×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/2/2023

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3205/2003, 4472/2017

Ερωτάται εάν, στην περίπτωση διοικητικής αποκατάστασης στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων σε συμμόρφωση προς ακυρωτικές δικαστικές αποφάσεις, στις τυχόν δικαιούμενες διαφορές ενέργειας περιλαμβάνονται τα επιδόματα Ευθύνης Διοίκησης – Διεύθυνσης και Αυξημένης Επιχειρησιακής Ετοιμότητας του ν.3205/2003 και τα επιδόματα Ιδιαίτερων Συνθηκών Εργασίας και Θέσης Ευθύνης του ν.4472/2017, τα οποία καταβάλλονται παγίως και κατά τακτικά χρονικά διαστήματα στους εν ενεργεία στρατιωτικούς και λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό των αποδοχών τους, χωρίς να απαιτείται, για την καταβολή τους, η έκδοση δικαστικής απόφασης που να τα επιδικάζει.(...)Η Διοίκηση οφείλει, σε συμμόρφωση προς ακυρωτική δικαστική απόφαση, κατά τη μισθολογική αποκατάσταση του διοικητικώς αποκαθιστάμενου, να καταβάλει σε αυτόν τα επιδόματα Ευθύνης Διοίκησης – Διεύθυνσης και Αυξημένης Επιχειρησιακής Ετοιμότητας Μονάδων των παραγράφων Α7 και Α8 του άρθρου 51 του ν. 3205/2003 καθώς και τα επιδόματα Ιδιαίτερων Συνθηκών Εργασίας και Θέσης Ευθύνης των παραγράφων Β και Γ του άρθρου 127 του ν.4472/2017, για ολόκληρη την χρονική περίοδο που αυτός βρισκόταν εκτός ενεργού υπηρεσίας εξαιτίας της παράνομης αποστρατείας του, υπό την διττή προϋπόθεση ότι τα επιδόματα αυτά, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα: α) αφενός καταβάλλονταν παγίως και κατά τακτά χρονικά διαστήματα στους δικαιούχους εν ενεργεία στρατιωτικούς και λαμβάνονταν υπόψη για τον υπολογισμό των αποδοχών τους και β) αφετέρου θα καταβάλλονταν, κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων, και σε αυτόν, αν δεν είχε μεσολαβήσει η παράνομη απομάκρυνσή του από την υπηρεσία, χωρίς να απαιτείται η έκδοση δικαστικής απόφασης που να επιδικάζει τα επιδόματα αυτά (κατά πλειοψηφία).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/166/2014

Α. Νόμιμη η καταβολή αποδοχών και επιδομάτων ειδικής απασχόλησης σε τέως αξιωματικούς του Πυροσβεστικού Σώματος, λόγω αναδρομικής αποκατάστασης αυτών στην υπηρεσία, κατά  τις διατάξεις του άρθρου 50 του π.δ/τος 18/1989 (ΦΕΚ Α΄ 8/1989), καθόσον: α) η χορήγηση αυτών περιλαμβάνεται στις επιβαλλόμενες από τις ανωτέρω διατάξεις θετικές ενέργειες, στις οποίες η διοίκηση πρέπει να προβεί, σε συμμόρφωση προς τις εκδοθείσες ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, διότι τα ανωτέρω επιδόματα περιλαμβάνονται στις αποδοχές που αυτοί θα ελάμβαναν κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα της παράνομης αποστρατείας τους, δεδομένου ότι αυτά καταβάλλονται παγίως και κατά τακτά χρονικά διαστήματα στους τελούντες σε ενεργό υπηρεσία αξιωματικούς και β) δεν απαιτείται η προσκόμιση εκ μέρους των ανωτέρω αξιωματικών δικαστικής απόφασης, που να επιδικάζει τα επιδόματα αυτά ή πράξης του Ν.Σ.Κ., με την οποία να αναγνωρίζονται οι σχετικές αξιώσεις.
Β. Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών και επιδομάτων ειδικής απασχόλησης και θέσης υψηλής ή αυξημένης ευθύνης σε τέως αξιωματικό του Πυροσβεστικού Σώματος, λόγω αναδρομικής αποκατάστασης αυτού στην υπηρεσία, κατά  τις διατάξεις του άρθρου 50 του π.δ/τος 18/1989, καθόσον με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου που εκδόθηκε επί αιτήσεως ακυρώσεως του ανωτέρω, ακυρώθηκε μόνο η παράλειψη προαγωγής του στο βαθμό του Πυράρχου από το έτος 2007, όχι όμως και η αυτεπάγγελτη αποστρατεία, στην οποία ο ίδιος τέθηκε αρχικά με το από 22.1.2009 π.δ/μα, ως ευδοκίμως τερματίσας τη σταδιοδρομία του, το οποίο στη συνέχεια ανακλήθηκε με το από 13.4.2011 π.δ/μα. 

ΝΣΚ/57/2020

Χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης στον Προϊστάμενο της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών, στους Προϊσταμένους των Περιφερειακών Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών και στους Προϊσταμένους των Τοπικών Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών.(..)Υπό την ισχύ των ρυθμίσεων του ν. 4472/2017, ο Προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών, οι Προϊστάμενοι των Περιφερειακών Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών και οι Προϊστάμενοι των Τοπικών Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών, δικαιούνται επίδομα θέσης ευθύνης (κατά πλειοψηφία). Ομόφωνη παραπομπή στην Ολομέλεια λόγω οριακής πλειοψηφίας.


ΝΣΚ/129/2008

Προσδιορισμός των οφειλομένων αποδοχών ενεργείας των διοικητικά αποκατασταθέντων, συνεπεία δικαστικών αποφάσεων, στρατιωτικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τον προσδιορισμό των αποδοχών ενεργείας των διοικητικά αποκατασταθέντων στρατιωτικών, θα πρέπει να συνυπολογισθούν και τα πάσης φύσεως και οιασδήποτε μορφής επιδόματα, υπό την προϋπόθεση ότι τα επιδόματα αυτά αφενός καταβάλλονται, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, παγίως και κατά τακτά χρονικά διαστήματα, στους τελούντες σε ενεργό υπηρεσία και αφετέρου θα καταβάλλονταν, κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων, και στον παρανόμως απομακρυνθέντα από τη δημόσια υπηρεσία αν δεν είχε μεσολαβήσει η παράνομη αυτή απομάκρυνση. Αντίθετα δεν θα πρέπει να συνυπολογισθούν τα επιδόματα κινδύνου (πτητικό, πτωτικό, καταδυτικό), η καταβολή και το ύψος των οποίων συναρτάται με την ενεργό υπηρεσία και εξαρτάται από ειδικές κατά περίπτωση προϋποθέσεις. Στις ως άνω αποδοχές, προς αποφυγή παρανόμου πλουτισμού του αποκαθισταμένου, πρέπει να συμψηφίζεται ότι ο αποκαθιστάμενος έλαβε στο μεταξύ από το Δημόσιο Ταμείο με την μορφή αποδοχών ή συντάξεως ή τριμήνων αποδοχών καθώς επίσης και ότι ωφελήθηκε καθ’ οιονδήποτε τρόπο κατά τον κρίσιμο χρόνο που ήταν εκτός υπηρεσίας.


ΝΣΚ/150/2020

Χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης στον Προϊστάμενο της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών, στους Προϊσταμένους των Περιφερειακών Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών και στους Προϊσταμένους των Τοπικών Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών.​(...)Υπό την ισχύ των ρυθμίσεων του ν. 4472/2017, ο Προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών, οι Προϊστάμενοι των Περιφερειακών Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών και οι Προϊστάμενοι των Τοπικών Ιατροδικαστικών Υπηρεσιών, δεν δικαιούνται επίδομα θέσης ευθύνης (κατά πλειοψηφία). Το ερώτημα παραπέμφθηκε στην Β΄ Τακτική Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 57/2020 γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος.


Γ5(α)/οικ.43125/2017

Λεπτομέρειες και διαδικασία υπολογισμού και συμψηφισμού της παρεχόμενης προς τα φαρμακεία έκπτωσης για τα γενόσημα, του άρθρου 88 του ν. 4472/2017 (Α’ 74).


Ν.Δ 2998/1954

Περί επεκτάσεως των ισχυουσών διατάξεων του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικος, περί αστικής ευθύνης των Δημοσίων Υπαλλήλων, εις τους Στρατιωτικούς εν γένει και εις τους ανήκοντας εις τα Σώματα Ασφαλείας και το Λιμενικόν Σώμα.


ΕΣ/ΤΜ.1/18/2016

Ααναδρομική καταβολή στον αιτούντα, μόνιμο έμμισθο υπάλληλο της Ελληνικής Αστυνομίας και ήδη Αντιδήμαρχο του Δήμου  :Αίτηση  ανάκλησης της 355/2015 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο  Τμήμα 1(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη ΙΙ και ΙΙΙ σκέψη της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι τα επιδόματα ειδικής απασχόλησης για την εθνική άμυνα, δημόσια τάξη και ασφάλεια, θέσης υψηλής ή αυξημένης ευθύνης και ειδικών συνθηκών, συνιστούν επιδόματα που εντάσσονται στην έννοια των «πλήρων αποδοχών» της οργανικής θέσης του αιτούντος, κατά το άρθρο 92 του ν. 3852/2010 και τούτο διότι πρόκειται για επιδόματα που καταβάλλονται σε όλους τους μόνιμους αστυνομικούς παγίως, σε σταθερή και μηνιαία βάση και αποτελούν μισθολογική παροχή, για την οποία καταβάλλονται και οι αναλογούσες κρατήσεις, χωρίς η καταβολή τους να συνδέεται με τη φυσική παρουσία και την πραγματική προσφορά της υπηρεσίας από μέρους του, αφού αυτά καταβάλλονται με μόνη την προϋπόθεση ο αστυνομικός να είναι σε ενέργεια. Συνεπώς και ενόψει του ότι δεν αμφισβητείται η κατάσταση του αιτούντος ως εν ενεργεία αστυνομικού, όπως αναφέρθηκε αμέσως ανωτέρω, νομίμως εντέλλεται με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα η καταβολή σε αυτόν και των ως άνω επιδομάτων ως μέρος των «πλήρων αποδοχών» της οργανικής του θέσης για το μήνα Σεπτέμβριο του έτους 2014 και θα πρέπει, για το λόγο αυτό, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη με την οποία κρίθηκαν τα αντίθετα.Ανακαλεί την 355/2015 Πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου


ΝΣΚ/133/2009

Στρατιωτικοί υπάλληλοι – Αποκατάσταση – Καταβολή αναδρομικών αποδοχών – Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Το ζήτημα του χρόνου ενάρξεως της παραγραφής των απαιτήσεων αποζημιώσεως υποψηφίων μονίμων στρατιωτικών από παράνομη παράλειψη κατατάξεώς των εκκρεμεί ενώπιον του ΣτΕ, κατόπιν αναιρέσεως του Δημοσίου και, ως εκ τούτου, κρίνεται σκόπιμο να αναμένεται η απόφαση και να μη γνωμοδοτήσει το Τμήμα επί του ζητήματος αυτού. β) Τα επιδόματα ενεργείας για τα οποία έχει νομολογήσει το ΣτΕ πρέπει να καταβάλλονται στους στρατιωτικούς που αποκαταστάθηκαν διοικητικά. γ) Είναι δυνατή η απονομή αντιστοίχων με το χρόνο αποκαταστάσεως μισθολογικών προαγωγών και επιδομάτων χρόνου υπηρεσίας. δ) Είναι δυνατή η καταβολή αναδρομικών αποδοχών στους στρατιωτικούς με πρωτοβουλία της υπηρεσίας, εφ όσον έχει εκδοθεί διοικητική πράξη αναδρομικής κατατάξεώς των. ε) Είναι δυνατή η καταβολή αναδρομικών αποδοχών στους στρατιωτικούς που, ενώ έχουν δικαιωθεί αναδρομικής κατατάξεως, έχουν προσφύγει στα δικαστήρια με οικονομικά αιτήματα, εφ όσον παραιτηθούν των δικογράφων των ενδίκων βοηθημάτων που έχουν ασκήσει και η σχετική αξίωσή τους δεν έχει υποκύψει σε παραγραφή.


Γ2γ/Γ.Π.οικ28489/2021

Καθορισμός των συμβάσεων και των συμφωνιών - πλαίσιο που θα συναφθούν από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.), ως Ε.Κ.Α.Α. της παρ. 1 γ) του άρθρου 41 του ν. 4412/2016, για τα έτη 2021-2022 για την κάλυψη των αναγκών των φορέων του άρθρου 23 του ν. 4472/2017, όπως ισχύει.


ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ-ΘΕΜΑ Β/ΤΜ.1/14η/2018

Σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν μη νομίμως, για τον προσδιορισμό των αποδοχών των ανωτέρω μουσικών, εφαρμόστηκαν σωρευτικά οι συντελεστές της διαβάθμισης των μουσικών των δημοτικών ορχηστρικών συνόλων, κατά το άρθρο 103 του ν. 4483/2017, επί των συντελεστών (για την κατηγορία ΤΕ) του άρθρου 14 παρ. 2 του 4354/2015 σχετικά με τη μισθολογική διάκριση των υπαλλήλων κατά κατηγορίες επαγγελματικής εκπαίδευσης, ενώ έπρεπε στη γενική βάση που τίθεται για τον προσδιορισμό των αποδοχών γενικά με το ν. 4354/2015 (επί του παρόντος, το ποσό των 780,00 ευρώ), δεδομένου ότι ο νομοθέτης δεν όρισε διαφορετικό ποσό στην προκειμένη περίπτωση, να εφαρμοστούν οι συντελεστές του άρθρου 103 παρ. 4 του ν. 4483/2017. Αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή θα οδηγούσε στο άτοπο αποτέλεσμα, οι ανωτέρω μουσικοί της κατηγορίας «Αρχιμουσικός» του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης, Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου ....... να λαμβάνουν μηνιαίες αποδοχές που υπερβαίνουν τις αποδοχές Αρχιμουσικού που υπηρετεί σε μία από τις διακριτές Ορχήστρες του Κεφαλαίου Η' του ν. 4472/2017, με αντίστοιχο χρόνο υπηρεσίας με τους ανωτέρω, αντίθετα προς τη βούληση του νομοθέτη, ο οποίος παγίως και διαχρονικά εντάσσει τα τρία αυτά μοναδικά ορχηστρικά σύνολα και, συνακόλουθα, τα μέλη τους σε ειδικές ρυθμίσεις, επιλογή την οποία δεν υιοθετεί αντίστοιχα ως προς την πολυσυλλεκτική κατηγορία του συνόλου των εκλεκτών μεν, ευάριθμων δε, δημοτικών μουσικών συνόλων, όπως τούτο συνάγεται από τη θέσπιση του οικείου ειδικού μισθολογίου και από λοιπές ρυθμίσεις που αφορούν τα ανωτέρω τρία διακριτά ορχηστρικά σύνολα, κατά τα προεκτιθέμενα. Επομένως, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη.