×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/131/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εγγυητικές επιστολές «για διασφάλιση καταβολής τυχόν οφειλομένων μισθωμάτων», οι οποίες κατατίθενται για λατομεία που λειτουργούν σε εκτάσεις αμφισβητούμενης ιδιοκτησίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τα αμφισβητούμενης ιδιοκτησίας λατομεία που, κατά την έναρξη ισχύος του άρθρου 41 παρ. 9 ν. 4409/2016, λειτουργούν βάσει προσωρινής άδειας εκμετάλλευσης, χωρίς μίσθωση, απαιτείται η κατάθεση εγγυητικής επιστολής, για τη διασφάλιση καταβολής τυχόν οφειλομένων μισθωμάτων. Το ύψος της επιστολής, καθώς και οτιδήποτε σχετίζεται με την έκδοση αυτής, θα οριστεί επί τη βάσει των ανωτέρω διατάξεων, ανεξαρτήτως οιασδήποτε προηγούμενης γενικής ή τοπικής διοικητικής πρακτικής.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/110/2016

Λατομεία μαρμάρων ή σχιστολίθων. Χορήγηση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, αντιγράφων δελτίων δραστηριότητας, για τη χρησιμοποίηση στοιχείων που χαρακτηρίζονται ως εμπιστευτικά.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διεύθυνση Πολιτικής και Ερευνών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας νομίμως - και χωρίς να παραβιάζεται η αρχή της εμπιστευτικότητας - χορηγεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας, ως κατά νόμο αρμόδια υπηρεσία, για την εφαρμογή της λατομικής νομοθεσίας και τον καταλογισμό και είσπραξη των αναλογικών μισθωμάτων, όσα στοιχεία και πληροφορίες περιέχονται στα δελτία δραστηριότητας λατομείων μαρμάρων ή σχιστολίθων τα οποία λειτουργούν σε δημόσιες εκτάσεις και είναι απολύτως αναγκαία για τον υπολογισμό των αναλογικών μισθωμάτων, υπό τον όρο της μη περαιτέρω δημοσιοποίησής τους (πλειοψ.).


ΝΣΚ/315/2011

Μίσθωση ακινήτου από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι νόμιμη η συνομολόγηση με αναδρομική ισχύ μισθώσεως ακινήτων ιδιοκτησίας του ΕΤΕΑΜ (μετά καταβολής σχετικών μισθωμάτων), τα οποία περιήλθαν σε αυτό δυνάμει του Ν.3029/2002 και χρησιμοποιούνται από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.


ΝΣΚ/355/2012

Παραχώρηση χρήσης κοινόχρηστου χώρου οικοδομής, με καθεστώς οριζόντιας ιδιοκτησίας, για Parking – Υποχρέωση ή μη υποβολής δήλωσης περί καταβολής φόρου επί μισθωμάτων κοινοχρήστων χώρων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά τη σύνταξη συμβολαιογραφικού εγγράφου τροποποίησης υφιστάμενης σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας, προκειμένου να παραχωρηθεί η αποκλειστική χρήση τμήματος χώρου (πυλωτής, ταράτσας κ.λπ.) σε ιδιοκτήτη οριζόντιας ιδιοκτησίας της ίδιας οικοδομής, δεν απαιτείται να προσκομίζεται στο συμβολαιογράφο, κατά περίπτωση, υπεύθυνη δήλωση της παραγράφου 1 του άρθρου 81 ή το αντίγραφο της δήλωσης του άρθρου 11 του Ν. 2238/1994 (Κ.Φ.Ε.). (ομοφ.)


ΝΣΚ/8/2012

Απαιτούμενη εγγυητική επιστολή για την κάλυψη της ευθύνης καταβολής των Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων (Τ.Ε.Α.Α.) και των Τελών Χρήσης Αερολιμένων (Τ.Χ.Α.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι σύννομη, ως μη προβλεπομένη από τις κείμενες διατάξεις, η εκ μέρους εταιρείας συμμετοχών κατάθεση, αντί της κατά νόμον απαιτουμένης Τραπεζικής Εγγυητικής Επιστολής, που εκδίδεται από αναγνωρισμένη στην Ευρωπαϊκή Ένωση Τράπεζα, εγγυητικής επιστολής έκδοσης της ίδιας της εταιρείας, με την οποία αυτή θα εγγυάται την καταβολή, σε μηνιαία βάση, των οφειλομένων τελών από τις συμμετέχουσες σε αυτήν αεροπορικές εταιρείες. (ομοφ.)


ΝΣΚ/46/2022

Ερωτάται εάν οι μισθωτές των κυλικείων, τα οποία λειτουργούν στις Σχολές Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών και Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, μπορούν να απαλλαγούν από την υποχρέωση καταβολής μισθώματος από την 1-7-2021 μέχρι την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους.(...)Οι πράξεις της κανονιστικά δρώσας Πολιτείας για τον περιορισμό της περαιτέρω διασποράς του ιού Covid-19, συνιστούν λόγο ανωτέρας βίας, με την επίκληση του οποίου, οι μισθωτές των κυλικείων των τριών ανωτέρω Σχολών δύναται να θεωρηθεί ότι ανυπαιτίως εμποδίστηκαν στην ορθή και έγκαιρη εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων αυτών κατά το χρονικό διάστημα από 1-7-2021 μέχρι 31-8-2021 και επομένως πρέπει να απαλλαγούν από την υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων μισθωμάτων. Όσον αφορά δε για το χρονικό διάστημα από 1-9-2021 μέχρι 30-9-2021 πρέπει να ισχύσει το αυτό, με τον ίδιο δικαιολογητικό λόγο, για τους μισθωτές της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και της Σ.Ε.Μ.Φ.Ε. Ειδικά στην τελευταία περίπτωση, όμως, εφόσον αποδειχθεί ότι η επιχείρηση λειτούργησε σε χρόνο προγενέστερο από την 27-9-2021, πρέπει να υπάρξει μερική απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής του μισθώματος, κατά δίκαιη κρίση της διοίκησης και ανάλογα προς τον κύκλο εργασιών, που τυχόν πραγματοποίησε αυτή. Ανάλογη μείωση πρέπει να γίνει και για το κυλικείο της Σχολής Η.Μ.Μ.Υ., το οποίο επαναλειτούργησε από την 1-9-2021.


ΝΣΚ/222/2018

Ενέργειες της Διοίκησης προς συμμόρφωση σε ακυρωτική δικαστική απόφαση – Αναδρομικότητα – Αρμόδιο διοικητικό όργανο – Τύχη λήξασας εγγυητικής επιστολής – Ενέργειες της Διοίκησης για διεκδίκηση και καταβολή οφειλομένων μισθωμάτων από διοικητική σύμβαση μίσθωσης.α) Σε συμμόρφωση με ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, θα πρέπει να εκδοθεί νέα πράξη της Διοίκησης (Υπουργού ή του αρμοδίου για τη διοίκηση του φορέα οργάνου), μετά από γνωμοδότηση της Επιτροπής Αξιολόγησης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού, η οποία είναι το αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο κατά την απόφαση αυτή, και η οποία θα συγκροτηθεί εκ νέου, η νέα δε διοικητική πράξη θα έχει αναδρομική ισχύ και θα ανατρέχει στο χρόνο έκδοσης της διοικητικής πράξης που ακυρώθηκε. β) Η εγγυητική επιστολή η οποία έχει λήξει, εφ’ όσον δεν έχει παραταθεί ο χρόνος λήξης αυτής, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την Υπηρεσία (ομόφ.). Σχετική η υπ’ αριθ. 428/2013 γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος ΝΣΚ. 


ΝΣΚ/372/2002

Ταμείο Αρωγής Αστυνομικών. Χρόνος παραγραφής των αξιώσεων του Ταμείου κατά των τυχόν υπαιτίων υπολόγων ελλειμματιών αστυνομικών υπαλλήλων. Έναρξη αυτού. Ενέργειες του Ταμείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με βάση τις κείμενες διατάξεις το ΤΑΑΣ δεν νομιμοποιείται να στραφεί ευθέως κατά των τυχόν ελλειμματιών, διαχειριστών του ενσήμου της ΕΑ αστυνομικών υπαλλήλων, διότι οι εισπράξεις του ενσήμου αυτού, που ως κοινωνικός πόρος αποτελεί περιουσία του ΤΑΑΣ, κατά πλάσμα δικαίου ανήκουν στο Δημόσιο και επομένως, οι διαχειριστές αυτού δεν ευθύνονται έναντι του Ταμείου, θεωρούμενοι εκ του νόμου δημόσιοι υπόλογοι. Ως εκ τούτου, δεν τίθεται θέμα παραγραφής, διακοπής ή αναστολής αυτής. Ευθύνη για την απόδοση των εισπραχθέντων ποσών έχει η ΕΑ. Η αρμοδιότητα ελέγχου και καταλογισμού των δημοσίων υπολόγων ανήκει στο Ελεγκτικό Συνέδριο, παραλλήλως με την θεσπιζόμενη από τον Νόμο διοικητική διαδικασία καταλογισμού των ελλειμμάτων για την διασφάλιση των δικαιωμάτων του Δημοσίου. Το ΤΑΑΣ πρέπει να αξιώσει από το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως την έκδοση καταλογιστικών πράξεων για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων της ΕΑ, η οποία είναι αρμόδια για την απόδοση των χρημάτων από τη διακίνηση του ενσήμου, στο Ταμείο. Η παραγραφή είναι 5ετής και διακόπτεται με την υποβολή αιτήσεως εκ μέρους του ΤΑΑΣ προς το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως για την καταβολή σ αυτό των οφειλομένων.


ΝΣΚ/449/2001

Λατομεία. Αρχαιολογικοί χώροι. Επαναπροσδιορισμός των ορίων λατομικής περιοχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος α) Ο Νομάρχης Μεσσηνίας οφείλει να τροποποιήσει την απόφαση καθορισμού της λατομικής περιοχής στην θέση Παλιοτσουκαλαίϊκα της περιοχής Τσουκαλαίϊκων Ν. Μεσσηνίας και να επαναπροσδιορίσει τα όρια της λατομικής περιοχής, ούτως ώστε αυτά να απέχουν δύο (2) τουλάχιστον χιλιόμετρα από τα όρια του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου. Μετά την κατά τα άνω τροποποίηση και επαναπροσδιορισμό των ορίων της λατομικής περιοχής ο Νομάρχης οφείλει να ανακαλέσει τις άδειες εκμεταλλεύσεως ή να καταγγείλει τις συμβάσεις μισθώσεως λατομείων αδρανών υλικών που τυχόν λειτουργούν στο τμήμα της λατομικής περιοχής που θα καταργηθεί με την απόφαση τροποποιήσεως και επαναπροσδιορισμού των ορίων, διότι θα έχουν απωλέσει το νόμιμο έρεισμά τους. β) Πριν από την έκδοση της απόφασης τροποποίησης της αποφάσεως καθορισμού της λατομικής περιοχής και επαναπροσδιορισμού των ορίων της περιοχής αυτής, δεν απαιτείται να συσταθεί και γνωμοδοτήσει σχετικώς, η προβλεπόμενη, από τις διατάξεις των άρθρων 1 επ. του ΒΔ της 27/30-3-1919 Περί συστάσεως ειδικής επιτροπής προς γνωμοδότησιν περί της εκδόσεως ή μη απαγορευτικής διαταγής της λατομίας δι αρχαιολογικούς λόγους, επιτροπή, δεδομένου ότι το ως άνω ΒΔ καταργήθηκε με το άρθρο 54 παρ.1 περ.α και στ του Ν 669/1977.


ΝΣΚ/120/2019

Εφαρμογή ή μη από το Δ.Σ. του ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 76 του ν.4257/2014, που αφορούν στον καθορισμό και την επιβολή του τέλους, το οποίο καταβάλλουν οι ειδικές κατηγορίες της ανωτέρω παραγράφου για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης κυλικείων και σε περίπτωση εφαρμογής τους ποιά κριτήρια θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για τον καθορισμό του, δεδομένου ότι τα κυλικεία ιδιοκτησίας ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. λειτουργούν εντός Δικαστικών Μεγάρων που βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 76 του ν.4257/2014 εφαρμόζονται και από το Δ.Σ. του ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. για τον καθορισμό και την επιβολή του ετήσιου τέλους, το οποίο θα καταβάλλουν τα πρόσωπα των ειδικών κατηγοριών στα οποία θα παραχωρηθεί το δικαίωμα χρήσης των, εντός Δικαστικών Μεγάρων, ευρισκομένων κυλικείων, τα οποία θα κληρωθούν στο ποσοστό του 30% επί συνόλου αυτών, στην αρμοδιότητα δε αυτού ανήκει και ο προσδιορισμός του ύψους του τέλους και των κριτηρίων τα οποία θα ληφθούν υπόψη για την τυχόν διαφοροποίησή του, ανάλογα με την Εφετειακή Περιφέρεια, ή Περιφέρεια Πρωτοδικείου, στην οποία βρίσκεται το Δικαστικό Μέγαρο (ομόφ.). Συμπληρωματική της υπ’ αριθ. 85/2018 γνωμ. Ε΄ Τμήματος ΝΣΚ.


Δ.15/Δ’/οικ.21552/681/2020

Καθορισμός λεπτομερειών εφαρμογής του άρθρου όγδοου της από 20.03.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης» (Α’ 68), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α΄ 83) και ισχύει. 

Δ.15/Δ’/οικ.37620/1493/2020, ΦΕΚ: 4253/Β/30.09.2020 Άρθρο 1: 1 Παρατείνονται έως και 30/04/2021 οι προθεσμίες καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών αυτοαπασχολούμενων και ελεύθερων επαγγελματιών περιόδων απασχόλησης Φεβρουαρίου, Μαρτίου, Απριλίου και Μαΐου 2020, καθώς και τυχόν δόσεων οφειλής από συμπληρωματική εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών προηγούμενων ετών, για τις οποίες έχει χορηγηθεί δυνατότητα παράτασης καταβολής, στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του νέου κορωνοϊού COVID-19, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου όγδοου της από 20.03.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α’ 83), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο εικοστό πέμπτο της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 (Α’ 86), και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του ν. 4684/2020 (Α’ 86), χωρίς τον υπολογισμό κατά το διάστημα αυτό τόκων και άλλων προσαυξήσεων λόγω εκπρόθεσμης καταβολής

2. Ειδικότερα, η παράταση της προθεσμίας καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών της παραγράφου 1 της παρούσας αφορά αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες στους οποίους έχει χορηγηθεί παράταση της προθεσμίας καταβολής με τους όρους και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στις κάτωθι υπουργικές αποφάσεις: … δ. Στην υπό στοιχεία Δ.15/Δ’/οικ.21552/681/26-6-2020 απόφαση Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β’ 2599).