×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/145/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διορισμός υπαλλήλων στο Υπουργείο Εξωτερικών. Κατάργηση των άρθρων 2 και 3 του ΝΔ 3832/1958.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι διατάξεις των άρθρων 2 και 3 του ΝΔ 3832/1958, καθ’ όσον αφορούν στο διορισμό υπαλλήλων στο Υπουργείο Εξωτερικών, έχουν καταργηθεί δια της διατάξεως της περιπτώσεως γ’ της παρ.2 του άρθρου 150 του Ν 2594/1998.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/287/2002

Ισχύς ή μη της διατάξεως του άρθρου 128 παρ.6 Ν 2594/1998 επί εντασσομένου σε κλάδους μονίμων υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών προσωπικού σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του Ν 2949/2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη της παρ.6 του άρθρου 128 του Ν 2594/1998 δεν τυγχάνει εφαρμογής και επί Ομογενών ή Κυπρίων υπαλλήλων επί συμβάσει αορίστου χρόνου, δυναμένων να ενταχθούν στο μόνιμο προσωπικό του Υπουργείου Εξωτερικών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του Ν 2949/2001.


ΝΣΚ/433/2002

Υπουργείο Εξωτερικών. Πρόσληψη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Όριο ηλικίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το εισαγόμενο δια της διατάξεως του άρθρου 66 παρ.1 του ΠΔ 410/1988 ανώτατο όριο ηλικίας ισχύει και για το προσωπικό της παραγράφου 2 του άρθρου 129 του Ν 2594/1998 (Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών), εφ όσον πρόκειται για προσλήψεις προς κάλυψη των αναφερομένων στις διατάξεις των εδαφ. β’ και γ’ του άρθρου 1 του ανωτέρω ΠΔ αναγκών.


ΝΣΚ/222/2007

Απόσπαση υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι διατάξεις του άρθρου 61 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ (Ν 2594/1998) ρυθμίζουν ειδικώς και εξαντλητικώς τα των αποσπάσεων των υπαλλήλων του Υπουργείου τούτου προς άλλες Υπηρεσίες και επομένως οι διατάξεις του άρθρου 38 του Ν 2162/1993 δεν δύνανται να τύχουν εφαρμογής επί των υπαλλήλων τούτων.


ΝΣΚ/168/2008

Αρμόδια όργανα καταλογισμού υπολόγων διαχειριστών παγίων προκαταβολών των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Αρμόδια όργανα προς έκδοση καταλογιστικών πράξεων σε βάρος υπολόγων διαχειριστών παγίων προκαταβολών των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, μετά τη μεταφορά των Γραφείων αυτών στο Υπουργείο Εξωτερικών είναι οι Επιθεωρητές και οι Δημοσιονομικοί Ελεγκτές του Υπουργείου Εξωτερικών καθώς και τα οικεία όργανα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 33, 54 και 56 του Ν 2362/1995 και τις διατάξεις που ρυθμίζουν την αρμοδιότητα των ελεγκτικών οργάνων. β) Το χρηματικό ένταλμα αποκατάστασης της πάγιας προκαταβολής εκδίδεται σε βάρος των οικείων πιστώσεων του προϋπολογισμού του αρμόδιου Υπουργείου σύμφωνα με τις ειδικότερες ρυθμίσεις του άρθρου 48 παρ.3 του Ν 2362/1995, αρμόδιο δε Υπουργείο είναι το Υπουργείο Εξωτερικών, στο οποίο υπάγονται τα ως άνω Γραφεία μετά τη μεταφορά τους από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών με το ΠΔ 159/2002 και το Ν 3196/2003.


ΝΣΚ/109/2000

Έννοια του όρου "τριακονταετής συνολικώς υπηρεσία" της διατάξεως του άρθρου 85 του ν.2594/1998.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ.Σπυρόπουλος, Πάρεδρος Με τον όρο "τριακονταετής συνολικώς υπηρεσία" της διατάξεως του άρθρου 85 του ν.2594/1998, νοείται αποκλειστικά η διανυθείσα στο διπλωματικό κλάδο του Υπουργείου Εξωτερικών υπηρεσία και δεν περιλαμβάνεται στην έννοια του ανωτέρω όρου υπηρεσία διανυθείσα σε οιονδήποτε άλλο, πλην του διπλωματικού, κλάδο του Υπουργείου των Εξωτερικών ή σε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα με οποιαδήποτε σχέση.


ΝΣΚ/389/2005

Εκπαιδευτική άδεια υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προϋπηρεσία υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών (Γραμματέων ΟΕΥ Α΄) στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών δύναται να προσμετρηθεί για τον υπολογισμό της πενταετούς υπηρεσίας, απαιτουμένης, εκτός των άλλων, για την εξέταση από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο αιτήματος των υπαλλήλων για χορήγηση εκπαιδευτικής αδείας.


ΝΣΚ/237/2012

Κατάργηση ή μη των πειθαρχικών συμβουλίων του Υπουργείου Εξωτερικών μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν καταργούνται τα ειδικά πειθαρχικά συμβούλια που προβλέπονται από τον Οργανισμό του Υπουργείου Εξωτερικών, κατά την έννοια του άρθρου 146Β του Ν. 4057/2012, ερμηνευομένης σε συνδυασμό με το άρθρο 8 του ιδίου νόμου, αφού σκοπός του νόμου αυτού ήταν η αναμόρφωση του πειθαρχικού καθεστώτος των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (βλ. και την από 5-2-2012 εισηγητική έκθεση) και όχι η κατάργηση ειδικών πειθαρχικών διατάξεων, που ρυθμίζουν τα της πειθαρχικής ευθύνης υπαλλήλων και λειτουργών του Κράτους ενταγμένων στο Υπουργείο Εξωτερικών και για τους οποίους ίσχυε ανέκαθεν ειδικό πειθαρχικό καθεστώς, ως και ειδικά πειθαρχικά αδικήματα, και δη πέραν εκείνων που ίσχυαν για τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους. (ομοφ.)


ΝΣΚ/173/2001

Εταιρείες ανώνυμες. Απαγόρευση εξόδου από τη χώρα. Είσπραξη δημοσίων εσόδων. Εκκαθαριστές. Προσωπική κράτηση. Ποινική ευθύνη.(..):Ευθύνη αξιωματούχων μελών ΔΣ και εκκαθαριστών ανώνυμης εταιρίας για την καταβολή στο Δημόσιο χρεών της εταιρίας και ληπτέα σε βάρος αυτών μέτρα, υπό το πρίσμα των διατάξεων των άρθρων 17 παρ.1 εδ.α του ΝΔ 3843/1958 (=άρθρο 10 Ν 542/1977), 115 παρ.1 εδ.α του Ν 2238/1994 (περί ευθύνης διοικούντων νομικά πρόσωπα), 9, 63-72 ΝΔ 356/1974 (ΚΕΔΕ), 1 παρ.1 και 2, 4 παρ.1 περ.θ, 10 παρ.1 Ν 1867/1989, 46 παρ.1 Ν 2065/1992 (περί προσωπικής κρατήσεως), 25 παρ.2,3,6 Ν 1882/1990 (περί ποινικής ευθύνης οφειλετών του Δημοσίου), 27 Ν 1882/1990, 1 Ν 395/1976 και 12 Ν 2873/2000 (περί απαγορεύσεως εξόδου από τη χώρα οφειλετών του Δημοσίου).


ΜΠρΑθ/733/2011

Η κατάσχεση στα χέρια της Τράπεζας ως τρίτης έχει ρυθμιστεί ειδικότερα με τα άρθρα 87-94 του νδ της 17-7/13-8-1923 «Περί ειδικών διατάξεων επί ανωνύμων εταιρειών», του οποίου η ισχύς διατηρήθηκε με το άρθρο 52 αρ. 3 ΕισΝΚΠολΔ. Συμπληρωματικά εφαρμόζονται οι γενικές ρυθμίσεις των άρθρων 982 επ. που ισχύουν άμεσα, όπου υπάρχουν κενά, σύμφωνα με τα άρθρα 42 § 3 και 53 § του πιο πάνω νδ. Οταν υποβάλλεται καταφατική δήλωση, η Τράπεζα αποκτά δυνάμει του άρθρου 87 § 1 του πιο πάνω νδ το δικαίωμα, είτε να παρακαταθέσει τα κατασχεθέντα, απαλλασσόμενη ούτω πάσης ευθύνης και έναντι του κατασχόντος και έναντι του δικαιούχου, είτε να ζητήσει από τον Πρόεδρο Πρωτοδικών την άρση της κατασχέσεως με ή και χωρίς εγγύηση. Αν πρόκειται για την ....... της ....... ΑΕ, η κατάθεση μπορεί να γίνει στην ίδια ή σε ειδικό λογαριασμό όψεως. Η ανάληψη από τον κατασχόντα του ποσού, που κατασχέθηκε, γίνεται κατά το άρθρο 88 του νδ με άδεια του Προέδρου Πρωτοδικών. Οι διατάξεις των άρθρων 87 και 88 του πιο πάνω νδ έχουν διατηρηθεί σε ισχύ και δεν καταργήθηκαν με την εισαγωγή του ΚΠολΔ, που είναι νεώτερο νομοθέτημα, γιατί οι γενικές διατάξεις του ΚΠολΔ δεν μπορούν να καταργήσουν τις ειδικές του νδ. Οπου αυτό έχει συμβεί, ορίζεται ρητά στον ΚΠολΔ ή στον ΕισΝΚΠολΔ. Η διάταξη του άρθρου 88 δεν προσκρούει στο Σύνταγμα, εφόσον δεν εισάγει ανεπίτρεπτη διάκριση υπέρ της καθ' ης Τράπεζας και δεν θεσπίζει ανεπίτρεπτο εμπόδιο εκτέλεσης τελεσίδικης απόφασης. Περαιτέρω στο άρθρο 3 § 2 ΕισΝΚΠολΔ ορίζεται, ότι «2. Στις περιπτώσεις που διατάξεις του ΑΚ ή άλλου νόμου παραπέμπουν στην αρμοδιότητα και στην επ' αναφορά διαδικασία γενικά του προέδρου πρωτοδικών ..... από την εισαγωγή του ΚΠολΔ είναι αρμόδιο το μονομελές πρωτοδικείο, δικάζοντας κατά τη διαδικασία των άρθρων 686 επ ΚΠολΔ, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά».


ΝΣΚ/333/2014

Λειτουργία της Μεταφραστικής Υπηρεσίας στο Υπουργείο Εξωτερικών – Δυνατότητα ή μη υπαγωγής της στην κατηγορία των “κλειστών επαγγελμάτων”.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι προβλέψεις του άρθρου 22 του ν. 3566/2007 για τη λειτουργία Μεταφραστικής Υπηρεσίας στο Υπουργείο Εξωτερικών δεν αντιβαίνουν στις διατάξεις του ν. 3919/2011 για την επαγγελματική ελευθερία και, ως εκ τούτου, δεν εντάσσονται σε κάποιο από τους αδικαιολόγητους περιορισμούς που καταργήθηκαν με το άρθρο 2 αυτού (ν. 3919/2011). (πλειοψ.)