ΝΣΚ/218/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προγραμματική σύμβαση για την απασχόληση ανέργων – Ερμηνεία όρων της συμβάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Τα χρηματικά ποσά που όφειλαν να καταβάλλουν οι ιδιωτικοί φορείς υποδοχής στο φορέα υλοποίησης, υπέρ του προγράμματος επανειδίκευσης, κατάρτισης και απόκτησης εργασιακής εμπειρίας ανέργων, δυνάμει προγραμματικών συμβάσεων που καταρτίσθηκαν μεταξύ του Δημοσίου και τοπικών φορέων του Ν. Δράμας, καθώς και οι τόκοι που προέκυψαν κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων, αποτελούν δημόσιους πόρους και εφόσον δεν διατέθηκαν για τους σκοπούς των προγραμμάτων, πρέπει να αποδοθούν στο Ελληνικό Δημόσιο. (ομοφ.) β) Ο φορέας υλοποίησης του προγράμματος δεν παρέβη συμβατική του υποχρέωση, μη εισπράττοντας μέρος των οφειλομένων από ιδιωτικούς φορείς υποδοχής ποσών και δεν μπορεί να διαταχθεί για το λόγο αυτό κατάπτωση των εγγυητικών του επιστολών καλής εκτέλεσης, ενώ σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να τηρηθεί η προβλεπόμενη από τις προγραμματικές συμβάσεις διαδικασία επίλυσης της διαφωνίας με διαπραγμάτευση μεταξύ των μερών, σε περίπτωση αμφιβολιών περί την ερμηνεία όρων των συμβάσεων. (ομοφ.) γ) Μπορεί να τροποποιηθεί ο προϋπολογισμός των συμβάσεων, για την κάλυψη της υπέρβασης του τεθέντος με τις συμβάσεις ανώτατου ορίου των δαπανών τεχνικής κάλυψης του προγράμματος, εφόσον η αρμόδια Επιτροπή Παρακολούθησης έκρινε δικαιολογημένη την υπέρβαση, ενώ αν δεν υπάρξει τέτοια τροποποίηση πρέπει, πριν την κατάπτωση μέρους της εγγύησης καλής εκτέλεσης, να τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία επίλυσης της διαφωνίας με διαπραγμάτευση μεταξύ των μερών για την ερμηνεία των όρων της σύμβασης που αφορούν την ύπαρξη ή μη ευθύνης του φορέα υλοποίησης για την υπέρβαση του ορίου. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1291/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία απέρριψε την προσφορά της και διέταξε την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής της ύψους 28.065,00 ευρώ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ (ΠΛΑΚΑ) ΤΗΣ ******» με προϋπολογισμό 1.403.225,81 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα δικαιολογητικά της υποβλήθηκαν έγκαιρα και νόμιμα, ενώ η απόρριψή της βασίστηκε σε εσφαλμένη ερμηνεία των όρων της διακήρυξης. Επιπλέον, κατακρίνει την έλλειψη προηγούμενης γνωμοδότησης του Τεχνικού Συμβουλίου πριν την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής, θεωρώντας ότι παραβιάζεται ουσιώδης τύπος της διοικητικής διαδικασίας.
ΕΣ/Ε ΚΛ/78/2019
Προγραμματική σύμβαση...Εξάλλου, στο άρθρο 2 προσδιορίζονται αναλυτικά οι υποχρεώσεις των συμβαλλόμενων μερών και στο άρθρο 4 ορίζεται ότι η διάρκεια της σύμβασης αρχίζει από την ημερομηνία της υπογραφής της και λήγει με την ολοκλήρωση του έργου και την παράδοσή του σε πλήρη λειτουργία από το Φορέα Υλοποίησης στον Κύριο του Έργου (βλ. στοιχείο 8 του Παραρτήματος Ι, «Διάρκεια υλοποίησης»: 20 μήνες). Περαιτέρω, για την παρακολούθηση εφαρμογής της σύμβασης, το άρθρο 5 αυτής προβλέπει τη σύσταση Κοινής Επιτροπής και τον τρόπο λειτουργίας της ενώ στο άρθρο 7, υπό τον τίτλο «Ευθύνη Φορέα Υλοποίησης», ορίζεται ότι ο Φορέας Υλοποίησης ευθύνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της προγραμματικής σύμβασης έναντι του Κυρίου του Έργου για την καλή εκτέλεση των καθηκόντων του, καθώς και ότι έναντι των τρίτων ο Φορέας Υλοποίησης ευθύνεται εις ολόκληρον με τον Κύριο του Έργου. Επίσης, στο άρθρο 8, υπό τον τίτλο «Εκπροσώπηση», ορίζεται ότι ο Φορέας Υλοποίησης εκπροσωπεί δικαστικώς και εξωδίκως τον Κύριο του Έργου έναντι των τρίτων κατά την ενάσκηση των καθηκόντων του έως τη λήξη της μεταβίβασης της αρμοδιότητας υλοποίησης, ενώ, το άρθρο 9 ρυθμίζει ζητήματα που αφορούν στην επίλυση των, μεταξύ των συμβαλλομένων, διαφορών από την εκτέλεση και ερμηνεία των όρων της σύμβασης. Ακόμα, στο άρθρο 10, υπό τον τίτλο «Μεταφορά/απασχόληση προσωπικού-χρήση υποδομών», προβλέπεται ότι είναι δυνατή η απασχόληση προσωπικού του Κυρίου του Έργου στο Φορέα Υλοποίησης, αποκλειστικά για τις ανάγκες του συγκεκριμένου έργου, καθώς και η παραχώρηση χρήσης ακινήτων, εγκαταστάσεων, μηχανημάτων και μέσων του Κυρίου του Έργου στο Φορέα Υλοποίησης. Εξάλλου, στο άρθρο 11, υπό τον τίτλο «Ειδικοί όροι», ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι απαγορεύεται ρητώς στο Φορέα Υλοποίησης η υποκατάστασή του από τρίτο για την υλοποίηση του έργου, καθώς και ότι όλα τα έγγραφα (σχέδια, μελέτες, στοιχεία, κ.ο.κ.), που θα συνταχθούν από το Φορέα Υλοποίησης (και τους προστηθέντες και αντισυμβαλλομένους του) στο πλαίσιο εκτέλεσης της προγραμματικής και των συμβάσεων που θα υπογράψει ο Φορέας Υλοποίησης στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου, θα ανήκουν στην ιδιοκτησία του Κυρίου του Έργου.Με τα δεδομένα αυτά το, υποβληθέν για έλεγχο, σχέδιο σύμβασης μεταξύ του Δήμου ... και της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης – Αποχέτευσης ..., που επισυνάπτεται στην παρούσα Πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της, έχει το ελάχιστο κατά νόμο περιεχόμενο και, ως εκ τούτου, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/739/2019
ΑΕΠΠ/647/2018
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η εκδίκαση του αντικειμένου της σύμβασης, το οποίο αφορά την παροχή υπηρεσιών κλινικής διατροφής από τους προσφεύγοντες προς τον φορέα υγειονομικής περίθαλψης. Η υπόθεση εντοπίζει διαφορές σχετικά με την ερμηνεία των όρων της σύμβασης, ιδιαίτερα όσον αφορά τους όρους πληρωμής, τις υποχρεώσεις των μερών και την προβλεπόμενη διάρκεια της σύμβασης. Οι προσφεύγοντες ισχυρίζονται ότι ο φορέας δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του βάσει της συμφωνίας, ενώ ζητούν την επιβολή προσωρινών μέτρων για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους κατά τη διάρκεια της διαφοράς.
ΝΣΚ/349/2006
Σύμβαση πρόσληψης Χρηματοοικονομικού Συμβούλου με την υποστήριξη εξειδικευμένου Τεχνικού και Νομικού Συμβούλου για την υλοποίηση του έργου «Ανάπτυξη Μαρινών (Τουριστικών Λιμένων), Κέντρων Επισκευής και Διαχείμασης». Ερμηνεία συμβατικών όρων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η Δ/νση Οικονομικού μπορεί να καταβάλει σήμερα το ποσό των 40.125 € πλέον του νομίμου ΦΠΑ στον Σύμβουλο. β) Η από 7.12.2000 Σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Ομίλου των «………..» με θέμα την «Ανάπτυξη Μαρινών (Τουριστικών Λιμένων), Κέντρων Επισκευής και Διαχείμασης καθώς και του Δικτύου Καταφυγίων σκαφών αναψυχής» έχει λήξει απαλλασσομένων των μερών των εκατέρωθεν υποχρεώσεών τους. γ) Η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης των όρων της Σύμβασης από τον Σύμβουλο, πρέπει να επιστραφεί, μόνο στην περίπτωση που η υπηρεσία κρίνει ότι η μη ολοκλήρωση του συμβατικού έργου οφείλεται και σε δική της υπαιτιότητα και με τον όρο της έγγραφης παραίτησης του Συμβούλου από κάθε αξίωσή του εκ της Συμβάσεως.
ΝΣΚ/307/2007
Ερμηνεία των όρων της προκήρυξης του ανοικτού διαγωνισμού για την εκτέλεση του έργου «Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Τηλεκατάρτισης και Προμήθεια Λογισμικού για τη Διαχείριση των Εκπαιδευτικών Διαδικασιών της ΣΕΥΥΟ» του Υπ. Οικονομίας και Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με το ανωτέρω ερώτημα τίθενται διάφορα ερμηνευτικά ζητήματα ως προς το περιεχόμενο των συγκεκριμένων όρων της προκήρυξης, που αφορούν στις υπηρεσίες συντήρησης που υποχρεούται να αναλάβει ο ανάδοχος του έργου. – Αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών των συμμετεχουσών εταιρειών από την Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού. – Διαφορετική ερμηνεία των όρων της προκήρυξης που αφορούν στο κόστος συντήρησης από το αποφασίζον όργανο. – Δυνατότητα ματαίωσης του διαγωνισμού από το αποφασίζον όργανο.
34665/782/2018
Πιλοτικό πρόγραμμα υλοποίησης ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης με βάση τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των εγγεγραμμένων ανέργων του ΚΠΑ2 Καλλιθέας, ηλικίας 18-29 ετών, κατοίκων του Δήμου Καλλιθέας.
ΝΣΚ/439/2010
Εγγυητική ευθύνη του Δημοσίου – Πτώχευση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κήρυξη σε πτώχευση εταιρείας, υπέρ της οποίας και για τη ρύθμιση οφειλών της προς πιστωτικά ιδρύματα, έχει εγγυηθεί το Ελληνικό Δημόσιο, δε συνεπάγεται αυτοδικαίως την κατάπτωση της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου. Κατάπτωση της εγγύησης του Δημοσίου θα επέλθει με την πλήρωση των όρων της υπουργικής απόφασης παροχής της. Στο χρονικό διάστημα από την κήρυξη της πτώχευσης και έως την κατάπτωση της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, δεδομένης και της αναστολής, λόγω της πτώχευσης, των ατομικών καταδιωκτικών μέτρων, η Τράπεζα οφείλει να αναγγελθεί στην πτωχευτική διαδικασία και ταυτόχρονα να προβεί στη λήψη κάθε δυνατού μέτρου προς εξασφάλιση της απαίτησής της κατά της πτωχεύσασας εταιρείας.
ΑΕΠΠ/1650/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 437/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά του και διέταξε την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής του. Η απόφαση αυτή εκδόθηκε στο πλαίσιο του διεθνούς ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών, με συνολικό προϋπολογισμό 915.321,00 € (με ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς του βασίστηκε σε λανθασμένη ερμηνεία των όρων της διακήρυξης, καθώς θεωρεί ότι τα προσκομισθέντα δικαιολογητικά (συμβάσεις προμήθειας καυσίμων με δημόσιους φορείς) αποδεικνύουν επαρκώς την τεχνική και επαγγελματική του ικανότητα, χωρίς να απαιτείται συγκεκριμένο πιστοποιητικό καλής εκτέλεσης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια καυσίμων (Ομάδα Α) και λιπαντικών (Ομάδα Β), με κριτήριο ανάθεσης την οικονομικά πλέον συμφέρουσα προσφορά.
4132/93/20-11-2018
Πιλοτικό πρόγραμμα υλοποίησης ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης ανοιχτού τύπου με βάση τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των εγγεγραμμένων ανέργων του ΚΠΑ2 Ελευσίνας, ηλικίας 45 ετών και άνω, με τουλάχιστον έξι (6) μήνες ανεργίας. ΔΡΑΣΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
2.1407/2022
Ορισμός του εποπτευόμενου από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» ως συμπράττοντα φορέα για την υποστήριξη της υλοποίησης των πράξεων συμβουλευτικής, κατάρτισης, πιστοποίησης ανέργων από την Ειδική Υπηρεσία «Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Τομέα Απασχόλησης και Κοινωνικής Οικονομίας».