×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/209/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα ή μη νομικής υποστήριξης Στρατιωτικών από το Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του άρθρου 24 παρ. 7 του Ν. 3200/2003, που παρέχει τη δυνατότητα νομικής εκπροσώπησης - κάλυψης από το Ν.Σ.Κ. στους τακτικούς υπαλλήλους του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των Ανεξάρτητων Αρχών, κατά των οποίων ασκείται ποινική δίωξη για αδικήματα, που τους αποδίδονται κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, δεν έχει εφαρμογή για το στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Π.Δ.27/2018

Προκαταβολή εξόδων υπεράσπισης στο πυροσβεστικό προσωπικό και στους πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, κατά των οποίων ασκείται ποινική δίωξη για αδικήματα που τους αποδίδονται ότι τέλεσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής.


Φ.700/256/704068/Σ.516/2018

Παροχή δικαιώματος υγειονομικής περίθαλψης στους εν υπηρεσία τακτικούς δημόσιους πολιτικούς υπαλλήλους του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας από τους ιατρούς των ανεξάρτητων υπομονάδων, μονάδων, συγκροτημάτων και σχηματισμών του Στρατού Ξηράς (ΣΞ) και αντιστοίχων των άλλων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) καθώς και των Γενικών Επιτελείων (ΓΕ).


ΝΣΚ/432/2005

Δυνατότητα πολλαπλούς απασχόλησης μέλους του επιστημονικού προσωπικού του Ε.Σ.Ρ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει επί ερωτήματος υποβληθέντος από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.) που αποτελεί ανεξάρτητη διοικητική αρχή, διότι από το Ν.Σ.Κ. διεξάγεται μόνο η δικαστική εκπροσώπηση του Ε.Σ.Ρ., όχι όμως και το υπόλοιπο φάσμα της νομικής του υπηρεσίας, στο οποίο εντάσσεται και η παροχή γνωμοδοτήσεων.


ΝΣΚ/47/2017

Αρμόδιο όργανο για την άσκηση της πειθαρχικής δικαιοδοσίας επί υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Κατά των υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορούν να ασκήσουν πειθαρχική δίωξη, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, από τον διορισμό του, ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης και ο προϊστάμενος Διεύθυνσης, για τους υπαλλήλους που ανήκουν στην αρμοδιότητά τους. Οι υπάλληλοι της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατά των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος, λόγω παράνομης τοποθέτησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κωλύονται να ασκήσουν πειθαρχική δικαιοδοσία, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι των υπαλλήλων που διώκονται ποινικά στο πλαίσιο της ίδιας υπόθεσης, για πειθαρχικά παραπτώματα, που στηρίζονται στα ίδια πραγματικά περιστατικά με τα ποινικά αδικήματα για τα οποία έχει ασκηθεί ποινική δίωξη. Ανεξαρτήτως της συνδρομής του ανωτέρω κωλύματος, πειθαρχική δίωξη των ανωτέρω υπαλλήλων δύναται να ασκήσει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης.


ΠΟΛ.1088/2018

Κοινοποίηση της υπ' αριθ. 124/2017 Γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. (Β΄ Τμήμα) σχετικά με τη φύση των ποσοστών και ποσών που αποδίδονται στο Ελληνικό Δημόσιο από τα ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. καθώς και τον έλεγχο και τις κυρώσεις στις περιπτώσεις μη αποδόσεως, ανακριβούς ή εκπρόθεσμης αποδόσεως των ως άνω ποσοστών και ποσών.(ΑΔΑ:ΨΗΔΡ46ΜΠ3Ζ-Η0Ρ)


ΝΣΚ/48/2013

Δυνατότητα υπεράσπισης τακτικών υπαλλήλων της Γ.Γ.Κ.Α., ενώπιον ποινικού δικαστηρίου από λειτουργούς του Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του β’ εδαφίου της παρ.7 του άρθρου 20 του Ν. 2556/1997, που ρύθμιζε τα της υπεράσπισης υπαλλήλων της Γ.Γ.Κ.Α., από λειτουργούς του Ν.Σ.Κ., σε δίκες σχετιζόμενες με την άσκηση των καθηκόντων τους (στα οποία εντάσσεται και η συμμετοχή τους σε συλλογικά όργανα Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, είτε ως Κυβερνητικών Εκπροσώπων είτε ως μελών του Δ.Σ. αυτών), έχει καταργηθεί από τη νεώτερή της, και ρυθμίζουσα το ίδιο θέμα, διάταξη της παρ.14 του άρθρου 13 του Ν. 3790/2009, που τροποποίησε το πρώτο εδάφιο της παρ.7 του άρθρου 24 του Ν. 3200/2003, η οποία, με τη σειρά της, αντικαταστάθηκε από την, προσφάτως θεσπισθείσα (και ισχύουσα από 22-8-2011 και εφεξής) διάταξη της παρ.5 α’ του άρθρου 24 του Ν.4002/2011. Η τελευταία αυτή διάταξη, καταλαμβάνει και τους πρώην τακτικούς υπαλλήλους της Γ.Γ.Κ.Α. και νυν συνταξιούχους του Δημοσίου, εφόσον οι αποδιδόμενες σ’ αυτούς πράξεις, ανάγονται στο χρόνο της ενεργού υπηρεσίας τους, και ιδίως όταν τούτο επιβάλλεται, για το ενιαίο της αντιμετώπισης μιας υπόθεσης. Η με Α.Π. Φ.80420/2452/454/2-2-2011 Υ.Α., μέσω της οποίας εγκρίθηκε η νομική υποστήριξη ενός εν ενεργεία υπαλλήλου και μιας συνταξιούχου, πρώην υπαλλήλου, από τη Νομική Υπηρεσία της Γ.Γ.Κ.Α., δεν παρήγαγε έννομες συνέπειες, γιατί επιστηρίχθηκε σε καταργηθείσες, και πάντως, μη αφορώσες τα μέλη του Ν.Σ.Κ. νομοθετικές ρυθμίσεις. Ως εκ τούτου, δεν καθίστατο δεσμευτική για τα ανήκοντα στο Γραφείο Νομικού Συμβούλου της Γ.Γ.Κ.Α. μέλη του Ν.Σ.Κ., τα οποία, ενόψει και της μη συνδρομής των προϋποθέσεων που έθετε η ως άνω διάταξη (της παρ.14 του άρθρου 13 του Ν. 3790/2009) για όσο χρόνο ίσχυσε αυτή, και αυτών που θέτει και η μεταγενεστέρως θεσπισθείσα διάταξη της παρ.5 α’ του άρθρου 24 του Ν. 4002/2011, δεν είχαν, ούτε και έχουν την υποχρέωση να παραστούν και να εκπροσωπήσουν τα αναφερόμενα στο ερώτημα πρόσωπα, σε οποιαδήποτε δικάσιμο της ποινικής δίκης που τα αφορούσε. (ομοφ.)


ΝΣΚ/93/2018

Δυνατότητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας πρόσληψης υπαλλήλου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, μετά την οριστική παύση της ποινικής του δίωξης, λόγω παραγραφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης υπαλλήλου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), κατά του οποίου είχε ασκηθεί ποινική δίωξη, είναι η αθώωσή του επί της ουσίας για τα αδικήματα που κατηγορείται με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Τέτοια περίπτωση δεν συντρέχει εν προκειμένω, δεδομένου ότι από την παραπομπή του υπαλλήλου, εκ μέρους του Συμβουλίου Εφετών, με αμετάκλητο βούλευμα, στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, προκύπτει ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για να υποστηριχτεί η κατηγορία. Συνεπώς το κώλυμα διορισμού του υποψήφιου υπαλλήλου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) εξακολουθεί να συντρέχει, παρά την οριστική παύση της ποινικής δίωξης, λόγω παραγραφής, για τα αδικήματα της ενεργητικής δωροδοκίας σε βαθμό πλημμελήματος και της άμεσης συνέργειας σ’ αυτήν καθώς και για το αδίκημα της παθητικής δωροδοκίας σε βαθμό πλημμελήματος. (ομόφ.)


ΝΣΚ/415/2008

Νομική κάλυψη συνταξιούχου τεχνικού υπαλλήλου.Μπορεί να εκδοθεί απόφαση του αρμοδίου οργάνου περί παροχής νομικής κάλυψης, κατά τη διάταξη του άρθρου 42 παρ. 1 του Ν 3316/2005, για τεχνικούς υπαλλήλους που υπέπεσαν κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών τους καθηκόντων σε πράξεις ή παραλείψεις, οι οποίες επέσυραν την ποινική τους δίωξη, ακόμα και αν κατά τον χρόνο της ποινικής δίωξης ή της υποβολής της αίτησης για τη νομική κάλυψη έχουν συνταξιοδοτηθεί.

ΝΣΚ/254/2013

Εφαρμογή ή μη της υπ’ αριθ. 504/2005 γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. και ειδικότερα, του άρθρου 31 του Ν. 3147/2003 ως νομικής βάσης, για απευθείας ανάθεση στο ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. της παραγωγής των μυκητικών εμβολίων κατά του έλκους της καστανιάς, στο πλαίσιο υλοποίησης του Μέτρου 227 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007-2013 – Υπόδειξη του ενδεδειγμένου τρόπου ανάθεσης του έργου.

ΝΣΚ/297/2013

Δημόσιοι υπάλληλοι – Εξέταση των αιτήσεων παραίτησης προς συνταξιοδότηση, δύο υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών από την Υπηρεσία, σε βάρος των οποίων εκκρεμεί ποινική δίωξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Υπηρεσία έχει την ευχέρεια να εξετάσει τις αιτήσεις των ανωτέρω υπαλλήλων, παρότι εκκρεμεί ποινική δίωξη σε βάρος τους κατά τις διατάξεις του άρθρου 148 παρ.2. εδ.α’ του Δ/Υ Κώδικα (Ν. 3528/2007), υπό την έννοια αν οι ειδικότερες συνθήκες της κάθε περίπτωσης ξεχωριστά δικαιολογούν τη δυνατότητα της Υπηρεσίας να προβεί στην εξέταση των αιτήσεων, χωρίς να υποχρεούται να αναμείνει την αμετάκλητη περαίωση της ασκηθείσας κατά περίπτωση ποινικής δίωξης. (ομοφ.)