×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/194/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3463/2006

Εάν, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 241 του ν. 3463/2006, οι Ο.Τ.Α. τυγχάνουν καθολικοί διάδοχοι καταργούμενου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, ως προς τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τις εκκρεμείς δίκες, ή εάν, ελλείψει ειδικότερης νομοθεσίας, δύναται να εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 479 του ΑΚ.Διατυπώθηκαν δύο γνώμες που ισοψήφισαν και γι΄ αυτό το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Κατά την 1η γνώμη, οι Δήμοι, στους οποίους περιέρχεται η περιουσία καταργούμενων νομικών προσώπων, δεν καθίστανται καθολικοί διάδοχοι αυτών, κατ΄εφαρμογή, όμως, των διατάξεων του άρθρου 479 ΑΚ, οι Δήμοι ευθύνονται περιορισμένα για τις υποχρεώσεις και τα χρέη των καταργούμενων νομικών προσώπων, μέχρι την αξία της μεταβιβαζόμενης περιουσίας. Στα χρέη αυτά περιλαμβάνονται και εκείνα τα οποία συνδέονται με εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις σχετικές με την περιουσία, στις οποίες οι Ο.Τ.Α. υποχρεούνται να συμμετέχουν, να διενεργούν όλες τις προβλεπόμενες διαδικαστικές πράξεις και να προβάλλουν και τον ισχυρισμό περί του περιορισμού της ευθύνης τους. Κατά την 2η γνώμη, οι Δήμοι καθίστανται καθολικοί διάδοχοι του συνόλου της περιουσίας των καταργούμενων δημοτικών νομικών προσώπων, υπό την ιδιότητά τους δε αυτή, είναι υποκείμενα των κάθε είδους δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που απαρτίζουν την περιερχόμενη σ’ αυτούς περιουσία και έχουν, σχετικά με τα στοιχεία αυτά, δικαιοπρακτική ικανότητα, νομιμοποιούμενοι ενεργητικώς και παθητικώς στις δίκες που την αφορούν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/31/2017

Εάν κατά την έννοια των διατάξεων των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 241 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, οι Ο.Τ.Α. δύνανται να τυγχάνουν καθολικοί διάδοχοι καταργούμενου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, ως προς τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τις εκκρεμείς δίκες του, ή εάν, ελλείψει τέτοιας νομοθεσίας, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 479 του ΑΚ. (...)Οι Δήμοι, στους οποίους περιέρχεται η περιουσία καταργούμενων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 3 και 4 του άρθρου 241 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, δεν καθίστανται καθολικοί διάδοχοί τους, αλλά, κατ' εφαρμογή του άρθρου 479 ΑΚ, ευθύνονται περιορισμένα για τις υποχρεώσεις-χρέη των καταργούμενων νομικών προσώπων, μέχρι την αξία της μεταβιβαζόμενης περιουσίας. Στα χρέη αυτά περιλαμβάνονται και εκείνα τα οποία συνδέονται με εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις σχετικές με την περιουσία, στις οποίες οι Ο.Τ.Α. υποχρεούνται να συμμετέχουν, να διενεργούν όλες τις προβλεπόμενες διαδικαστικές πράξεις και να προβάλλουν και τον ισχυρισμό περί του περιορισμού της ευθύνης τους (πλειοψ). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια δυνάμει της υπ’ αριθμ. 194/2016 Γνωμοδοτήσεως του Ε' Τμήματος του Ν.Σ.Κ.


ΥΠ.ΕΣ/105430/2023

Καταβολή προπληρωμής μισθοδοσίας μηνός Ιανουαρίου έτους 2024 και δεδουλευμένων αποδοχών του προσωπικού των καταργούμενων νομικών προσώπων (αρ. 27 και 29 ν.5056/2023)


ΔΕΑΦ Β΄1097106/2016

Καταχώριση στο έντυπο δήλωσης φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων (Ν) των εισπραττόμενων μερισμάτων από εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία του ν.2778/1999. (ΑΔΑ:7Υ4ΚΗ-ΑΦΔ)


41434/2021

Χρηματοδότηση των δικαιούχων Δήμων για κάλυψη έκτακτων αναγκών και αποζημιώσεων από τυχόν προκληθείσες ζημίες στους Δήμους ή την περιουσία τρίτων φυσικών και νομικών προσώπων από τους διαμένοντες στις μονάδες φιλοξενίας.


ΝΣΚ/28/2014

Τακτικό προσωπικό νομικών προσώπων νησιωτικών δήμων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στην έννοια της εξαιρετικής διάταξης του τελευταίου εδαφίου της περίπτωσης 3 της υποπαραγράφου ΣΤ.1 της παραγράφου ΣΤ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 υπάγονται μόνο οι νησιωτικοί δήμοι και όχι τα νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, οι σύνδεσμοι και τα ιδρύματα αυτών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/289/2009

Κατάργηση ΤΑΞΥ. Καθολικοί διάδοχοι ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΤΑΠΙΤ. Νομιμότητα αποφάσεων Δ.Σ. για την κατανομή κατά κλάδο (ασθένειας ή πρόνοιας) α) των απαιτήσεων κατά των εργοδοτριών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και β) της κινητής και ακίνητης περιουσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μη νόμιμη και εκπρόθεσμη η κατανομή κατά Κλάδο της περιουσίας του Ταμείου Ασφάλισης Ξενοδοχοϋπαλλήλων (ΤΑΞΥ), με απόφαση του ΔΣ αυτού και όχι με την προβλεπόμενη στο Ν 3655/2008 υπουργική απόφαση. α) Οι βεβαιωθείσες μέχρι τις 31-7-2008 εισφορές του τ. ΤΑΞΥ κατά εργοδοτριών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, εντάσσονται ως απαιτήσεις, στο διακεκριμένο (αυτοτελές δηλαδή) ενεργητικό της περιουσίας ενός εκάστου των Κλάδων του και περιέρχονται στο ΙΚΑ και στο ΤΑΠΙΤ, αντίστοιχα, αναλόγως του κλάδου (Ασθένειας ή Πρόνοιας) του τ. ΤΑΞΥ, τον οποίο αφορούν. β) Η λοιπή κοινή (ακατανέμητη δηλαδή) κινητή και ακίνητη περιουσία του τ. ΤΑΞΥ, κατανέμεται με υπουργική απόφαση και κατά την αναλογία του προβλεπόμενου από το Καταστατικό του Ταμείου τούτου, κατά τον αμέσως προηγούμενο της έναρξης χρόνο και υπέρ ενός εκάστου των Κλάδων του, συνολικού ποσοστού εισφορών (ασφαλιστικών, εργοδοτικών, κρατικής συμμετοχής).


ΕΣ/Τ7/345/2006

Οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και δήμοι δύνανται να ασφαλίζουν σε ασφαλιστικές επιχειρήσεις ιδιωτικού ή δημόσιου δικαίου την κινητή ή ακίνητη περιουσία τους και δραστηριότητές τους, καθώς και την αστική ευθύνη τους από ατυχήματα αυτοκινήτων και από δραστηριότητες που συντελούν στην εκπλήρωση των σκοπών τους. Στις ανωτέρω, περιοριστικώς αναφερόμενες περιπτώσεις, δεν περιλαμβάνεται η ασφάλιση νομικής προστασίας,


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/89/2011

Πρόγραμμα καταπολέμησης κουνουπιών...Με δεδομένα αυτά, η απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου, του ιδίου οργάνου που είναι αρμόδιο να αποφασίσει τη λύση και εκκαθάριση του ως άνω νομικού προσώπου, να συμβληθεί με αυτό και μάλιστα στο ανωτέρω πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης, δεν εναρμονίζεται προς την αρχή της χρηστής οικονομικής διαχείρισης, η οποία επιβάλλει εν προκειμένω την αποχή από ενέργειες που τείνουν να περιπλέξουν τις οικονομικές σχέσεις και το σύνολο δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που αναλαμβάνουν οι περιφέρειες, νεοπαγείς φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, ως διάδοχοι νομικών προσώπων των οποίων ο εθνικός νομοθέτης επιθυμεί τη λύση και εκκαθάριση, υλοποιούμενη εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, το οποίο υπερβαίνει κατά πολύ η διάρκεια της προγραμματικής σύμβασης που ελέγχεται στο σχέδιό της.


2/18385/0022/2010

Εκτέλεση προϋπολογισμού νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, οικ. έτους 2010 (εξαιρούνται οι Ο.Τ.Α. α΄και β΄ βαθμού).

2/33485/0094/2009

Εκτέλεση προϋπολογισμού νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, οικ. έτους 2009 (εξαιρούνται οι Ο.Τ.Α. α΄και β΄ βαθμού).