×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/218/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σύμβαση αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση θαλασσίων δρομολογιακών γραμμών – Δεσμευτικότητα ή μη για τη Διοίκηση εκθέσεως πραγματογνωμοσύνης περί της ταχύτητας του πλοίου – Κυρώσεις αναδόχου για μη εκπλήρωση υποχρεώσεών του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Έκθεση πραγματογνωμοσύνης, η οποία διενεργήθηκε κατά τη διάρκεια της εκτελέσεως συμβάσεως αναθέσεως δημόσιας υπηρεσίας, ύστερα από εισαγγελική παραγγελία, σύμφωνα με την οποία η ταχύτητα του συμβατικού πλοίου είναι κατώτερη από αυτήν, που απαιτούσε η προκήρυξη του διαγωνισμού, δεν είναι δεσμευτική, αλλά εκτιμάται ελευθέρως από τη Διοίκηση. 2) Πράξεις στις οποίες οφείλει ή δύναται να προβεί η Διοίκηση μετά την υπογραφή της συμβάσεως, εφόσον δεν ικανοποιείται η απαίτηση της προκηρύξεως σε σχέση με την ταχύτητα του πλοίου. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/384/2000

Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Εισαγγελική παραγγελία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δυνάμει της διατάξεως του άρθρου 25 παρ.4 του ν.1756/88, η Διοίκηση οφείλει να χορηγήσει, χωρίς περαιτέρω έρευνα, τα αντίγραφα των εγγράφων τα οποία αναφέρονται στην εισαγγελική παραγγελία, εκτός αν διαπιστώσει ότι ρητή διάταξη νόμου απαγορεύει την χορήγηση αυτών. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/307/2008

Εισαγγελικές παραγγελίες για χορήγηση εγγράφων σε υπηκόους τρίτων χωρών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση κατ’ εφαρμογή του άρθρου 84 παρ.1, 2, 4 του Ν 3386/2005 δεν οφείλει να εκτελεί παραγγελίες του Εισαγγελέως Πρωτοδικών για χορήγηση εγγράφων σε υπηκόους τρίτων χωρών, οι οποίοι δεν αποδεικνύουν δια νομίμων εγγράφων ότι εισήλθαν και διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα, πλην αν στην εισαγγελική παραγγελία λαμβάνεται ρητώς υπ’ όψη το άρθρο 84 παρ.1, 2, 4 του Ν 3386/2005. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/281/2007

Ποινική ρήτρα και ανυπαίτια αδυναμία του οφειλέτη της παροχής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν συντρέχει περίπτωση νομίμου περικοπής του μισθώματος, το οποίο είναι καταβλητέο σε πλοιοκτήτη πλοίου εκτελούντος, δυνάμει συμβάσεως αναθέσεως δημόσιας υπηρεσίας, δρομολόγια προς εξυπηρέτηση της επιδοτούμενης δρομολογιακής γραμμής μεταξύ νήσων, λόγω μη προσεγγίσεως και προσδέσεως του πλοίου, επί ορισμένες ημέρες, σε λιμένα της δρομολογιακής γραμμής, εξαιτίας καταλήψεως του λιμένα από κατοίκους της νήσου. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/242/2009

Ναυάγιο – Διαδικασία ανελκύσεως και απομακρύνσεως του πλοίου – Νηολόγιο – Εγγραπτέες πράξεις κτήσεως κυριότητας ναυαγίου με βάση τις διατάξεις του Ν 2881/2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με δεδομένο ότι δεν έλαβε χώρα κατακύρωση των αποτελεσμάτων πλειοδοτικού ή μειοδοτικού διαγωνισμού για το επίμαχο πλοίο, δεν μπορεί να γίνει λόγος για έκδοση και καταχώριση στο νηολόγιο περιλήψεως κατακυρωτικής εκθέσεως, ακόμα και υπό την, αποκρουόμενη πάντως εκδοχή ότι εγγραπτέα στο νηολόγιο πράξη αποτελεί και η περίληψη κατακυρωτικής εκθέσεως κατόπιν διαγωνισμού διενεργηθέντος με βάση τις διατάξεις της κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 6 του Ν 2881/2001 εκδοθείσης υπ’ αριθμ. 2123/35/2001 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1438) αποφάσεως του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, καθόσον εν προκειμένω τέτοιος διαγωνισμός δεν διενεργήθηκε, η δε καταρτισθείσα σύμβαση δεν συνιστά περίληψη κατακυρωτικής εκθέσεως και η ίδια (η σύμβαση) δεν αποτελεί εγγραπτέα στο νηολόγιο πράξη, αλλ’ ούτε είναι ικανή να προσπορίσει κυριότητα του πλοίου σε τρίτον, αφού εκτός των άλλων πλημμελειών περί την κατάρτισή της, συνιστά σύμβαση έργου και όχι μεταβιβαστική της κυριότητας του πλοίου. Συνακολούθως προς ταύτα, το ζήτημα αν απαιτείται πρακτικό γνωμοδοτήσεως της Επιτροπής του άρθρου 9 παρ. 7 του Ν 2881/2001, για την μεταβίβαση κυριότητας πλοίου κατά τις διατάξεις του Ν 2881/2001 και την εγκυρότητα της καταχωρίσεώς της στο νηολόγιο, παρίσταται αλυσιτελές.


ΝΣΚ/150/2012

Φορολογικό απόρρητο – Εισαγγελική παραγγελία για χορήγηση φορολογικών στοιχείων σε ιδιώτες δεσμευτική ή μη για τη Διοίκηση – Έννομο συμφέρον – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η εντολή του Εισαγγελέα για τη χορήγηση στοιχείων προς ιδιώτες, από τις Δ.Ο.Υ., απορρήτων, κατά το άρθρο 85 του Κ.Φ.Ε., δεν είναι δεσμευτική για τη φορολογική αρχή, εφόσον η εισαγγελική εντολή δεν περιέχει ρητή έκφραση γνώμης περί του απορρήτου των χορηγουμένων στοιχείων και περαιτέρω παραγγελία του εισαγγελικού λειτουργού προς την αρμόδια διοικητική αρχή για τη γνωστοποίηση στον αιτούντα των αιτουμένων στοιχείων, αλλά αποτελεί απλώς διαβίβαση προς αυτήν της σχετικής αιτήσεως προς αξιολόγηση του περιεχομένου της και για τις περαιτέρω νόμιμες ενέργειες της αρμοδιότητάς της. Ως εκ τούτου δεν γεννάται υποχρέωση της Διοικήσεως προς παροχή των αιτουμένων στοιχείων. Κατόπιν δε των ανωτέρω δεν τίθεται ζήτημα ανακλήσεως των σχετικών γνωμοδοτήσεων του Ν.Σ.Κ. επ’ αυτού του θέματος. (ομοφ.) β) Τα στοιχεία που δημοσιεύονται στους καταλόγους φορολογουμένων (άρθρο 85 παρ. 3 Κ.Φ.Ε.), τα οποία δεν είναι απόρρητα, χορηγούνται από τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. στους αιτούντες, που έχουν και αποδεικνύουν έννομο συμφέρον, μετά από προηγούμενη ενημέρωση των προσώπων στα οποία αφορούν. (ομοφ.) γ) Έννομο συμφέρον για τη χρήση προσωπικών δεδομένων υπάρχει όχι μόνο όταν έχει ασκηθεί αγωγή στο Δικαστήριο αλλά και όταν υπάρχει πρόθεση προς άσκηση αγωγής για διεκδίκηση δικαιώματος, το οποίο αποδεικνύεται με άλλα στοιχεία. (ομοφ.) δ) Η υπ’ αριθμ. πρωτ. 5007/28-11-2009 εγκύκλιος του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου δεν είναι δεσμευτική για τη Διοίκηση. (ομοφ.)


ΝΣΚ/332/2002

Πλοία. Οριστική απώλεια πλοίου. Φορολογία πλοίων.Επί διαλύσεως πλοίου ή βυθίσεως αυτού, η φορολογική υποχρέωση του Ν 27/75 παύει να υφίσταται από της διαλύσεως (ή βυθίσεως) του πλοίου, του φορολογουμένου φέροντος το βάρος της αποδείξεως περί επελεύσεως του ως άνω γεγονότος. Επί μεταβιβάσεως όμως ελληνικού πλοίου σε αλλοδαπούς ή και ομοίας μεταβιβάσεως της κυριότητος (κατακυρώσεως) πλοίου κατόπιν δημοσίου πλειστηριασμού (κατά ποσοστό συνεπαγόμενο την απώλεια της ελληνικής εθνικότητος και στις δύο περιπτώσεις), ενόσω η περίληψη της κατακυρωτικής εκθέσεως δεν έχει καταχωρισθεί για οποιονδήποτε λόγο στο νηολόγιο, εξακολουθεί να υφίσταται η φορολογική υποχρέωση, έστω και αν ο πλοιοκτήτης παρέδωσε το πλοίο και έπαυσε κατόπιν αυτού, να έχει την εκμετάλλευσή του.


ΝΣΚ/336/2002

Πλοία. Οριστική απώλεια πλοίου. Φορολογία πλοίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επί διαλύσεως πλοίου ή βυθίσεως αυτού, η φορολογική υποχρέωση του Ν 27/75 παύει να υφίσταται από της διαλύσεως (ή βυθίσεως) του πλοίου, του φορολογουμένου φέροντος το βάρος της αποδείξεως περί επελεύσεως του ως άνω γεγονότος. Επί μεταβιβάσεως όμως ελληνικού πλοίου σε αλλοδαπούς ή και ομοίας μεταβιβάσεως της κυριότητος (κατακυρώσεως) πλοίου κατόπιν δημοσίου πλειστηριασμού (κατά ποσοστό συνεπαγόμενο την απώλεια της ελληνικής εθνικότητος και στις δύο περιπτώσεις), ενόσω η περίληψη της κατακυρωτικής εκθέσεως δεν έχει καταχωρισθεί για οποιονδήποτε λόγο στο νηολόγιο, εξακολουθεί να υφίσταται η φορολογική υποχρέωση, έστω και αν ο πλοιοκτήτης παρέδωσε το πλοίο και έπαυσε κατόπιν αυτού, να έχει την εκμετάλλευσή του.


ΝΣΚ/34/2010

Προϋποθέσεις περικοπής του μισθώματος σε περίπτωση αντικαταστάσεως του πλοίου που εξυπηρετεί δρομολογιακή γραμμή με σύμβαση αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επί συμβάσεως αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση δρομολογιακής γραμμής με πλοίο, συναφθείσης κατόπιν διαγωνισμού διενεργηθέντος κατά την παράγραφο 5 του άρθρου ογδόου του Ν 2932/2001, με βάση προκήρυξη περιέχουσα και τον όρο 37 που παρατίθεται στο κείμενο της γνωμοδοτήσεως, σε περίπτωση κατά την οποία στον διαγωνισμό προσφέρθηκε πλοίο μεταφορικής ικανότητας και προσόντων ανωτέρων από αυτά που απαιτούσε η προκήρυξη ως ελάχιστα, η αντικατάσταση του πλοίου που προσφέρθηκε στο διαγωνισμό μπορεί να γίνει, χωρίς περικοπή του μισθώματος, με πλοίο μεταφορικής ικανότητας και προσόντων αναλόγων με αυτά που απαιτούσε η προκήρυξη ως ελάχιστα, έστω και αν τα τελευταία είναι κατώτερα των προσόντων και της μεταφορικής ικανότητας του προσφερθέντος πλοίου, ανεξαρτήτως του χρόνου της υποβολής της δηλώσεως αντικαταστάσεως, εκτός αν τα ανώτερα των απαιτουμένων από την προκήρυξη προσόντα και μεταφορική ικανότητα του προσφερθέντος πλοίου ελήφθησαν υπόψη κατά τη διαγωνιστική διαδικασία και είχαν ως συνέπεια την πρόκριση του πλοίου αυτού έναντι άλλων προσφερθέντων και μη προκριθέντων πλοίων με κατώτερα προσόντα και μεταφορική, οπότε πρέπει να χωρήσει ανάλογη προς τα ελλείποντα προσόντα και μεταφορική ικανότητα περικοπή του μισθώματος, ανεξαρτήτως του χρόνου της υποβολής της δηλώσεως αντικαταστάσεως.


ΕΣ/Τ1/205/2005

Μη νόμιμα ανατέθηκε σε δικηγόρους η έρευνα της σχετικής με τις αρμοδιότητες του Ν.Ε.Ε. νομοθεσίας και ειδικότερα της αναφερόμενης στη ναυτική εκπαίδευση, στη διενέργεια διαιτησίας, πραγματογνωμοσύνης και εκτιμήσεων ναυτιλιακής φύσης και στη διεκπεραίωση διαδικασιών εγγραφής-διαγραφής πλοίου και παροπλισμού, καθόσον η έρευνα και παρακολούθηση του συνόλου της νομοθεσίας αλλά και των θεμάτων αυτών ανάγεται στα καθήκοντα των υπαλλήλων της Διεύθυνσης Ναυτιλιακών Υποθέσεων αυτού.


ΝΣΚ/266/2000

Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων (φυλασσόμενα ιδιωτικά). Χορήγηση μετά από Εισαγγελική παραγγελία. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Α.Γραμματικός, Πάρεδρος Για τη χορήγηση αντιγράφου της θεωρημένης κατάστασης προσωπικού με τα στοιχεία όλων των εργαζομένων στον ίδιο εργοδότη θα πρέπει, εφόσον δεν συντρέχει απαγορευτική διάταξη, ο αιτών να έχει ειδικό έννομο συμφέρον και επιπλέον οι καταστάσεις αυτές να είναι σχετικές με υπόθεσή του, η οποία εκκρεμεί στην υπηρεσία ή έχει διεκπεραιωθεί από αυτή. Σε περίπτωση ύπαρξης Εισαγγελικής παραγγελίας, για τη χορήγηση των στοιχείων που αφορά η παραγγελία αυτή πρέπει να εξετάζεται από τα όργανα των Επιθεωρήσεων Εργασίας, αν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις χορήγησης των στοιχείων και να χορηγούνται μόνο σε περίπτωση συνδρομής των προϋποθέσεων αυτών.