×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/449/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Λατομεία. Αρχαιολογικοί χώροι. Επαναπροσδιορισμός των ορίων λατομικής περιοχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος α) Ο Νομάρχης Μεσσηνίας οφείλει να τροποποιήσει την απόφαση καθορισμού της λατομικής περιοχής στην θέση Παλιοτσουκαλαίϊκα της περιοχής Τσουκαλαίϊκων Ν. Μεσσηνίας και να επαναπροσδιορίσει τα όρια της λατομικής περιοχής, ούτως ώστε αυτά να απέχουν δύο (2) τουλάχιστον χιλιόμετρα από τα όρια του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου. Μετά την κατά τα άνω τροποποίηση και επαναπροσδιορισμό των ορίων της λατομικής περιοχής ο Νομάρχης οφείλει να ανακαλέσει τις άδειες εκμεταλλεύσεως ή να καταγγείλει τις συμβάσεις μισθώσεως λατομείων αδρανών υλικών που τυχόν λειτουργούν στο τμήμα της λατομικής περιοχής που θα καταργηθεί με την απόφαση τροποποιήσεως και επαναπροσδιορισμού των ορίων, διότι θα έχουν απωλέσει το νόμιμο έρεισμά τους. β) Πριν από την έκδοση της απόφασης τροποποίησης της αποφάσεως καθορισμού της λατομικής περιοχής και επαναπροσδιορισμού των ορίων της περιοχής αυτής, δεν απαιτείται να συσταθεί και γνωμοδοτήσει σχετικώς, η προβλεπόμενη, από τις διατάξεις των άρθρων 1 επ. του ΒΔ της 27/30-3-1919 Περί συστάσεως ειδικής επιτροπής προς γνωμοδότησιν περί της εκδόσεως ή μη απαγορευτικής διαταγής της λατομίας δι αρχαιολογικούς λόγους, επιτροπή, δεδομένου ότι το ως άνω ΒΔ καταργήθηκε με το άρθρο 54 παρ.1 περ.α και στ του Ν 669/1977.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/227/2015

Καθορισμός περιοχής ως λατομικής και αποχαρακτηρισμός αυτής, λόγω μη ενεργοποίησής της εντός της εκ του νόμου προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παράλειψη του αρμόδιου Περιφερειάρχη να εκδόσει την απόφαση αποχαρακτηρισμού ως λατομικής της περιοχής, η οποία δεν έχει ενεργοποιηθεί εντός της –εκ του νόμου– οριζόμενης προθεσμίας, δεν συνεπάγεται αυτοδίκαιη νόμιμη παράταση ισχύος της απόφασης καθορισμού της περιοχής ως λατομικής ούτε παρέχει τη δυνατότητα παράτασης της ισχύος της με ρητή διοικητική πράξη. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/308/2004

Δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως απόφασης καθορισμού λατομικής περιοχής μετά τη λήξη της προβλεπόμενης από το νόμο (άρθρο 6 Ν 2702/1999) προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως απόφασης νομάρχη περί καθορισμού λατομικής περιοχής μετά τη λήξη της προβλεπόμενης από το άρθρο 6 παρ.1 του Ν 2702/1999 προθεσμίας είναι νόμιμη, διότι η εν λόγω προθεσμία είναι ενδεικτική, αφού δεν προκύπτει αποκλειστικός χαρακτήρας αυτής ούτε από την ανωτέρω διάταξη ή από άλλες διατάξεις της νομοθεσίας περί λατομείων αδρανών υλικών, ούτε από τον σκοπό του θεσμού των λατομικών περιοχών, ενώ δεν τίθεται θέμα ευλόγου χρόνου, δεδομένου ότι η απόφαση του νομάρχη εκδόθηκε εντός της προθεσμίας αυτής.


45182/1975

Περί καθορισμού ορίων Βιομηχανικής Ζώνης περιοχής Δ' πόλεως Φλωρίνης.


25693/2013

Έγκριση Κανονισμού Προεκτιμώμενων Αμοιβών της «Κτηματολόγιο Α.Ε.» για μελέτες προσαρμογής κτηματολογικών διαγραμμάτων λόγω επαναπροσδιορισμού της θέσης και των ορίων των γεωτεμαχίων.

ΝΣΚ/395/2005

Επανακαθορισμός των ορίων του αιγιαλού, παραλίας και παλαιού αιγιαλού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Επιτροπή καθορισμού των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού, στην περίπτωση κατά την οποία προσκομίζονται από τον ενδιαφερόμενο στοιχεία, που καταδεικνύουν κατά την άποψή του, εσφαλμένη χάραξη των σχετικών ορίων, οφείλει να τα εξετάσει ακόμη και πριν την υπογραφή της επικυρωτικής απόφασης και την δημοσίευσή της στην Ε.τ.Κ.


ΝΣΚ/237/2001

Λατομεία. Χορήγηση συναινέσεως για διενέργεια ερευνητικών εργασιών μαρμάρου εντός λατομικής ζώνης. Ερευνα των απαγορευτικών λόγων του άρθρου 10 παρ.1 του Ν 1428/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν απαιτείται εκ νέου έρευνα των απαγορευτικών λόγων του άρθρου 10 παρ.1 του Ν 1428/1984 για τη χορήγηση συναινέσεως διενεργείας ερευνητικών εργασιών προς διαπίστωση της υπάρξεως μαρμάρου εντός λατομικής περιοχής αδρανών υλικών στο πλαίσιο της διατάξεως του άρθρου 3 παρ.5 του ως άνω νόμου 1428/1984, δεδομένου ότι τούτο έχει γίνει πριν τον καθορισμό της λατομικής περιοχής κατ εφαρμογή του άρθρου 4 παρ.1 του Ν 1428/1984, το οποίο αφορά όλες τις επιτρεπόμενες εντός των λατομικών περιοχών δραστηριότητες, δηλαδή και την εκμετάλλευση μαρμάρου.


Π.Δ.11.6/4.7.1980

Περί χαρακτηρισμού ως παραδοσιακών των οικισμών της περιοχής Πηλίου και καθορισμού ειδικών όρων και περιορισμών δομήσεως εις αυτούς και εις την περιοχήν των διοικητικών ορίων των Δήμων ή Κοινοτήτων εντός των οποίων ανήκουν ούτου.


ΝΣΚ/123/2007

Ακύρωση νέας εγκρίσεως, κατά παρέκκλιση κυκλοφοριακής συνδέσεως πρατηρίου υγρών καυσίμων μετά την δικαστική ακύρωση της κυκλοφοριακής συνδέσεως που είχε εγκριθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ΒΔ 465/1970.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση οφείλει να ακυρώσει την χορηγηθείσα, νέα έγκριση, κατά παρέκκλιση κυκλοφοριακής σύνδεσης που χορηγήθηκε σε πρατήριο υγρών καυσίμων, συμμορφούμενη προς την υπ’ αρ. 2666/2004 απόφαση του ΣτΕ. Δεν έχει εφαρμογή στην συγκεκριμένη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 19 παρ.2 του ΠΔ 143/1989, όπως είχε αντικατασταθεί με το άρθρο 7 του ΠΔ 401/1993 επειδή πρόκειται για λειτουργία πρατηρίου σε περιοχή εκτός σχεδίου και εκτός κατοικημένης περιοχής, όπου η κυκλοφοριακή σύνδεσή του είχε εξ υπ’ αρχής εγκριθεί βάσει των διατάξεων του ΒΔ 465/1970 και η σύνδεση αυτή ακυρώθηκε με την υπ’ αρ. 2666/2004 απόφαση του ΣτΕ.


ΣΤΕ/634/2023

Καθορισμός εδαφικών ορίων μεταξύ των πρώην κοινοτήτων (...) προκειμένου να επιλυθεί η αμφιβολία περί της διοικητικής υπαγωγής συγκεκριμένης περιοχής (… αρ. … έως …) στα όρια της εδαφικής περιφέρειας του Δήμου … ή του Δήμου … (...) από την αμφισβήτηση της νομιμότητας της σιωπηρής απόρριψης της από 26.7.2017 αίτησης του Δήμου … δημιουργείται διαφορά ουσίας, για την επίλυση της οποίας αρμόδιο είναι το Διοικητικό Πρωτοδικείο …, στην περιφέρεια του οποίου εδρεύουν ο αιτών Δήμος … και ο παρεμβαίνων Δήμος …(...) Διά ταύτα Απέχει να αποφανθεί επί του ένδικου βοηθήματος. Παραπέμπει την υπόθεση στο Διοικητικό Πρωτοδικείο


ΣΤΕ/ΕΑ/471/2000

Προμήθεια ιατρικών ειδών...Εν όψει των προδιαγραφών αυτών ωριαίας παραγωγικότητας των αιματολογικών αναλυτών σε συνδυασμό με το πρωϊνό ωράριο των νομίμως λειτουργούντων εργαστηρίων κάθε νοσοκομείου και τον ελάχιστο αριθμό εξετάσεων μηνιαίως κατά νοσοκομείο, από τον οποίο δύναται να συναχθεί και ο ελάχιστος ημερήσιος αριθμός εξετάσεων ανά νοσοκομείο, ο αριθμός αναλυτών που θα προσφέρει σε κάθε νοσοκομείο κάθε διαγωνιζόμενος εξαρτάται περαιτέρω από τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των αναλυτών της προσφοράς του. Δεν πιθανολογείται, ως εκ τούτου, η βασιμότητα του ισχυρισμού της αιτούσας εταιρίας περί αδυναμίας υποβολής προσφοράς λόγω μη επακριβούς καθορισμού των ζητουμένων αιματολογικών αναλυτών. Περαιτέρω, εφ΄ όσον η διακήρυξη καθορίζει τα κατώτατα όρια μηνιαίων εξετάσεων ανά νοσοκομείο, κάθε διαγωνιζόμενος οφείλει στην προσφορά του να αναφέρεται τουλάχιστον σε ποσότητα αντιστοιχούσα στα κατώτατα αυτά όρια εξετάσεων, τυχόν δε αύξηση του αριθμού των εξετάσεων άνω των κατωτάτων αυτών ορίων ανάγεται στον επιχειρηματικό κίνδυνο που αναλαμβάνει ο κάθε προμηθευτής, ο οποίος, άλλωστε, έχει τη δυνατότητα να περιλάβει στην τιμή προσφοράς και το κόστος της παραμέτρου αυτής. Συνεπώς, ούτε κατά το σκέλος αυτό πιθανολογείται η βασιμότητα του ισχυρισμού της αιτούσας περί αοριστίας της ποσότητας του προς προμήθεια υλικού (βλ. Ε.Α. 449/2000).