ΝΣΚ/480/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα της Διοικήσεως να προβεί σε ανάκληση Π. Δ/τος περί διαγραφής, αιτούντος ιδιώτη, από την κατηγορία των Εφέδρων Αξιωματικών. Αποκατάσταση. Πάροδος προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 8 παρ.3 του Ν 1447/1984, 21 του Ν 1848/1989 και 30 του Ν 2439/1996, με τις οποίες ρυθμίστηκε η διαδικασία για την πιστοποίηση συνδρομής των προϋποθέσεων της αποκαταστάσεως διαγραφέντων εφέδρων αξιωματικών, με την συγκρότηση και σύγκληση επιτροπών, η Διοίκηση είχε υποχρέωση να αποκαταστήσει έφεδρο αξιωματικό, που διαγράφηκε από τα στελέχη της εφεδρείας, αν και εφόσον υποβαλλόταν σχετική προς τούτο αίτηση από τον ενδιαφερόμενο μέσα στις νόμιμες προθεσμίες και περαιτέρω αποδεικνυόταν ότι συνέτρεχαν οι προς αποκατάσταση αυτού προϋποθέσεις, εκτός εάν η πράξη περί διαγραφής του πρώην εφέδρου, εξεταζομένη κατά τον χρόνο της εκδόσεώς της, πάσχει τυπικής παρανομίας, οπότε η Διοίκηση θα προχωρήσει σε ανάκληση της παρανόμου πράξεως. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/221/2003
Ανάκληση Β. Δ/τος περί διαγραφής από την κατηγορία των Εφέδρων Αξιωματικών διαγραφέντος ιδιώτη κατόπιν αίτησής του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση έχει κατ αρχάς δυνατότητα ανακλήσεως Β. Δ/τος περί διαγραφής Εφέδρου Αξ/κού από τα στελέχη της Εφεδρείας κατ εφαρμογή των περί ανακλήσεως διοικητικών πράξεων γενικών αρχών του διοικητικού δικαίου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του ιδιώτη Γ.Π., ο οποίος είχε διαγραφεί από τις τάξεις των Εφέδρων Αξιωματικών με Β.Δ. από 2-11-1967 και δεν έκανε χρήση των προθεσμιών, που τάχθηκαν με νομοθετικές διατάξεις προς υποβολή αιτήσεως αποκαταστάσεως επί μακρό χρονικό διάστημα, η Διοίκηση, προκειμένου να εξετάσει αν μπορεί να ανακαλέσει σήμερα το Β.Δ. της διαγραφής του, οφείλει να λάβει υπόψη όλα τα στοιχεία της υποθέσεως και κυρίως ότι δεν φαίνεται να συντρέχει λόγος δημοσίου συμφέροντος για την ανάκληση, ενώ απεναντίας λόγο δημοσίου συμφέροντος συνιστά αναμφισβητήτως η ανάγκη προγραμματισμού και οριστικής εκκαθαρίσεως εκκρεμοτήτων – για την διευθέτηση των οποίων μάλιστα παρασχέθηκε ρητή δυνατότητα με επανειλημμένες νομοθετικές ρυθμίσεις – και της τακτοποιήσεως των αρχείων και των πινάκων συνθέσεως εμψύχου υλικού των Ε.Δ. της χώρας, ως και η αποφυγή αδικαιολόγητης ανατροπής ή μεταβολής αυτών, χάριν της ευρυθμότερης λειτουργίας των Ε.Δ.
ΝΣΚ/417/2004
Διορισμός στο Δημόσιο κατ’ άρθρο 19 Ν 1911/1990 αδελφού εφέδρου Σμηνία, που σκοτώθηκε σε τροχαίο ατύχημα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι στενοί συγγενείς αποβιωσάντων κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής αξιωματικών, ανθυπασπιστών, υπαξιωματικών, οπλιτών πενταετούς υποχρεώσεως, εφέδρων αξ/κών, μονίμων ή επί συμβάσει υπαλλήλων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας δύνανται να διορισθούν ως μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι στο Δημόσιο (Υπουργείο Εθν. Άμυνας). Ο θάνατος εφέδρου Σμηνία, που επέβαινε, ως εξοδούχος, σε ΙΧ αυτοκίνητο μετά την έξοδό του από την στρατιωτική μονάδα, στην οποία υπηρετούσε, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι προκλήθηκε σε χρόνο, που τελούσε σε διατεταγμένη υπηρεσία και ένεκα αυτής. Κατά συνέπεια, το αίτημα του αδελφού του, ως άνω, υπαξ/κού περί διορισμού του στο Δημόσιο εκτιμάται ως νόμω αβάσιμο.
ΝΣΚ/12/2004
Καθορισμός της ημερομηνίας διαγραφής των αποστρατευομένων αξιωματικών με ατομικές πράξεις δημοσιευτέες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με βάση την αναγραφομένη στο σχετικό ΦΕΚ ως ημερομηνία δημοσιεύσεως ή την ημερομηνία της πραγματικής κυκλοφορίας αυτού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση, προκειμένου να καθορίζει την ημερομηνία διαγραφής των αξιωματικών που αποστρατεύονται, πρέπει να λαμβάνει υπόψη ως ημερομηνία δημοσιεύσεως της σχετικής πράξεως στο ΦΕΚ την αναγραφομένη σε αυτό, η οποία αποτελεί και την αφετηρία για τον υπολογισμό του, κατ’ άρθρο 36 παρ.1 του ΝΔ 1400/1973, 15νθημέρου, εκτός εάν ο ενδιαφερόμενος επικαλεσθεί και προσκομίσει βεβαίωση του Εθνικού Τυπογραφείου, από την οποία θα αποδεικνύεται ότι η αναγραφομένη στο ΦΕΚ ημερομηνία δεν συμπίπτει με την πραγματική κυκλοφορία του σχετικού φύλλου ή την δυνατότητα χορηγήσεως αντιγράφου του δοκιμίου του, οπότε και για την εξασφάλιση της έννομης προστασίας του, θα λαμβάνεται υπόψη η πραγματική κυκλοφορία του σχετικού φύλλου ή η ημερομηνία κατά την οποία ήταν δυνατόν να χορηγηθεί αντίγραφο του δοκιμίου του.
ΝΣΚ/386/2013
Υποχρέωση ή μη, της Διοίκησης να ανακαλέσει απόφαση, με την οποία διαγράφηκε η παρασχεθείσα προϋπηρεσία εκπαιδευτικού, μετά την έκδοση αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με τις οποίες κρίθηκε διατηρητέα η προϋπηρεσία άλλων εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία της αυτής νομικής και πραγματικής βάσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δεν οφείλει, καθ’ υπαγόρευση των αρχών της χρηστής διοίκησης, του κράτους δικαίου και της αναλογικότητας και επίκληση των αποφάσεων του Ακυρωτικού Εφετείου, με τις οποίες κρίθηκε διατηρητέα η προϋπηρεσία άλλων εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία της αυτής νομικής και πραγματικής βάσης, να προβεί σε ανάκληση της απόφασης διαγραφής των μορίων προϋπηρεσίας της Ε.Κ., για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο αυτή είχε προσληφθεί ως αναπληρώτρια στο Λύκειο «Βελλάς» και, ακολούθως, διατεθεί στην Αρχιεπισκοπή της Αλβανίας. (ομοφ.)