×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/185/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διαδικασία διαγραφής των εν εφεδρεία υπαξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού από τα στελέχη της εφεδρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διαδικασία διαγραφής των υπαξιωματικών από τα στελέχη της εφεδρείας, για τους λόγους που προβλέπονται στο νόμο, γίνεται μετά την έκδοση υπουργικής αποφάσεως στηριζομένης σε γνωμοδότηση του πειθαρχικού συμβουλίου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Φ.415/1/264812./Σ.9672/2024

Προκήρυξη μετάταξης Εθελοντών Μακράς Θητείας - Επαγγελματιών Οπλιτών του Πολεμικού Ναυτικού στο Σώμα Μονίμων Υπαξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, έτους 2024. 


Φ.415/1/236710/Σ.5385/2020

Παραμετροποίηση των κριτηρίων μετάταξης Ανθυπασπιστών και Μονίμων Υπαξιωματικών αποφοίτων της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (ΣΜΥΝ), Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) και Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠ.ΟΠ.) του Πολεμικού Ναυτικού, κατόχων πτυχίων ανώτατης εκπαίδευσης.


ΝΣΚ/16/2006

Προϋποθέσεις υπό τις οποίες δικαιούται εφάπαξ βοηθήματος από το ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ επίκουρος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις του άρθρου 6 παρ.1 του Ν 788/1978 εφαρμόζονται και για τους επικούρους αξιωματικούς του Π.Ν., όπως ακριβώς ισχύουν και για τους εφέδρους εξ εφεδρείας ή εξ απονομής αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, υπό την έννοια ότι ο χρόνος κατά τον οποίο υπηρέτησε επίκουρος αξιωματικός στο Π.Ν. λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή του άρθρου 6 παρ.1 του Ν 788/1978, ως προς την απόληψη των εισφορών ή εφάπαξ βοηθήματος από το ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ, κατά περίπτωση, όπως ακριβώς και ο χρόνος εφέδρου εξ εφεδρείας ή εξ απονομής αξιωματικού των Ενόπλων Δυνάμεων.


ΝΣΚ/480/2003

Δυνατότητα της Διοικήσεως να προβεί σε ανάκληση Π. Δ/τος περί διαγραφής, αιτούντος ιδιώτη, από την κατηγορία των Εφέδρων Αξιωματικών. Αποκατάσταση. Πάροδος προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 8 παρ.3 του Ν 1447/1984, 21 του Ν 1848/1989 και 30 του Ν 2439/1996, με τις οποίες ρυθμίστηκε η διαδικασία για την πιστοποίηση συνδρομής των προϋποθέσεων της αποκαταστάσεως διαγραφέντων εφέδρων αξιωματικών, με την συγκρότηση και σύγκληση επιτροπών, η Διοίκηση είχε υποχρέωση να αποκαταστήσει έφεδρο αξιωματικό, που διαγράφηκε από τα στελέχη της εφεδρείας, αν και εφόσον υποβαλλόταν σχετική προς τούτο αίτηση από τον ενδιαφερόμενο μέσα στις νόμιμες προθεσμίες και περαιτέρω αποδεικνυόταν ότι συνέτρεχαν οι προς αποκατάσταση αυτού προϋποθέσεις, εκτός εάν η πράξη περί διαγραφής του πρώην εφέδρου, εξεταζομένη κατά τον χρόνο της εκδόσεώς της, πάσχει τυπικής παρανομίας, οπότε η Διοίκηση θα προχωρήσει σε ανάκληση της παρανόμου πράξεως. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/325/2006

Νομιμότητα μεταβολής του σκοπού συντελεσμένης απαλλοτριώσεως που έχει κηρυχθεί με το από 28-6-1951 Β. Δ/γμα για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφ’ όσον έχει συντελεσθεί η απαλλοτρίωση και το απαλλοτριωθέν ακίνητο έχει χρησιμοποιηθεί για τον σκοπό για τον οποίο απαλλοτριώθηκε είναι δυνατή κατά το νόμο η αλλαγή του σκοπού του, για την εξυπηρέτηση άλλου. Τούτο δύναται να γίνει, υπό την επιφύλαξη ότι για τον σκοπό που θα επιλεγεί δεν απαιτείται κατά το νόμο διοικητική τινά διαδικασία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των νόμων και κανονισμών που αφορούν τη διοίκηση του Πολεμικού Ναυτικού και να ενημερωθούν η αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία και η Κ.Ε.Δ.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/657/2019

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας και του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (Γενικού Επιτελείου Ναυτικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας) και της εταιρείας «… S.A.», με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών Δεξαμενισμού-Επισκευής Πλωτών Δεξαμενών (Π/Δ) Νο6 του Ναυστάθμου Κρήτης και Νο 7 του Ναυστάθμου Σαλαμίνας του Πολεμικού Ναυτικού, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 14.000.000,00 ευρώ.(....)Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι εν προκειμένω αιτιολογείται επαρκώς τόσο η τεχνική μοναδικότητα των ναυπηγοεπισκευαστικών εγκαταστάσεων του … και, συνακόλουθα, της επιλεγείσας εταιρείας «… S.A.» που τις εκπροσωπεί, προκειμένου να επιτευχθεί ο ζητούμενος για υπηρεσιακούς λόγους ταυτόχρονος δεξαμενισμός και επισκευή και των δύο πλωτών δεξαμενών του Πολεμικού Ναυτικού, όσο και η αναγκαιότητα ανάθεσης της παροχής των ελεγχόμενων υπηρεσιών σε αυτήν, με προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση... Ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης


ΝΣΚ/221/2003

Ανάκληση Β. Δ/τος περί διαγραφής από την κατηγορία των Εφέδρων Αξιωματικών διαγραφέντος ιδιώτη κατόπιν αίτησής του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση έχει κατ αρχάς δυνατότητα ανακλήσεως Β. Δ/τος περί διαγραφής Εφέδρου Αξ/κού από τα στελέχη της Εφεδρείας κατ εφαρμογή των περί ανακλήσεως διοικητικών πράξεων γενικών αρχών του διοικητικού δικαίου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του ιδιώτη Γ.Π., ο οποίος είχε διαγραφεί από τις τάξεις των Εφέδρων Αξιωματικών με Β.Δ. από 2-11-1967 και δεν έκανε χρήση των προθεσμιών, που τάχθηκαν με νομοθετικές διατάξεις προς υποβολή αιτήσεως αποκαταστάσεως επί μακρό χρονικό διάστημα, η Διοίκηση, προκειμένου να εξετάσει αν μπορεί να ανακαλέσει σήμερα το Β.Δ. της διαγραφής του, οφείλει να λάβει υπόψη όλα τα στοιχεία της υποθέσεως και κυρίως ότι δεν φαίνεται να συντρέχει λόγος δημοσίου συμφέροντος για την ανάκληση, ενώ απεναντίας λόγο δημοσίου συμφέροντος συνιστά αναμφισβητήτως η ανάγκη προγραμματισμού και οριστικής εκκαθαρίσεως εκκρεμοτήτων – για την διευθέτηση των οποίων μάλιστα παρασχέθηκε ρητή δυνατότητα με επανειλημμένες νομοθετικές ρυθμίσεις – και της τακτοποιήσεως των αρχείων και των πινάκων συνθέσεως εμψύχου υλικού των Ε.Δ. της χώρας, ως και η αποφυγή αδικαιολόγητης ανατροπής ή μεταβολής αυτών, χάριν της ευρυθμότερης λειτουργίας των Ε.Δ.


ΕΣ/ΤΜ.4/107/2011

Προμήθεια αλεύρου-ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες, διότι η συνολική δαπάνη για την προμήθεια αλεύρου, ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 40.875 ευρώ, το οποίο υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 15.000 ευρώ, μέχρι το οποίο είναι κατά νόμο επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση προμήθειας, πολλώ μάλλον που στην προκειμένη περίπτωση για προμήθεια αλεύρου, για το ίδιο έτος 2009, και από τον ίδιο προμηθευτή, έχουν ήδη θεωρηθεί και πληρωθεί τα 786, 2457 και 3462 οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα του Ειδικού Λογιστηρίου στο ΥΠΕΘΑ, συνολικού ποσού 40.330 ευρώ ενώ από τα επικαλούμενα στοιχεία δεν προκύπτει ότι ο Π.Ο.Ν. προέβη στη διενέργεια διαγωνισμού, όπως όφειλε για να προμηθευτεί τις συγκεκριμένες ποσότητες αλεύρου και να τις διαθέσει στα οικεία πολεμικά πλοία. Περαιτέρω, ο ισχυρισμός του Πολεμικού Ναυτικού, ότι κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους 2009 δεν κατέστη δυνατός ο εφοδιασμός του Πολεμικού Ναυτικού με αλεύρι μέσω του στρατού Ξηράς (διαγωνισμοί Υπουργείου Ανάπτυξης) δεν συνιστά απρόβλεπτη περίσταση κατά την έννοια του νόμου, που να δικαιολογεί την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Τέλος, ούτε το Πολεμικό Ναυτικό  επικαλείται, ούτε από τα προσκομιζόμενα στοιχεία και λοιπά έγγραφα προκύπτει ότι η προμήθεια του αλεύρου αυτού από τον Π.Ο.Ν. έγινε ύστερα από διαγωνισμό που διενήργησε ο Π.Ο.Ν. για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, κατ΄ εφαρμογή της σχετικής πρόβλεψης του κανονισμού λειτουργίας του. Όμως, όπως προκύπτει από το Φ.800/28/10/3.6.2010 έγγραφο του Διοικητή Κ.ΕΦ.Ν. που επισυνάπτεται στο προαναφερόμενο έγγραφο επανυποβολής των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων, τα αρμόδια όργανα του Πολεμικού Ναυτικού δεν έδρασαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά επειδή πεπλανημένα, πλην συγγνωστά υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στις σχετικές απευθείας αναθέσεις, λόγω μη ολοκλήρωσης του ανοικτού διαγωνισμού και ενόψει της επιτακτικής ανάγκης τροφοδότησης των Πολεμικών Πλοίων με άρτο και ως εκ τούτου τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα, τα οποία θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2010, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν, δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΑΕΠΠ/801/2018

Η προσφεύγουσα εταιρία αίτησε την ακύρωση του Πρακτικού Ελέγχου Δικαιολογητικών Συμμετοχής – Τεχνικής Προσφοράς της Ανωτάτης Επιτροπής Προμηθειών Πολεμικού Ναυτικού, στο πλαίσιο δημόσιου διαγωνισμού για τη σύναψη συμφωνίας-πλαισίου για την Παροχή Υπηρεσιών Γενικής-Μερικής Επισκευής Ηλεκτρικών Κινητήρων και Γεννητριών Πολεμικών Πλοίων και Ναυτικών Υπηρεσιών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης με εκτιμώμενη αξία 220.000€ και διάρκεια τριών ετών. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η ανταγωνίστρια εταιρία παρουσίασε ελλιπή και αναληθή δικαιολογητικά, ενώ η διαδικασία αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών πραγματοποιήθηκε παράνομα την ίδια ημέρα με την τεχνική αξιολόγηση.


ΑΕΠΠ/113/2019

Η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η παράλειψη της αναθέτουσας αρχής να περιλάβει στη Διακήρυξη τον όρο και τη διαδικασία εγγραφής του αναδόχου στο μητρώο MAPAD των ΗΠΑ, καθώς και τις ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιήσει ο ανάδοχος και η αναθέτουσα αρχή για την εγγραφή και ανάκληση εγγραφής μεταφορέα. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η σύναψη συμφωνίας-πλαισίου για θαλάσσιες μεταφορές υλικών του Πολεμικού Ναυτικού (CPV 6000000-8) με προϋπολογιζόμενο ποσό 990.000€ (χωρίς ΦΠΑ), με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά. Επίσης, επικουρικά ζητείται η ακύρωση του όρου για την έκδοση πιστοποιητικού ασφαλούς διαχείρισης διαβαθμισμένων υλικών.