ΝΣΚ/176/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επαγγελματίες Οπλίτες. Δυνατότητα ή μη υποβολής παραιτήσεως από το στράτευμα, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 8 παρ.3 Ν 2984/2002 προς φοίτηση σε παραγωγική Σχολή των Σωμάτων Ασφαλείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με την διάταξη του άρθρου 8 παρ.3 Ν 2984/2002 παρέχεται η δυνατότητα στους Εθελοντές Πενταετούς Υπηρεσίας να υποβάλουν παραίτηση από το στράτευμα οποτεδήποτε για οποιονδήποτε λόγο, άρα και για να φοιτήσουν σε παραγωγική Σχολή Αξ/κών ή Υπαξ/κών των Ε.Δ. ή των Σ.Α. Η διάταξη αυτή δεν μπορεί να εφαρμοσθεί, κατ’ αναλογία, και στους Επαγγελματίες Οπλίτες, διότι οι δύο θεσμοί είναι τελείως διαφορετικοί ο ένας από τον άλλο, αφού οι Επαγγελματίες Οπλίτες εξαιτίας της ειδικής εκπαιδεύσεώς τους αναλαμβάνουν με την ένταξή τους στον θεσμό την υποχρέωση να υπηρετήσουν τουλάχιστον για τρία ή τέσσερα έτη, κατά περίπτωση, σε μονάδες των Ε.Δ., που διαθέτουν σύγχρονα οπλικά συστήματα και υλικά υψηλής τεχνολογίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/351/2005
Ανθυπασπιστές – Αρχικελευστές Λ.Σ. Μισθολογική προαγωγή. Εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3016/2002.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Για τη μισθολογική προαγωγή των προερχομένων από την παραγωγική Σχολή Λ/Φ Ανθ/στών Λ.Σ. εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 37 παρ.4 Ν 3016/2002 και όχι εκείνη του άρθρου 37 παρ.1α του ίδιου νόμου, που αφορά τους προερχόμενους από μη παραγωγικές Σχολές Ανθ/στές των Ενόπλων Δυνάμεων. 2) Για τη μισθολογική προαγωγή των Αρχικελευστών Λ.Σ., που προέρχονται από την παραγωγική Σχολή Λ/Φ, εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 37 παρ.1β του Ν 3016/2002 και όχι αυτή της παρ.1α του ίδιου άρθρου.
ΝΣΚ/389/2010
Αναλογική ή μη εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 36 του Ν 3648/2008, περί απονομής του ανώτερου βαθμού εξέλιξης των μονίμων Υπαξιωματικών και Ανθυπασπιστών, και στους Εθελοντές Μακράς Θητείας και Επαγγελματίες Οπλίτες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μη θέσπιση ανάλογης με το άρθρο 36 του Ν 3648/2008 διάταξης περί απονομής του ανώτερου βαθμού εξέλιξης των μονίμων Υπαξιωματικών και Ανθυπασπιστών και στους Εθελοντές Μακράς Θητείας και Επαγγελματίες Οπλίτες, δεν αποτελεί ακούσιο νομοθετικό κενό, ώστε να είναι επιτρεπτή η διασταλτική ερμηνεία της και η επέκταση της εφαρμογής της και στην περίπτωση αυτή, διότι οι ανωτέρω αναφερόμενες κατηγορίες στρατιωτικού προσωπικού τελούν υπό διαφορετικές συνθήκες κατάταξης, παραμονής και εξέλιξης στις Ένοπλες Δυνάμεις. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/191/2007
Αναπλήρωση ή μη υποψηφίων εξωτερικών φρουρών που δεν παρουσιάσθηκαν να φοιτήσουν και παραιτήθηκαν από το πρόγραμμα βασικής εκπαίδευσης της Σχολής Εξωτερικής Φρούρησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η αναπλήρωση των υποψηφίων που δεν εμφανίσθηκαν στη Σχολή μέσα στην οριζόμενη προθεσμία, καθώς και εκείνου που παραιτήθηκε κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, καθόσον η ισχύς του πίνακα κατάταξης υποψηφίων παύει με την ολοκλήρωση των υγειονομικών, ψυχοτεχνικών και αθλητικών εξετάσεων και την κλήτευση αριθμού υποψηφίων ίσου, αν αυτό είναι εφικτό, με τον αριθμό των θέσεων που προκηρύχθηκαν, προκειμένου να φοιτήσουν σε πρόγραμμα βασικής εκπαίδευσης της Σχολής Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης.
ΝΣΚ/645/2004
Μετά την ισχύ του Ν 3051/2002, δεν επιτρέπεται η απόσπαση, με βάση τη διάταξη του άρθρου 21 του Ν 2946/2001, υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α., οι οποίοι δεσμεύθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 14, 17 και 18 του Ν 2190/1994, να υπηρετήσουν στις Υπηρεσίες ή τις περιοχές, που διορίσθηκαν, για ορισμένο χρόνο. Η απαγόρευση της απόσπασης ισχύει τόσο γι’ αυτούς που διορίσθηκαν μετά, όσο και γι’ αυτούς που διορίσθηκαν πριν την δημοσίευση του Ν 3051/2002.
ΝΣΚ/418/2004
Προσμέτρηση χρόνου πραγματικής υπηρεσίας στην τέως Χωροφυλακή ή στην τέως Αστυνομία Πόλεων στο χρόνο υπηρεσίας στο Δικαστικό Σώμα των Ενόπλων Δυνάμεων για χορήγηση μισθολογικής προαγωγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 37 παρ.2 Ν 3016/2002 θεωρείται ερμηνευτική της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.6 του Ν 2838/2002 και, επομένως, ισχύει αναδρομικώς από 1-7-2000, οπότε ο χρόνος προϋπηρεσίας στην τέως Ελλ. Χωροφυλακή δύο Αναθεωρητών Β’ του Δικαστικού Σώματος των Ε.Δ. μπορεί να προσμετρηθεί στον χρόνο υπηρεσίας τους στο Δικαστικό Σώμα των Ε.Δ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/249/2003
Διαδικασία υποβολής αιτήσεων αποστρατείας ή παραιτήσεως των αξιωματικών μετά την έκδοση του ΠΔ 371/2002, με το οποίο ήρθη η κατάσταση γενικής επιστρατεύσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την έκδοση του ΠΔ 371/2002, οι αιτήσεις αποστρατείας ή παραιτήσεως των αξιωματικών υποβάλλονται στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, χωρίς να απαιτείται η έκδοση σχετικής γνωμοδοτήσεως των οικείων Ανωτάτων Συμβουλίων των Κλάδων των Ε.Δ.
ΝΣΚ/206/2005
Επαγγελματίες οπλίτες. Δυνατότητα χορήγησης ή μη αναβολής για λόγους υγείας σε εκείνους που κατά την διάρκεια της υπηρεσίας τους, συμπλήρωσαν τον κατά το στρατολογικό νόμο χρόνο στρατεύσεως. Υπολογισμός πραγματικού ή μη χρόνου υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ΕΠ.ΟΠ. που κατετάγησαν, χωρίς να έχουν εκπληρώσει τη στρατιωτική τους υποχρέωση, πλην όμως συμπλήρωσαν, κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους, τον εκάστοτε από το νόμο ή από τη διοίκηση απαιτούμενο χρόνο εκπλήρωσής τους, λαμβάνουν, για λόγους υγείας αναρρωτική άδεια και όχι αναβολή. Για τον υπολογισμό του χρόνου υπηρεσίας ως πραγματικού ή μη, στις περιπτώσεις του άρθρου 13 παρ.1 περ.ε’ και παρ.2 του Ν 2936/2001, έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 33 του ΠΔ 292/2003.
ΝΣΚ/156/2006
Υποχρέωση παραμονής στο στράτευμα των αξιωματικών του Υγειονομικού Σώματος που αποκτούν εξειδίκευση, συνολική υποχρέωση παραμονής τους και υποχρεώσεις αξιωματικών που εκλέγονται μέλη ΔΕΠ Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ο όρος «εξειδίκευση» της παρ.7 του άρθρου 1 του Ν 3257/2004 εμπίπτει στον όρο «εκπαίδευση» της παρ.15 εδ.β’ του ως άνω άρθρου και επομένως οι αξιωματικοί του Υγειονομικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων έχουν υποχρέωση να υπηρετήσουν επί μία πενταετία μετά τη λήξη της εκπαίδευσης επί πλέον της αρχικής υποχρέωσης των παρ.1 και 2 του ιδίου άρθρου. β) Οι διατάξεις του νέου Ν 3257/2004 ρυθμίζουν τις περιπτώσεις όλων των αξιωματικών που υποβάλουν παραιτήσεις μετά την έναρξη ισχύος του (29-7-2004), ανεξαρτήτως εάν υπηρετούσαν ή όχι κατά την ημερομηνία δημοσίευσής του. γ) Οι διατάξεις της παρ.16 του άρθρου 1 του Ν 3257/2004 δεν τυγχάνουν εφαρμογής ως προς τους αξιωματικούς που υποβάλουν παραίτηση σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.6 του άρθρου 34 του ΝΔ 1400/1973, όπως ισχύει.
ΝΣΚ/461/2003
Απόλυση Υπαξ/κού μετά τη λήξη της θητείας του ως ΕΠΥ. Ακύρωση της απόλυσής του με απόφαση του ΔΕΑ. Συμμόρφωση της Διοίκησης με απόφαση του ΣτΕ περί οριστικής απόλυσής του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Όταν ατομική διοικητική πράξη περί απολύσεως κρίνεται νόμιμη με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, οι επιβαλλόμενες για τη Διοίκηση ενέργειες είναι να συμμορφωθεί και να εκτελέσει την απόφαση. Δεν τίθεται δε θέμα ανακλήσεως της πράξεως απολύσεως και επαναφοράς του αιτούντος στο στράτευμα, επειδή δεν συντρέχει νόμιμος προς τούτο λόγος. Περαιτέρω, πεδίο ικανοποιήσεως του αιτήματος με αναλογική εφαρμογή, κατόπιν διασταλτικής ερμηνείας των διατάξεων του άρθρου 41 του ΝΔ 445/1974, δεν υφίσταται, καθόσον η διάταξη αυτή αναφέρεται στη δυνατότητα διατηρήσεως του βαθμού των ανακαλουμένων στην ενεργό υπηρεσία (αποστράτων και όχι απολυθέντων ως ακαταλλήλων) Ανθ/στών και Υπαξ/κών, για λόγους που εξυπηρετούν την λειτουργία της υπηρεσίας, και δεν θεσπίζει υποχρέωση επαναφοράς ή ανακλήσεως απολυθέντων.
ΝΣΚ/152/2013
Εγγραφή αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας ειδικών καθηκόντων, νομικού, στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Απόσπαση – Παραίτηση – Εφαρμογή ή μη της διάταξης για τον υποχρεωτικό χρόνο παραμονής στο Σώμα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας ειδικών καθηκόντων νομικός, ο οποίος εγγράφεται στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών, μετά από επιτυχή συμμετοχή του στο σχετικό διαγωνισμό, θεωρείται αυτοδικαίως εκ του νόμου ότι τελεί σε απόσπαση από την ημερομηνία εγγραφής του και καθόλη τη διάρκεια της κατάρτισής του στη Σχολή, όταν δε περατώσει επιτυχώς την κατάρτισή του και αποδεχθεί τον διορισμό του σε θέση δικαστικού λειτουργού, θεωρείται αυτοδικαίως παραιτηθείς από τη θέση αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας, χωρίς να εφαρμόζονται ως προς αυτόν οι διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 2 του Π.Δ. 373/2002, περί υποχρεωτικού χρόνου παραμονής στο Σώμα. (ομοφ.)