ΝΣΚ/151/2017
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υπολογισμός του ύψους της σύνταξης γήρατος που λαμβάνει δικαστική λειτουργός, η οποία έχει συνταξιοδοτηθεί κατ΄ εφαρμογήν των ευεργετικών διατάξεων περί αναπηρίας καθώς και του γεγονότος ότι έχει διανύσει ασφαλιστικό χρόνο τόσο με την ιδιότητα της δικηγόρου όσο στη συνέχεια και με εκείνη της δικαστικής λειτουργού(...)Για τον υπολογισμό του ύψους της σύνταξης που δικαιούται να λάβει, η τέως δικαστική λειτουργός Α.Ε., θα πρέπει να προστεθούν πλέον του πραγματικού χρόνου ασφάλισης που έχει διανύσει και πλασματικά έτη μέχρι την συμπλήρωση 35 ετών συνολικά. Ο πλασματικός αυτός χρόνος πρέπει να κατανεμηθεί επί του χρόνου ασφάλισης και των δύο ιδιοτήτων με βάση αναφοράς τα έτη που έχουν διανυθεί με εκάστη ιδιότητα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/1/2013
ΤΣΜΕΔΕ (ήδη ΕΤΑΑ) – Υπολογισμός της σύνταξης νέου ασφαλισμένου μετά την 1-1-1993 σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 612/1977, με χρόνο ασφάλισης εμμίσθου και ελεύθερου επαγγελματία διαδοχικά στον ίδιο φορέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για τον υπολογισμό της σύνταξης ασφαλισμένου που συνταξιοδοτείται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 612/77 με χρόνο ασφάλισης εμμίσθου και ελεύθερου επαγγελματία διαδοχικά στον ίδιο φορέα, όσον αφορά στον υπολογισμό της σύνταξης για τον πραγματικό χρόνο ασφάλισης πρέπει να ληφθεί υπόψη ο πραγματικός χρόνος ασφάλισης, αφενός μεν ως εμμίσθου (10 έτη) και αφετέρου ως ελεύθερου επαγγελματία (6 έτη), κατ’ ευθεία εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2084/1992. Στη συνέχεια, για τον χρόνο που υπολείπεται (19 έτη) του ν. 612/1977, εφόσον ο χρόνος αυτός είναι πλασματικός, θα πρέπει να υπολογισθεί, κατά τον ίδιο τρόπο τόσο ως μισθωτού όσο και ελεύθερου επαγγελματία, αντίστοιχα, κατ΄ ευθείαν, επίσης, εφαρμογή των αυτών ως άνω διατάξεων του ν. 2084/1992. (πλειοψ.)
Π.Δ. 460/1989
Χορήγηση της πλήρους σύνταξης του ΤΣΑΥ στα 39 έτη ασφάλισης.
44526/2516/2016
Καθορισμός του ύψους χρηματοδότησης του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) - Τομείς Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) και Ασφάλισης Νομικών (Τ.Α.Ν.) και του κλάδου κύριας Σύνταξης του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.), για την κάλυψη μέρους των ελλειμμάτων τους για το έτος 2016.
56956/4898/2018
Καθορισμός του ύψους χρηματοδότησης του Κλάδου Σύνταξης του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.) για το έτος 2018.
20898/1186/2016
Καθορισμός του ύψους χρηματοδότησης του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ)-Τομέας Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (ΤΣΑΥ) για την κάλυψη μέρους του ελλείμματος του για το έτος 2016.
ΝΣΚ/44/2015
Χορηγία δημάρχου ή προέδρου κοινότητας και συνταξιοδότηση από τον Ο.Γ.Α.
α) Η χορηγία δημάρχου ή προέδρου κοινότητας, σε όσους απέκτησαν την ιδιότητα αυτή πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4093/2012, δεν αποτελεί κώλυμα για την ασφάλισή τους στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών του Ο.Γ.Α. ούτε λόγο διακοπής της ασφάλισης ή της τυχόν καταβαλλόμενης κύριας σύνταξής τους. β) Η χορηγία δημάρχου ή προέδρου κοινότητας, σε όσους απέκτησαν την ιδιότητα αυτή πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4093/2012, δεν αποτελεί κώλυμα για τη χορήγηση ούτε λόγο διακοπής καταβολής της βασικής σύνταξης του Ο.Γ.Α. (ομοφ.)
25589/1638/2007
Χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης ύψους μιας καταβαλλόμενης σύνταξης μετά των επιδομάτων στους συνταξιούχους των οργανισμών κύριας ασφάλισης αρμοδιότητας Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας – μόνιμους κατοίκους διαφόρων περιοχών της χώρας που επλήγησαν από πυρκαγιές κατά το έτος 2007.
23873/1513/2007
Χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης ύψους μιας καταβαλλόμενης σύνταξης μετά των επιδομάτων στους συνταξιούχους των οργανισμών κύριας ασφάλισης αρμοδιότητας Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας – μόνιμους κατοίκους διαφόρων περιοχών της χώρας που επλήγησαν από πυρκαγιές κατά το έτος 2007.
ΝΣΚ/23/2021
Παραγραφή ή μη αναδρομικών συντάξεων συνταξιούχων πρώην Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, σε περίπτωση καθυστερημένης έκδοσης της απόφασης απονομής σύνταξης.(..)1) Σε περίπτωση καθυστερημένης έκδοσης της απόφασης απονομής σύνταξης συνταξιούχων πρώην Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, εφαρμοστέα είναι η ισχύουσα κατά το χρόνο έκδοσής της διάταξη του άρθρου 140 παρ. 5 του ν. 4270/2014 που προβλέπει διετή παραγραφή των σχετικών αξιώσεων των δικαιούχων, προϋποθέτουσα σε κάθε περίπτωση έκδοση της απόφασης κανονισμού της σύνταξης (ομόφωνα) και η εν λόγω διετής παραγραφή αρχίζει μετά την έκδοση και την κοινοποίηση, ή μετά την πάροδο τριμήνου από την έκδοση και την κοινοποίηση της απόφασης απονομής της σύνταξης, αναλόγως της εφαρμογής του εδαφίου α' ή του εδαφίου β' της παραγράφου 5 του άρθρου 140 του ν. 4270/2014 (κατά πλειοψηφία). 2) Δεν τίθεται θέμα αναστολής του χρόνου παραγραφής του δικαιώματος καταβολής αναδρομικών συντάξεων με την αίτηση συνταξιοδότησης, αφού αυτός δεν έχει καν ξεκινήσει πριν την κοινοποίηση της απόφασης απονομής της σύνταξης (ομόφωνα).
ΝΣΚ/261/2015
Νομιμότητα πράξης συνταξιοδότησης του πρώην ΝΠΔΔ Ταμείου Συντάξεων και Πρόνοιας ΑΤΕ, η οποία εκδόθηκε με αναστολή καταβολής της σύνταξης του Χ.Ι. μέχρι την συμπλήρωση του ορίου ηλικίας των 65 ετών – Δυνατότητα ή μη ανάκλησής της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η ανωτέρω πράξη συνταξιοδότησης του εν λόγω Ταμείου, κατά το σκέλος της χορήγησης σύνταξης με καθεστώς αναστολής, έχει εκδοθεί παρανόμως. β) Δεν είναι δυνατή η ανάκλησή της βάσει του ως άνω εγγράφου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, διότι αφορά ανάκληση, νόμιμων και όχι παράνομων, επωφελών συνταξιοδοτικών πράξεων, αλλά δύναται να ανακληθεί ως αίτημα επανεξέτασης δικαιώματος διαδοχικής ασφάλισης λόγω νέων κρίσιμων στοιχείων που δεν ελήφθησαν υπόψη από το Ίδρυμα, ή ως νεότερη αίτηση σύνταξης με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης, λόγω πλάνης περί τα πράγματα. γ) Δυνατή η επανεξέταση ad hoc συνταξιοδοτικών αποφάσεων εκδοθέντων από τους προκατόχους του Ιδρύματος, ήτοι Ταμεία Προνοίας των εντασσομένων φορέων στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, για αναγνώριση δικαιώματος διαδοχικής ασφάλισης (ομοφ.).