×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/177/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σύμβαση προμήθειας. Διοικητική προσφυγή έκπτωτης προμηθεύτριας εταιρείας. Γνωμοδότηση αρμόδιου συλλογικού οργάνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Χ. Αυγερινού, Πάρεδρος. Και οι δύο Επιτροπές, που αξιολόγησαν τα αποτελέσματα του ως άνω διαγωνισμού προμήθειας δύο αεροπλάνων για τις ανάγκες του ΕΚΑΒ, δηλαδή και η Επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού και η Επιτροπή τεχνικής αξιολόγησης των προσφορών του διαγωνισμού, είναι αρμόδιες να γνωμοδοτήσουν επί της διοικητικής προσφυγής της προμηθεύτριας που κηρύχθηκε έκπτωτη από τη σύμβαση και επειδή, ήδη, πέρασε έτος από τότε που συγκροτήθηκαν, θα πρέπει να γίνει νέα συγκρότηση αυτών για το σκοπό αυτό, με την ίδια διαδικασία.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/198/2004

Σύμβαση προμήθειας. Ακύρωση Υπουργικής απόφασης περί κηρύξεως της προμηθεύτριας ως έκπτωτης. Ενέργειες Διοίκησης συμμόρφωσης προς την δικαστική απόφαση του Διοικ. Εφ.Αθηνών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση συμμορφούμενη με το ακυρωτικό αποτέλεσμα της υπ’ αριθ. 2739/2003 απόφασης του Διοικ. Εφ.Αθηνών δεσμεύεται από το ακυρωτικό της αποτέλεσμα και τις σχετικές της κρίσεις και υποχρεούται να εκδώσει νέα διοικητική πράξη με τη νόμιμη διαδικασία αποφεύγοντας τις νομικές πλημμέλειες. Αρμόδιο όργανο κατ’ άρθρο 38 ΠΔ 394/96 για την κήρυξη της προμηθεύτριας ως εκπτώτου είναι η επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού καθώς και για την κλήση αυτής προκειμένου να εκθέσει τις απόψεις της επί των αποδιδομένων κατ’ αυτής αιτιάσεων σχετικά με την αθέτηση των συμβατικών της υποχρεώσεων. Επειδή έληξε η ετήσια θητεία της ανωτέρω επιτροπής επιβάλλεται να γίνει νέα συγκρότηση αυτής.


ΝΣΚ/33/2024

Δυνατότητα παράτασης του χρόνου παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου και του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης σύμβασης προμήθειας, μετά την άπρακτη πάροδο του προβλεπόμενου στη σύμβαση χρόνου παράδοσης. Προσδιορισμός των οργάνων που έχουν γνωμοδοτική και αποφασιστική αρμοδιότητα επί ζητημάτων τροποποίησης της σύμβασης, κήρυξης της προμηθεύτριας ως έκπτωτης και παράτασης του συμβατικού χρόνου παράδοσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή

α) Η γνωμοδοτική αρμοδιότητα για τα ζητήματα εφαρμογής των άρθρων 132, 203 και 206 του ν. 4412/2016 ανήκει στην Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του άρθρου 221 παρ. 1 ζ΄ και 11 β΄ και ζ΄ του ιδίου νόμου. Η ως άνω Επιτροπή είναι, περαιτέρω, αρμόδια να γνωμοδοτήσει για το ζήτημα της δυνατότητας υλοποίησης του συμβατικού αντικειμένου, το οποίο προϋποθέτει ουσιαστική εκτίμηση των υφιστάμενων πραγματικών περιστατικών και, ως εκ τούτου, δεν ανήκει στην αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. β) Λόγω της λήξης του συμβατικού χρόνου παράδοσης της προμήθειας, η αναθέτουσα αρχή οφείλει να διερευνήσει την συνδρομή των προϋποθέσεων για την έκπτωση της προμηθεύτριας εταιρείας, δεδομένου ότι η κύρωση αυτή επιβάλλεται από τη Διοίκηση κατά δέσμια αρμοδιότητα. Εφόσον κριθεί ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την κήρυξη της προμηθεύτριας έκπτωτης, παρέχεται η δυνατότητα παράτασης του συμβατικού χρόνου παράδοσης και εν γένει του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης της σύμβασης, για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, κατ΄ εφαρμογή των άρθρων 200, 288, 341 και 342 του Α.Κ. γ) Σε κάθε περίπτωση είναι δυνατόν να επιδιωχθεί η λύση της σύμβασης προμήθειας, με την έκδοση μονομερούς εκτελεστής πράξης της Αναθέτουσας Αρχής, εάν μετά την επανεκτίμηση του αντικειμένου της σύμβασης διαπιστωθεί ότι, υπό τις διαμορφωθείσες πλέον πραγματικές συνθήκες, η ικανοποίηση του επιδιωκόμενου με την κατάρτισή της δημόσιου σκοπού, καθίσταται πλέον ατελέσφορη και αντίθετη προς το δημόσιο συμφέρον (ομόφωνα).


ΑΕΠΠ/858/2020

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 125/11.05.2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, με την οποία κηρύχθηκε έκπτωτη και ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος για τα Τμήματα 2, 3 και 4 του διαγωνισμού ο οικονομικός φορέας «...». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ & ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ ΔΗΜΟΥ ...», με εκτιμώμενη αξία 209.465,00€ (χωρίς ΦΠΑ) για τα τρία Τμήματα. Συγκεκριμένα, το Τμήμα 2 αφορά προμήθεια καυσίμων για τον ΕΦΑΚΠΠ Δήμου (22.465,00€), το Τμήμα 3 για σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (127.500,00€) και το Τμήμα 4 για σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (59.500,00€). Η προσφυγή θεμελιώνεται στην άνορθη κήρυξή της ως έκπτωτης λόγω μη υποβολής βεβαίωσης φορολογικής ενημερότητας, η οποία ωστόσο είχε ήδη κατατεθεί νομίμως με την αρχική προσφορά.


ΝΣΚ/74/2022

Ερωτάται: 1) Αν η δικαστική ακύρωση της έκπτωσης αναδόχου εκμίσθωσης ακινήτου του e-ΕΦΚΑ μπορεί να επιφέρει ακύρωση της μίσθωσης που θα συναφθεί, κατόπιν νέου Δημόσιου Πλειοδοτικού Διαγωνισμού και 2) αν στον νέο Δημόσιο Πλειοδοτικό Διαγωνισμό εκμίσθωσης του ακινήτου, έχουν δικαίωμα συμμετοχής η έκπτωτη εταιρεία και φυσικά πρόσωπα ή φυσικά πρόσωπα-μέτοχοι εταιρειών που συμμετείχαν στην έκπτωτη ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία (Ι.Κ.Ε.).(..)1. Η δικαστική ακύρωση της έκπτωσης αναδόχου εκμίσθωσης ακινήτου του e-ΕΦΚΑ δεν αναβιώνει υπέρ αυτού την κατακύρωση του διαγωνισμού, δεν γεννά αξίωση προς εκπλήρωση της σύμβασης και δεν επηρεάζει τη νέα μίσθωση που πιθανόν συναφθεί μετά από έναν νέο δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκμίσθωση του ακινήτου. Εντούτοις, με την ενδεχόμενη ακύρωση, ελλοχεύει ο κίνδυνος, να υποχρεωθεί ο Φορέας, υπό προϋποθέσεις, σε αποζημίωση του δικαιωθέντος υποψηφίου, κατά τις κείμενες διατάξεις. 2. α) Η δυνατότητα συμμετοχής της έκπτωτης εταιρείας σε πιθανό νέο δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό εκμίσθωσης του ακινήτου, θα εξαρτηθεί από τους όρους της Διακήρυξης, ο προσδιορισμός και η θέσπιση των οποίων ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Δ.Σ. του e-ΕΦΚΑ και β) αν συντρέξουν λόγοι αποκλεισμού της εταιρείας «ΡΒ…ΙΚΕ» αποκλείονται και τα φυσικά πρόσωπα που ήταν διαχειριστές της κατά τον χρόνο στον οποίο ανάγεται ο λόγος του αποκλεισμού της από τον Διαγωνισμό (ομόφωνα).


ΝΣΚ/163/2005

Συμμετοχή δικαστικού λειτουργού σε επιτροπή διαγωνισμού προμήθειας για τη μηχανοργάνωση πρωτοδικείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι συνταγματικώς ανεκτή η συμμετοχή δικαστικού λειτουργού σε επιτροπή προμηθειών με αποκλειστικό σκοπό την προμήθεια αγαθών που προορίζονται για τη λειτουργία δικαστηρίου. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/21/2004

Μονομερής λύση της υπ αριθ. 83/1999 συμβάσεως μεταξύ ΥΕΘΑ και ομόρρυθμης εταιρείας σύμφωνα με τον νόμο και τους όρους αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δεν είναι δυνατή η λύση της υπ’ αριθ. 83/1999 συμβάσεως με κήρυξη της αγοράστριας εταιρείας – στην παρούσα φάση – ως έκπτωτης, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 8 των Γενικών Όρων της σχετικής Διακηρύξεως (Διαγωνισμού). Η υπηρεσία, όμως έχει τη δυνατότητα να τάξει εύλογο χρόνο (τριών μηνών) στην αντισυμβαλλομένη εταιρεία να παραλάβει τα υπόλοιπα υλικά, μετά την άπρακτη παρέλευση του οποίου, υποχρεούται να την κηρύξει έκπτωτη κατ’ εφαρμογή της ως άνω διατάξεως, β) είναι δυνατή η λύση της συμβάσεως κατ’ εφαρμογή του άρθρου 12 των Γενικών Όρων του Διαγωνισμού, με την επιφύλαξη που διατυπώνεται ανωτέρω (ΙΙΙ.4.), σύμφωνα με την οποία είναι ενδεχόμενο να κριθεί η ενέργεια αυτής ως καταχρηστική και περαιτέρω γ) η Υπηρεσία οφείλει να παραδώσει τα αποστρατικοποιημένα και μη παραληφθέντα υλικά.


ΑΕΠΠ/511/2019

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται: 1) την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό Φ.604.2/32/06/17/5.03.2019, η οποία αφορά την «Τροποποίηση Κατακύρωση Προμήθειας Ειδών Στολών Μαθητών Παραγωγικών Σχολών και Ναυτοδιόπων (Ν/Δ), μέσω της Υπογραφής Πλαισίου Δύο (2) Ετών», καθώς και την ακύρωση των πρακτικών της Επιτροπής ΑΕΠ και του ΚΓΕΠ/ΓΕΝ που στηρίχθηκαν στην απόφαση αυτή. 2) να κηρυχθεί έκπτωτη της προμήθειας για το είδος ΣΟΡΤΣ ΛΕΥΚΑ η συμμετέχουσα εταιρεία και να αποκλειστεί από την κατακύρωση ως μειοδότης για το συγκεκριμένο είδος (Α/Α 7), καθώς και να μην υπογράφει η σύμβαση προμήθειας για αυτό το είδος. Η προσφυγή επικαλείται ότι η εταιρεία δεν πληροί τα κριτήρια της διακήρυξης, καθώς δεν έχει ως αντικείμενο δραστηριότητας την κατασκευή ενδυμάτων σύμφωνα με το καταστατικό της και το πιστοποιητικό του Επιμελητηρίου.


ΕΣ/Τ4/82/2007

Μη νομίμως τέθηκε στη διακήρυξη του διαγωνισμού όρος περί αποκλεισμού υποψηφίου προσφέροντος έκπτωση μεγαλύτερη του 15%. Επίσης μη νομίμως συγκροτήθηκε η πενταμελής επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού με τη συμμετοχή σε αυτήν και δύο καθηγητών πανεπιστημίου.


ΕλΣυν/Ε κλιμ/438/2010

Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγηθείσες σκέψεις το Κλιμάκιο κρίνει ότι: α) μη νομίμως συγκροτήθηκαν η Επιτροπή διεξαγωγής του διαγωνισμού και η Επιτροπή Εισήγησης για Ανάθεση από το Δημοτικό Συμβούλιο αντί της Δημαρχιακής Επιτροπής ..., καθόσον από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι το Δημοτικό Συμβούλιο με αιτιολογημένη απόφασή του είχε αποφασίσει, λόγω ιδιαίτερης κατά την κρίση του σοβαρότητας, ότι θα ασκήσει το ίδιο την αρμοδιότητα αυτή, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.3 του άρθρου 111 του π.δ.410/1995, ή ότι το θέμα τούτο είχε παραπεμφθεί σ' αυτό από τη Δημαρχιακή Επιτροπή λόγω ιδιαίτερης σοβαρότητας, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.4 του ίδιου ως άνω άρθρου, και β) δεν είναι νόμιμη η αξιολόγηση και βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών, καθόσον το οικείο πρακτικό τεχνικής αξιολόγησης της Επιτροπής Εισήγησης για Ανάθεση δεν είναι αιτιολογημένο.


ΕΑΑΔΗΣΥ/38/2017

Παροχή σύμφωνης γνώμης της Αρχής, περί προσφυγής στη διαδικασία διαπραγμάτευσης σύμφωνα με το άρθρο 2, περίπτωση γ΄, υποπερίπτωση δδ΄ του Ν. 4013/2011 για την ανάθεση προμήθειας «Καυσίμων και Λιπαντικών» προϋπολογισθείσας δαπάνης € 96.967,90 χωρίς Φ.Π.Α. για τις ανάγκες του Δήμου Κεφαλλονιάς και των νομικών του προσώπων (Ο.Κ.Α.Π., Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή, Δευτεροβάθμια Σχολική Επιτροπή, ΚΕ.ΔΗ.ΚΕ ), οικονομικού έτους 2017, σε συνέχεια εν μέρει άγονου, ανοικτού διεθνή διαγωνισμού με τη χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.).