία ILF CONSULTING ENGINEERS, ανάδοχος του έργου εκπόνηση μελέτης για την "Ανάπτυξη Πανελλαδικού Ασυρματικού Δικτύου του Ε.Κ.Α.Β." δεν δικαιούται να της καταβληθεί, ούτε συμβατική αμοιβή για την υποβληθείσα στο Ε.Κ.Α.Β. προμελέτη του έργου ούτε κάποια άλλη αποζημίωση, κατά τους όρους της από 13-5-1998 συμβάσεως μεταξύ αυτής και του Ε.Κ.Α.Β. επειδή, κατά την άποψη της Υπηρεσίας, δεν εκπονήθηκε η προμελέτη κατά οικονομοτεχνικώς άρτιο τρόπο και σύμφωνα προς τους κανόνες της επιστήμης και της τεχνικής, τους όρους της συμβάσεως και τις σχετικές προδιαγραφές.
ΕΣ/Κλ.Τμ..4/15/2013
Εξόφληση της δαπάνης μίσθωσης τριών (3) λεωφορείων για τη μεταφορά του διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού . από τον τόπο κατοικίας του στις εγκαταστάσεις του ΑΤΕΙ .(...)Με τα δεδομένα αυτά, ενόψει και των όσων έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η επίμαχη ανάθεση δεν είναι νόμιμη, καθώς η ανάγκη μετάβασης του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος στη Σίνδο δεν συνιστά υπηρεσιακή ανάγκη, ώστε να δύναται να καλυφθεί με τη μίσθωση ιδιωτικών αυτοκινήτων (λεωφορείων), αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι η γενόμενη μετακίνηση καλύπτεται επαρκώς από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Κατά συνέπεια, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/395/2003
Ερμηνεία συμβάσεως. Όρος στη σύμβαση για μη δασμοφορολογική επιβάρυνση του προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με τον ερμηνευόμενο όρο 23 της 07Α /1999 συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων, ο αγοραστής οφείλει να αποζημιώσει τον προμηθευτή το ποσό του Φ.Π.Α. που έχει καταβάλει, επειδή οι εγχώριοι υποκατασκευαστές έχουν μετακυλήσει σ’ αυτόν, σύμφωνα με το νόμο, για εργασίες τις οποίες πραγματοποίησαν επί των προμηθευτέων αντικειμένων. (πλειοψ.)
ΣτΕ/1762/2003
Επειδή, προβάλλεται με το μοναδικό λόγο αναιρέσεως ότι η προσβαλλομένη απόφαση εσφαλμένως κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υφίστατο συμβατική υποχρέωση του Δημοσίου για προμήθεια των επιστημονικών οργάνων τα οποία θα ετοποθετούντο στους δοκιμαστικούς πασσάλους του έργου, ενώ κατά ρητή διατύπωση όρου της συμβάσεως τούτο αποτελούσε υποχρέωση της αναδόχου. Ο λόγος αυτός είναι απορριπτέος, ως απαράδεκτος διότι ανάγεται σε ερμηνεία συμβατικού όρου μη ελεγκτέου αναιρετικώς και συνεπώς και η αίτηση είναι απορριπτέα στο σύνολό της
ΝΣΚ/345/2014
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Λόγοι καταγγελίας διοικητικής συμβάσεως και κηρύξεως εκπτώτου της αναδόχου από την Υπηρεσία – Διερεύνηση ενδεχομένης τελέσεως ποινικού αδικήματος από την ανάδοχο ανώνυμο εταιρεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Συντρέχουν λόγοι καταγγελίας της συμβάσεως και κηρύξεως εκπτώτου της αναδόχου από την Υπηρεσία. 2) Ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλει να απευθύνει στον Εισαγγελέα αίτηση ποινικής διώξεως. 3) Οι υπάλληλοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλουν να προβούν σε ανακοίνωση κατ’ άρθρο 37 Κ.Ποιν.Δ.
ΝΣΚ/12/2009
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει κατά το άρθρο 66 του ΠΔ 284/1989 δεδομένου ότι, για να έχει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους τη σχετική αρμοδιότητα, κατά την αληθινή ερμηνεία της παραπάνω διάταξης, δεν αρκεί η αιτουμένη τροποποίηση να αφορά απλώς θεμελιώδη όρο της συμβάσεως, αλλά απαιτείται να προκαλείται εξ αυτής και βλάβη στα συμφέροντα του Δημοσίου, η οποία, όμως, προκειμένου το Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει περί του νομίμου της τροποποιήσεως, θα πρέπει να εξειδικεύεται και να αιτιολογείται ειδικώς από την Υπηρεσία ότι είναι απαραίτητη και αναγκαία για την πραγμάτωση του σκοπού της συμβάσεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/27/2009
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει κατά το άρθρο 66 του ΠΔ 284/1989 δεδομένου ότι, για να έχει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους τη σχετική αρμοδιότητα, κατά την αληθινή ερμηνεία της παραπάνω διάταξης, δεν αρκεί η αιτουμένη τροποποίηση να αφορά απλώς θεμελιώδη όρο της συμβάσεως, αλλά απαιτείται να προκαλείται εξ αυτής και βλάβη στα συμφέροντα του Δημοσίου, η οποία, όμως, προκειμένου το Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει περί του νομίμου της τροποποιήσεως, θα πρέπει να εξειδικεύεται και να αιτιολογείται ειδικώς από την Υπηρεσία ότι είναι απαραίτητη και αναγκαία για την πραγμάτωση του σκοπού της συμβάσεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/211/2001
ΟΤΑ. Πρόσληψη υδρονομέων άρδευσης. Νομικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένου περί υδρονομέων άρδευσης, στα πλαίσια συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου (προς κάλυψη εποχιακών ή πρόσκαιρων αναγκών) που καταρτίζονται από τους ΟΤΑ και μόνον, εφόσον η αμοιβή τους καλύπτεται από τα επιβαλλόμενα σε τρίτους (ωφελούμενους από την άρδευση καλλιεργητές) ανταποδοτικού χαρακτήρα τέλη, η πρόσληψη τούτων εξακολουθεί να διέπεται από τις ειδικές ρυθμίσεις των διατάξεων του από 28-3/15-4-1957 Β. Δ/τος.