ΝΣΚ/432/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα πολλαπλούς απασχόλησης μέλους του επιστημονικού προσωπικού του Ε.Σ.Ρ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει επί ερωτήματος υποβληθέντος από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.) που αποτελεί ανεξάρτητη διοικητική αρχή, διότι από το Ν.Σ.Κ. διεξάγεται μόνο η δικαστική εκπροσώπηση του Ε.Σ.Ρ., όχι όμως και το υπόλοιπο φάσμα της νομικής του υπηρεσίας, στο οποίο εντάσσεται και η παροχή γνωμοδοτήσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/54432/0022/2007
Καθορισμός των αποδοχών και των πρόσθετων απο¬λαβών του ειδικού επιστημονικού προσωπικού του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.)
ΝΣΚ/357/2010
Κατάταξη μέλους του ειδικού επιστημονικού προσωπικού της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Πολίτη» σε μισθολογικό κλιμάκιο – Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 15 παρ.2γ του Ν 3205/2003 – Αρμοδιότητα Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Παραπέμπεται στην Τακτική Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. το ζήτημα εάν το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους είναι αρμόδιο να γνωμοδοτήσει επί νομικού ερωτήματος, που υποβάλλεται από την Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Πολίτη». (πλειοψ.)
ΝΣΚ/199/2015
Συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.) – Παράταση της θητείας των μελών του – Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι διατάξεις παρατάσεως της θητείας των μελών του Ε.Σ.Ρ. δεν είναι αντισυνταγματικές. (ομοφ.) β) Οι διατάξεις του άρθρου 110 του Ν. 4055/2012 ως ειδικές κατισχύουν των αντιστοίχων του άρθρου 61 του ίδιου νόμου και καταλαμβάνουν τα μέλη του Ε.Σ.Ρ., τα μη συμπληρώσαντα οκταετία κατά την έναρξη ισχύος του. (πλειοψ.) γ) Δεν απαιτείται η ανασυγκρότηση του Ε.Σ.Ρ., αλλά μόνον η συμπλήρωσή του με τρία μέλη. (ομοφ.) Παραπομπή του ερωτήματος στην Πλήρη Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. - Εκδόθηκε η 234/2015 Γνωμ. της Πλήρους Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ.
ΝΣΚ/37/2004
Δυνατότητα ή μη γνώσεως εγγράφων κατατεθέντων στο Τμήμα Ελέγχου Διαφάνειας Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στο τεθέν ερώτημα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, ως προς το οποίο γίνεται κατά πλειοψηφία δεκτό ότι υπάγεται στην αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, δίδεται η ομόφωνη απάντηση ότι η από τις διατάξεις των άρθρων 3 παρ.7 και 6 παρ.7 του Ν 2863/2000 και του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 3021/2002 επιβαλλόμενη υποχρέωση εχεμύθειας στα μέλη και στο προσωπικό (επιστημονικό και διοικητικό) του Ε.Σ.Ρ. δεν αντιτάσσεται σε περίπτωση ασκήσεως του δικαιώματος γνώσεως εγγράφων κατ’ άρθρο 9 του Π.Δ/τος 310/1996, περαιτέρω δε τρίτοι δικαιούνται να λάβουν γνώση εγγράφων τα οποία έχουν κατατεθεί στο Τμήμα Ελέγχου Διαφάνειας του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, εφόσον επικαλούνται και αποδεικνύουν έννομο συμφέρον και τα έγγραφα είναι σχετικά με υπόθεση του αιτούντος, εκκρεμή ή περατωθείσα από οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία και όχι απαραιτήτως από το Ε.Σ.Ρ., επιπλέον δε δεν συντρέχουν λόγοι που προβλέπονται στις παρ.3 και 5 του άρθρου 5 του Ν 2690/1999. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις, δεν υφίσταται δικαίωμα εκ του άρθρου 9 του Π.Δ/τος 310/1996.
ΝΣΚ/442/2013
α) Αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. προς έκδοση γνωμοδοτήσεως που αφορά ανώνυμη εταιρία («Θέμις Κατασκευαστική Α.Ε.»), η νομική υπηρεσία της οποίας δεν διεξάγεται από αυτό και β) προϋποθέσεις παραδεκτής υποβολής ερωτήματος που αφορά το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ν.Σ.Κ. απέχει από της εκδόσεως γνωμοδοτήσεως επί ερωτήματος: α) καθ’ ο μέρος αφορά την ανώνυμη εταιρία «Θέμις Κατασκευαστική Α.Ε.», η νομική υπηρεσία της οποίας δεν διεξάγεται από το Ν.Σ.Κ., δεδομένου ότι δεν αποδεικνύεται ότι τούτο απασχολεί τη Διοίκηση στο πλαίσιο ασκήσεως κάποιας συγκεκριμένης αρμοδιότητας, μη αρκούσης προς τούτο της κατά τον κρίσιμο χρόνο γενικής εποπτείας του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων επ’ αυτής και β) καθ’ ο μέρος αφορά το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., δεδομένου ότι δεν περιλαμβάνει προβληματισμό της Διοίκησης ως προς την έννοια και το περιεχόμενο συγκεκριμένων διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, ενώ έχει υποβληθεί και αναρμοδίως. (ομοφ.)
ΝΣΚ/12/2009
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει κατά το άρθρο 66 του ΠΔ 284/1989 δεδομένου ότι, για να έχει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους τη σχετική αρμοδιότητα, κατά την αληθινή ερμηνεία της παραπάνω διάταξης, δεν αρκεί η αιτουμένη τροποποίηση να αφορά απλώς θεμελιώδη όρο της συμβάσεως, αλλά απαιτείται να προκαλείται εξ αυτής και βλάβη στα συμφέροντα του Δημοσίου, η οποία, όμως, προκειμένου το Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει περί του νομίμου της τροποποιήσεως, θα πρέπει να εξειδικεύεται και να αιτιολογείται ειδικώς από την Υπηρεσία ότι είναι απαραίτητη και αναγκαία για την πραγμάτωση του σκοπού της συμβάσεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/27/2009
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει κατά το άρθρο 66 του ΠΔ 284/1989 δεδομένου ότι, για να έχει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους τη σχετική αρμοδιότητα, κατά την αληθινή ερμηνεία της παραπάνω διάταξης, δεν αρκεί η αιτουμένη τροποποίηση να αφορά απλώς θεμελιώδη όρο της συμβάσεως, αλλά απαιτείται να προκαλείται εξ αυτής και βλάβη στα συμφέροντα του Δημοσίου, η οποία, όμως, προκειμένου το Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει περί του νομίμου της τροποποιήσεως, θα πρέπει να εξειδικεύεται και να αιτιολογείται ειδικώς από την Υπηρεσία ότι είναι απαραίτητη και αναγκαία για την πραγμάτωση του σκοπού της συμβάσεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/93/2008
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Τροποποίηση συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων κατά το άρθρο 66 ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί κατά το άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989 γενικώς για τροποποίηση συμβάσεων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων. Εφ’ όσον δεν τίθεται με το υποβαλλόμενο έγγραφο συγκεκριμένος νομικός προβληματισμός, δεν συντρέχει περίπτωση το Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει ούτε κατά τις διατάξεις του οργανισμού του (Ν 3086/2002).
ΝΣΚ/408/2002
Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις. Αιτήσεις αναίρεσης. Παραδεκτό και βάσιμο. Διαδικασία άρθρου 12 Ν. 2298/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι αιτήσεις αναίρεσης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων δεν υπόκεινται στην διαδικασία του άρθρου 12 του Ν. 2298/95, ως ισχύει, για την έκδοση γνωμοδότησης για το παραδεκτό και βάσιμο, όταν η δικαστική τους εκπροσώπηση διεξάγεται από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ή μέλος αυτού, κατά τις διατάξεις του Ν. 2839/2000, άρθρο 7. (ομοφ.)
ΝΣΚ/121/2016
Αρμοδιότητα ΝΣΚ για έκδοση γνωμοδότησης επί ερωτήματος που υποβλήθηκε από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αφορά σε συμμόρφωση άλλου ΝΠΔΔ, σε προσωρινά εκτελεστή απόφαση του Μον.Πρωτ.Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφόσον το τεθέν ερώτημα δεν απασχολεί τη Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο πλαίσιο ασκήσεως κάποιας συγκεκριμένης αρμοδιότητάς της, αλλά αφορά σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου [Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας (Ο.Π.Α.Ν.)] του Δήμου Αθηναίων, που έχει δική του διοίκηση και η νομική του υποστήριξη δεν διεξάγεται από το Ν.Σ.Κ., δεν συντρέχει η, κατά το άρθρο 6 παρ.6 του Ν. 3086/2002 (Οργανισμός του Ν.Σ.Κ.), απαιτουμένη προϋπόθεση, για την έκδοση γνωμοδοτήσεως από το Ν.Σ.Κ., μόνη δε η, εκ μέρους του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, υποβολή του, δεν αρκούν για τη θεμελίωση αρμοδιότητας του Ν.Σ.Κ. προς έκδοση γνωμοδοτήσεως.