ΝΣΚ/131/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πολιτικό προσωπικό ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ – Ανάκληση διαπιστωτικών πράξεων λύσης της υπαλληλικής σχέσης – Πλάνη περί τα πράγματα των υποβαλλόντων, τις αιτήσεις παραίτησης από την Υπηρεσία, υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η πλάνη υπαλλήλου περί του αν πληροί όλες τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησής του δεν συνιστά πλάνη περί τα πράγματα, αλλά πλάνη περί τα παραγωγικά αίτια της βούλησής του. Η εκ τοιαύτης πλάνης δήλωσή του για παραίτησή του από την υπηρεσία είναι, κατά το διοικητικό δίκαιο, ελαττωματική και η βάσει της δήλωσης αυτής εκδοθείσα διαπιστωτική πράξη λύσης της υπαλληλικής σχέσης του παράνομη, η οποία δύναται ν’ ανακληθεί από τη Διοίκηση λόγω απώλειας του πραγματικού ερείσματός της, αφού λείπει η νόμιμη προϋπόθεση της έγκυρης δήλωσης του προσώπου προς τη δημόσια αρχή. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/262/2017
Δυνατότητα ανάκλησης της λύσης της υπαλληλικής σχέσης της παραιτηθείσας υπαλλήλου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, η οποία υπέβαλε σχετικό αίτημα λόγω πλάνης, ως προς τη δυνατότητα συνταξιοδότησής της με πλήρη και όχι με μειωμένη σύνταξη.Δεν συντρέχουν, κατά το άρθρο 4 παρ. 10 του ν. 4151/2013, οι νόμιμες προϋποθέσεις για την ανάκληση της λύσης της υπαλληλικής σχέσης παραιτηθείσας τέως υπαλλήλου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, η οποία υπέβαλε σχετικό αίτημα, επικαλούμενη πλάνη ως προς το απαιτούμενο από το νόμο πιστοποιητικό αναπηρίας του συζύγου της, και όχι πλάνη ως προς τη συνδρομή των όρων και των προϋποθέσεων για την αναγνώριση του συνταξιοδοτικού της δικαιώματος, όπως απαιτεί ο νόμος (ομόφ).
ΝΣΚ/221/2013
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης συνεπεία παραιτήσεως υπαλλήλου, λόγω πλάνης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Υπηρεσία δύναται να προχωρήσει στην ανάκληση της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης της αιτούσας, λόγω παραιτήσεώς της. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/16/2012
Κατοχή προσωποπαγούς θέσης Προϊσταμένης Διεύθυνσης, με βάση τη διάταξη του άρθρου 22 παρ.7 του Ν.3051/2002 – Διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής της σχέσης – Αποτύπωση της υπηρεσιακής της κατάστασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στη διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης της περί ης το ερώτημα υπαλλήλου, πρέπει να αναφερθεί και η υπ’ αυτής κατοχή προσωποπαγούς θέσης Προϊσταμένης Διεύθυνσης, με βάση τη διάταξη του άρθρου 22 παρ.7 του Ν.3051/2002. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/222/2013
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης συνεπεία παραιτήσεως υπαλλήλου, λόγω πλάνης του ως προς την ύπαρξη του συνταξιοδοτικού του δικαιώματος.Ενόψει της πλοκής του διδόμενου ιστορικού, εναπόκειται στην, κατόπιν αιτιολογημένης κρίσης, αποκλειστική ουσιαστική εκτίμηση της διοίκησης περί του συγγνωστού ή μη της επικαλούμενης πλάνης του αιτούντος, κατά τα παραπάνω, οπότε, σε καταφατική και μόνο περίπτωση, δύναται αυτή να προχωρήσει στην ανάκληση της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής του σχέσης λόγω παραιτήσεώς του.
ΝΣΚ/275/2015
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της πράξης λύσης σύμβασης εργασίας υπαλλήλου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ουσιώδης πλάνη του υπαλλήλου ως το χρόνο έναρξης της πληρωμής της σύνταξής του, καθιστά τόσο την παραίτηση – καταγγελία του όσο και τη διαπιστωτική πράξη λύσης της υπαλληλικής του σχέσης αντικειμενικά μη νόμιμες και γι’ αυτό συντρέχει λόγος αποδοχής της αίτησης επανόδου του στην υπηρεσία και ανάκλησης της παραπάνω διαπιστωτικής πράξης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/377/2011
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης υπαλληλικής σχέσης μέλους Ε.Π. Τ.Ε.Ι. λόγω ακύρωσης διορισμού του σε νέα θέση Ε.Π. Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση ακύρωσης διορισμού μέλους Ε.Π. Τ.Ε.Ι. με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, στα πλαίσια ελέγχου νομιμότητας κατ’ εφαρμογή του άρθρου 16 του Ν 1404/1983, η αποδοχή του οποίου (διορισμού) επέφερε αυτοδικαίως την παραίτησή του από προηγουμένως κατεχόμενη άλλη θέση μέλους Ε.Π., εφόσον εξέλιπε ο λόγος της αυτοδίκαιης παραίτησης, η οποία ως εκ τούτου θεωρείται ως μηδέποτε επελθούσα, δύναται ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ι., ο οποίος εξέδωσε την διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης του μέλους Ε.Π. λόγω της αποδοχής του διορισμού του σε άλλη θέση μέλους Ε.Π., να εκδώσει πράξη ανάκλησης της αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης με την υπηρεσία αυτού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/245/2001
Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων. Προσθήκη - τροποποίηση του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας ως προς τη χορήγηση πρόσθετης παροχής ευδοκίμου υπηρεσίας σε αποχωρούντες υπαλλήλους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι σύννομη η προσθήκη - τροποποίηση του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΚΕΥ) των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΟΕΒ) περί χορηγήσεως στους αποχωρούντες υπαλλήλους, λόγω λύσης της υπαλληλικής τους σχέσης, πρόσθετης παροχής ευδοκίμου υπηρεσίας.
ΝΣΚ/65/2025
Πληρωμή αποδοχών σε παραιτηθέντα Αναπληρωτή Πρόεδρο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, μετά την αποδοχή της παραίτησής του – Μη εφαρμογή διατάξεων άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα περί συντελέσεως της λύσης της υπαλληλικής σχέσης από την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης περί αποδοχής της παραίτησης του υπαλλήλου στην ΕτΚ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.) οφείλει να καταβάλει στον παραιτηθέντα Αναπληρωτή Πρόεδρο του Οργανισμού δεδουλευμένες αποδοχές μέχρι την ημερομηνία κατά την οποία εστάλη σε αυτόν η απαντητική επιστολή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών περί αποδοχής της παραίτησής του, στην οποία ημερομηνία εξ άλλου ανατρέχει και η δημοσιευθείσα στο τεύχος ΥΟΔΔ 486/2-5-2025 απόφαση με αριθμό 72135/29-4-2025 των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και του Αναπληρωτή του, περί αποδοχής της παραίτησης, λαμβανομένου άλλωστε υπόψη ότι ο παραιτηθείς δεν προσήλθε μετά την ημερομηνία αυτή στον Οργανισμό και δεν παρείχε τις υπηρεσίες του. Δεν τυγχάνουν στην περίπτωση αυτή εφαρμογής οι διατάξεις του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007) περί συντελέσεως της λύσης της υπαλληλικής σχέσης από τη δημοσίευσή στην ΕτΚ της απόφασης περί αποδοχής της παραίτησης.
ΝΣΚ/219/2018
Δέσμια αρμοδιότητα ή διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης για την ανάκληση διορισμού υπαλλήλου, του οποίου ο διορισμός ακυρώθηκε αμετάκλητα δικαστικά, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, καθώς και, εάν αυτή οφείλει να εκδώσει διαπιστωτική πράξη λύσης της υπαλληλικής σχέσης του υπαλλήλου, ποια θα πρέπει να είναι η ημερομηνία λύσης της εν λόγω σχέσης.Η Διοίκηση, μετά την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης περί ακύρωσης του διορισμού υπαλλήλου, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, έχει υποχρέωση να εκδώσει διαπιστωτική πράξη ανάκλησης του διορισμού του, η οποία ισχύει αναδρομικά από την ημερομηνία του διορισμού. Η Διοίκηση οφείλει να απορρίψει το αίτημα του υπαλλήλου για παραμονή του στην υπηρεσία, ακόμα και αν υπάρχει κενή θέση ή έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα από το διορισμό του. (ομόφ.)
ΝΣΚ/294/2016
Νομιμότητα διαπιστωτικής πράξης έκπτωσης από την υπηρεσία δημοσίου υπαλλήλου. Ημερομηνία λύσης της υπαλληλικής του σχέσης.(...)Η διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης έκπτωσης εκδόθηκε νόμιμα και συνεπώς δεν δύναται η Διοίκηση να λάβει υπόψη της την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την οποία επεβλήθη στον υπάλληλο η ποινή της οριστικής παύσης (ομοφ.).