ΝΣΚ/216/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προσφυγή τραπεζικού υπαλλήλου κατά αποφάσεως του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Τράπεζας, ενώπιον του Τριτοβάθμιου Διατραπεζικού Πειθαρχικού Συμβουλίου, όταν παρακάμφθηκε το στάδιο εκδίκασης της υπόθεσης στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της Τράπεζας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μπορεί να γίνει τυπικά δεκτή προσφυγή τραπεζικού υπαλλήλου κατά αποφάσεως οριστικής απόλυσης του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Τράπεζας, ενώπιον του Τριτοβάθμιου Διατραπεζικού Πειθαρχικού Συμβουλίου, όταν δεν προσβλήθηκε αυτή προηγουμένως ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Τράπεζας. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
99250/2022
Σύσταση Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (Ε.Α.Α.)
ΝΣΚ/452/2005
Χορήγηση ή μη αντιγράφου πρακτικού Υπηρεσιακού-Πειθαρχικού Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Γενική Γραμματεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος μπορεί να χορηγήσει αντίγραφο πρακτικού συνεδρίασης του Πρωτοβάθμιου Υπηρεσιακού-Πειθαρχικού Συμβουλίου των υπαλλήλων της, σχετικά με πειθαρχική υπόθεση υπαλλήλου αυτής, σε άλλους υπαλλήλους της, οι οποίοι ήσαν οι καταγγέλλοντες και είχαν εξετασθεί ως μάρτυρες κατά την Ε.Δ.Ε. που διενεργήθηκε κατόπιν των καταγγελιών τους, προκειμένου να το χρησιμοποιήσουν στη σχετική ποινική δίκη που εκκρεμεί σε βάρος της πειθαρχικά διωχθείσας υπαλλήλου, στην οποία έχουν κληθεί ως μάρτυρες.
ΝΣΚ/92/2009
Δημόσιοι υπάλληλοι – Ποινή οριστικής παύσης – Αθώωση – Επάνοδος υπαλλήλου στην Υπηρεσία – Επιστροφή των παρακρατηθεισών αποδοχών του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο υπάλληλος ο οποίος τιμωρήθηκε με την ποινή της οριστικής παύσης με απόφαση του Πρωτοβάθμιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου και κηρύχθηκε αθώος των αποδιδομένων σ αυτόν πειθαρχικών παραπτωμάτων με απόφαση του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου επανέρχεται αυτοδίκαια στην Υπηρεσία του από τη δημοσίευση της απόφασης του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου και του καταβάλλονται ατόκως όλες οι παρακρατηθείσες αποδοχές του, αφού αφαιρεθούν τα ποσά που, τυχόν, απεκόμισε από την παροχή εργασιών κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.
ΣτΕ/223/2017
Αποζημίωση για την αποκατάσταση της ζημίας που, κατά τους ισχυρισμούς του, υπέστη εξαιτίας της παράνομης θέσεώς του σε αργία και της στερήσεως, για τον λόγο αυτό, του ημίσεος των αποδοχών του, καθώς και ποσό 15.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης.(...)Επειδή, στο άρθρο 103 παρ. 2 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 2683/1999 Α΄ 19), ορίζεται ότι: «Τίθεται αυτοδίκαια σε αργία ο υπάλληλος στον οποίο επιβλήθηκε η ποινή της οριστικής παύσης. Η αργία αρχίζει από την κοινοποίηση της πειθαρχικής αποφάσεως και λήγει την τελευταία ημέρα της προθεσμίας άσκησης προσφυγής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ή την ημέρα που δημοσιεύθηκε η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας εφόσον έχει ασκηθεί προσφυγή». Όπως έχει κριθεί, η αυτοδίκαια θέση υπαλλήλου σε κατάσταση αργίας, σε περίπτωση κατά την οποία έχει επιβληθεί σε αυτόν, με απόφαση πειθαρχικού συμβουλίου η ποινή της οριστικής παύσεως, δεν επιφέρει την λύση της υπαλληλικής σχέσεως ούτε την απώλεια της οργανικής θέσεως ή του κατεχομένου από τον υπάλληλο βαθμού ούτε αποτελεί πράξη απολύσεως του υπαλλήλου από την υπηρεσία ή πράξη εκτελέσεως της σχετικής αποφάσεως του πειθαρχικού συμβουλίου, αλλά συνιστά προσωρινό διοικητικό μέτρο, το οποίο συνεπάγεται την, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, διακοπή της ενεργού ασκήσεως των υπηρεσιακών καθηκόντων των υπαλλήλων, κατά τη διάρκεια της εκκρεμότητας της πειθαρχικής του υποθέσεως (ΣτΕ 2163/2004 7μ., επίσης πρβλ. ΣτΕ 1990/2014 Ολομ., 3622/2012, 4919/1995, 1241/1993, 140/1992, 1506/1989, 4635/1987). Εξάλλου, όπως προκύπτει από την διατύπωση της διατάξεως του άρθρου 103 παρ. 2 του Υπαλληλικού Κώδικα, η διάταξη αυτή δεν τροποποιήθηκε, τόσο ως προς τις διαδικαστικές, όσο και ως προς τις ουσιαστικές προϋποθέσεις θέσεως του υπαλλήλου σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας, μετά την πρόβλεψη, με τις προαναφερθείσες διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 2839/2000, οι οποίες τροποποίησαν τις ανωτέρω διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, ενστάσεως κατά των πειθαρχικών αποφάσεων των πρωτοβαθμίων συμβουλίων. Το γεγονός δε αυτό, σε συνδυασμό με το ότι η αυτοδίκαια αργία υπαλλήλου δεν αποτελεί, κατά τα ήδη εκτεθέντα, πράξη εκτελέσεως της πειθαρχικής αποφάσεως, αλλά διοικητικό μέτρο που αποβλέπει στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος, δικαιολογεί την εφαρμογή του μέτρου αυτού, αμέσως μετά την έκδοση της αποφάσεως περί οριστικής παύσεως του υπαλλήλου από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο. Εξάλλου, τυχόν αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή, που θα εξαρτούσε την εφαρμογή του διοικητικού αυτού μέτρου από την προηγούμενη έκδοση αποφάσεως του δευτεροβάθμιου πειθαρχικού συμβουλίου, θα αναιρούσε, λόγω της καθυστερήσεως, τον επιδιωκόμενο με το μέτρο αυτό σκοπό της άμεσης διασφαλίσεως του δημοσίου συμφέροντος, το οποίο επιβάλλει την άμεση απομάκρυνση του διωκόμενου υπαλλήλου από την ενεργό υπηρεσία. Κατόπιν τούτων πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος ο προβαλλόμενος λόγος ότι το δικάσαν δικαστήριο ερμήνευσε εσφαλμένα τις διατάξεις των άρθρων 103 παρ. 2, 104, 121, 142, 144, 145 του Υπαλληλικού Κώδικα, δεχόμενο ότι για την αυτοδίκαιη αργία αρκεί η έκδοση αποφάσεως του πρωτοβαθμίου πειθαρχικού συμβουλίου περί οριστικής παύσεως του υπαλλήλου, χωρίς να απαιτείται η έκδοση αποφάσεως και από το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο.8. Επειδή, κατόπιν τούτων η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της.Δια ταύταΑπορρίπτει την αίτηση.
2124/2019
Σύσταση Κοινού Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου για το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας Θράκης) και τα εποπτευόμενα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.).
ΝΣΚ/160/2013
Αναβολή προαγωγής διπλωματικού υπαλλήλου λόγω πειθαρχικής εκκρεμότητας – Ισχύς της ποινής της στέρησης του προς προαγωγή δικαιώματος, από την ημερομηνία εκδόσεως της αποφάσεως του πειθαρχικού συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά τις συνδυασμένες διατάξεις των άρθρων 10, 81 του Ν. 3566/2007 και 83, 94 και 109 παρ.1, 2 και 3 του Ν.3528/2007, όταν το υπηρεσιακό συμβούλιο παραλείπει από την προαγωγή υπάλληλο κατά του οποίου εκκρεμεί πειθαρχική κατηγορία, δεν προβαίνει σε άλλη κρίση, εκτός από αυτή της αναβολής της κρίσεως περί του προς προαγωγή δικαιώματος και γι' αυτό το λόγο η παράλειψη της κρίσεως για προαγωγή, δεν προδικάζει ευνοϊκή ή δυσμενή κρίση του συμβουλίου μετά τη λήξη της αναβολής. Η πειθαρχική ποινή του προς προαγωγή δικαιώματος άρχεται από της εκδόσεως της αποφάσεως του πειθαρχικού συμβουλίου. (ομοφ.)
ΔΙΔΚ/Φ.37/οικ.17736/2015
Τροποποίηση και συμπλήρωση απόφασης σύστασης και συγκρότησης Πρωτοβάθμιου κοινού Πειθαρχικού Συμβουλίου του πρώην Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και των φορέων του.
49614/ΔΙΟΕ1180/2012
Σύσταση - Συγκρότηση Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και τους φορείς που υπάγονται σε αυτό (ήτοι Ν.Π.Δ.Δ και Γενικές Γραμματείες).
2800/2023
Σύσταση - Συγκρότηση Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου για το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και το εποπτευόμενο από αυτό Ν.Π.Δ.Δ. «Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας» (Ο.Α.Σ.Π.) για τη διετία 2023-2024.
ΔΙΔΚ/Φ.37/οικ.16619/2019
Τροποποίηση της ΔΙΔΚ/Φ.37/οικ.20487/6.9.2012 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β΄ 2444) «Σύσταση Πειθαρχικού Συμβουλίου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ. πρωτ. ΔΙΔΚ/Φ.37/οικ.17736/5.6.2015 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 1189) «Τροποποίηση και συμπλήρωση απόφασης σύστασης και συγκρότησης Πρωτοβάθμιου κοινού Πειθαρχικού Συμβουλίου του πρώην Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και των φορέων του».