ΝΣΚ/217/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ποσοστό επιχορήγησης επένδυσης φορέα Βιομηχανικής και Επιχειρηματικής Περιοχής (Β.Ε.ΠΕ.), σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν 2545/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ποσοστό επιχορήγησης της επένδυσης της εταιρείας με την επωνυμία «..... ΑΕ» φορέα Βιομηχανικής και Επιχειρηματικής Περιοχής (Β.Ε.ΠΕ.), το οποίο καθορίσθηκε με την υπ αριθμ. 38188/1921/31-12-1999 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης σε 58% σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν 2545/1997, παραμένει στο ύψος αυτό και μετά την τροποποίηση της εν λόγω διάταξης και τη μείωση του ανώτατου ορίου του ποσοστού επιχορήγησης σε 50% (άρθρο 20 παρ.1 Ν 3190/2003).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/235/2005
Υπαγωγή οριοθετημένου με τις διατάξεις του Ν 1337/1983 βιομηχανικού και βιοτεχνικού πάρκου στις διατάξεις του Ν 2545/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Βιομηχανικό και βιοτεχνικό πάρκο που έχει δημιουργηθεί με βάση τις διατάξεις των Ν 1337/1983, 2300/1995 και 2508/1997 υπάγεται ως υφιστάμενο ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ, στις διατάξεις του Ν 2545/1997, σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ.3 του νόμου αυτού. (ομοφ.) 2) Μετά την εν λόγω υπαγωγή του εξακολουθούν να ισχύουν τόσο η απόφαση εγκρίσεως της πολεοδομικής μελέτης, όσο και η πράξη εφαρμογής και δεν απαιτείται να γίνει πολεοδόμηση του πάρκου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν 2545/1997. (ομοφ.) 3) Δεν είναι επιτρεπτός ο υπολογισμός της εισφοράς σε γη με βάση τις διατάξεις του Ν 2545/1997 (άρθρο 7), χωρίς τροποποίηση της πολεοδομικής μελέτης και της πράξης εφαρμογής. (ομοφ.) Οι εισφορές σε χρήμα, όμως, μετά την υπαγωγή, μπορούν να υπολογισθούν με βάση τις διατάξεις του Ν 2545/1997 χωρίς να ανατραπούν οι διευθετήσεις που έχουν γίνει στις ιδιοκτησίες με την πράξη εφαρμογής κατά τροποποίηση μόνο των αντίστοιχων πινάκων της πράξεως εφαρμογής. (πλειοψ.) 4) Από τις εισφορές σε γη, αυτές που προορίζονται για κοινόχρηστους χώρους θα περιέλθουν στον οικείο ΟΤΑ, για δε κοινωφελείς χώρους στους οικείους φορείς. Οι εισφορές σε χρήμα θα περιέλθουν στον φορέα ΒΙΠΕ που θα συσταθεί κατά το άρθρο 3 του Ν 2545/1997 για την κατασκευή των έργων υποδομής. (ομοφ.) 5) Γενικά, για το ως άνω πάρκο θα ισχύσουν όλες οι διατάξεις του Ν 2545/1997, στο μέτρο που είναι συμβατή και εφικτή η εφαρμογή τους. (ομοφ.)
Ν.742/1977
Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως του Ν. 4458/65 "περί Βιομηχανικών Περιοχών" και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων.
Καταργήθηκε από το άρθρο 22 του Ν. 2545/97, ΦΕΚ-254 Α', με την επιφύλαξη όμως της παρ. 1 του άρθρου 19 του Ν. 2545/1997
ΝΣΚ/65/2007
Προθεσμία εκδόσεως της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 9 παρ.3 του Ν 2545/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αφετηρία της προθεσμίας του άρθρου 5 παρ.4 του Ν 2545/1997 για την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 9 παρ.3 του ίδιου νόμου, είναι ο χρόνος δημοσίευσης της, κατά το άρθρο 5 παρ.1 αυτού, κοινής υπουργικής απόφασης, με την οποία ανακλήθηκε για λόγους νομιμότητας απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης ομοίου περιεχομένου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/302/2002
Δημόσιοι υπάλληλοι. Μετάταξη σε συμβούλια περιοχής που μετατράπηκαν σε συνδέσμους ΟΤΑ. Μισθοδοσία τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τις παρ.16 και 17 του άρθρου 115 του ΠΔ 30/1996 (Κώδικας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης) η δαπάνη μισθοδοσίας του προσωπικού που μετατάσσεται σε συμβούλιο περιοχής του άρθρου 214 του ΠΔ 410/1995 (Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας) βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Τα συμβούλια περιοχής του άρθρου 214 του ΠΔ 410/95 μετατράπηκαν αυτοδικαίως σε συνδέσμους ΟΤΑ του άρθρου 206 του ίδιου ΠΔ και ακολούθως καταργήθηκαν και απορροφήθηκαν από τους αντίστοιχους ΟΤΑ στους οποίους μεταφέρθηκε αυτοδικαίως το προσωπικό εκείνων. Ενόψει του ότι κατά ρητή πρόβλεψη του άρθρου 16 παρ.6 και 7 του Ν 2539/1997, οι ΟΤΑ υπεισέρχονται σε όλα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις των συνδέσμων ΟΤΑ, η μισθοδοσία του προσωπικού που είχε μεταταχθεί κατά το άρθρο 115 του ΠΔ 30/96 σε σύνδεσμο ΟΤΑ (πρώην συμβούλιο περιοχής) και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στον ΟΤΑ που απορρόφησε το σύνδεσμο ΟΤΑ εξακολουθεί να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
ΝΣΚ/283/2017
Δικαίωμα αποζημίωσης εταιρείας, η οποία επλήγη από θεομηνία, δυνάμει του άρθρου 36 του ν. 2459/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η πληγείσα από θεομηνία εταιρεία με την επωνυμία «Ε.Α. Α.Ε.», υπάγεται στις διατάξεις και πληροί τους όρους του άρθρου 36 ν. 2459/1997 και επομένως είναι δικαιούχος της προβλεπόμενης επιχορήγησης. Οι ως άνω διατάξεις είναι συμβατές με το άρθρο 50 του Κανονισμού 651/2014 και το άρθρο 1 του Παραρτήματος αυτού (ομοφ.)
ΕΣ/Τ7/222/2006
Kατάτμηση μελέτης α)Για παράβαση της παρ. 1 του άρθρου 12 του π.δ.171/1987 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 17 παρ. 4 του Ν.2539/1997 και β) δεν έχει εφαρμοστεί το άρθρο 20 παρ. 2 του Ν.716/1977 για παράταση προθεσμιών».-Αόριστη αιτιολογία επιτρόπου-Νόμιμη
3648/387/2012
Εκχώρηση αρμοδιοτήτων για το έργο «Επιχορήγηση επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από πλημμύρες και λοιπές θεομηνίες εκτός σεισμών» άρθρου 36 του ν. 2459 (ΦΕΚ 17/Α/18-2-1997).
Ν 4797/2021- ΦΕΚ: 66/Α/23.4.2021,άρθρο 23 παρ.2: «Η υπ’ αρ. οικ. 3648/387/30.3.2012 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, «Εκχώρηση αρμοδιοτήτων για το έργο «Επιχορήγηση επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από πλημμύρες και λοιπές θεομηνίες εκτός σεισμών» του άρθρου 36 του ν. 2459 (ΦΕΚ 17/Α’/8-2-1997)» (Β’ 985) καταργείται.»
ΝΣΚ/18/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Προσωρινή απαλλαγή καθηκόντων. Υπολογισμός χρόνου στη μισθολογική τους εξέλιξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ.Τσεκούρας, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Καποτάς, Νομικός Σύμβουλος Ο χρόνος που οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών διατελούν σε προσωρινή απαλλαγή καθηκόντων, κατ άρθρο 64 του Ν.2594/1998, υπολογίζεται για την κατ άρθρο 17 του Ν.2470/1997 μισθολογική τους εξέλιξη.
3182/73/2017
Τροποποίηση της με αριθμό 75/03/17-01-2017 απόφασης του Δ.Σ. του Οργανισμού (ΦΕΚ 342/ Β΄/08-02-2017) με την οποία εγκρίθηκε η με αριθμό 20/02/17-01-2017 διατύπωσης γνώμης της Επιτροπής του ΕΛΕΚΠ, αναφορικά με το άρθρο 4 «Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής» παράγραφος 2 «Ωφελούμενοι» των παρακάτω δύο (2) προγραμμάτων Απασχόλησης με διακριτικούς τίτλους: Α) «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων με προσωπικό άνω των είκοσι θέσεων πλήρους απασχόλησης, για την πρόσληψη 5.000 ανέργων που βρίσκονται σε μειονεκτική και ιδιαίτερα μειονεκτική θέση, ηλικίας άνω των 50 ετών» και Β) «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων με προσωπικό έως είκοσι θέσεων πλήρους απασχόλησης, για την πρόσληψη 10.000 ανέργων ηλικίας άνω των 50 ετών».
ΝΣΚ/254/2014
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αγροτική Ανάπτυξη-Ανασυγκρότηση της Υπαίθρου» - «ενίσχυση τουριστικών δραστηριοτήτων» - Δημόσια επιχορήγηση για την κατασκευή τουριστικής επιπλωμένης έπαυλης - Έλεγχος τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων των δικαιούχων - Επιστροφή του ποσού της επιχορήγησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η επιδοτηθείσα τουριστική επιπλωμένη έπαυλη αποτελεί τουριστικό κατάλυμα ενιαίου χώρου, ο οποίος πρέπει να μισθώνεται ενιαία και κατά συνέπεια η τμηματική, ανά δωμάτια ή ανά κλίνες μίσθωσή της, αναιρεί τον χαρακτηρισμό αυτής ως τουριστικής επιπλωμένης έπαυλης, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 2 παρ.1 του ν. 2160/1993 και στο άρθρο 2 παρ.ε’ της ΚΥΑ 471/2002. Επομένως για όσο διάστημα η έπαυλη δεν μισθωνόταν ενιαία, μεταβαλλόταν η χρήση της ενισχυόμενης επένδυσης για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα. Επειδή δε, ευθύς εξ αρχής, η έπαυλη δεν μισθωνόταν ενιαία, και πάντοτε η μίσθωση γινόταν ανά δωμάτιο, η μεταβολή της χρήσης ήταν διαρκής. Η μίσθωσή της για χρονικά διαστήματα μεγαλύτερα των τριών μηνών κάθε φορά, αναιρεί τον χαρακτηρισμό της ως τουριστικού καταλύματος, σύμφωνα με την παρ.7 του άρθρου 2 του ν. 2160/1993. Υποχρέωση επιστροφής όλου του ποσού της επιχορήγησης. (ομοφ.)