ΝΣΚ/219/2019
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συνταγματικότητα της διάταξης του άρθρου 7 του ν. 4598/2019.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 7 του ν. 4598/2019 εγείρει ζήτημα συνταγματικότητάς της και ειδικότερα αντίθεσής της με τις διατάξεις των παρ. 7 και 8 του άρθρου 103 του Συντάγματος και συνεπώς δεν θα είναι νόμιμη η επικείμενη έγκριση πρόσληψης/μεταφοράς υπαλλήλων του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και για το λόγο αυτό, θα πρέπει να αναληφθεί σχετική νομοθετική πρωτοβουλία της ερωτώσας Υπουργού για κατάργηση της διάταξης αυτής (α΄ γνώμη). Η ανωτέρω διάταξη διαλαμβάνει ρύθμιση για νομίμως προσληφθέντες και υπηρετούντες με σχέση ΙΔΑΧ στο Ταμείο σύμφωνα με τα ανωτέρω νομοθετήματα. Δεδομένου δε ότι δεν συστήνει νέες εργασιακές σχέσεις ΙΔΑΧ, αλλά αντίστοιχες με τις τυχόν υπάρχουσες ΙΔΑΧ στο Ταμείο, εφόσον αυτές ήταν νόμιμες, δεν είναι αντίθετη στο άρθρο 103 του Συντάγματος (β΄γνώμη). Λόγω ισοψηφίας των γνωμών, το ερώτημα παραπέμφθηκε στην Β΄ Τακτική Ολομέλεια ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 262/2019 γνωμοδότηση Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/262/2019
Συνταγματικότητα των διατάξεων του άρθρου 7 του ν. 4598/2019.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις του άρθρου 7 του ν. 4598/2019 αντίκεινται στις διατάξεις του άρθρου 103 παρ. 7 και 8 του Συντάγματος. Για το λόγο αυτό, δεν είναι νόμιμη επικείμενη έγκριση της πρόσληψης/μεταφοράς υπαλλήλων του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Β΄ Τακτική Ολομέλεια, κατόπιν της υπ’ αριθ. 219/2019 γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος ΝΣΚ.
ΝΣΚ/33/2016
Αρμόδιο όργανο για τη χορήγηση άδειας άσκησης αμειβόμενου ιδιωτικού έργου σε υπάλληλο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στη σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου, που είναι αρμόδιο για τους μονίμους και τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ υπάγεται το αίτημα για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου επ΄ αμοιβή που υποβλήθηκε από υπάλληλο, ο οποίος προσελήφθη με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) και απασχολείται ως αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ), δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης (πλειοψ.). Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 284/2017 γνωμ. Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ-ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/4Η/2020
Αντίθεση της διάταξης του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, όπως η παρ.13 αυτού προστέθηκε με το άρθρο 44 του ν. 4569/2018, στα άρθρα 4 παρ. 1 και 4 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος. (...) Κατόπιν τούτων, επί του μείζονος σπουδαιότητος νομικού ζητήματος που παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με τα πρακτικά της 6ης/6.11.2019 Συνεδρίασης του I Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχουμε τη γνώμη ότι οι διατάξεις των άρθρων 44 του ν. 4569/2018 και 63 του ν. 4587/2018, με τις οποίες προστέθηκε παράγραφος 13 στο άρθρο 25 του ν. 4354/2015, αντίκεινται, κατά τα προεκτεθέντα, στις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1,4, 5 παρ. 1, 25 παρ. 1 και 103 παρ. 7 του Συντάγματος.
ΝΣΚ/67/2003
Ισχύς ή μη της υπ’ αριθ. 159/1996 γνωμοδοτήσεως του Δ’ Τμήματος του ΝΣΚ. Εργασιακή αποκατάσταση των απολυθέντων από τις αμερικανικές βάσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Α) Η υπ’ αριθ. 159/1996 γνωμοδότηση του Δ’ Τμήματος του ΝΣΚ, παραμένει σε ισχύ καθόσον ουδεμία μεταβολή του νομοθετικού πλαισίου έλαβε χώρα όσον αφορά: α) στις παραγραφές των χρηματικών απαιτήσεων κατά του Δημοσίου και β) στο ανασταλτικό αποτέλεσμα των αιτήσεων αναιρέσεως που έχουν ασκηθεί από αυτό ενώπιον των πολιτικών δικαστηρίων. Β) Εργασιακή αποκατάσταση των απολυθέντων από τις αμερικανικές βάσεις είναι δυνατή μόνο με τις νόμιμες διαδικασίες πλήρωσης θέσεων στο δημόσιο τομέα (άρθρο 103 παρ.7 του Συντάγματος). (ομοφ.)
ΥΠΠΟΑ/8128/5924/141/76/2020
Μερική ανάκληση της αριθμ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ ΔΙΠΚΑ/ΤΠΚΑΧΜΑΕ/356481/ 254593/7509/2927/2-7-2019 απόφασης «Όροι, προϋποθέσεις, διαδικασίες και καθορισμός των οργάνων χορήγησης άδειας παραγωγής, αναπαραγωγής και διάδοσης στο κοινό, με οποιονδήποτε τρόπο και μέσο, αντιγράφων και απεικονίσεων μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο» (Β΄ 2812) της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, κατά το μέρος που αναφέρεται σε «αναπαραστάσεις» μνημείων κατόπιν της αριθμ. 227/2019 γνωμοδότησης του ΝΣΚ.
8448/2021
Αποδοχή της 187/2020 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ για την καταβολή αποζημίωσης απόλυσης Μηχανικών ΙΔΑΧ
462689/35449/34563/1096/2019
Τροποποίηση της ΥΠΠΟΑ/ΓΡΥΦΠΟΛ/360980/ 2482/4-7-2019 (ΦΕΚ 2868/τ.Β΄/5-7-2019) απόφασης του Υφυπουργού Πολιτισμού «Λειτουργία Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού».
ΝΣΚ/150/2004
Δυνατότητα μετάταξης δικαστικής υπαλλήλου στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 148 του Ν 2812/2000 ή 23 παρ.7 του Ν 3148/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μετάταξη δικαστικής υπαλλήλου στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν είναι δυνατή ούτε με βάση την διάταξη του άρθρου 148 παρ.7 του Ν 2812/2000, διότι αυτή έχει μεταβατικό χαρακτήρα, ούτε με βάση εκείνη του άρθρου 23 παρ.7 του Ν 3148/2003, διότι δι’ αυτής καθιερώνεται διαδικασία μετατάξεως χωρίς γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου, η οποία δεν συμβιβάζεται με την προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου δικαστικού (υπηρεσιακού) συμβουλίου που απαιτεί για τους δικαστικούς υπαλλήλους το άρθρο 92 παρ.3 του Συντάγματος.
ΝΣΚ/137/2016
Μετάταξη υπαλλήλων ΥΕ με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Υπουργείου Πολιτισμού σε διαφορετικές ειδικότητες ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπάλληλοι ΙΔΑΧ του Υπουργείου Πολιτισμού ή άλλων δημόσιων φορέων, που υπηρετούν σε ειδικότητες της ΥΕ εκπαιδευτικής βαθμίδας δεν επιτρέπεται κατά νόμο να μεταταχθούν στις ειδικότητες ΥΕ Ημερησίων Φυλάκων Αρχαιοτήτων και ΥΕ Νυχτοφυλάκων Αρχαιοτήτων ΙΔΑΧ του ΥΠ.ΠΟ.Α, με μεταφορά της οργανικής θέσης τους. Αντιθέτως, επιτρέπεται η μετάταξη, με μεταφορά της οργανικής τους θέσης, υπαλλήλων ΙΔΑΧ του ΥΠ.ΠΟ.Α από την ειδικότητα ΥΕ Ημερησίων Φυλάκων Αρχαιοτήτων στην ειδικότητα ΥΕ Νυχτοφυλάκων Αρχαιοτήτων και αντίστροφα (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/165/2017
Καταβολή αποδοχών συμβασιουχων καθαριότητας. (..)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη. Τούτο δε, διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η διάταξη του άρθρου 16 του ν. 4429/2016, κατ’ επίκληση της οποίας παρατάθηκε η ισχύς των συμβάσεων των φερομένων ως δικαιούχων, αντιβαίνει στις διατάξεις του άρθρου 103 παρ. 7 εδ. α΄ και 8 εδ. α΄ και β΄ του Συντάγματος, καθώς και σε εκείνες της κοινοτικής νομοθεσίας (Οδηγία 1999/70/ΕΚ του Συμβουλίου της 28.6.1999, όπως ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με το π.δ.164/2004) και, ως εκ τούτου, είναι ανίσχυρη και μη εφαρμοστέα. Περαιτέρω, δεν είναι δυνατή η νομιμοποίηση της εντελλόμενης δαπάνης, κατ’ επίκληση της διάταξης του άρθρου 25 του ν. 4456/2017, δοθέντος ότι, με βάση τα προεκτεθέντα, το μεν, με τη διάταξη αυτή, παραβιάζεται ο συνταγματικά κατοχυρωμένος, στο άρθρο 98 παρ. 1 εδ. α΄ του Συντάγματος, προληπτικός έλεγχος των δαπανών, το δε η εν λόγω διάταξη έρχεται ευθέως σε αντίθεση προς εκείνες του άρθρου 7 του π.δ/τος 164/2004.(Συγγνωστή πλάνη)