×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/212/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διάθεση της μηχανογράφησης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε φορείς κοινωνικής ασφάλισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει την νομική δυνατότητα με τους όρους, προϋποθέσεις και διαδικασία, που ορίζονται στο άρθρο 82 του Ν 2084/1992 να διαθέσει τις υπηρεσίες ΚΜΕΣ (Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας Συνταγών), που υπάγονται στην έννοια της μηχανογράφησης σε φορείς κοινωνικής ασφάλισης και οπωσδήποτε με τον καθορισμό «εργολαβικού ανταλλάγματος» υπέρ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΥΓ3(α)/οικ.ΓΥ/148/2012

Υποχρεωτική ηλεκτρονική καταχώριση των συνταγών στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) και στους άλλους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.


ΝΣΚ/80/2017

Δυνατότητα εφαρμογής στον ΕΦΚΑ, ως καθολικό διάδοχο του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ (και των λοιπών εντασσομένων Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης), διάταξης του ν. 4310/2014, που προβλέπει ότι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ διενεργεί διαγωνισμούς, κατά παρέκκλιση των διατάξεων των ν. 2503/1997 και 3852/2010, για την κάλυψη των αναγκών σε πετρέλαιο θέρμανσης των κτιρίων του στο σύνολο της Επικρατείας που στεγάζονται υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είτε αυτοτελώς είτε συστεγάζονται με άλλες υπηρεσίες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το άρθρο 55 παρ. 6Δ του ν. 4310/2014, που προβλέπει τη δυνατότητα των υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να διενεργούν διαγωνισμούς για την κάλυψη των αναγκών σε πετρέλαιο θέρμανσης των κτιρίων που στεγάζουν, είτε αυτοτελώς είτε συστεγαζόμενες με άλλους φορείς, τις υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο σύνολο της επικράτειας, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ν. 2503/1997 και 3852/2010 (οι οποίες ορίζουν ότι τα ν.π.δ.δ. διενεργούν τους διαγωνισμούς τους για την προμήθεια πετρελαιοειδών μέσω των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων και ήδη των περιφερειών), έχει εφαρμογή στον Ε.Φ.Κ.Α. (ως καθολικό διάδοχο των εντασσομένων φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, στον οποίον περιήλθε αυτοδίκαια και η ακίνητη περιουσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), καθόσον αυτός υπεισήλθε και στα πάσης φύσεως δικαιώματα και υποχρεώσεις των εντασσόμενων φορέων.


ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/9780/2012

Υποχρεωτική αυτεπάγγελτη αναζήτηση πιστοποιητικών ? βεβαιώσεων που εκδίδουν τα ασφαλιστικά τα? μεία ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ, ΙΚΑ?ΕΤΑΜ, ΟΓΑ, αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

ΙΚΑ/2204/2015

Έκδοση ευρω̟παϊκής κάρτας ασφάλισης ασθένειας (Ε.Κ.Α.Α.) α̟πό όλα τα Περιφερειακά - Το̟πικά Υ̟ποκαταστήματα και Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ̟προς εξυ̟πηρέτηση των ασφαλισμένων των Τομέων Δημοσίου και Δημοτικών και Κοινοτικών Υ̟παλλήλων του τ. ΟΠΑΔ»


ΙΚΑ/Α23/596/32/2014

ΙΚΑ -ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: 22.ΘΕΜΑ Χρόνος ασφάλισης στον Κλάδο Σύνταξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ λογίζεται ως χρόνος ασφάλισης στον Κλάδο Σύνταξης του τέως ΤΣΠ-ΑΤΕ, εφόσον η σχέση εργασίας των ασφαλισμένων του με οποιαδήποτε Τράπεζα λυθεί μέχρι 27-3-14. Κοινοποίηση των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 8 του Ν. 4237/14 - Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης των μέχρι 31-12-92 ασφαλισμένων στο τεως ΤΣΠ-ΑΤΕ. Παράταση μέχρι 28-2-14 της οριζόμενης στην περ. θ της παρ. 14 του άρθρου 26 του Ν. 4075/12 προθεσμίας. Συμπληρωματικές οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων προαιρετικής συνέχισης της ασφάλισης στους εντασσόμενους στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ . Φορείς ή Κλάδους (Ν. 4075/12 και 4218/13)(ΑΔΑ: ΒΙΕΕ4691ΩΓ-ΒΓ6)

Φ.10021/4717/315/2014

Τροποποίηση της Φ.10021/34047/1007/25?11?2013 απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας «Διάρθρωση, αρμοδιότητες, στελέχωση του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) και άλλα οργανωτικά θέματα Κ.Ε.Α.Ο. και ΙΚΑ ΕΤΑΜ» (ΦΕΚ Β΄ 3073/3.12.2013).


ΦΓ8/4452/2017

Καθορισμός της αρμοδιότητας των Υπηρεσιών Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον προληπτικό έλεγχο των δαπανών της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης της Κεντρικής Υπηρεσίας, της Διεύθυνσης Διαχείρισης Οικονομικών των εντασσομένων Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ), του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) και των πρώην Περιφερειακών και Τοπικών Οργανικών Μονάδων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ και ήδη Περιφερειακών Υπηρεσιών του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.ΚΑ.).


ΝΣΚ/228/2012

Διάθεση ή μη ποσότητας χάρτη λευκού γραφής από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς το Υπουργείο Εσωτερικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομικώς υφίσταται η δυνατότητα διάθεσης μέρους ή και όλης της ποσότητας χάρτη λευκού γραφής από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς το Υπουργείο Εσωτερικών, ο οποίος παραμένει αποθηκευμένος σε εγκαταστάσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επειδή παρουσιάζεται χαμηλή απορροφητικότητα και κινδυνεύει να αλλοιωθεί, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί άμεσα για την εκτύπωση ψηφοδελτίων, ενόψει των εθνικών εκλογών της 6-5-2012. Η διάθεση αυτή, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, μπορεί να λάβει χώραν υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: 1) Να υπάρξει σύμφωνη γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 2) Να ληφθεί σχετική απόφαση του Υπουργού των Οικονομικών, 3) Η διάθεση μπορεί να γίνει μόνο επ’ ανταλλάγματι, αφού η άνευ ανταλλάγματος διάθεση συνιστά δωρεά, η οποία απαγορεύεται για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 4) Ο προσδιορισμός του ύψους του ανταλλάγματος, ήτοι του τιμήματος διάθεσης πρέπει να είναι εύλογος, σταθμίζοντας τα συμφέροντα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του Ελληνικού Δημοσίου και εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 5) Ομοίως, εναπόκειται στην κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σταθμίζοντας τα εκατέρωθεν συμφέροντα, εάν η διάθεση θα αφορά μέρος ή όλη την ποσότητα χάρτη λευκού γραφής.


ΝΣΚ/96/2010

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Δυνατότητα τροποποίησης του άρθρου 8 του κανονισμού φαρμακευτικής περίθαλψης, όσον αφορά την θέσπιση ανωτάτου ορίου της αξίας των εκτελουμένων από τα φαρμακεία συνταγών, σε σχέση με την διάταξη του άρθρου 31 παρ. 8 του ΑΝ 1846/1951.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προτεινόμενη από την ερωτώσα υπηρεσία διάταξη κείται εκτός των ορίων της παρεχομένης από τις διατάξεις του άρθρου 31 παρ. 8 του Α.Ν. 1846/1951 και του κανονισμού φαρμακευτικής περιθάλψεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, εξουσιοδοτήσεως. Η δια της προτεινομένης διατυπώσεως του κανονισμού ανάθεση από το εξουσιοδοτημένο όργανο (Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφαλίσεως) της κατ’ εξουσιοδότηση κανονιστικής αρμοδιότητάς του – υπό την εκδοχή ότι η θέσπιση ανωτάτου ορίου στην χρηματική αξία των συνταγών εντάσσεται στο κανονιστικό αυτό πλαίσιο της αρμοδιότητός του – στο νέο αυτό όργανο (διοικητικό συμβούλιο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) προκειμένου αυτό να ασκεί την αρμοδιότητά του αυτή ως δική του, συνιστά ανεπίτρεπτη υπεξουσιοδότηση, διότι η εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 16 του Α.Ν. 1846/1951, όχι μόνον δεν προβλέπει, όπως απαιτείται, την περαιτέρω ανάθεση της αρμοδιότητας, αλλά ρητώς απαγορεύει την με την υπουργική απόφαση (κανονισμό) τροποποίηση των διατάξεων του νόμου, μεταξύ των οποίων είναι και η ορίζουσα τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφαλίσεως ως αποκλειστικώς αρμόδιο όργανο να εκδίδει κανονιστικές πράξεις, πλην των προειρημένων εξαιρέσεων, που δεν συντρέχουν στην προκειμένη περίπτωση.


ΝΣΚ/39/2013

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Χρόνος ασφάλισης – Παράλληλη ασφάλιση – Νομιμότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι σύννομος ο διανυθείς χρόνος ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από 11-10-1989 έως 30-6-2010 της «παλαιάς» ασφαλισμένης Μ.Ι., που απασχολήθηκε σε διάφορους εργοδότες ως λογίστρια με σχέση εξαρτημένης εργασίας και υπήχθη στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ενώ κατά το ίδιο χρονικό διάστημα δραστηριοποιήθηκε ως ελεύθερη επαγγελματίας λογίστρια και παράλληλα υπήχθη στην ασφάλιση του Οργανισμού Απασχόλησης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) και περαιτέρω δεν είναι νόμιμες οι υπ’ αριθ. ΕΣ/1998/11/30-3-2011 και Μ/123/11-3-2011 εκδοθείσες αποφάσεις του Διευθυντή του Περιφερειακού Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Αθηνών, με τις οποίες ακυρώθηκε ο χρόνος ασφάλισης της Μ.Ι. στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κατά το ως άνω χρονικό διάστημα της παράλληλης ασφάλισης, επειδή από το σύνολο των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας και όπως παγίως γίνεται δεκτό από τη νομολογία συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις της παράλληλης ασφάλισης.