ΝΣΚ/200/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΥΠ.ΠΟ. Εταιρίες Ανώνυμες. Έλεγχος διαχειριστικός.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Η ιδρυθείσα, κατ εφαρμογήν των διατάξεων των παρ.6 έως και 19 του άρθρου 5 του ν.2229/1994, ανώνυμη εταιρία "Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας" δεν υπάγεται στις διατάξεις των περιπτώσεων α και γ του στοιχείου Γ της παρ.1 του άρθρου 3 του π.δ.211/1996. Υπάγεται όμως η εταιρία αυτή, σύμφωνα με το διδόμενο πραγματικό, στις διατάξεις της περίπτωσης β του στοιχείου Γ της παρ.1 του άρθρου 3 του ίδιου πρ.δ/τος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/265/2000
ΥΠ.ΠΟ. Σύμβαση έργου για τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Medi @ terra. Ανάθεση σε αστική μη κερδοσκοπική εταιρία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Η παραπάνω σύμβαση ως εκ του ποσοτικού ορίου (χρηματικού αντικειμένου) της, πρέπει να συναφθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 11 και 16 του π.δ.346/1998 και του άρθρου 83 παρ.1 του ν.2362/1995.
ΝΣΚ/201/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Απόσπαση κατ άρθρο 33 παρ.3 του ν.1832/1989.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Είναι δυνατή η κατ άρθρο 33 παρ.3 του ν.1832/1989 απόσπαση υπαλλήλου περιφερειακής υπηρεσίας του ΥΠ.ΠΟ. στο Γραφείο Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι δι αυτής δεν έγινε υπέρβαση του ανωτάτου επιτρεπομένου αριθμού εξ αποσπάσεως υπηρετούντων υπαλλήλων.
ΝΣΚ/440/2002
Κρατικές Προμήθειες. Υπαγωγή της Ανώνυμης Εταιρίας Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων ΤΕΟ ΑΕ στον Ν 2286/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τον συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 15 παρ.3 του Ν 2938/2001 και του άρθρου 5 παρ.8 του Ν 2229/1994 προκύπτει ότι η ως άνω Ανώνυμη Εταιρία, η οποία αποτελεί, κατά νόμο, δημόσια επιχείρηση πλην, όμως, λειτουργεί κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας και διέπεται από τις ειδικές διατάξεις του ιδρυτικού της νόμου και του ΚΝ 2190/1920, δεν υπάγεται στις διατάξεις του Ν 2286/1995 για τις προμήθειες, παρά μόνο στις σχετικές για τις προμήθειες διατάξεις του ΠΔ 370/1995, με τις οποίες έγινε προσαρμογή της Ελλ. Νομοθεσίας με την Οδηγία 93/36/ΕΕ.
ΝΣΚ/117/2000
Ελληνικός Σύνδεσμος Ανωνύμων Ποδοσφαιρικών Εταιρειών (ΕΣΑΠΕ). Επιχορήγηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Δεν είναι δυνατή ούτε επιτρεπτή, από τις κείμενες διατάξεις (ν.2725/1999) η εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού οικονομική επιχορήγηση του Ελληνικού Συνδέσμου Ανωνύμων Ποδοσφαιρικών Εταιρειών για την βελτίωση και εκσυγχρονισμό των γηπεδικών εγκαταστάσεων στις οποίες διεξάγονται ποδοσφαιρικοί αγώνες των επαγγελματικών πρωταθλημάτων.
ΝΣΚ/259/2000
ΥΠ.ΠΟ. Μίσθωση για τη στέγαση Ειδικών Γραμματειών. Επιχορήγηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Δεν είναι δυνατή η εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ. επιχορήγηση από τα έσοδα ΛΟΤΤΟ - ΠΡΟΤΟ των Ειδικών Γραμματειών Ολυμπιακών Αγώνων 2004 και Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, για τη μίσθωση οικήματος για στέγασή τους, διότι με τη σύμβαση αυτή (μίσθωση) δεν εξυπηρετείται αμέσως η πολιτιστική ανάπτυξη της Χώρας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/268/2000
ΥΠ.ΠΟ. Καλλιτέχνες εικαστικοί. Χορήγηση τιμητικών συντάξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Η πρόταση του Γενικού Γραμματέα του ΥΠ.ΠΟ. για την χορήγηση τιμητικής σύνταξης (άρθρο 1 παρ.9 ν.δ.214/1973) μπορεί να γίνει ανεξαρτήτως του εάν ο ενδιαφερόμενος έχει υποβάλει αίτηση για την χορήγηση τέτοιας σύνταξης. Περαιτέρω δε ο ως άνω Γεν.Γραμματέας δεν δεσμεύεται για την υποβολή της προτάσεώς του αυτής από την πάροδο των προθεσμιών της παρ.3 εδαφ.α του άρθρου 1 του ν.δ.214/1973, υπό την αυτονόητη όμως προϋπόθεση ότι κατά τον χρόνον υποβολής της προτάσεώς του δεν έχει καλυφθεί πλήρως και οριστικώς ο αριθμός των συντάξεων για την κατηγορία που αφορά η πρότασή του αυτή.
ΝΣΚ/136/2000
Κινηματογράφος. Δυνατότητα έκδοσης, βάσει των οικείων διατάξεων του ν.1158/1981, πρ.δ/τος για την δημιουργία Ανωτέρων Ιδιωτικών Σχολών Κινηματογράφου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η κατόπιν προτάσεως και πρωτοβουλίας του Υπουργείου Πολιτισμού έκδοση του κατ άρθρο 4 παρ.3 του ν.1158/1981 προβλεπομένου πρ.δ/τος για την ίδρυση και λειτουργία από Έλληνες υπηκόους και υπηκόους κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ανωτέρων Ιδιωτικών Σχολών Κινηματογραφίας - Τηλεοράσεως.
ΝΣΚ/296/2000
ΝΠΙΔ. Χορήγηση πληροφοριών από το ΥΠ.ΠΟ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Κατά το μέρος που με τη σχετική αίτηση της Πανελλήνιας Ένωσης Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτικών Δημοσίων Έργων (Π.Ε.Δ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ζητούνται από Υπηρεσίες του ΥΠ.ΠΟ. μόνο πληροφορίες και όχι χορήγηση αντιγράφων διοικητικών εγγράφων, αυτές δεν είναι υποχρεωμένες να ικανοποιήσουν το αίτημα τούτο. Όσον αφορά τα αιτούμενα από το ίδιο ν.π.ι.δ. αντίγραφα διοικητικών εγγράφων, αυτά μπορεί να χορηγηθούν υπό τους αναφερόμενους στον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας όρους και προϋποθέσεις.
ΝΣΚ/258/2000
Προγραμματικές συμβάσεις. Παρατηρήσεις σε προγραμματική σύμβαση μεταξύ ΥΠ.ΠΟ. - Δήμου Χανίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Για την εκ μέρους του Δήμου Χανίων υπογραφή της άνω προγραμματικής σύμβασης δεν απαιτείται η υπ αυτού προηγουμένη ένταξη της χρηματοδότησης του έργου αυτής στο Ε.Π.Τ.Α., διότι το έργο τούτο χρηματοδοτείται από πόρους της Ε.Ε. Επίσης, για την εκ μέρους του Δήμου Χανίων υπογραφή της αυτής προγραμματικής σύμβασης δεν απαιτείται η υπ αυτού προηγουμένη τήρηση των οικείων κοινοτικών διατάξεων ήτοι της Οδηγίας 93/37/ΕΟΚ και π.δ.346/1998.
ΝΣΚ/403/2007
Αρμοδιότητα των Οικονομικών Επιθεωρητών του Υπ.Οικονομίας και Οικ/κών για τον καταλογισμό των ελλειμμάτων στην ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ», μοναδικός μέτοχος της οποίας είναι το Ελ.Δημόσιο και λειτουργεί με ίδια έσοδα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην αρμοδιότητα των Οικονομικών Επιθεωρητών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών ανήκε, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.3 περ.α’ και β’ του Ν 2343/1995 και του άρθρου 3 παρ.1Γ περ.α’ και γ’ του ΠΔ 211/1996, σε συνδυασμό και με τις πάγιες διατάξεις για την Οικονομική Επιθεώρηση του ΝΔ 1264/1942, και ιδίως του άρθρου 12 παρ.1 αυτού, η διενέργεια ελέγχων και ερευνών όσον αφορά στην οικονομική κατάσταση και λειτουργία των ΝΠΔΔ, των Επιχειρήσεων του Δημοσίου που λειτουργούν με την μορφή ΑΕ, των ΔΕΚΟ και του εν γένει δημόσιου τομέα, καθώς και ο καταλογισμός των διαπιστωθέντων ελλειμμάτων τους, σε βάρος των υπαιτίων προσώπων. Η αρμοδιότητα αυτή έχει περιέλθει πλέον, κατά τη ρητή διάταξη του άρθρου 26 του Ν 3492/2006, στην Γενική Δ/νση Δημοσιονομικών Ελέγχων του ιδίου ως άνω Υπουργείου, εκτός από τις εκκρεμείς κατά την έναρξη της ισχύος του νόμου αυτού υποθέσεις, για τις οποίες είχε ήδη εκδοθεί εντολή για την διενέργεια ελέγχου από την Οικονομική Επιθεώρηση, ο οποίος και ολοκληρώνεται από αυτήν (άρθρο 24 παρ.4 Ν 3492/2006). Η «ΔΕΘ ΑΕ», ως δημόσια επιχείρηση και δη «δημόσια εταιρία», υπαγόταν στον οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο της Οικονομικής Επιθεώρησης, ήδη δε υπάγεται στην ευρεία ελεγκτική αρμοδιότητα της Γενικής Δ/νσης Δημοσιονομικών Ελέγχων. Ενόψει όμως της μεταβατικής διάταξης του άρθρου 24 παρ.4 του Ν 3492/2006, ο συγκεκριμένος διαχειριστικός έλεγχος θα πρέπει να ολοκληρωθεί από τους ορισθέντες Οικονομικούς Επιθεωρητές, οι οποίοι έχουν αρμοδιότητα να προβούν στον καταλογισμό των ελλειμμάτων που ενδέχεται να διαπιστωθούν κατά τη διεξαγωγή του, σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας.