ΝΣΚ/136/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ειδική αθλητική αναγνώριση Αθλητικού Σωματείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μη αναφορά στο καταστατικό Αθλητικού Σωματείου της διάταξης της παρ.10 του άρθρου 7 του Ν 2725/1999, που ορίζει την τύχη της περιουσίας του μετά την διάλυση και την εκκαθάρισή του, δεν αποτελεί λόγο μη έκδοσης απόφασης παροχής σ’ αυτό ειδικής αθλητικής αναγνώρισης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/406/2004
Μη προσαρμογή άρθρου του καταστατικού αθλητικής Ομοσπονδίας (ΣΚ.Ο.Ε.) προς τις διατάξεις του αθλητικού νόμου 2725/1999 – Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η άρνηση της αθλητικής Ομοσπονδίας (ΣΚ.Ο.Ε.) να προβεί στην προσαρμογή του άρθρου 3 παρ.2 του καταστατικού της προς τις διατάξεις του αθλητικού νόμου (2725/1999) είναι μη νόμιμη και, συνεπάγεται την αυτοδίκαιη άρση της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης αυτής.
ΝΣΚ/13/2003
Ευθύνη Αθλητικής Ανώνυμης Εταιρείας (ΑΑΕ) για την καταβολή φόρων που έχουν βεβαιωθεί σε βάρος Αθλητικού Σωματείου και αφορούν δραστηριότητα Τμήματος Αμοιβομένων Αθλητών (ΤΑΑ), από τη μετατροπή του οποίου συνεστήθη η ΑΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα ποσά φόρου τα οποία έχουν βεβαιωθεί σε βάρος Αθλητικού Σωματείου και αφορούν δραστηριότητα ΤΑΑ, μπορούν να εξατομικευτούν από τα λοιπά ποσά βεβαιωμένων φόρων σε βάρος του Αθλητικού Σωματείου και στη συνέχεια να καταβληθούν καθ υποκατάσταση από την ΑΑΕ, που συστήθηκε από τη μετατροπή του Τμήματος αυτού κατ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 64 παρ.2 και 73 παρ.1 του Ν 2725/1999.
ΝΣΚ/240/2003
Ανάκληση ειδικής αθλητικής αναγνώρισης αθλητικής ομοσπονδίας. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εάν ο αριθμός των σωματείων αθλητικής ομοσπονδίας μειωθεί σε δεκαπέντε (15) και κάτω και δεν υπάγεται σ’ αυτήν άλλο άθλημα, συντρέχουν, κατ’ εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 28 παρ.4 του Ν 2725/1999, οι νόμιμες προϋποθέσεις να υπαχθεί το άθλημα ή ο κλάδος άθλησης που καλλιεργεί σε άλλη νόμιμα λειτουργούσα ομοσπονδία και να ανακληθεί η ειδική αθλητική αναγνώρισή της, με απόφαση του αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργού. Η απόφαση αυτή, ως δυσμενής για διοικούμενο διοικητική πράξη, πρέπει να φέρει και ειδική νόμιμη αιτιολογία.
ΝΣΚ/391/2014
Χορήγηση ή μη ειδικής αθλητικής αναγνώρισης στην Πανελλήνια Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Σάλας (Π.Ε.Π.Σ.Σ.) – Νομιμότητα εγγραφών αθλητών Σάλας σε πίνακα διακριθέντων.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
α) Το ποδόσφαιρο Σάλας αποτελεί κλάδο του αθλήματος του ποδοσφαίρου. β) Δεν είναι δυνατή η χορήγηση της αθλητικής αναγνώρισης στην Πανελλήνια Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Σάλας (Π.Ε.Π.Σ.Σ.), ούτε ως «Ένωσης» ούτε ως «Ομοσπονδίας». γ) Οι εγγραφές στον πίνακα διακριθέντων σε Πανελλήνια Πρωταθλήματα Ποδοσφαίρου Σάλας αθλητών που τηρεί η Γ.Γ.Α. δεν είναι νόμιμες, διότι αφενός μεν η Π.Ε.Π.Σ.Σ. δεν έχει ειδική αθλητική αναγνώριση και αφετέρου δε τα σωματεία, μέσω των οποίων μετείχαν οι αθλητές, ουδέποτε έλαβαν την ειδική αθλητική αναγνώριση στον κλάδο αθλήματος του ποδοσφαίρου Σάλας κατά την αθλητική δραστηριότητά τους των ετών 2010 - 2014 που απέστειλε η Ε.Π.Ο. (ομοφ.)
ΝΣΚ/277/2001
Αθλητισμός. Έκπτωση του Προέδρου του ΔΣ Αθλητικού Σωματείου του οποίου η προσωρινή διοίκηση έχει διορισθεί με δικαστική απόφαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγητής: Θ. Ηλιάκης, Νομικός Σύμβουλος. Ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού, δεν δικαιούται να προχωρήσει κατ άρθρο 3 παρ.7 του Ν 2725/99 στην έκδοση διαπιστωτικής πράξης έκπτωσης οποιουδήποτε μέλους, μη εξαιρουμένου ούτε του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου Αθλητικού Σωματείου του οποίου η προσωρινή διοίκηση έχει διορισθεί με δικαστική απόφαση, διότι τούτο θα αποτελούσε επέμβαση της εκτελεστικής λειτουργίας, στο έργο της δικαστικής λειτουργίας.
ΝΣΚ/601/2002
Θέματα ευθύνης φυσικών και νομικών προσώπων για χρέη προς το Δημόσιο που δημιουργήθηκαν από την δραστηριότητα Τμήματος Αμειβομένων Καλαθοσφαιριστών Αθλητικού Σωματείου μετά την μετατροπή αυτού σε αθλητική ανώνυμη εταιρία.(...)Η Καλαθοσφαιρική Ανώνυμη Εταιρεία (ΚΑΕ) στην οποία μετατράπηκε Τμήμα Αμειβομένων Καλαθοσφαιριστών (ΤΑΚ) αθλητικού σωματείου κατά το άρθρο 6 του Ν 1958/91, καθίσταται σύμφωνα με το άρθρο 16 του ίδιου νόμου μόνη υπεύθυνη έναντι του Δημοσίου και τρίτων για τις οφειλές του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου οι οποίες είχαν δημιουργηθεί από τη δραστηριότητα του ως άνω ΤΑΚ (πριν από τη σύσταση της ΚΑΕ), σε περίπτωση δε λύσεως της ΚΑΕ για οποιοδήποτε λόγο οι οφειλές αυτές, όπως και εκείνες που δημιουργήθηκαν από την ίδια την ΚΑΕ κατά τη λειτουργία της, δεν περιέρχονται στο ιδρυτικό αυτής αθλητικό σωματείο. Για τις παραπάνω οφειλές προ το Δημόσιο μπορούν να προσωποκρατηθούν οι εκπρόσωποι του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου, καθώς και τα μέλη του προσωρινού διοικητικού συμβουλίου της ΚΑΕ που απέκτησαν τις αντίστοιχες ιδιότητες σε χρόνο που ήταν βεβαιωμένα τα ως άνω χρέη ή που είχαν τις ιδιότητες αυτές κατά το χρόνο βεβαιώσεώς τους, ανεξαρτήτως αν μετέπειτα απέβαλαν την ιδιότητα του εκπροσώπου. Υπό τις ίδιες προϋποθέσεις οι εκπρόσωποι του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου υπέχουν επίσης και ποινική ευθύνη κατά το άρθρο 25 του Ν 1882/90, όπως ισχύει. Αντίθετα, δεν υπέχουν καμία ευθύνη τα μέλη της κατά το άρθρο 2 παρ.4 του Ν 1958/91 τριμελούς επιτροπής διοίκησης του ΤΑΚ αθλητικού σωματείου, δεδομένου ότι για τα χρέη προς το Δημόσιο που δημιουργούνται από τη δραστηριότητα του ΤΑΚ ευθύνεται έναντι του Δημοσίου μόνο το νομικό πρόσωπο του αθλητικού σωματείου.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/232/2019
Επιχορήγηση αθλητικού σωματείου...:Στην προκειμένη περίπτωση η αίτηση του προαναφερόμενου αθλητικού σωματείου για την επίμαχη επιχορήγηση, που εγκρίθηκε με την 180/28.12.2018 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ..., υποβλήθηκε στις 8.11.2018, ήτοι μετά την πραγματοποίηση της επιχορηγούμενης αθλητικής εκδήλωσης (ΚΥΠΕΛΛΟ ΑΡΜΑΤΑΣ 2018, 1 – 2 Σεπτεμβρίου 2018). Συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη, για την οποία έχει τηρηθεί η νόμιμη διαδικασία ανάληψης και ανατροπής της σχετικής υποχρέωσης (319, 968/2018 και 161/2019 αποφάσεις Δημάρχου ....) είναι μη νόμιμη. Δοθέντος, όμως, ότι η ως άνω υποχρέωση για την υποβολή αίτησης πριν την πραγματοποίηση της εκάστοτε επιχορηγούμενης εκδήλωσης δεν συνάγεται ευθέως από το γράμμα του νόμου, δεν καταδεικνύεται εν προκειμένω πρόθεση καταστρατήγησης αυτού, αλλά συγγνωστή περί την έννοιά του πλάνη, που δικαιολογεί τη θεώρηση του επίμαχου χρηματικού εντάλματος.
60330/2022
Καθορισμός για το έτος 2022 των ειδικότερων στοιχείων και των λεπτομερειών α) για την αί τηση εγγραφής αθλητικού σωματείου με ειδική αθλητική αναγνώριση στο «Ηλεκτρονικό Μητρώο Ερασιτεχνικών Αθλητικών Σωματείων» του άρθρου 142 του ν. 4714/2020 (Α’ 148), β) για την επικαιροποίηση των στοιχείων των ήδη εγγεγραμμένων στο ηλεκτρονικό μητρώο αθλητικών σωματείων, καθώς και γ) για τον έλεγχο της αίτησης εγγραφής ή/και επικαιροποίησης.
60330/2022/ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Καθορισμός για το έτος 2022 των ειδικότερων στοιχείων και των λεπτομερειών α) για την αί τηση εγγραφής αθλητικού σωματείου με ειδική αθλητική αναγνώριση στο «Ηλεκτρονικό Μητρώο Ερασιτεχνικών Αθλητικών Σωματείων» του άρθρου 142 του ν. 4714/2020 (Α’ 148), β) για την επικαιροποίηση των στοιχείων των ήδη εγγεγραμμένων στο ηλεκτρονικό μητρώο αθλητικών σωματείων, καθώς και γ) για τον έλεγχο της αίτησης εγγραφής ή/και επικαιροποίησης.
34736/2023
Καθορισμός για το έτος 2023 των ειδικότερων στοιχείων και των λεπτομερειών α) για την αίτηση εγγραφής αθλητικού σωματείου με ειδική αθλητική αναγνώριση στο «Ηλεκτρονικό Μητρώο Ερασιτεχνικών Αθλητικών Σωματείων» του άρθρου 142 του ν. 4714/2020 (Α’ 148), β) για την επικαιροποίηση των στοιχείων των ήδη εγγεγραμμένων στο ηλεκτρονικό Μητρώο αθλητικών σωματείων, καθώς και γ) για τον έλεγχο της αίτησης εγγραφής ή/και επικαιροποίησης.