×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/80/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα εφαρμογής στον ΕΦΚΑ, ως καθολικό διάδοχο του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ (και των λοιπών εντασσομένων Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης), διάταξης του ν. 4310/2014, που προβλέπει ότι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ διενεργεί διαγωνισμούς, κατά παρέκκλιση των διατάξεων των ν. 2503/1997 και 3852/2010, για την κάλυψη των αναγκών σε πετρέλαιο θέρμανσης των κτιρίων του στο σύνολο της Επικρατείας που στεγάζονται υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είτε αυτοτελώς είτε συστεγάζονται με άλλες υπηρεσίες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το άρθρο 55 παρ. 6Δ του ν. 4310/2014, που προβλέπει τη δυνατότητα των υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να διενεργούν διαγωνισμούς για την κάλυψη των αναγκών σε πετρέλαιο θέρμανσης των κτιρίων που στεγάζουν, είτε αυτοτελώς είτε συστεγαζόμενες με άλλους φορείς, τις υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο σύνολο της επικράτειας, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ν. 2503/1997 και 3852/2010 (οι οποίες ορίζουν ότι τα ν.π.δ.δ. διενεργούν τους διαγωνισμούς τους για την προμήθεια πετρελαιοειδών μέσω των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων και ήδη των περιφερειών), έχει εφαρμογή στον Ε.Φ.Κ.Α. (ως καθολικό διάδοχο των εντασσομένων φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, στον οποίον περιήλθε αυτοδίκαια και η ακίνητη περιουσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), καθόσον αυτός υπεισήλθε και στα πάσης φύσεως δικαιώματα και υποχρεώσεις των εντασσόμενων φορέων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/356/2011

Πορεία των διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη, λόγω σύστασης του νέου «Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.)» και ένταξης των Νοσοκομείων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ένταξη των προμηθειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών ισχύει και για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ως καθολικό διάδοχο, καθ’ ο μέρος αφορά τις μεταφερόμενες και εντασσόμενες σ’ αυτόν υπηρεσίες, αρμοδιότητες και προσωπικό του Κλάδου Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τις μονάδες υγείας του κ.λπ. Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν νομιμοποιείται κατ’ αρχάς να διενεργήσει διαγωνιστικές διαδικασίες για λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από 2-9-2011, σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Όμως, υπάρχει η εναλλακτική δυνατότητα, πέραν της όποιας νομοθετικής ρύθμισης, να γίνει αξιοποίηση των διατάξεων του άρθρου 2 του Ν 2286/1995, που αφορά στην έγκριση των προμηθειών με την ένταξή τους στο ενιαίο πρόγραμμα προμηθειών, να τροποποιηθεί το Ε.Π.Π., αφού προκληθεί η γνώμη της Επιτροπής Πολιτικής και Προγραμματισμού Προμηθειών και να χορηγηθεί το δικαίωμα στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να διενεργήσει τις νέες διαγωνιστικές διαδικασίες λόγω εξαιρετικής περίπτωσης και για συγκεκριμένους λόγους, επειδή δεν έχει ακόμη καταρτιστεί ο οργανισμός του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.


ΝΣΚ/353/2011

Υλοποίηση διαγωνισμών προμήθειας ειδών ή παροχής υπηρεσιών Νοσοκομείων και Μονάδων Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ενόψει της ένταξης αυτών στο ΕΣΥ και στην θέσπιση του νέου φορέα Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αντίστοιχα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομιμοποιείται η Διεύθυνση Προμηθειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να αποστείλει στους φορείς υποδοχής και εφόσον οι ίδιοι συμφωνούν τους διαγωνισμούς προμήθειας διαφόρων ειδών ή παροχής υπηρεσιών που βρίσκονται σε εξέλιξη και δεν έχει προκύψει αποτέλεσμα έως την ένταξή τους. Ασφαλής τρόπος θα ήταν και η νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος που έχει ανακύψει είτε με Κοινή Υπουργική Απόφαση, είτε αυτοτελώς δια νόμου ή Προεδρικού Διατάγματος.


ΝΣΚ/14/2021

Αν μπορεί ο Υπουργός Εργασίας να ανακαλέσει ή να τροποποιήσει τις διαπιστωτικές πράξεις περιγραφής του επί των οδών Σίνα και Βησσαρίωνος ακινήτου, με τις οποίες περιήλθε η κυριότητα αυτού κατά ποσοστό 50% συγκυριότητας εξ αδιαιρέτου στον Κλάδο Σύνταξης του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και κατά ποσοστό 50% συγκυριότητας εξ αδιαιρέτου στο «Αλληλοβοηθητικό Ταμείο Προνοίας Εργαζομένων Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος», ώστε να περιέλθει η κυριότητα κατά 100% στον ΕΦΚΑ.(....)Ο Υπουργός Εργασίας μπορεί να ανακαλέσει τις δύο διαπιστωτικές πράξεις περιγραφής του επί των οδών Σίνα και Βησσαρίωνος ακινήτου, με τις οποίες περιήλθε η κυριότητα αυτού κατά ποσοστό 50% συγκυριότητας εξ αδιαιρέτου στον Κλάδο Σύνταξης του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και κατά ποσοστό 50% συγκυριότητας εξ αδιαιρέτου στο «Αλληλοβοηθητικό Ταμείο Πρόνοιας Εργαζομένων Α.Τ.Ε.», ως εκδοθείσες παρά τον νόμο, ήτοι στηριχθείσες σε λανθασμένη εκτίμηση της Διοίκησης ως προς την συνδρομή των πραγματικών προϋποθέσεων που απαιτούσαν οι επικληθείσες σχετικές διατάξεις νόμων, αναδρομικά από τις ημερομηνίες έκδοσής τους και να εκδώσει μια νέα, η οποία θα αναγνωρίζει κατά 100% κυριότητα του ακινήτου στον ΕΦΚΑ (νυν e-ΕΦΚΑ) ως καθολικό διάδοχο όλης της περιουσίας του Κλάδου Σύνταξης του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ομόφωνα). Το ερώτημα παραπέμφθηκε στο ΣΤ΄ Τμήμα του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 61/2020 Ατομικής γνωμοδότησης.


ΝΣΚ/61/2020

Αν μπορεί ο Υπουργός Εργασίας να ανακαλέσει ή να τροποποιήσει τις διαπιστωτικές πράξεις περιγραφής του επί των οδών Σίνα και Βησσαρίωνος ακινήτου, με τις οποίες περιήλθε η κυριότητα αυτού κατά ποσοστό 50% συγκυριότητας εξ αδιαιρέτου στον Κλάδο Σύνταξης του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και κατά ποσοστό 50% συγκυριότητας εξ αδιαιρέτου στο «Αλληλοβοηθητικό Ταμείο Προνοίας Εργαζομένων Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος», ώστε να περιέλθει η κυριότητα κατά 100% στον ΕΦΚΑ.(...)Ο Υπουργός Εργασίας μπορεί να ανακαλέσει τις δύο διαπιστωτικές πράξεις περιγραφής του επί των οδών Σίνα και Βησσαρίωνος ακινήτου, με τις οποίες περιήλθε η κυριότητα αυτού κατά ποσοστό 50% συγκυριότητας εξ αδιαιρέτου στον Κλάδο Σύνταξης του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και κατά ποσοστό 50% συγκυριότητας εξ αδιαιρέτου στο «Αλληλοβοηθητικό Ταμείο Πρόνοιας Εργαζομένων Α.Τ.Ε.», ως εκδοθείσες παρά τον νόμο, ήτοι στηριχθείσες σε λανθασμένη εκτίμηση της Διοίκησης ως προς την συνδρομή των πραγματικών προϋποθέσεων που απαιτούσαν οι επικληθείσες σχετικές διατάξεις νόμων, αναδρομικά από τις ημερομηνίες έκδοσής τους και να εκδώσει μια νέα, η οποία θα αναγνωρίζει κατά 100% κυριότητα του ακινήτου στον ΕΦΚΑ (νυν e-ΕΦΚΑ) ως καθολικό διάδοχο όλης της περιουσίας του Κλάδου Σύνταξης του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Το ερώτημα παραπέμφθηκε στο αρμόδιο Τμήμα του ΝΣΚ και εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 14/2021 γνωμοδότηση του ΣΤ΄ Τμήματος.


ΝΣΚ/442/2011

Δικαίωμα ή μη διεκδίκησης, των οικονομικών αξιώσεων της προγενέστερης ιατρικής ετερόρρυθμης εταιρίας σε βάρος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, από την μετασχηματισθείσα ανώνυμη ιατρική εταιρία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η μετασχηματισθείσα ανώνυμη ιατρική εταιρία αποτελεί, από της ολοκλήρωσης των διατυπώσεων δημοσιότητας (δημοσίευση καταστατικού της στο ΦΕΚ, τ. Α.Ε. & Ε.Π.Ε.), καθολική διάδοχο τόσο στα δικαιώματα, όσο και στις υποχρεώσεις της προγενέστερης ετερόρρυθμης εταιρίας, με συνέπεια να έχει νομίμως δικαίωμα διεκδίκησης των οικονομικών αξιώσεων της παλαιάς Ε.Ε. σε βάρος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.)


ΦΓ8/4452/2017

Καθορισμός της αρμοδιότητας των Υπηρεσιών Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον προληπτικό έλεγχο των δαπανών της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης της Κεντρικής Υπηρεσίας, της Διεύθυνσης Διαχείρισης Οικονομικών των εντασσομένων Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ), του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) και των πρώην Περιφερειακών και Τοπικών Οργανικών Μονάδων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ και ήδη Περιφερειακών Υπηρεσιών του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.ΚΑ.).


ΝΣΚ/269/2014

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Διενέργεια διαγωνισμών προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών για λογαριασμό του ΕΟΠΥΥ – Αρμοδιότητα – Διαβίβαση των οικείων φακέλων των εκκρεμών διαγωνιστικών διαδικασιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Υπηρεσία (Δ/νση Προμηθειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) είναι καθ’ ύλην αναρμόδια να διενεργεί διαγωνισμούς προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών για λογαριασμό του ΕΟΠΥΥ και ως εκ τούτου οφείλει να διαβιβάσει τους οικείους φακέλους στον ΕΟΠΥΥ.


ΝΣΚ/248/2008

Δυνατότητα συμμετοχής υπαλλήλου της Γ.Γ.Κ.Α. σε Τοπική Διοικητική Επιτροπή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ενόψει των ρυθμίσεων του άρθρου 48 παρ.3 του Ν 2676/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αν ένα συγκεκριμένο πρόσωπο μετείχε σε δύο συνεχείς θητείες σε Τριμελή Διοικητική Επιτροπή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είτε ως μέλος τακτικό ή αναπληρωματικό, είτε ως πρόεδρος είτε ως αναπληρωτής του προέδρου, το πρόσωπο αυτό, καθ’ ερμηνεία του άρθρου 48 παρ.1 και 3 του Ν 2676/1999, όπως ισχύει σήμερα, κωλύεται να συμμετάσχει στην ίδια Επιτροπή υπό οιανδήποτε ιδιότητα, είτε ως μέλος τακτικό ή αναπληρωματικό, είτε ως πρόεδρος ή αναπληρωτής αυτού.


ΝΣΚ/367/2011

Ιατροί και οδοντίατροι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Εκλογή τους ως αιρετών στους Δήμους – Υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών ή κατόπιν αιτήσεώς τους – Δυνατότητα παράλληλης παροχής υπηρεσιών στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με αμοιβή και λήψης της αντιμισθίας της αιρετής θέσης τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι υπηρετούντες γιατροί – οδοντίατροι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, οι οποίοι εκλέγονται δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων, καθώς και οι πρόεδροι των συνδέσμων, λαμβάνουν είτε υποχρεωτικά άδεια άνευ αποδοχών κατά τη διάρκεια της θητείας τους από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είτε εάν υποβάλλουν σχετική αίτηση, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 93 παρ.1 και 2 του Ν 3852/2010, όπως ισχύει σήμερα. Τα ανωτέρω πρόσωπα, τα οποία έχουν δικαίωμα επιλογής, εάν δεν υποβάλλουν αίτηση ή εάν η Διοίκηση δεν τους χορηγήσει την σχετική άδεια άνευ αποδοχών, επιλέγουν είτε την αντιμισθία της αιρετής θέσης τους είτε το μισθό της θέσης τους στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Όσοι από τους προαναφερθέντες έχουν λάβει την ειδική άδεια άνευ αποδοχών από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, μετά από αίτησή τους, μπορούν με νέα αίτησή τους να κάνουν διακοπή της άνω άδειας, ενώ εάν είχαν υποβάλει την αρχική αίτηση πριν επέλθει η τροποποίηση του άρθρου 93 του Ν 3852/2010 από τη διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 3966/2011 και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις ασκήσεως του δικαιώματος επιλογής, οπότε μπορούν να παρέχουν στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ τις υπηρεσίες τους και να αμείβονται από αυτό ταυτόχρονα με την αντιμισθία της αιρετής θέσης τους. Η Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει διακριτική ευχέρεια και δεν υποχρεούται να κάνει δεκτό το αίτημά τους αυτό, σταθμίζοντας εκάστοτε τις ειδικές περιστάσεις και συνθήκες που επικρατούν.


ΝΣΚ/262/2012

Άρνηση απόδοσης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δικτυακού εξοπλισμού από τα πρώην Νοσοκομεία ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που εντάχθηκαν κατ’ άρθρο 32 του Ν. 3918/2011 στο Ε.Σ.Υ. και λειτουργούν μετά την ένταξή τους ως παραρτήματα των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. – Τηρητέα πορεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Τα πρώην Νοσοκομεία ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που εντάχθηκαν κατ’ άρθρο 32 του Ν. 3918/2011 στο Ε.Σ.Υ. και λειτουργούν μετά την ένταξή τους ως παραρτήματα των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. (φορείς υποδοχής), δεν αποτελούν πλέον υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ αλλά του Ε.Σ.Υ., δηλ. του Δημοσίου. Ο δικτυακός εξοπλισμός της εταιρείας VODAFONE A.E., που είχε διατεθεί στα νοσοκομεία αυτά, είχε δηλ. διατεθεί στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δυνάμει της έννομης σχέσης που απορρέει από την ανωτέρω υπ’ αριθμ. ΦΠ430/08/13-07-2009 σύμβαση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με την εταιρεία VODAFONE A.E., δεν περιήλθε ποτέ στην κυριότητα των Νοσοκομείων αυτών, διότι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είχε επί του ως άνω δικτυακού εξοπλισμού μόνο την χρήση (δηλ. την κατοχή) δυνάμει εννόμου σχέσεως, δηλ. της πιο πάνω σύμβασης προμήθειας. Επομένως η άρνηση των ανωτέρω Νοσοκομείων ν’ αποδώσουν τον ως άνω δικτυακό εξοπλισμό στην εταιρεία VODAFONE A.E. δεν έχει νόμιμη βάση και μπορεί να εκθέσει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε αποζημίωση της ως άνω εταιρείας. Γι’ αυτό προς προστασία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ επιβάλλεται να διεξαχθεί κάθε διοικητική προσπάθεια είτε με την διοίκηση των φορέων υποδοχής των Νοσοκομείων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είτε με την προϊσταμένη τους αρχή, για την άμεση διοικητική επίλυση της ανωτέρω διαφοράς και την επιστροφή του δικτυακού εξοπλισμού. Εν πάση δε περιπτώσει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει το δικαίωμα ως κάτοχος του δικτυακού εξοπλισμού δυνάμει εννόμου σχέσεως να προσφύγει στην διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, καθώς και να ασκήσει την δέουσα αγωγή νομής κατ’ άρθρο 997 Α.Κ. για την δικαστική επίλυση της ανωτέρω διαφοράς, με επιφύλαξη αποζημίωσής του, λόγω αδικοπραξίας σε βάρος του από τα ως άνω Νοσοκομεία, εάν εκτεθεί σε αξίωση αποζημίωσης της ως άνω εταιρείας. (ομοφ.) 2) Το αίτημα των ανωτέρω Νοσοκομείων να τους χορηγηθεί αντίγραφο της ανωτέρω αναφερθείσης σύμβασης προμήθειας είναι νόμιμο, κατ’ άρθρο 5 του Ν. 2690/1999 και πρέπει να ικανοποιηθεί, η δε σχετική δαπάνη αναπαραγωγής της σύμβασης θα βαρύνει κατά την παρ.4 εδ.β’ του άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας τα αιτούντα Νοσοκομεία. (ομοφ.)