×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/153/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αποχή από άσκηση καθηκόντων Επίκουρης Καθηγήτριας ΤΕΙ, λόγω ποινικής καταδίκης – Υπολογισμός χρόνου πραγματικής υπηρεσίας – Προϋποθέσεις μονιμοποίησης και ένταξή της σε καθεστώς μερικής απασχόλησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Το χρονικό διάστημα των 15 μηνών που η Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΕΙ, απείχε υποχρεωτικώς από την άσκηση των καθηκόντων της κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων ετών από το διορισμό της στο ΤΕΙ λόγω καταδίκης της από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αθηνών και μετά την αθώωσή της με τελεσίδικη απόφαση και την άρση της υποχρεωτικής αποχής για το λόγο αυτό, δεν δύναται να θεωρηθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας προκειμένου α) να προσμετρηθεί στην τριετία από το διορισμό της που πρέπει να διανύσει ως μέλος Ε.Π. πλήρους απασχόλησης, β) να προσμετρηθεί στην τριετία από τον διορισμό που απαιτείται να συμπληρώσει για να θεμελιώσει δικαίωμα κρίσης για μονιμοποίηση. 2) Η παρέλευση του χρονικού διαστήματος της τριετίας από του διορισμού και η παραμονή στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την μονιμοποίησή της και την εν συνεχεία ένταξή της σε καθεστώς μερικής απασχόλησης. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/143/2023

Νομιμότητα ή μη πράξεων Κοσμήτορα περί εντάξεως μέλους ΔΕΠ σε καθεστώς μερικής απασχόλησης πριν τη συμπλήρωση τριών ετών πραγματικής άσκησης καθηκόντων από την ημερομηνία της πρώτης εκλογής του, κατ’ εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 154 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), με αιτιολογικό έρεισμα την κατοχή θέσεως Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης του ΟΦΥΠΕΚΑ και β) Οφειλόμενη ενέργεια σε αποφατική απάντηση στο πρώτο ερώτημα.(...)Η κατοχή της θέσης του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης του Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α. δεν υπάγεται στη ρύθμιση του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 154 του ν. 4957/2022, ούτε υπό την αρχική του μορφή, ούτε μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 29 παρ. 1 του ν. 5029/2023 και, επομένως, ο Ι.Μ., επίκουρος καθηγητής, με τριετή θητεία, στον Τομέα Δασικής Παραγωγής - Προστασίας Δασών - Φυσικού Περιβάλλοντος του Τμήματος Δασολογίας, δεν μπορούσε να τεθεί σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, εφόσον δεν είχε συμπληρώσει τρία (3) έτη πραγματικής άσκησης καθηκόντων από την ημερομηνία της εκλογής του και, ακολούθως, οι πράξεις του Κοσμήτορα της Σχολής Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, με τις οποίες τέθηκε, κατ’ εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 154 του ν. 4957/2022, σε καθεστώς μερικής απασχόλησης ο ανωτέρω, είναι νομικά πλημμελείς. Η πρώτη από τις πιο πάνω πράξεις έχει ήδη λήξει και δεν καταλείπει άλλες έννομες συνέπειες, ώστε να επιβάλλεται εκ του λόγου αυτού η ανάκλησή της, η δεύτερη εξ αυτών, που εξακολουθεί να ισχύει, δύναται να ανακληθεί ελεύθερα προς αποκατάσταση της νομιμότητας, ανεξάρτητα του ευμενούς της χαρακτήρα για το πιο πάνω μέλος ΔΕΠ που τίθεται σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, εφόσον δεν έχει παρέλθει πενταετία από την έκδοσή της.


ΝΣΚ/264/2010

Δυνατότητα παράλληλης απασχόλησης σε δύο (2) ΑΣΕΙ-ΑΕΙ-ΤΕΙ διδακτικού προσωπικού με σύμβαση εργασίας ι.δ.ο.χ., κατά το ΠΔ 407/1980, ταυτόχρονα με καθεστώς πλήρους απασχόλησης, ανεξαρτήτως αν από τη χρονικά δεύτερη σύμβαση λαμβάνει μειωμένες αποδοχές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τόσο τα μέλη ΔΕΠ των ΑΣΕΙ, τα οποία εκ του νόμου τελούν σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης, όσο και τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ και ΕΠ των ΤΕΙ με καθεστώς πλήρους απασχόλησης, έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν διδασκαλία και σε άλλα ΑΣΕΙ και ΑΕΙ, όπως ρητά προβλέπεται στα σχετικά γι αυτά νομοθετήματα, ενόψει όμως των υποχρεώσεών τους λόγω της πλήρους απασχόλησής τους στο ΑΕΙ, στο οποίο προσφέρουν τα κύρια καθήκοντά τους, η παράλληλη διδασκαλία, η οποία θα γίνεται με βάση την διάταξη του άρθρου 5 του ΠΔ 407/1980, θα παρέχεται με καθεστώς «μερικής απασχόλησης».


ΝΣΚ/121/2021

Εάν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας δύναται να προβεί σε διορισμό ως μέλους ΔΕΠ στο βαθμό του Επίκουρου Καθηγητή με ένταξη στην κατηγορία μερικής απασχόλησης, στην περίπτωση κατά την οποία ο ενδιαφερόμενος είναι ήδη διορισμένος ως Σύμβουλος του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) με εξαετή θητεία.(..)Ο κατέχων θέση Συμβούλου επί θητεία στον ΑΣΕΠ μπορεί να διοριστεί σε κενή θέση Επίκουρου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και να ενταχθεί αυτοδίκαια στην κατηγορία μελών ΔΕΠ μερικής απασχόλησης, σε εφαρμογή των άρθρων 3 παρ. 5 του ν. 4765/2021 και 23 παρ. 4 του ν. 4009/2011.


ΝΣΚ/113/2022

Εάν, ιατρός, μέλος Δ.Ε.Π. Τμήματος Ιατρικής, επιλέξει να ενταχθεί στην κατηγορία μερικής απασχόλησης, απαλλάσσεται πλήρως από τα κλινικά του καθήκοντα στην Πανεπιστημιακή Κλινική που έχει τοποθετηθεί, ή μειώνονται και τα κλινικά καθήκοντά του, όπως τα διδακτικά και τα ερευνητικά.(....)Η ένταξη ιατρού, μέλους Δ.Ε.Π. Τμήματος Ιατρικής, τοποθετημένου σε Πανεπιστημιακή Κλινική, σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, έχει ως έννομη συνέπεια τον περιορισμό στο ήμισυ του χρόνου παροχής μόνο του, κατ’ άρθρο 64 παρ. 1 περ. (α) έως (γ) του ν. 4957/2022 διδακτικού του έργου και του, κατ’ άρθρο 155 παρ. 2 περ. (β) του ιδίου νόμου, κάθε μορφής διδακτικού, ερευνητικού, επιστημονικού, εργαστηριακού και διοικητικού έργου και δεν συνεπάγεται την ένταξή του στο ίδιο καθεστώς (μερικής απασχόλησης), ως προς το υποχρεωτικά παρεχόμενο, κατά την παράγραφο 1 περίπτωση (η) σε συνδυασμό με την παράγραφο 3 του ιδίου άρθρου, κλινικό έργο προς την Πανεπιστημιακή Κλινική, στην οποία έχει τοποθετηθεί, από την παροχή του οποίου, εξάλλου, ουδόλως απαλλάσσεται (ομόφωνα).


ΝΣΚ/177/2020

Εάν μπορεί η επί τριετία κατοχή θέσης Προϊσταμένου του Τμήματος Ηλεκτρολογίας του τέως ΤΕΙ Λαμίας να θεωρηθεί ως προσόν για την εκλογή σε θέση Καθηγητή α΄βαθμίδας.(...)Δεν μπορεί η κατοχή θέσης Προϊσταμένου Τμήματος του τέως ΤΕΙ Λαμίας να αποτελέσει προσόν του υποψηφίου για την εκλογή σε θέση Καθηγητή α΄βαθμίδας, ισοδύναμο με το προβλεπόμενο από τη διάταξη του άρθρου 19 παρ.1 περ. β΄ υποπερ.γγ΄ στοιχ.iii του ν.4009/2011 προσόν της τριετούς Δ/νσης Ερευνητικού Εργαστηρίου ή της επί τριετία κατοχής διευθυντικής θέσης σε Ευρωπαϊκό Οργανισμό.


ΝΣΚ/93/2005

Κατοχή θέσης Διευθυντή Εργαστηρίου ΑΕΙ από μέλος ΔΕΠ μερικής απασχόλησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν μπορεί να παραμείνει στη θέση του Διευθυντή Εργαστηρίου ΑΕΙ ο Καθηγητής του Τμήματος στον οποίο ανατέθηκαν τα καθήκοντα της θέσης αυτής δυνάμει των διατάξεων της παρ.22 του άρθρου 28 του Ν 2083/1992 καθ ον χρόνο ήταν μέλος ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης, μετά την υπαγωγή αυτού στο καθεστώς της μερικής απασχόλησης.


ΝΣΚ/158/2016

Υπηρεσιακή κατάσταση καθηγητή ΑΕΙ μετά το διορισμό του ως Υποδιοικητή στην Τράπεζα της Ελλάδος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διορισμός καθηγητή ΑΕΙ στη θέση του Υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, δεν επιφέρει αναστολή των καθηκόντων του και μπορεί αυτός να ενταχθεί σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, με τήρηση της προβλεπόμενης στο νόμο διαδικασίας (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την υπ’ αριθμ. 376/2014 Γνωμ. του Γ΄ Τμήματος του ΝΣΚ.


ΝΣΚ/181/2021

Εάν επιτρέπεται η μετάταξη υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ (Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης) (πρώην ΟΑΕΕ) από την κατηγορία ΥΕ (κλάδος ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας Μερικής Απασχόλησης) σε κλάδο της ΔΕ κατηγορίας, της ίδιας Υπηρεσίας και σε περίπτωση που επιτρέπεται, εάν η μετάταξη θα γίνει σε θέση πλήρους ή μερικής απασχόλησης.(..)
Η υπάλληλος με θέση εργασίας με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ειδικότητας καθαριστριών της ΥΕ κατηγορίας, μερικής απασχόλησης, παρότι απέκτησε τίτλο σπουδών, που κατά τη διάταξη του άρθρου 12 παρ. 5 του ν. 3230/2004, της παρέχεται το δικαίωμα μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία ΔΕ, δεν δύναται να μεταταχθεί στην ανώτερη κατηγορία, διότι οι κατισχύουσες ως ειδικότερες διατάξεις του άρθρου 80 του π.δ. 8/2019 (Οργανισμός e-ΕΦΚΑ) δεν προβλέπουν οργανικές θέσεις μερικής απασχόλησης και μάλιστα, τις υφιστάμενες τις καταργεί, μετά την καθ’ οιονδήποτε τρόπο κένωσή τους (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/99/2009

Υπηρεσιακή κατάσταση υπαλλήλου με μετάταξη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Μετά την ανάκληση από την Υπηρεσία της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης απόλυσης της αναφερόμενης στο ερώτημα υπαλλήλου, ο χρόνος από 28.11.2008 μέχρι 23.1.2009 που επανήλθε πραγματικά στην υπηρεσία θεωρείται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας και λαμβάνεται υπόψη για όλες τις έννομες συνέπειές του, δηλαδή τόσο για τη λήψη αποδοχών όσο και για την εν γένει υπηρεσιακή εξέλιξη. β) Στο χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας της ίδιας υπαλλήλου πρέπει να προσμετρηθεί και το χρονικό διάστημα από 2.12.1991 έως 24.2.1994 που διανύθηκε εκτός υπηρεσίας εξαιτίας της ακυρωθείσας αμετάκλητα ως παράνομης άρνησης του Υπουργού εθνικής Οικονομίας να υπογράψει την κοινή υπουργική απόφαση για τη μετάταξη της εν λόγω υπαλλήλου, όπως γίνεται δεκτό και από το Ελεγκτικό Συνέδριο με την αριθ. 34/2008 Πράξη του. γ) Ο χρόνος απασχόλησης της εν λόγω υπαλλήλου στην προηγούμενη υπηρεσία της στο φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα λαμβάνεται υπόψη μόνο για την κατάταξή της σε μισθολογικό κλιμάκιο, όπως ρητά αναφέρεται στην παρ.7 του άρθρου 20 του Ν 1735/1987, με βάση το οποίο πραγματοποιήθηκε η μετάταξή της από τον ως άνω φορέα στο Δημόσιο.


ΝΣΚ/361/2012

Δυνατότητα διεκδίκησης μόνιμου διορισμού εκπαιδευτικού, μέσω του «πίνακα αναπληρωτών με πραγματική προϋπηρεσία» του άρθρου 9 παρ.1 του Ν. 3848/2010, από τον υποψήφιο, στον οποίο έχει επιβληθεί η κύρωση του άρθρου 59 παρ.17 περ. α’ του Ν. 3966/2011 (διαγραφή από τους «πίνακες αναπληρωτών»).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο εκπαιδευτικός που είναι εγγεγραμμένος και στους δύο Ενιαίους Πίνακες Προσωρινών Αναπληρωτών του οικείου εκπαιδευτικού κλάδου, ήτοι τόσον σε εκείνο που έχει ενταχθεί βάσει της πραγματικής του προϋπηρεσίας, όσον και σ’ εκείνο που έχει ενταχθεί βάσει των μορίων που έχει λάβει από την προϋπηρεσία του και από τη συμμετοχή του στους δύο τελευταίους (πριν την ένταξή του στον οικείο πίνακα) διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, -δικαιούμενος, ως εκ τούτου, να ζητήσει αφενός το μόνιμο διορισμό του (από τον πρώτο πίνακα) και αφετέρου την πρόσληψή του ως προσωρινός αναπληρωτής (από το δεύτερο πίνακα)-, στην περίπτωση που, συντρεχουσών των προϋποθέσεων του εδαφ. α' της παρ.17 του άρθρου 59 του Ν. 3966/2011, υποστεί τις εκεί προβλεπόμενες κυρώσεις, δεν εμποδίζεται να διεκδικήσει το μόνιμο διορισμό του από τον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών με πραγματική προϋπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ.1 του Ν. 3848/2010. (ομοφ.)