×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/174/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πολεμικό Ναυτικό – Δυνατότητα αγοράς εκπαιδευτικών ελικοπτέρων με δαπάνες του Ταμείου Εθνικού Στόλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.) δύναται να διαθέσει πιστώσεις για την αγορά εκπαιδευτικών ελικοπτέρων για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/92/2011

Δυνατότητα διάθεσης πιστώσεων του Ταμείου Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.) για προμήθεια καινούργιων ή μεταχειρισμένων Πλοίων Μεταφοράς Προσωπικού (Π.Μ.Π.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υπάρχει δυνατότητα διάθεσης πιστώσεων του Ταμείου Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.) για προμήθεια καινούργιων ή μεταχειρισμένων Πλοίων Μεταφοράς Προσωπικού (Π.Μ.Π.), τα οποία μετά την ένταξή τους στο Πολεμικό Ναυτικό θα αποτελέσουν Βοηθητικά Πλοία Βάσεως, καθόσον τα συγκεκριμένα πολεμικά πλοία δεν είναι δυνατόν να θεωρηθούν «μάχιμα». (ομοφ.)


ΝΣΚ/317/2003

Δυνατότητα τοποθετήσεως διαθεσίμων κεφαλαίων του Ταμείου Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.) για αγορά ακινήτων, που εξυπηρετεί εμμέσως τους σκοπούς του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις είναι δυνατή η τοποθέτηση διαθεσίμων κεφαλαίων του Ταμείου Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.) στην αγορά ακινήτων, εφόσον εξυπηρετούνται καλύτερα οι σκοποί του, μετά αιτιολογημένη απόφαση της Ανωτάτης Διοικούσας Επιτροπής του Τ.Ε.Σ.


ΝΣΚ/184/2007

Δυνατότητα παραχωρήσεως με αντάλλαγμα εκτάσεως που ανήκει στο Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.) στον Οικοδομικό Συνεταιρισμό Μονίμων Αξιωματικών Ναυτικού (Ο.Σ.Μ.Α.Ν.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι κατά νόμο δυνατή η απευθείας παραχώρηση με αντάλλαγμα εκτάσεως που ανήκει κατά κυριότητα στο Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.) προς τον Οικοδομικό Συνεταιρισμό Μονίμων Αξιωματικών Ναυτικού (Ο.Σ.Μ.Α.Ν.), διότι η εκποίηση των ακινήτων του ως άνω Ταμείου διενεργείται δια δημοπρασίας και δεν προβλέπεται ούτε κατ’ εξαίρεση τέτοια παραχώρηση από τη νομοθεσία που διέπει τα προαναφερόμενα νομικά πρόσωπα.


ΝΣΚ/457/2001

Πολεμικό Ναυτικό. Επίτακτο προσωπικό. Υπαγωγή στην αρμοδιότητα των τακτικών ποινικών δικαστηρίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πρόεδρος: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγητής: Γ. Ανδρέου, Πάρεδρος. Οι επίτακτοι του Πολεμικού Ναυτικού ούτε στρατιωτικοί είναι ούτε μπορούν να εξομοιωθούν με στρατιωτικούς. Υπάγονται στην αρμοδιότητα των τακτικών ποινικών δικαστηρίων.


ΝΣΚ/233/2008

Αναγνώριση του χρόνου φοιτήσεως των χειριστών Ελικοπτέρων Πολεμικού Ναυτικού Ειδικής Μονιμότητας σε ΑΔΣΕΝ και της θαλάσσιας υπηρεσίας τους, ως χρόνου μετοχικής σχέσεως στο ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ για την απόληψη εφάπαξ βοηθήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το πτυχίο Ανωτέρας Δημόσιας Σχολής Εμπορικού Ναυτικού (ΑΔΣΕΝ) και η τουλάχιστον δεκαοκτάμηνη θαλάσσια υπηρεσία αποτελούν, κατά νόμο, τυπικά προσόντα για την κατάταξη των χειριστών Ελικοπτέρων Πολεμικού Ναυτικού Ειδικής Μονιμότητας, ο δε χρόνος φοιτήσεως αυτών σε ΑΔΣΕΝ και η θαλάσσια υπηρεσία αναγνωρίζεται ως χρόνος μετοχικής σχέσεως στο ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ για την απόληψη εφάπαξ βοηθήματος.


ΕΣ/ΤΜ.4/107/2011

Προμήθεια αλεύρου-ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες, διότι η συνολική δαπάνη για την προμήθεια αλεύρου, ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 40.875 ευρώ, το οποίο υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 15.000 ευρώ, μέχρι το οποίο είναι κατά νόμο επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση προμήθειας, πολλώ μάλλον που στην προκειμένη περίπτωση για προμήθεια αλεύρου, για το ίδιο έτος 2009, και από τον ίδιο προμηθευτή, έχουν ήδη θεωρηθεί και πληρωθεί τα 786, 2457 και 3462 οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα του Ειδικού Λογιστηρίου στο ΥΠΕΘΑ, συνολικού ποσού 40.330 ευρώ ενώ από τα επικαλούμενα στοιχεία δεν προκύπτει ότι ο Π.Ο.Ν. προέβη στη διενέργεια διαγωνισμού, όπως όφειλε για να προμηθευτεί τις συγκεκριμένες ποσότητες αλεύρου και να τις διαθέσει στα οικεία πολεμικά πλοία. Περαιτέρω, ο ισχυρισμός του Πολεμικού Ναυτικού, ότι κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους 2009 δεν κατέστη δυνατός ο εφοδιασμός του Πολεμικού Ναυτικού με αλεύρι μέσω του στρατού Ξηράς (διαγωνισμοί Υπουργείου Ανάπτυξης) δεν συνιστά απρόβλεπτη περίσταση κατά την έννοια του νόμου, που να δικαιολογεί την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Τέλος, ούτε το Πολεμικό Ναυτικό  επικαλείται, ούτε από τα προσκομιζόμενα στοιχεία και λοιπά έγγραφα προκύπτει ότι η προμήθεια του αλεύρου αυτού από τον Π.Ο.Ν. έγινε ύστερα από διαγωνισμό που διενήργησε ο Π.Ο.Ν. για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, κατ΄ εφαρμογή της σχετικής πρόβλεψης του κανονισμού λειτουργίας του. Όμως, όπως προκύπτει από το Φ.800/28/10/3.6.2010 έγγραφο του Διοικητή Κ.ΕΦ.Ν. που επισυνάπτεται στο προαναφερόμενο έγγραφο επανυποβολής των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων, τα αρμόδια όργανα του Πολεμικού Ναυτικού δεν έδρασαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά επειδή πεπλανημένα, πλην συγγνωστά υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στις σχετικές απευθείας αναθέσεις, λόγω μη ολοκλήρωσης του ανοικτού διαγωνισμού και ενόψει της επιτακτικής ανάγκης τροφοδότησης των Πολεμικών Πλοίων με άρτο και ως εκ τούτου τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα, τα οποία θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2010, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν, δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΝΣΚ/335/2010

Διατάξεις που διέπουν τις μισθώσεις με εκμισθωτή το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.), οι οποίες συνάπτονται μετά την ισχύ του Ν 2741/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στις μισθώσεις με εκμισθωτή το Τ.Ε.Σ., που συνάφθηκαν μετά την ισχύ του Ν 2741/1999, δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις της παρ.19 του άρθρου 7 του ως άνω νόμου. Για την παράταση των εν λόγω μισθώσεων, το καταβλητέο κατ’ αυτήν μίσθωμα και την καταβολή από τον εκμισθωτή στο μισθωτή της αποζημίωσης για αποκατάσταση της άυλης εμπορικής αξίας, θα εφαρμοστούν οι διατάξεις του ΠΔ 34/1995, όπως θα ισχύουν κατά το χρόνο λήξης της συμβατικής τους διάρκειας.


ΝΣΚ/222/2006

Δυνατότητα εκμισθώσεως εκ μέρους του Ταμείου Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.) καταστήματος για συναφή επιχείρηση προς άλλο μισθωτή του ιδίου Ταμείου στο αυτό κτίριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ταμείο Εθνικού Στόλου δεν κωλύεται εκ του νόμου να εκμισθώσει κατάστημα ιδιοκτησίας του στον πλειοδότη σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος επιθυμεί να το χρησιμοποιήσει ως αναψυκτήριο – snack bar, εκ του γεγονότος ότι με παλαιότερο μισθωτήριο συμβόλαιο έχει εκμισθώσει άλλο κατάστημά του στο ίδιο κτίριο ως παραδοσιακό καφενείο, δεδομένου ότι η εκμίσθωση αυτή δεν εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 575 Α.Κ. και του άρθρου 1 του Ν 146/1914 περί αθεμίτου ανταγωνισμού, εφόσον ο ανωτέρω πλειοδότης αναδείχθηκε με σχετικό διαγωνισμό σύμφωνα με το νόμο και συνεπώς δεν υπήρχε πρόθεση ανταγωνισμού εκ μέρους του Ταμείου αλλά ούτε και σχετικός δεσμευτικός όρος στο παλαιό μισθωτήριο συμβόλαιο.


ΝΣΚ/101/2008

Χορήγηση προθεσμίας εξόφλησης μισθώματος στο πλαίσιο της καλόπιστης εκτέλεσης σύμβασης μίσθωσης και βάσει των συναλλακτικών ηθών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ταμείο Εθνικού Στόλου δύναται νομίμως, στο πλαίσιο της καλόπιστης εκτέλεσης της από 2-6-2005 σύμβασης μίσθωσης του Ιχθυοτροφείου του Ναυτικού Οχυρού Αράξου μεταξύ αυτού και του συνεταιρισμού «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ» να αποδεχθεί τη μερική καταβολή του μισθώματος και να χορηγήσει στο μισθωτή τρίμηνη προθεσμία προς πλήρη εξόφληση αυτού, προσαυξημένου κατά τους νόμιμους τόκους υπερημερίας.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1166/2021

Προμήθεια μη επανδρωμένων ελικοπτέρων...ζητείται η ανάκληση της 161/2021 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Υπό αυτές τις περιστάσεις, και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν ανωτέρω στη σκέψη 9, το Δικαστήριο κρίνει ότι δεν έσφαλαν οι αναθέτουσες Αρχές ως προς την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου  32 παρ. 2 περ. γ΄, εφόσον τα πραγματικά περιστατικά που επικαλούνται πληρούν το πραγματικό της και δικαιολογούν την εφαρμογής της. Ειδικότερα, από τη σαφή, πλήρη και επαρκή αιτιολογία που παρατίθεται στην εντολή ανάθεσης με διαπραγμάτευση, όπως αυτή τεκμηριώθηκε περαιτέρω με τα απορρήτου περιεχομένου έγγραφα (διαβαθμισμένα) που ετέθησαν υπόψη του Δικαστηρίου, προκύπτει ότι παρά το γεγονός ότι η ροή των προσφύγων – μεταναστών είναι γνωστό και διαρκές φαινόμενο όπως δέχθηκε το Κλιμάκιο, χαρακτηρίζεται, σε ό,τι αφορά τον τομέα ευθύνης του Πολεμικού Ναυτικού, από πλήθος παραγόντων, αστάθμητων και ακανόνιστων, και κατά τούτο μη δυνάμενων να προβλεφθούν ως προς την κατά χρόνο, τόπο και τρόπο εκδήλωσή τους, παρά την καταβαλλόμενη από το Πολεμικό Ναυτικό επιχειρησιακή ετοιμότητα και επιμέλεια. Οι παράγοντες αυτοί χρήζουν άμεσης και δυναμικής αντιμετώπισης σε όλο ο μήκος της οριογραμμής των θαλάσσιων συνόρων στο οποίο περιπολεί νυχθημερόν το Πολεμικό Ναυτικό, προεχόντως διότι άπτονται της προστασίας της εθνικής κυριαρχίας και της ανθρώπινης ζωής, η οποία πρέπει να διασωθεί στην περίπτωση που οι λέμβοι των παράτυπα εισερχομένων προσώπων περάσουν στην περιοχή ευθύνης των ελληνικών αρχών. Ως εκ τούτων, η αναβάθμιση των συσκευών εντοπισμού των ροών και η χρήση συναφών νέων τεχνολογιών αναδεικνύεται ζωτική και κατεπείγουσα διότι συμβάλλει στην αποτροπή αυτών κατά την εμφάνισή τους, επαυξάνει την αποτελεσματικότητα των επεμβάσεων του Πολεμικού Ναυτκού και των συνεργαζόμενων με αυτό μονάδων του .... και διευκολύνει τη σχεδίαση της κατανομής των πλοίων του και του ρυθμού της περιπολίας τους, με συνακόλουθη μείωση του μεγάλου λειτουργικού τους κόστους. Σε ό,τι αφορά το κατεπείγον, τούτο δεν αίρεται, παρά την περί του αντιθέτου επιχειρηματολογία της προσβαλλόμενης Πράξης, εκ του γεγονότος ότι προηγήθηκαν δύο διαδικασίες διαπραγμάτευσης που ματαιώθηκαν σε συμμόρφωση με αποφάσεις της ...., ούτε εκ του γεγονότος ότι η ελεγχόμενη διαδικασία διαπραγμάτευσης ξεκίνησε τον Μάϊο του 2020 και ολοκληρώθηκε τον Μάϊο του 2021, λόγω καθυστέρησης οφειλόμενης σε παλίνδρομη ερμηνεία απαράβατων όρων της πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση και άσκηση προδικαστικής προσφυγής της προσωρινής αναδόχου, αλλά αντίθετα από τις σημειωθείσες κατά την προηγηθείσα διαδικασία καθυστερήσεις μπορεί να συναχθεί το επιχείρημα ότι η παρούσα τηρηθείσα διαδικασία αποτελεί μονόδρομο. Τούτο διότι η προστασία των συμμετεχόντων δια της άσκησης προδικαστικής προσφυγής εντάσσεται δια του άρθρου 360 παρ. 1 στη διαδικασία ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων. Ούτε είναι ενδεικτικό της έλλειψης κατεπείγοντος το εύλογο χρονικό διάστημα των έξι (6) μηνών, που ορίστηκε για την παράδοση των υπό προμήθεια ειδών, διότι αυτά, όπως βασίμως υποστηρίζεται στην προσφυγή, δεν αποτελούν είδη ευρείας κατανάλωσης και λόγω του κόστους κατασκευής τους δεν είναι ετοιμοπαράδοτα. Ενόψει των ανωτέρω και λαμβανομένου υπόψη ότι διασφαλίστηκε κατά τη διαπραγμάτευση επαρκής ανταγωνισμός με τη συμμετοχή σε αυτόν οκτώ (8) οικονομικών φορέων, το Δικαστήριο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης της ελεγχόμενης προμήθειας, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την προσφυγή ανάκλησης, και η προσβαλλόμενη Πράξη του Κλιμακίου πρέπει να ανακληθεί.