ΝΣΚ/136/2018
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εφαρμογή από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ) της παρ. 1α του άρθρου 63 του ν. 4235/2014 – Έννοια ηπιότερων διοικητικών κυρώσεων για πολλαπλές μη συμμορφώσεις ελεγχθείσας επιχείρησης εκμετάλλευσης βοοειδών, στους τομείς τροφίμων και υγείας των ζώων - Σύγκριση σχετικών διοικητικών κυρώσεων του ισχύοντος ν. 4235/2014 και αυτών του προϊσχύσαντος νομικού καθεστώτος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η σύγκριση μεταξύ των διατάξεων του προγενέστερου δικαίου και εκείνων του ν.4235/2014, αφορά αποκλειστικά στα διοικητικά πρόστιμα που αυτές προβλέπουν, χωρίς να συνυπολογίζονται ως μέτρο βαρύτητας ή ηπιότητας οι ποινικές κυρώσεις και οι διοικητικές διαδικασίες επιβολής των προστίμων. (ομόφ.) 2) Η σύγκριση μεταξύ των παραπάνω διατάξεων θα γίνει για καθένα πρόστιμο χωριστά και όχι μετά την επιμέτρηση των προστίμων που αντιστοιχούν σε καθεμία μη συμμόρφωση. (ομόφ.) 3) Η κρίση για το εάν είναι επιεικέστερη η διάταξη του προγενέστερου δικαίου, σε σχέση με εκείνη της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του ν. 4235/2014 για καθεμία μη συμμόρφωση, θα γίνει μετά την διαμόρφωση του ελάχιστου και του μέγιστου ορίου για καθεμία μη συμμόρφωση, που διαπιστώθηκε κατά τον έλεγχο της αναφερόμενης στο ιστορικό επιχείρησης, με βάση τη βαθμολογία που αναφέρεται στις διατάξεις της απόφασης με αριθμό 434/82574/ 25.06.2014 του ΥπΑΑΤ, είναι δε επιεικέστερη η διοικητική κύρωση του προγενέστερου δικαίου, στην περίπτωση που το αρμόδιο όργανο, με επιμέτρηση των κριτηρίων του ν. 248/1914, κρίνει ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να επιβληθεί διοικητικό πρόστιμο κατώτερο από το παραπάνω ελάχιστο όριο, ενώ αντίθετα είναι επιεικέστερη η διοικητική κύρωση της διάταξης της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του ν. 4235/2014, όταν το ανωτέρω όργανο κρίνει ότι πρέπει να επιβληθεί πρόστιμο ανώτερο από το παραπάνω μέγιστο όριο του ν. 4235/2014. (ομόφ.) 4) Μετά την επιμέτρηση των προστίμων για καθεμία μη συμμόρφωση, το συνολικό ύψος του προστίμου θα γίνει με εφαρμογή της διάταξης της παραγράφου 3 του άρθρου 4 της παραπάνω υπουργικής απόφασης για τις μη συμμορφώσεις, για τις οποίες κρίθηκαν επιεικέστερες οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του ν. 4235/2014, στο συνολικό δε πρόστιμο που θα προκύψει θα αθροιστούν τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν για τις μη συμμορφώσεις εκείνες, για τις οποίες κρίθηκαν επιεικέστερες οι διατάξεις του προγενέστερου δικαίου. (ομόφ.) 5) Η σύγκριση των μη συμμορφώσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του ν. 4235/2014 με στοιχεία δ28, δ32, δ33, β1, δ8, δ9, δ12, όπως αυτές αναφέρονται στον πίνακα αντιστοίχισης που συνοδεύει το έγγραφο της ερωτώσας υπηρεσίας, θα γίνει με τις αντίστοιχες μη συμμορφώσεις του προγενέστερου δικαίου μία προς μία χωριστά, όπως ακριβώς αντιπαρατίθενται στον παραπάνω πίνακα και όχι στο σύνολό τους. (ομόφ.) 6) Οι διαδικασίες του ν. 4235/2014, που αφορούν στην εξέταση των παραβάσεων θα εφαρμοσθούν ανεξάρτητα του εάν επελέγησαν ως επιεικέστερες οι διατάξεις του νόμου αυτού ή εκείνες του προγενέστερου δικαίου. (ομόφ.) 7) Η επιβολή του συνολικού διοικητικού προστίμου από το αρμόδιο όργανο, θα γίνει με μία μόνο απόφαση για όλες τις μη συμμορφώσεις και όχι με περισσότερες αποφάσεις αντίστοιχες με τις μη συμμορφώσεις. (ομόφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/84/2016
Δυνατότητα υπαλλήλων που εντάχθηκαν στην κατηγορία του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) των Α.Ε.Ι. μετά τις 11.2.2014, ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4235/2014, να ζητήσουν την ένταξή τους στην κατηγορία του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.).(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Οι υπηρετούντες σε θέση Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) των Α.Ε.Ι. δύνανται να ζητήσουν την ένταξή τους στην κατηγορία του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), εφόσον υπηρετούσαν στην κατηγορία Ε.Τ.Ε.Π. κατά τη δημοσίευση του Ν. 4235/2014 ήτοι την 11.2.2014. Σημειώνεται ότι η δυνατότητα ένταξης από την κατηγορία Ε.Τ.Ε.Π. στην κατηγορία Ε.ΔΙ.Π της παρ. 3 του άρθρ. 68 του Ν. 4235/2014 δεν παγιώνεται υπέρ των εκάστοτε υπηρετούντων σε θέση Ε.Τ.Ε.Π. (ομοφ.).
19106/2014
Ζητήματα εφαρμογής του Ν. 4235/2014 (ΑΔΑ:ΩΡΓΣΟΡ9Τ-ΑΔΚ)
3890/114378/2014
ΘΕΜΑ: «Λεπτομέρειες εφαρμογής του Ν. 4235 (ΦΕΚ 32/Α’/11-2-2014)».
1445/67987/2014
Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 37 του Ν. 4235/2014 (ΦΕΚ Α΄ 32/11-2-2014)ΑΔΑ: ΒΙΙ9Β-Ψ5Λ
3890/114378
«Λεπτομέρειες εφαρμογής του Ν. 4235 (ΦΕΚ 32/Α’/11-2- 2014)».(ΑΔΑ:ΩΛ3ΠΒ-ΔΒ6)
15264/2014
Πρόσθετες διευκρινήσεις επί εφαρμογής των άρθρων 23 & 24 του Ν.4235/2014 (ΑΔΑ:7ΛΓΒΟΡ9Τ-Ν9Κ)
ΝΣΚ/216/2014
Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2000-2006 Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη- Ανασυγκρότηση της Υπαίθρου» (ΕΠΑΑ–ΑΥ) του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΚΠΣ) 2000–2006 – Μέτρο «εφάπαξ πριμοδότηση πρώτης εγκατάστασης αγροτών» – Νομική συνδρομή σχετικά με την ερμηνεία του άρθρου 61 του ν. 4235/2014 – Αναδρομικότητα ή μη – Συνέπειες – Διαδικασία.
105723/956/2014
Θέμα: Εφαρμογή διατάξεων του νόμου 4235/2014 (ΦΕΚ Α΄/32) που αφορούν σε ζητήματα αρμοδιότητας της δασικής προστασίας.ΑΔΑ: ΒΙΕ40-ΤΓΞ
673/141426/2014
Υποδείγματα εντύπων για την εφαρμογή των άρθρων 1 έως 36 του N. 4235/2014 (Α΄ 32) στον τομέα των τροφίμων.
2025/113925/2014
Θέμα : Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του ν. 4056/2012 (ΦΕΚ 52 Α΄) όπως τροποποιήθηκε με το ν. 4235/2014 (ΦΕΚ 32 Α΄)