ΝΣΚ/167/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Μετάταξη μονίμου υπαλλήλου Ο.Τ.Α. κλάδου ΠΕ 23 με βαθμό Γ΄, προσληφθέντος πριν από την έναρξη ισχύος του ΠΔ 23/2002, σε άλλον Ο.Τ.Α. με ταυτόχρονη μεταφορά θέσεως. Περιπτώσεις εφαρμογής του άρθρου 132 παρ.9 εδ.β’ του Ν 1188/1981.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η μετάταξη μονίμου υπαλλήλου Ο.Τ.Α. κλάδου ΠΕ 23 με βαθμό Γ΄, προσληφθέντος πριν από την έναρξη ισχύος του ΠΔ 23/2002, σε άλλον Ο.Τ.Α. με ταυτόχρονη μεταφορά θέσεως. Η διάταξη του άρθρου 132 παρ.9 εδ.β’ του Ν 1188/1981 ευρίσκει έδαφος εφαρμογής εφ’ όσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του εδ.α’ της ίδιας παραγράφου, πλην της υπάρξεως κενής οργανικής θέσεως στον Ο.Τ.Α. υποδοχής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/47/2007
Μετάταξη δημοτικού υπαλλήλου κλάδου ΔΕ Διοικητικού στον κλάδο ΔΕ 23 της Δημοτικής Αστυνομίας του ίδιου Δήμου.Είναι επιτρεπτή η μετάταξη δημοτικού υπαλλήλου κλάδου ΔΕ Διοικητικού στον κλάδο ΔΕ 23 της Δημοτικής Αστυνομίας του ίδιου Δήμου, εφ’ όσον ο μετατασσόμενος έχει τα ειδικά προσόντα του κλάδου ΔΕ 23 και συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 134 του Ν 1188/1981.
ΝΣΚ/460/2006
Θέση σε αργία υπαλλήλου Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν χωρεί εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 154 και 155 Ν 1188/1981 στο προσωπικό που εργάζεται στους Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
ΝΣΚ/303/2002
Δημοτική Αστυνομία. Μετάταξη ειδικού προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας σε άλλον ΟΤΑ. Εφαρμογή του άρθρου 19 παρ.3 του ΠΔ 23/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η ολοκλήρωση διαδικασίας μετάταξης, υπαλλήλου του ειδικού προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας σε άλλον ΟΤΑ, μετά την δημοσίευση του ΠΔ 23/2002, (άρθρο 19 παρ.3) όταν δεν έχει συμπληρωθεί δεκαετής χρόνος υπηρεσίας στον ΟΤΑ που προσελήφθη (πλειοψ.). Η ανωτέρω ρύθμιση δεν καταλαμβάνει τις μετατάξεις σε ανώτερο κλάδο.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)72/2016
Μετατάξεις:Νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών και διαφοράς αποδοχών σε μόνιμη δημοτική υπάλληλο και σε εργαζόμενους με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., λόγω μετάταξής της από ένα Δήμο σε άλλο Δήμο και λόγω μετάταξής τους σε ανώτερη κατηγορία, καθόσον είναι επιτρεπτή και μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 33 του ν. 4305/2014 η μετάταξη μόνιμου υπαλλήλου Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) σε άλλον Ο.Τ.Α. χωρίς την ύπαρξη κενής οργανικής θέσης, αλλά με μεταφορά αυτής, κατ’ επίκληση του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, καθώς και η μετάταξη εργαζομένου Ο.Τ.Α. με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.) σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση ανώτερης κατηγορίας του ιδίου Ο.Τ.Α., τηρουμένων των προϋποθέσεων του άρθρου 183 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.
ΝΣΚ/37/2000
Ο.Τ.Α. Προσωπικό. Δοκιμαστική υπηρεσία. Μονιμοποίηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ν.Μαυρίκας, Νομικός Σύμβουλος Για όσους προσελήφθησαν, ως μόνιμο προσωπικό των ΟΤΑ, κατ εφαρμογή του άρθρου 30 του Ν.2738/1999, το δεκατετράμηνο χρονικό διάστημα παρακολούθησης του οικείου προγράμματος κατάρτισης, δεν υποκαθιστά τη διάνυση δοκιμαστικής διετούς περιόδου προς μονιμοποίηση, που απαιτείται από το άρθρο 103 του Ν.1188/1981.
ΝΣΚ/94/2019
Εάν ως εμπειρία για μετάταξη σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας κατά τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 77 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.), που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007, θεωρείται και εκείνη που αποκτήθηκε στον ιδιωτικό τομέα. (...) Για τη μετάταξη μόνιμου υπαλλήλου του Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, που κατέχει οργανική θέση του κλάδου ΥΕ16 Εργατών Καθαριότητας, στον κλάδο ΔΕ Τεχνιτών Ξυλουργών του ιδίου Ο.Τ.Α., κατά τις διατάξεις των άρθρων 77 παρ. 1 και 217 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007), με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης που κατέχει, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 5 του άρθρου 35 του ν. 4024/2011, δύναται να ληφθεί υπόψη η επικαλούμενη εμπειρία που απέκτησε στον ιδιωτικό τομέα με τα προσκομισθέντα και προβλεπόμενα στο άρθρο 26 του π.δ/τος 50/2001 αποδεικτικά μέσα, εφόσον από αυτά αποδεικνύεται τουλάχιστον διετής αποκλειστική ενασχόληση του εν λόγω υπαλλήλου στη συγκεκριμένη ειδικότητα (ομόφ.).
ΝΣΚ/133/2005
Αποσπάσεις υπαλλήλων ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η διάταξη του άρθρου 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα εφαρμόζεται στους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών στην ίδια έκταση που εφαρμόζεται για τους υπαλλήλους των οριζομένων στην παραπάνω διάταξη Ν.Π.Δ.Δ., αρμόδιος (ή συναρμόδιος), δε, για την έκδοση της προβλεπομένης στο άρθρο 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα απόφασης είναι ο Υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εκτός εάν προβλέπεται άλλως από ειδικές διατάξεις. Υπάλληλοι των Ο.Τ.Α. μπορούν να αποσπασθούν με βάση, τόσο τη διάταξη του άρθρου 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, όσο και τη διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991. Η διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991 δεν έχει εφαρμογή στους υπαλλήλους των Ν.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α. Σε κάθε περίπτωση, για τις αποσπάσεις υπαλλήλων Δήμων ή Κοινοτήτων, καθώς και υπαλλήλων των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, απαιτείται και η γνώμη του αρμόδιου για το διορισμό τους οργάνου. β) Δεν έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 1943/1991 για αποσπάσεις σε νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, νομαρχιακά διαμερίσματα και τις κεντρικές υπηρεσίες των ενιαίων νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων. γ) Όπου, στις σχετικές με τις αποσπάσεις ή μετατάξεις υπαλλήλων διατάξεις, γίνεται αναφορά σε φορείς του δημόσιου τομέα, με ειδική παραπομπή για τον προσδιορισμό τους στο Ν 1256/1982, στους φορείς αυτούς περιλαμβάνονται και οι Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού. δ) Υπάλληλοι, που αποσπάσθηκαν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 133 παρ.2 του Ν 1188/1981, 64 του Ν 1416/1984 και 19 παρ.2β του Ν 2344/1995 και συμπλήρωσαν διετία απόσπασης, δεν μπορούν να αποσπασθούν εκ νέου, με βάση το άρθρο 68 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, πριν την πάροδο τριετίας από τη λήξη της προηγούμενης απόσπασης, εκτός εάν συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι, οπότε είναι δυνατή η απόσπασή τους για τέσσερις, κατ’ ανώτατο όριο, μήνες. Η απαγόρευση αυτή δεν ισχύει για τους υπαλλήλους που αποσπάσθηκαν με βάση τις διατάξεις των άρθρων 133 παρ.3 του Ν 1188/1981, 19 παρ.2γ του Ν 2344/1995 και 22 παρ.7α του Ν 2738/1999.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)70/2016
Μετατάξεις:Νόμιμη η καταβολή διαφοράς αποδοχών σε μόνιμο υπάλληλο, λόγω μετάταξής του με βάση την εμπειρία σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας στον ίδιο Δήμο και με ταυτόχρονη μεταφορά της κατεχόμενης θέσης του, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 77, 79 και 217 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.), καθώς και του άρθρου 35 παράγραφος 5 του ν. 4024/2011, καθόσον: α) προκύπτει από βεβαίωση του Δημάρχου η υπερδιετής εμπειρία του ανωτέρω υπαλλήλου στην άσκηση των καθηκόντων της θέσης στην οποία ζητείται η μετάταξη, χωρίς να απαιτείται από καμία διάταξη νόμου ή γενική αρχή επί ποινή ακυρότητας ή ανυποστάτου, οι διοικητικές πράξεις να φέρουν αύξοντα αριθμό εκδόσεως, άλλως δε αριθμό πρωτοκόλλου, β) η βεβαίωση αυτή αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό περί της απόδειξης της σχετικής εμπειρίας, κατά τα ρητώς προβλεπόμενα στο άρθρο 26 παρ. 6 περ. β΄ του π.δ/τος 50/2001 και γ) νομίμως, κατ’ επίκληση των άρθρων 77 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ, 33 και 35 του ν. 4024/2011, διενεργήθηκε η ανωτέρω μετάταξη του ως άνω μονίμου υπαλλήλου στον ίδιο Δήμο με αντίστοιχη μεταφορά της θέσης που κατείχε ο μετατασσόμενος
ΝΣΚ/106/2007
Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αιρετά όργανα, που είναι υπάλληλοι φορέων του δημοσίου τομέα, οι οποίοι δεν διαθέτουν αποκεντρωμένες υπηρεσίες. Δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης σε υπηρεσία που εδρεύει στα διοικητικά όρια του Ο.Τ.Α., όπου εξελέγησαν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) i. Κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 139 παρ. 8 του Ν 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.) και 114 του Π.Δ/τος 30/1996 (Κ.Ν.Α.), υπάλληλοι οι οποίοι κατέχουν οργανικές θέσεις σε φορείς του δημόσιου τομέα, που δεν διαθέτουν αποκεντρωμένες υπηρεσίες και οι οποίοι έχουν εκλεγεί αιρετά όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας), δεν είναι δυνατόν να μετατεθούν, ii. Οι προαναφερθέντες υπάλληλοι είναι δυνατόν να αποσπασθούν, μόνο, σε υπηρεσίες Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (αμφότερων των βαθμών), που είναι πλησιέστερες προς την έδρα εκείνων, όπου εξελέγησαν. β) Οι διατάξεις των άρθρων 64 παρ. 1 του Ν 1416/1984 και 19 παρ. 2β του Ν 2344/1995 δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής για τις αποσπάσεις της ανωτέρω κατηγορίας υπαλλήλων, υπό την ιδιότητά τους, ως αιρετών οργάνων και για όλο το διάστημα της θητείας τους. Δεν αποκλείεται, όμως, η αυτόνομη εφαρμογή των ίδιων διατάξεων, απεξαρτημένη, δηλαδή, από την ιδιότητα των αιρετών και από τη διάρκεια της θητείας τους. γ) Δεν παρεμποδίζεται η συντέλεση των περί ων πρόκειται αποσπάσεων από τη διάταξη του άρθρου 133 του Ν 1188/1981. Επίσης είναι δυνατή, στο πλαίσιο των κρίσιμων διατάξεων (άρθρα 139 παρ. 8 Δ.Κ.Κ. και 114 Κ.Ν.Α.) η απόσπαση του ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας σε πρωτοβάθμιο Ο.Τ.Α. στον οποίο έχει συσταθεί Δημοτική Αστυνομία. δ) Η διαδικασία απόσπασης της αυτής κατηγορίας υπαλλήλων κινείται σύμφωνα με τη νομοθεσία του φορέα της οργανικής τους θέσης. Για να καταστεί υποχρεωτική, απαιτείται και εγκριτική απόφαση του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του οικείου Ο.Τ.Α. Η μισθοδοσία του αποσπώμενου βαρύνει το φορέα της οργανικής του θέσης. ε) Αρμόδιο όργανο προς έκδοση της οικείας εγκριτικής απόφασης συντέλεσης της απόσπασης, είναι το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του Ο.Τ.Α. υποδοχής.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1737/2024
Εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης πρασίνου.(...) Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, πρέπει να γίνουν δεκτά τα ακόλουθα: Η ελεγχόμενη τροποποιητική σύμβαση αφορά σε επιτρεπτή, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 132 παρ. 2 του ν. 4412/2016, τροποποίηση της αρχικής σύμβασης χωρίς νέα διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης, καθόσον πρόκειται για ήσσονος αξίας τροποποίηση αυτής. Ειδικότερα, η αξία της τροποποίησης ανερχόμενη στο ποσό των 110.806,60 ευρώ είναι κατώτερη του ορίου εφαρμογής της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ, το οποίο κατά τον κρίσιμο χρόνο ανέρχεται σε 221.000,00 ευρώ καθώς και του 10% της αξίας της αρχικής σύμβασης, η οποία είναι (1.135.755,00 Χ 10%) 113.575,50 ευρώ, ενώ δεν μεταβάλλεται η συνολική φύση της αρχικής σύμβασης, καθόσον πρόκειται για μικρής κλίμακας αύξηση των ποσοτήτων των ανατεθεισών συμβατικών εργασιών. Εσφαλμένως εξέλαβε δε η Επίτροπος ότι ο τεθείς με την 208/2021 Πράξη του Κλιμακίου όρος απαγόρευσης της συμπερίληψης, στο κείμενο της αρχικής σύμβασης, του δικαιώματος προαίρεσης για την αύξηση ή μείωση του φυσικού αντικειμένου της, ισοδυναμεί με καθολική απαγόρευση τροποποίησης της σύμβασης, καθόσον η δέσμευση από την εκφερόμενη ως άνω κρίση του Κλιμακίου (βλ. Ελ.Συν., 1384/2021 σκ. 23, 24 Μείζ.Ολ., 2135/2020 σκ. 6, 7, και εκεί παρατιθέμενη σχετική νομολογία, καθώς και 1377/2021 σκ. 44.3) αφορά μόνο στο μη νομίμως συμπεριληφθέν σ’ αυτή δικαίωμα προαίρεσης και δεν καταλαμβάνει και την τροποποίησή της κατά την εκτέλεσή της, όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις που θέτει το άρθρο 132 του ν. 4412/2016. Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται την προσφυγή. Ανακαλεί την 28/2024 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου Ο.Τ.Α. Χ, και Αποφαίνεται ότι η 1η τροποποιητική σύμβαση της αρχικής σύμβασης «Εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης πρασίνου στον Δήμο Αγίων Αναργύρων-Καματερού» δεν υπάγεται στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.