ΝΣΚ/143/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ενέργειες των αστυνομικών αρχών όταν υποβάλλονται προς αυτές αιτήματα ασφαλιστικών Ν.Π.Δ.Δ., ως το ΙΚΑ, για προσωπική κράτηση οφειλετών τους, που στηρίζονται σε αποφάσεις διοικητικού δικαστηρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Ελληνική Αστυνομία λαμβάνουσα υπ’ όψιν τις Συνταγματικές διατάξεις περί προστασίας της αξίας του ανθρώπου, της προσωπικής ελευθερίας, της χρηστής διοίκησης και την πρόσφατη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία εκρίθη ότι οι διατάξεις του Κ.Δ.Δ. περί προσωποκρατήσεως, δεν έχουν εφαρμογή επί οφειλετών των Ν.Π.Δ.Δ., ως το ΙΚΑ, πρέπει να απόσχει από την εκτέλεση των αποφάσεων, καθόσον είναι σφόδρα πιθανόν ότι οι συλλαμβανόμενοι για χρέη προς τα Ν.Π.Δ.Δ. θα ασκήσουν αντιρρήσεις κατά της εκτελέσεως και τα δικαστήρια, ακολουθούντα την νομολογία του ΣτΕ, θα διατάξουν την απόλυσή τους, με συνέπεια η εκτέλεση των αποφάσεων να καθίσταται εκ των προτέρων αλυσιτελής, ενημερώνοντας σχετικά για την ενέργειά της αυτή τα Ν.Π.Δ.Δ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΑ οικ13822/1089/2014
Κριτήρια προσδιορισμού των «εισπράξιμων» ληξιπροθέσμων για τη διαβίβαση στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών ( Κ.Ε.Α.Ο.) των οφειλετών του ΙΚΑ- ΕΤAM του ΟΑΕΕ, του ΕΤΑΑ και του ΟΓΑ. (ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 58039/3275/2016,ΦΕΚ-4504/Β/30.12.2016)
Φ.40021/26407/2051/2006
Αναπροσαρμογή αποζημίωσης ΙΚΑ για την παροχή υγειονομικών υπηρεσιών σε Ν.Π.Δ.Δ. και Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης πλην ΟΓΑ.
ΝΣΚ/222/2004
Υποχρέωση ή όχι υπαγωγής στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κατ’ εφαρμογήν δικαστικών αποφάσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι αποφάσεις Αρείου Πάγου 570/2004 (Ποινικού Τμήματος) και 65/2003 (Πολιτικού Τμήματος) δεν υποχρεώνουν το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να υιοθετήσει την από των εν λόγω αποφάσεων γενομένη ερμηνεία κοινωνικοασφαλιστικών διατάξεων.
ΝΣΚ/42/2020
Εάν η κοινοποίηση ή και επανακοινοποίηση Πράξεων Επιβολής Εισφορών και συναφών Πράξεων συνιστούν λόγο διακοπής της παραγραφής των αξιώσεων του ΙΚΑ και ήδη ΕΦΚΑ, έναντι των οφειλετών του, λαμβανομένου υπόψη ότι η θέση αυτή έχει διατυπωθεί σε εγκυκλίους πρώην κεντρικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ(...)Δεν είναι δυνατόν να προστίθεται λόγος διακοπής της παραγραφής των αξιώσεων του ΙΚΑ, με εγκυκλίους που το Ίδρυμα εκδίδει προς τις Υπηρεσίες του ή τους πολίτες προς παροχή οδηγιών ή διευκρινίσεων και κατά συνέπεια, η σε τέτοιου είδους έγγραφα διατυπωμένη θέση, ότι η κοινοποίηση των καταλογιστικών Πράξεων διακόπτει την παραγραφή των αξιώσεων, είναι μη νόμιμη και δεν παράγει αποτελέσματα για τους διοικούμενους (ομόφωνα).
ΝΣΚ/168/2015
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Χορήγηση ή μη αντιγράφων των αποφάσεων μετάθεσης των νέων υπαλλήλων στην ΕΥΠΕΑ για την κάλυψη των αναγκών που δημιουργήθηκαν, μετά την μετάθεση των αιτούντων από την ανωτέρω υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 19 του Ν. 3846/2010.Η Υπηρεσία, Τμήμα Κατάστασης Προσωπικού ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλει να χορηγήσει αντίγραφα των αποφάσεων μετάθεσης νέων υπαλλήλων της ΕΥΠΕΑ στους αιτούντες.
ΝΣΚ/430/2001
Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές ΙΚΑ. Ασφαλιστικές διαφορές. Προθεσμία - άσκηση προσφυγής - αναστολή εκτέλεσης αποφάσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προθεσμία και η άσκηση προσφυγής, δεν αναστέλλουν (χωρίς υποβολή σχετικής αίτησης αναστολής και έκδοση αντίστοιχης απόφασης του αρμοδίου Δικαστηρίου) την εκτέλεση των αποφάσεων των Τοπικών Διοικητικών Επιτροπών του ΙΚΑ (που αποφαίνονται επί ενστάσεων αφορωσών το σύνολο των κοινωνικοασφαλιστικών διαφορών), μετά την έναρξη ισχύος του νέου Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (Ν 2717/1999), ο οποίος, μεταξύ άλλων, κατήργησε και όλες τις αντίθετες προς τις διατάξεις του, ειδικές για το ΙΚΑ, ρυθμίσεις.
ΝΣΚ/346/2012
ΙΚΑ ΕΤΑΜ - Αίτηση τρίτων περί άρσεως της, κατ' άρθρο 36 του Κ.Ε.Δ.Ε., αναγκαστικής κατασχέσεως της ψιλής κυριότητός των επί ακινήτου - Αποδοχή ή μη της αίτησης από την Διοίκηση του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ναι μεν δεν υποχρεούται, αλλά κατ' ορθήν άσκηση της διακριτικής του ευχερείας πρέπει να ικανοποιήσει εν μέρει το αίτημα των α) Κ.Α. και β) Ε.Α., δια: 1) της άρσεως της διοικητικής κατασχέσεως καθ' όσον δι' αυτής προσβάλλονται τα δικαιώματα των αιτουσών και 2) του περιορισμού της κατασχέσεως στο δικαίωμα της επικαρπίας των οφειλετών του επί του ήδη κατεσχημένου ακινήτου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/285/2013
Συμμόρφωση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς ακυρωτικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών – Διόρθωση ημαρτημένων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ νόμιμα και σύμφωνα με το άρθρο 95 παρ.5 του Συντάγματος συμμορφώθηκε προς το ακυρωτικό αποτέλεσμα των ανωτέρω ακυρωτικών αποφάσεων του Διοικητικού εφετείου Αθηνών και ζήτησε από την Β.Δ. ν’ αποχωρήσει από την εργασία της στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Μυκόνου, δεδομένου ότι δεν έχει καμιά νομική υποχρέωση να δεχθεί τις υπηρεσίες της. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/405/2012
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Εφαρμογή των παρ.1 και 2 του άρθρου 22 του Ν. 4038/2012, επί οφειλομένων ασφαλιστικών εισφορών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η Υπηρεσία, κατά την εφαρμογή της παρ.1 του άρθρου 22 του Ν. 4038/2012, δέον να τηρεί την εις αυτήν οριζομένη διαδικασία, προκειμένου να ασκηθεί ποινική δίωξη κατά των οφειλετών ασφαλιστικών εισφορών. β) Με την διάταξη της παρ.2 του ιδίου άρθρου, ο νομοθέτης επιμηκύνει τον χρόνο καθυστερήσεως της καταβολής των οφειλομένων και ήδη ληξιπροθέσμων, κατά την έναρξη ισχύος της, ασφαλιστικών εισφορών της παρ.1.
Α.1085/2022
Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΔΠΕΙΣ Α 1120401 ΕΞ 2013 απόφασης Υφυπουργού Οικονομικών (Β’ 1867) «Καθορισμός προϋποθέσεων και διαδικασίας για την εξαίρεση από τον αυτεπάγγελτο συμψηφισμό χρηματικών απαιτήσεων οφειλετών έναντι του Δημοσίου με βεβαιωμένα αλλά μη ληξιπρόθεσμα χρέη αυτών προς το Δημόσιο» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει καθώς και των υπό στοιχεία ΠΟΛ 1274/2013 και ΠΟΛ 1275/2013 (Β’ 3398) αποφάσεων Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.