×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/197/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Περιφέρεια Αττικής. Προϊστάμενοι. Διαδικασία τοποθέτησης, κατ' άρθρο 65 παρ.2 Υπαλληλικού Κώδικα, σε οργανικές μονάδες αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τους υπαλλήλους της Περιφέρειας Αττικής, που έχουν επιλεγεί ως προϊστάμενοι οργανικών μονάδων της, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3260/2004, και για όσους εξ αυτών πρόκειται να τοποθετηθούν σε οργανικές μονάδες, εντός του νομού Αττικής, που έχουν, όμως, έδρα διάφορη εκείνη της Περιφέρειας, δεν απαιτείται προηγούμενη γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, δοθέντος ότι πρόκειται για τοποθετήσεις εντός της «ίδιας αρχής», κατά την έννοια της παρ.2 του άρθρου 65 του Υπαλληλικού Κώδικα. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/473/2001

Δημόσιοι υπάλληλοι. Ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 16 του Ν 2873/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 16 του Ν 2873/2000 (ΦΕΚ 285 Α) επί υπαλλήλων του Εφοριακού κλάδου του Υπ. Οικονομικών που κατέχουν τον βαθμό του Διευθυντή ή είναι Προϊστάμενοι σε οργανικές μονάδες αντιστοίχου επιπέδου και έχουν εκλεγεί δήμαρχοι, πρόεδροι κοινοτήτων, πάρεδροι ή μέλη των συμβουλίων δημοτικών διαμερισμάτων, δημοτικοί, κοινοτικοί ή νομαρχιακοί σύμβουλοι. Κώλυμα υπηρεσίας τους στους ΟΤΑ που έχουν εκλεγεί. Αναπλήρωση στα καθήκοντά τους σύμφωνα με το άρθρο 97 του Υπαλληλικού Κώδικα που κυρώθηκε με τον Ν 2683/1999.


ΝΣΚ/436/2002

Προϊστάμενοι Γραφείων ΓΓΑ. Ημερήσια αποζημίωση για μετάβαση στην αλλοδαπή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι προϊστάμενοι των Γραφείων, που συνιστώνται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού, κατά το άρθρο 12 του ΠΔ 77/1985, όπως το Γραφείο Επιμόρφωσης Προσωπικού, δεν δικαιούνται να λάβουν την ημερήσια αποζημίωση του τμηματάρχη ή αντιστοίχου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 19 παρ.1Γ’ Κατηγορία ΙΙΙ περ.α’ του Ν 2685/1999, κατά τις μετακινήσεις τους στο εξωτερικό για εκτέλεση υπηρεσίας, διότι δεν θεωρούνται προϊστάμενοι αντιστοίχου επιπέδου ή ενδιαμέσου επιπέδου μεταξύ Διευθύνσεως και Τμήματος προς τις οργανικές μονάδες της ίδιας υπηρεσίας. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/140/2018

ΕΦΚΑ – Τοποθέτηση Προϊσταμένων – Χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Από την παρ. 2 του άρθρου 101 (περ. β΄, εδ. τελευταίο) του ν. 4387/2016 προκύπτει ότι οι ήδη υπηρετούντες ως προϊστάμενοι στις οργανικές μονάδες των άρθρων 69 A έως και 69 ΙΒ και της παρ. 3 του άρθρου 67 A του ΕΦΚΑ παραμένουν στη θέση τους, μέχρι την τοποθέτησή τους κατά το ίδιο άρθρο, με απόφαση του Δ.Σ. του ΕΦΚΑ, επομένως δικαιούνται το επίδομα θέσης μέχρι την εκ νέου τοποθέτησή τους και συνεχώς έκτοτε και εφόσον δεν επιλεγούν μέχρι την επιλογή άλλου προϊσταμένου. β) Από τις διατάξεις των παρ. 2 περ. β΄ του άρθρου 101, 2 περ. γ του άρθρου 100 και. 2 του άρθρου 69 ΙΒ, του ν. 4387/2016 προκύπτει ότι οι υπηρετούντες ως προϊστάμενοι ασκούν τα καθήκοντά τους de facto, διότι παραμένουν σε λειτουργία οι οργανικές τους μονάδες μέχρι την οριστική τους ένταξη στον ΕΦΚΑ και δικαιούνται του επιδόματος θέσης ευθύνης.


ΝΣΚ/37/2020

Αν, στα πλαίσια της διαδικασίας νόμιμης αναπλήρωσης Προϊσταμένου Δ/νσης της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, πρέπει να υπολογισθεί η θητεία μονίμου υπαλλήλου, σε Σώματα Επιθεωρητών Ελεγκτών.Στα πλαίσια της διαδικασίας νόμιμης αναπλήρωσης Προϊσταμένου Δ/νσης της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όταν απουσιάζει ή κωλύεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 87 παρ.1 εδαφ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, ως χρόνος άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου, λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά ο πραγματικός και ενεργός χρόνος άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου στις υποκείμενες οργανικές μονάδες και δεν δύναται να υπολογισθεί η θητεία σε Σώματα Επιθεωρητών Ελεγκτών (κατά πλειοψηφία).


ΔΕΦ Αθ 2396/2009

Επιλ.Προισταμένων.. μετά τη δημοσίευση του ν. 3260/2004 η επιλογή των Προϊσταμένων Διευθύνσεων διέπεται από τις διατάξεις του εν λόγω νόμου, με τις οποίες επαναφέρθηκε σε ισχύ και αντικαταστάθηκε ο ν. 2190/1994, από εκείνες τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα στις οποίες ρητώς παραπέμπει ο ν. 3260/2004, καθώς και από τις λοιπές διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, οι οποίες δεν έχουν αντίθετο περιεχόμενο προς αυτές του ν. 3260/2004. Επομένως, μεταξύ των διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα που εξακολουθούν να ισχύουν και διέπουν την επιλογή των Προϊσταμένων Διευθύνσεων περιλαμβάνεται και αυτή της παρ. 5 του άρθρου 83, η οποία ορίζει ότι αιτιολογία απαιτείται μονό στην περίπτωση κατάδηλης υπεροχής υποψηφίου που παραλείπεται...Επειδή, εξάλλου, στο άρθρο 12 παρ. 3 του ν. 2527/1997, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 13 παρ. 1 του ν. 3200/2003 ορίζεται ότι: "Το 20% των θέσεων Προϊσταμένων Τμήματος και το 10% των θέσεων Προϊσταμένων Διεύθυνσης καλύπτεται από αποφοίτηση της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης εφόσον υπηρετεί αντίστοιχος αριθμός αποφοίτων που συγκεντρώνει τις τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις που απαιτούνται. Στην περίπτωση αυτή οι απόφοιτοι κρίνονται αυτοτελώς"...Επειδή στην προκείμενη περίπτωση, ο αιτών, μόνιμος υπάλληλος του ΥΠΕΧΩΔΕ σε οργανική θέση ΠΕ Αρχιτεκτόνων Μηχανικών με βαθμό Α, με το υπ' αριθ. 5/17.6.2005 πρακτικό δεν επελέγη στη θέση Προϊσταμένου Τμήματος..Επειδή με το ως άνω περιεχόμενο το προσβαλλόμενο πρακτικό είναι νομίμως και επαρκώς αιτιολογημένο, διότι αναφέρεται σ' αυτό ότι ελήφθηκαν υπόψη όλα τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του αιτούντος όπως προκύπτουν από τα στοιχεία του φακέλου του, και ύστερα από διαλογική συζήτηση, η δε ως άνω κρίση, ως ουσιαστική, διαφεύγει τον ακυρωτικό δικαστικό έλεγχο, γι' αυτό και ο λόγος ακυρώσεως, με τον οποίο αμφισβητείται η ορθότητα της συγκεκριμένης κρίση και επιλογής είναι απορριπτέος, ως απαράδεκτος,


ΣΤΕ/2812/2017

ΑΡΧΕΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (...) ζητείται η ακύρωση του π.δ. 135/2010 (Α΄ 228/27.12.2010) «Οργανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής», κατά το μέρος που στις διατάξεις του που αφορούν στον ορισμό προϊσταμένων στις σχετικές οργανικές μονάδες ορίζεται ότι επιλέγονται διαζευκτικά υπάλληλοι διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ), χωρίς να ορίζεται ότι η κατηγορία ΠΕ έχει προβάδισμα έναντι της κατηγορίας ΤΕ (...) και ότι επιλέγονται για την κατάληψη θέσεως προϊσταμένου ορισμένων οργανικών μονάδων υπάλληλοι «ΤΕ Μηχανικών όλων των κλάδων», χωρίς να ορίζεται ότι επιλέγονται υπάλληλοι «ΠΕ Μηχανικών όλων των κλάδων»(...)Περαιτέρω κατά την έννοια των συνταγματικών αρχών της ισότητας, της αξιοκρατίας και της κατοχυρούμενης στο άρθρο 103 του Συντάγματος αρχής της ορθολογικής οργανώσεως της Δημόσιας Διοικήσεως (...) καθώς και των προαναφερθεισών διατάξεων και ιδίως του άρθρου 97 του κώδικα κατάστασης δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπαλλήλων ν.π.δ.δ. και της προμνησθείσας νομοθετικής εξουσιοδοτήσεως του ν. 3852/2010, το καθοριζόμενο προβάδισμα των κατηγοριών των υπαλλήλων παύει να ισχύει μόνον στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι οργανικές διατάξεις βάσει του αντικειμένου των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων και την ειδικότητα του κλάδου των υπαλλήλων προβλέπουν την τοποθέτηση ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας υπαλλήλου που έπεται κατά το προβάδισμα και όχι αδιακρίτως για όλες τις σχετικές οργανικές μονάδες.(...)Δέχεται την κρινόμενη αίτηση 


ΝΣΚ/238/2019

Διοικητική διάρθρωση των υπηρεσιών των Γενικών Αρχείων του Κράτους (Γ.Α.Κ.) υπό την ισχύ του ν. 4610/2019. Δυνατότητα ορισμού των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών ως δευτερευόντων διατακτών των πιστώσεων του προϋπολογισμού των Γ.Α.Κ. Διατήρηση ισχύος υπουργικής απόφασης περί ορισμού κύριου και δευτερευόντων διατακτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό την ισχύ του ν. 4610/2019 εξακολουθούν να αποτελούν περιφερειακές υπηρεσίες τόσο οι οργανικές μονάδες που λειτουργούν ανά Περιφέρεια, όσο και οι Διευθύνσεις Γ.Α.Κ. που αποτελούν οργανικές μονάδες της Γενικής Διεύθυνσης στη Κ.Υ. των Γ.Α.Κ. Οι προϊστάμενοι των οργανικών αυτών περιφερειακών μονάδων μπορούν υπό την ιδιότητά τους αυτή, να ορίζονται ως δευτερεύοντες διατάκτες (πλειοψ.). Η υπ’ αριθ. Φ12/σχ. 351/1465/3.5.2017 απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν έχει απωλέσει την ισχύ της ούτε κατά το μέρος που με αυτήν μεταβιβάστηκαν από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στον (τότε) Προϊστάμενο της Διεύθυνσης της Κ.Υ. των Γ.Α.Κ. οι αρμοδιότητες του κύριου διατάκτη των πιστώσεων του προϋπολογισμού της Κεντρικής Υπηρεσίας και των Περιφερειακών Υπηρεσιών των Γ.Α.Κ., οι οποίες νομίμως δύνανται να ασκούνται μετά τη λήξη της θητείας του κυρίου διατάκτη (7.5.2019) από τον νόμιμο αναπληρωτή του, αφού προβλέπεται η αναπλήρωση αυτού σε περίπτωση έλλειψης (ομόφ.), ούτε κατά το μέρος που με την ίδια ως άνω υπουργική απόφαση ορίστηκαν οι Προϊστάμενοι των Περιφερειακών Υπηρεσιών των Γ.Α.Κ. ως δευτερεύοντες διατάκτες (πλειοψ.).


ΣΤΕ 2817/2017

Οργανισμός Περιφέρειας...:Επειδή με την παράγραφο 7 του άρθρου 241 του ν. 3852/2010, η οποία πρέπει να ερμηνευθεί σύμφωνα με τον σκοπό του νόμου και τις πάγιες ρυθμίσεις των παραγράφων 1 έως 6 του ίδιου άρθρου, παρέχεται εξουσιοδότηση για την θέσπιση του αρχικού οργανισμού των περιφερειών, ο οποίος, αν και η εξουσιοδοτική διάταξη αναφέρεται σε «πρότυπο εσωτερικό οργανισμό», μπορεί, κατά την αληθή της έννοια, να θεσπισθεί είτε ως «πρότυπος», δηλαδή κοινός για το σύνολο των περιφερειών είτε αυτοτελώς για κάθε περιφέρεια με την αυτή, κατά βάση, για όλες τις περιφέρειες δομή και διάρθρωση.. Εξ άλλου κατά την έννοια της εξουσιοδοτικής διατάξεως του άρθρου 241 παράγραφοι 1 και 7 του ν. 3852/2010, στον οργανισμό οργάνωσης και λειτουργίας των περιφερειών προσδιορίζεται ανάλογα με το αντικείμενο των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων και την ειδικότητα του κλάδου από ποιες κατηγορίες και από ποιους κλάδους κάθε κατηγορίας προέρχονται οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων κάθε υπηρεσίας, χωρίς να είναι υποχρεωτικό να προβλεφθεί ότι οι προϊστάμενοι προέρχονται από όλες τις κατηγορίες ή από όλους τους κλάδους κάθε κατηγορίας ..Περαιτέρω κατά την έννοια των συνταγματικών αρχών της ισότητας, της αξιοκρατίας και της κατοχυρούμενης στο άρθρο 103 του Συντάγματος αρχής της ορθολογικής οργανώσεως της Δημόσιας Διοικήσεως (ΣτΕ 16, 15/2015 Ολομέλεια) καθώς και των προαναφερθεισών διατάξεων και ιδίως του άρθρου 97 του κώδικα κατάστασης δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπαλλήλων ν.π.δ.δ. και της προμνησθείσας νομοθετικής εξουσιοδοτήσεως του ν. 3852/2010, το καθοριζόμενο προβάδισμα των κατηγοριών των υπαλλήλων παύει να ισχύει μόνον στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι οργανικές διατάξεις βάσει του αντικειμένου των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων και την ειδικότητα του κλάδου των υπαλλήλων προβλέπουν την τοποθέτηση ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας υπαλλήλου που έπεται κατά το προβάδισμα και όχι αδιακρίτως για όλες τις σχετικές οργανικές μονάδες.(..)Επειδή σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, ο προσβαλλόμενος οργανισμός παρανόμως προβλέπει την επιλογή διαζευκτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή TE) ως προϊσταμένων σε όλες τις αναφερθείσες οργανικές μονάδες (Διευθύνσεις και Τμήματα), καταργώντας αδιακρίτως το θεσπιζόμενο προβάδισμα με το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπαλλήλων ν.π.δ.δ...Δέχεται την κρινόμενη αίτηση και ακυρώνει το π.δ. 149/2010 (A' 242/27.12.2010) ως προς τις προσβαλλόμενες διατάξεις του (άρθρο 39 παράγραφοι 1 έως 5, 13 έως 17 και 21 και άρθρο 40 παράγραφοι 1 έως 8, 10, 12 έως 16, 42 έως 45, 49 έως 51, 55 έως 58, 67 και 70), σύμφωνα με το σκεπτικό.


ΣΤΕ/2811/2017

ΑΡΧΕΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (...) ζητείται η ακύρωση του π.δ. 139/2010 (Α΄ 232/27.12.2010) «Οργανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου», κατά το μέρος που στις διατάξεις του που αφορούν στον ορισμό προϊσταμένων στις σχετικές οργανικές μονάδες ορίζεται ότι επιλέγονται διαζευκτικά υπάλληλοι διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ), χωρίς να ορίζεται ότι η κατηγορία ΠΕ έχει προβάδισμα έναντι της κατηγορίας ΤΕ (...) και ότι επιλέγονται για την κατάληψη θέσεως προϊσταμένου ορισμένων οργανικών μονάδων υπάλληλοι «ΤΕ Μηχανικών όλων των κλάδων», χωρίς να ορίζεται ότι επιλέγονται υπάλληλοι «ΠΕ Μηχανικών όλων των κλάδων»(...)Περαιτέρω κατά την έννοια των συνταγματικών αρχών της ισότητας, της αξιοκρατίας και της κατοχυρούμενης στο άρθρο 103 του Συντάγματος αρχής της ορθολογικής οργανώσεως της Δημόσιας Διοικήσεως (...) καθώς και των προαναφερθεισών διατάξεων και ιδίως του άρθρου 97 του κώδικα κατάστασης δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπαλλήλων ν.π.δ.δ. και της προμνησθείσας νομοθετικής εξουσιοδοτήσεως του ν. 3852/2010, το καθοριζόμενο προβάδισμα των κατηγοριών των υπαλλήλων παύει να ισχύει μόνον στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι οργανικές διατάξεις βάσει του αντικειμένου των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων και την ειδικότητα του κλάδου των υπαλλήλων προβλέπουν την τοποθέτηση ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας υπαλλήλου που έπεται κατά το προβάδισμα και όχι αδιακρίτως για όλες τις σχετικές οργανικές μονάδες.(...) Επειδή σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, ο προσβαλλόμενος οργανισμός παρανόμως προβλέπει την επιλογή διαζευκτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ) ως προϊσταμένων σε όλες τις αναφερθείσες οργανικές μονάδες (Διευθύνσεις και Τμήματα), καταργώντας αδιακρίτως το θεσπιζόμενο προβάδισμα με το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπαλλήλων ν.π.δ.δ. Δέχεται εν μέρει την αίτηση


ΝΣΚ/436/2009

Δημόσιος υπάλληλος, ο οποίος δεν έχει εξαντλήσει τη διετή δοκιμαστική υπηρεσία του και ο οποίος απέκτησε, εν τω μεταξύ, την ιδιότητα αιρετού οργάνου της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης, μπορεί ν’ αποσπασθεί σε υπηρεσία εντός των διοικητικών ορίων του ΟΤΑ, όπου εξελέγη, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 8 του άρθρου 139 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, η οποία ως ειδική κατισχύει της παραγράφου 9 του άρθρου 68 του Υπαλληλικού Κώδικα και εν πάση περιπτώσει εμπίπτει στο πεδίο διατήρησης των ειδικών, περί αποσπάσεως, διατάξεων της παραγράφου 12 του ιδίου άρθρου του αυτού Κώδικα (Υ.Κ.).