×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/151/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπολογισμός του ύψους της σύνταξης γήρατος που λαμβάνει δικαστική λειτουργός, η οποία έχει συνταξιοδοτηθεί κατ΄ εφαρμογήν των ευεργετικών διατάξεων περί αναπηρίας καθώς και του γεγονότος ότι έχει διανύσει ασφαλιστικό χρόνο τόσο με την ιδιότητα της δικηγόρου όσο στη συνέχεια και με εκείνη της δικαστικής λειτουργού(...)Για τον υπολογισμό του ύψους της σύνταξης που δικαιούται να λάβει, η τέως δικαστική λειτουργός Α.Ε., θα πρέπει να προστεθούν πλέον του πραγματικού χρόνου ασφάλισης που έχει διανύσει και πλασματικά έτη μέχρι την συμπλήρωση 35 ετών συνολικά. Ο πλασματικός αυτός χρόνος πρέπει να κατανεμηθεί επί του χρόνου ασφάλισης και των δύο ιδιοτήτων με βάση αναφοράς τα έτη που έχουν διανυθεί με εκάστη ιδιότητα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/1/2013

ΤΣΜΕΔΕ (ήδη ΕΤΑΑ) – Υπολογισμός της σύνταξης νέου ασφαλισμένου μετά την 1-1-1993 σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 612/1977, με χρόνο ασφάλισης εμμίσθου και ελεύθερου επαγγελματία διαδοχικά στον ίδιο φορέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τον υπολογισμό της σύνταξης ασφαλισμένου που συνταξιοδοτείται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 612/77 με χρόνο ασφάλισης εμμίσθου και ελεύθερου επαγγελματία διαδοχικά στον ίδιο φορέα, όσον αφορά στον υπολογισμό της σύνταξης για τον πραγματικό χρόνο ασφάλισης πρέπει να ληφθεί υπόψη ο πραγματικός χρόνος ασφάλισης, αφενός μεν ως εμμίσθου (10 έτη) και αφετέρου ως ελεύθερου επαγγελματία (6 έτη), κατ’ ευθεία εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2084/1992. Στη συνέχεια, για τον χρόνο που υπολείπεται (19 έτη) του ν. 612/1977, εφόσον ο χρόνος αυτός είναι πλασματικός, θα πρέπει να υπολογισθεί, κατά τον ίδιο τρόπο τόσο ως μισθωτού όσο και ελεύθερου επαγγελματία, αντίστοιχα, κατ΄ ευθείαν, επίσης, εφαρμογή των αυτών ως άνω διατάξεων του ν. 2084/1992. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/83/2020

Εάν κατά την αληθή έννοια της διάταξης του άρθρου 28 παρ. 3 εδ. α΄ του ν. 4387/2016, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο εξόδου του ασφαλισμένου από την ασφάλιση, για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών που θα ληφθούν υπόψη προκειμένου να υπολογισθεί το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης, θα συμπεριληφθούν και τα πλασματικά χρόνια που αναγνώρισε και εξαγόρασε ως χρόνο ασφάλισης ο ενδιαφερόμενος με αίτησή του που υπέβαλε μετά το έτος 2002.(...)Κατά την αληθή έννοια της διάταξης του άρθρου 28 παρ. 3 εδ. α΄ του ν. 4387/2016, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο εξόδου του ασφαλισμένου από την ασφάλιση, για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών που θα ληφθούν υπόψη προκειμένου να υπολογισθεί το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης, θα συμπεριληφθούν και τα πλασματικά χρόνια που αναγνώρισε και εξαγόρασε ως χρόνο ασφάλισης ο ενδιαφερόμενος με αίτησή του που υπέβαλε μετά το έτος 2002 (ομόφωνα).


Π.Δ. 460/1989

Χορήγηση της πλήρους σύνταξης του ΤΣΑΥ στα 39 έτη ασφάλισης.


ΝΣΚ/483/2008

Ταμείο Συντάξεως Προσωπικού Αγροτικής Τραπέζης της Ελλάδος – Πλασματικός χρόνος ασφάλισης – Έτη σπουδών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από όλους τους ασφαλισμένους του ΤΣΠ-ΑΤΕ κατά την 31-12-2006, μόνον αυτοί οι οποίοι προσελήφθησαν πριν την 31-12-1992 και οι οποίοι αφ’ ενός μεν έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον είκοσι πέντε χρόνια πραγματικής υπηρεσίας, αφ’ ετέρου δε έχουν αναγνωρίσει και εξαγοράσει τον χρόνο σπουδών τους μέχρι 31-12-1993 ή έχουν υποβάλει, ως έχοντες σχετικό δικαίωμα, μέχρι 30-4-2001 σχετική αίτηση για εξαγορά, δικαιούνται να τον συνυπολογίσουν ως πλασματικό χρόνο, προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν τελικά με τριάντα πέντε χρόνια ασφάλισης.


ΝΣΚ/44/2015

Χορηγία δημάρχου ή προέδρου κοινότητας και συνταξιοδότηση από τον Ο.Γ.Α.
α) Η χορηγία δημάρχου ή προέδρου κοινότητας, σε όσους απέκτησαν την ιδιότητα αυτή πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4093/2012, δεν αποτελεί κώλυμα για την ασφάλισή τους στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών του Ο.Γ.Α. ούτε λόγο διακοπής της ασφάλισης ή της τυχόν καταβαλλόμενης κύριας σύνταξής τους. β) Η χορηγία δημάρχου ή προέδρου κοινότητας, σε όσους απέκτησαν την ιδιότητα αυτή πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4093/2012, δεν αποτελεί κώλυμα για τη χορήγηση ούτε λόγο διακοπής καταβολής της βασικής σύνταξης του Ο.Γ.Α. (ομοφ.)


ΝΣΚ/477/2008

Δικαίωμα λήψεως άδειας ανατροφής τέκνου δικαστικής λειτουργού, η οποία απέκτησε τέκνο κατά τη διάρκεια φοιτήσεώς της στην Εθνική Σχολή Δικαστών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δικαστική λειτουργός, η οποία απέκτησε τέκνο κατά τη διάρκεια φοιτήσεώς της στην Εθνική Σχολή Δικαστών, έχει δικαίωμα λήψεως 9μηνης άδειας ανατροφής τέκνου, υπό την προϋπόθεση ότι θα υποβάλει τη σχετική αίτηση εντός διμήνου από την ολοκλήρωση του διορισμού της.


ΝΣΚ/165/2019

Εάν είναι δυνατή η διατήρηση σε λειτουργία φαρμακείου από τη χήρα αποθανόντα φαρμακοποιού, που έχει την ιδιότητα της ιατρού, με υπεύθυνο επιστήμονα φαρμακοποιό. (...) Είναι δυνατή η διατήρηση-παράταση λειτουργίας του κληρονομικού φαρμακείου από τη χήρα-ιατρό του θανόντα φαρμακοποιού, με υπεύθυνο επιστήμονα φαρμακοποιό, βάσει των ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 5 παρ. 2 του α.ν. 517/1968, όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 20 του ν. 1666/1986 και εφόσον, βέβαια, συντρέχουν και οι προβλεπόμενες, στις ίδιες διατάξεις, προϋποθέσεις (ομόφ.).


ΝΣΚ/164/2006

Απονομή βασικής σύνταξης γήρατος σε ασφαλισμένους αγρότες του ΟΓΑ. Αυτοτελές δικαίωμα μη συνεχόμενο αναγκαίως με την χορήγηση σύνταξης από τον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με την συνδρομή των προϋποθέσεων του άρθρου 4 του Ν 4169/1961 για την παροχή της βασικής σύνταξης γήρατος από τον ΟΓΑ, ο αγρότης κατά την συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας του έχει θεμελιώσει αυτοτελές δικαίωμα σύνταξης, μη συνεχόμενο αναγκαίως με την εγγραφή ή μη τούτου εις τα μητρώα ασφαλισμένων Κυρίας Ασφάλισης και του περιορισμού που θέτει η διάταξη του άρθρου 12 παρ.4 του Ν 2458/97 δηλαδή της συμπλήρωσης της ηλικίας των 65 ετών προ της 31-12-2002.


ΣτΕ/ΤΜ.Α/1538/2024

Η απόφαση (ΣτΕ 1538/2024) αφορά αίτηση αναίρεσης του e-ΕΦΚΑ κατά της υπ’ αριθμ. 45/2021 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης. Η διαφορά αφορούσε τη χορήγηση δεύτερης σύνταξης λόγω γήρατος από τον Ο.Α.Ε.Ε. (πρώην Τ.Ε.Β.Ε.) σε ασφαλισμένο, ο οποίος λάμβανε ήδη σύνταξη από το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. Το κεντρικό νομικό ζήτημα ήταν αν υπερισχύει η διάταξη που επιτρέπει συνταξιοδότηση με 37 έτη ασφάλισης ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας ή η ειδική διάταξη για τους διπλοσυνταξιούχους (άρθρο 47 παρ. 10 του ν. 2084/1992) που απαιτεί τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας. Το ΣτΕ έκρινε ότι για τη χορήγηση δεύτερης σύνταξης από τον Ο.Α.Ε.Ε. απαιτείται αναγκαίως η συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας, ακόμη και αν έχουν συμπληρωθεί 37 έτη ασφάλισης. Ως εκ τούτου, έκανε δεκτή την αίτηση αναίρεσης του e-ΕΦΚΑ, αναιρώντας την προσβαλλόμενη απόφαση, και παρέπεμψε την υπόθεση στο Διοικητικό Εφετείο για νέα νόμιμη κρίση.


ΝΣΚ/23/2021

Παραγραφή ή μη αναδρομικών συντάξεων συνταξιούχων πρώην Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, σε περίπτωση καθυστερημένης έκδοσης της απόφασης απονομής σύνταξης.(..)1) Σε περίπτωση καθυστερημένης έκδοσης της απόφασης απονομής σύνταξης συνταξιούχων πρώην Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, εφαρμοστέα είναι η ισχύουσα κατά το χρόνο έκδοσής της διάταξη του άρθρου 140 παρ. 5 του ν. 4270/2014 που προβλέπει διετή παραγραφή των σχετικών αξιώσεων των δικαιούχων, προϋποθέτουσα σε κάθε περίπτωση έκδοση της απόφασης κανονισμού της σύνταξης (ομόφωνα) και η εν λόγω διετής παραγραφή αρχίζει μετά την έκδοση και την κοινοποίηση, ή μετά την πάροδο τριμήνου από την έκδοση και την κοινοποίηση της απόφασης απονομής της σύνταξης, αναλόγως της εφαρμογής του εδαφίου α' ή του εδαφίου β' της παραγράφου 5 του άρθρου 140 του ν. 4270/2014 (κατά πλειοψηφία). 2) Δεν τίθεται θέμα αναστολής του χρόνου παραγραφής του δικαιώματος καταβολής αναδρομικών συντάξεων με την αίτηση συνταξιοδότησης, αφού αυτός δεν έχει καν ξεκινήσει πριν την κοινοποίηση της απόφασης απονομής της σύνταξης (ομόφωνα).