×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/439/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εγγυητική ευθύνη του Δημοσίου – Πτώχευση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η κήρυξη σε πτώχευση εταιρείας, υπέρ της οποίας και για τη ρύθμιση οφειλών της προς πιστωτικά ιδρύματα, έχει εγγυηθεί το Ελληνικό Δημόσιο, δε συνεπάγεται αυτοδικαίως την κατάπτωση της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου. Κατάπτωση της εγγύησης του Δημοσίου θα επέλθει με την πλήρωση των όρων της υπουργικής απόφασης παροχής της. Στο χρονικό διάστημα από την κήρυξη της πτώχευσης και έως την κατάπτωση της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, δεδομένης και της αναστολής, λόγω της πτώχευσης, των ατομικών καταδιωκτικών μέτρων, η Τράπεζα οφείλει να αναγγελθεί στην πτωχευτική διαδικασία και ταυτόχρονα να προβεί στη λήψη κάθε δυνατού μέτρου προς εξασφάλιση της απαίτησής της κατά της πτωχεύσασας εταιρείας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/17/2011

Πτώχευση ανώνυμης εταιρείας – Δυνατότητα ή μη συμψηφισμού του συνόλου ή μέρους του ποσού της επιστροφής, επιβληθέντος σε βάρος της εταιρείας προστίμου Κ.Β.Σ., με απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Είναι δυνατός ο συμψηφισμός, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 83 του ΚΕΔΕ, του μέρους εκείνου του ποσού της επιστροφής του επιβληθέντος σε βάρος της πτωχεύσασας εταιρείας, προστίμου Κ.Β.Σ., που διαγράφηκε βάσει δικαστικής απόφασης, το οποίο είχε εξοφληθεί με ατομικά φύλα έκπτωσης (Α.Φ.Ε.Κ.) με συμψηφισμό, με απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου κατά της ίδιας εταιρείας, υπό την προϋπόθεση ότι οι, κατά τις διατάξεις του ουσιαστικού δικαίου, που διέπουν τις συγκεκριμένες απαιτήσεις, όροι συμψηφισμού τους, συνέτρεχαν πριν από την κήρυξη της εταιρείας σε κατάσταση πτώχευσης. (ομοφ.) β) Το μέρος του ποσού του ανωτέρω προστίμου Κ.Β.Σ., που εισπράχθηκε με εκπλειστηριάσματα, προϊόντα αναγκαστικών πλειστηριασμών, που πραγματοποιήθηκαν πριν από την κήρυξη της καθ’ ης η εκτέλεση εταιρείας σε κατάσταση πτώχευσης, πρέπει, μετά την ακύρωση, με εκτελεστή δικαστική απόφαση, της πράξης επιβολής του ανωτέρω προστίμου, να επιστραφεί στους συμβολαιογράφους των πιο πάνω αναγκαστικών πλειστηριασμών, προκειμένου αυτοί να συντάξουν συμπληρωματικούς πίνακες κατάταξης και να διανείμουν το χρηματικό ποσό που προκύπτει στους αναγγελθέντες σ’ αυτούς και μη ικανοποιηθέντες πλήρως δανειστές. (ομοφ.)


ΔΕΔ/Θεσ/1310/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υπέβαλε ο Σύνδικος Πτώχευσης ανώνυμης εταιρείας κατά της πράξης διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2025, συνολικού ύψους 7.468,99 €. Ο Σύνδικος ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία, κηρυχθείσα σε πτώχευση το 2012, δεν είχε πλέον εμπορικό σκοπό. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι η επίδικη φορολογική οφειλή (ΕΝΦΙΑ 2025) γεννήθηκε μετά την κήρυξη της πτώχευσης και συνδέεται με την πτωχευτική περιουσία. Κατά συνέπεια, η οφειλή χαρακτηρίζεται ως ομαδικό πίστωμα, το οποίο ικανοποιείται κατά προτεραιότητα από τα προϊόντα ρευστοποίησης, και ως εκ τούτου η φορολογική αρχή νομίμως προέβη στην έκδοση της καταλογιστικής πράξης. Η οριστική φορολογική υποχρέωση διατηρήθηκε στα 7.468,99 €.


ΝΣΚ/242/2001

Δημόσια έργα. Συνέπειες από την πτώχευση μιας εργοληπτικής επιχείρησης η οποία μετέχει σε Κοινοπραξία η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή ενός δημοσίου έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Σε περίπτωση πτώχευσης μιας εργοληπτικής επιχείρησης που συμμετέχει σε Κοινοπραξία η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή ενός δημοσίου έργου, η σύμβαση θεωρείται διαλυμένη ως προς αυτή και συνεχίζεται από τα λοιπά ή το μοναδικό απομείναν μέλος της Αναδόχου Κοινοπραξίας. β) Η θέση μιας εργοληπτικής επιχείρησης υπό αναγκαστική διαχείριση, η οποία συμμετέχει σε Κοινοπραξία κατασκευής ενός δημοσίου έργου δεν εξομοιούται με πτώχευση. γ) Πρέπει να γίνει αντικατάσταση των υπό του άρθρου 27 του ΠΔ 609/85 προβλεπομένων κάθε είδους εγγυητικών επιστολών, με διαγραφή της πτωχεύσασας εργοληπτικής επιχείρησης.


ΝΣΚ/474/2007

Φορολογία. Μέτρα διασφάλισης συμφερόντων του Δημοσίου κατά πτωχού πριν και μετά την κήρυξη της πτώχευσης. Παραλαβή δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων που έγινε στο πλαίσιο της πτωχευτικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από τη δημοσίευση της απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου με την οποία κηρύσσεται η πτώχευση, αφενός αναστέλλονται τα διασφαλιστικά για τα συμφέροντα του Δημοσίου μέτρα του άρθρου 14 του Ν 2523/1997 τα οποία είχαν ληφθεί κατά του πτωχού πριν αυτός κηρυχθεί σε πτώχευση, αφετέρου δεν μπορούν να ισχύσουν τα μέτρα αυτά τα οποία ελήφθησαν κατά του πτωχού έναντι του συνδίκου της πτώχευσης και ως εκ τούτου η αρμόδια Δ.Ο.Υ. δεν έχει κανένα κώλυμα εκ των ως άνω διασφαλιστικών μέτρων να παραλάβει τη δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων της πτωχευτικής περιουσίας που κατατίθεται από το σύνδικο της πτώχευσης.


ΝΣΚ/502/2004

Βιοτεχνικό δάνειο. Πτώχευση δανειολήπτου. Πτωχευτικός συμβιβασμός. Κατάπτωση εγγύησης Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Νομίμως βεβαιώθηκε σε βάρος του πτωχεύσαντος δανειολήπτου της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Ε.Μ., το ποσό των ανεξοφλήτων απαιτήσεων αυτής λόγω καταπτώσεως της εγγυήσεως του Ελληνικού Δημοσίου. Το τελευταίο δύναται να στραφεί κατά της επίσης πτωχευσάσης εγγυήτριας Π.Μ. και να αξιώσει την καταβολή του μερίσματος που επιτεύχθηκε κατά τον πτωχευτικό συμβιβασμό. Το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται ως εγγυητής να καταβάλει μόνο το τμήμα της εγγυήσεως που αντιστοιχεί στην ανεξόφλητη απαίτηση της Τράπεζας.


ΝΣΚ/124/2006

Χρόνος παραγραφής των απαιτήσεων του Ελληνικού Δημοσίου, που προέρχονται από κατάπτωση προσωπικής εγγύησης του οφειλέτη-εξαγωγέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι ταμειακά βεβαιωμένες απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου, οι οποίες προέρχονται από κατάπτωση προσωπικής εγγύησης του οφειλέτη, ύστερα από επιβολή σ’ αυτόν εισφορών – ποινών εξ αιτίας της αθέτησης των υποχρεώσεών του από εξαγωγικές δραστηριότητες, υπόκεινται στην εικοσαετή παραγραφή της διατάξεως του άρθρου 87 παρ.2 περ.γ’ ΝΔ 321/1969.


ΝΣΚ/438/2007

Φορολογία. Ευθύνη ή μη του συνδίκου της πτώχευσης για την καταβολή στο Δημόσιο χρεών από Φ.Π.Α. πτωχεύσαντος συνεταιρισμού, τα οποία γεννήθηκαν σε χρόνο πριν τη κήρυξη του συνεταιρισμού σε πτώχευση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για χρέη από Φ.Π.Α. τα οποία γεννήθηκαν μέχρι την κήρυξη της πτώχευσης, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσης αυτών, δεν ευθύνεται προς καταβολή τους ο σύνδικος της πτώχευσης παρά μόνο ο πτωχός και, εφόσον πρόκειται για νομικό πρόσωπο, και οι νόμιμοι εκπρόσωποί του κατά το χρόνο λύσης του νομικού προσώπου αλληλεγγύως και εις ολόκληρο με το υπόχρεο νομικό πρόσωπο. Ο σύνδικος της πτώχευσης ευθύνεται αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με τον πτωχό για χρέη από Φ.Π.Α. τα οποία γεννήθηκαν μετά την κήρυξη της πτώχευσης από υποκείμενες σε φόρο πράξεις του συνδίκου είτε κατά την εκκαθάριση της πτωχευτικής περιουσίας είτε όταν ο σύνδικος κατόπιν αδείας του πτωχευτικού δικαστηρίου (άρθρα 78 παρ.1 και 84 παρ.1 του Πτωχευτικού Κώδικα) συνεχίζει την επιχειρηματική δραστηριότητα του πτωχού.


ΝΣΚ/342/2013

Κατάπτωση εγγύησης Δημοσίου – Ένδικα μέσα κατά ταμειακής βεβαίωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση άσκησης ενδίκων μέσων του άρθρου 73 ΚΕΔΕ κατά της πράξης της ταμειακής βεβαίωσης ποσών, που αφορούν σε δάνεια χορηγηθέντα με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2322/1995, η αρμόδια υπηρεσία οφείλει να καταβάλει το ποσό της καταπεσούσας εγγύησης. (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/717/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης που απορρίπτει την προσφορά της καθώς και την κατάπτωση της εγγύησης συμμετοχής της στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την κατασκευή του έργου με τίτλο: «…», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 152.868,07€ (χωρίς ΦΠΑ). Ισχυρίζεται ότι η απόρριψη προέκυψε λόγω εσφαλμένης αξιολόγησης των δικαιολογητικών κατακύρωσης, συγκεκριμένα για τη μη προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης και πιστοποιητικού μη πτώχευσης, ενώ υποστήριξε ότι τα υποβληθέντα έγγραφα ήταν αρκετά. Επίσης, αντιτίθεται στην κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής χωρίς προηγούμενη γνώμη του Τεχνικού Συμβουλίου, όπως απαιτεί ο νόμος.


ΚΥΑ 2/71125/0025/2014

Έγκριση για έκδοση απόφασης παροχής της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου στην ΕΤΕπ για δανεισμό του Ελληνικού Δημοσίου στην ΕΤΕπ για δανεισμό της ΚΤΥΠ ποσού 50 εκατ. €.