ΝΣΚ/22/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υποχρέωση ή μη της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού να ικανοποιήσει χρηματικές απαιτήσεις εταιρειών κατά των Ν.Π.Ι.Δ. «Οργανωτικές Επιτροπές Αθλητικών Εκδηλώσεων».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού δεν οφείλει να ικανοποιήσει χρηματικές απαιτήσεις της εταιρείας «… Ε.Π.Ε.» κατά των προαναφερομένων οργανωτικών επιτροπών αθλητικών εκδηλώσεων, οι οποίες πηγάζουν από συμβάσεις συναφθείσες μεταξύ τους, δηλαδή από συμφωνίες απότοκες μη δεσμευτικής για το Δημόσιο δράσεως Ν.Π.Ι.Δ. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/391/2003
Γεν. Γραμ. Αθλητισμού. Επιχορήγηση αθλητικών φορέων. Εκχώρηση προς τρίτους ή ενεχυρίαση. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επιχορήγηση που έχει εγκριθεί από τη Γ.Γ.Α. υπέρ συγκεκριμένου φορέα (αθλητικής ομοσπονδίας ή ν.π.ι.δ. τελούντος υπό κρατική εποπτεία, όπως το Ο.Α.Κ.Α. ή το Σ.Ε.Φ.) δεν μπορεί να εκχωρηθεί προς τρίτους ή να ενεχυριασθεί, για την εξασφάλιση απαιτήσεων τρίτων, χωρίς την έγκριση της σχετικής σύμβασης από τη Γ.Γ.Α. Νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που τελούν υπό κρατική εποπτεία διέπονται από τις ειδικές διατάξεις περί (χαμηλού) τόκου υπερημερίας του Δημοσίου μόνον εάν αυτό προβλέπεται από ρητή διάταξη τυπικού νόμου υπέρ του συγκεκριμένου αυτού φορέα.
ΝΣΚ/341/2003
Γεν. Γρ. Αθλητισμού. Η εγκεκριμένη επιχορήγηση αθλητικών φορέων είναι ενοχικό περιουσιακό τους δικαίωμα, δικαστικώς επιδιώξιμο, εκχωρήσιμο και ενεχυράσιμο. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επιχορήγηση που έχει εγκριθεί από τη Γ.Γ.Α. υπέρ συγκεκριμένου φορέα (Αθλητικής Ομοσπονδίας ή ν.π.ι.δ. τελούντος υπό κρατική εποπτεία, όπως το Ο.Α.Κ.Α. ή το Σ.Ε.Φ.) αποτελεί ενοχικό περιουσιακό δικαίωμα του φορέα αυτού, απαιτητό από της εκδόσεως της υπουργικής αποφάσεως περί επιχορηγήσεως και μπορεί να εκχωρηθεί προς τρίτους ή να ενεχυριασθεί, για την εξασφάλιση απαιτήσεων τρίτων, υπό τους όρους του νόμου και τους όρους και περιορισμούς που τυχόν έχουν τεθεί στην εγκριτική απόφαση. Νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που τελούν υπό κρατική εποπτεία διέπονται από τις ειδικές διατάξεις περί (χαμηλού) τόκου υπερημερίας του Δημοσίου μόνον εάν υπάρχει τέτοια ρήτρα στο οργανικό νομικό πλαίσιο αυτών.
ΕλΣυν/Κλ.7(ΚΠΕ)/13/2014
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον η αναγραφή, τόσο στην τεχνική περιγραφή των εν λόγω υπηρεσιών όσο και στην απόφαση ανάθεσης αυτών, της συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης τους, χωρίς να καθορίζεται, έστω κατά προσέγγιση, η τιμή μονάδας κάθε επιμέρους ομάδας εργασιών (υπηρεσιών), καθιστά αδύνατο τον έλεγχο του τρόπου υπολογισμού, αφενός της συνολικής δαπάνης εκ μέρους του Δήμου ...., ως αναθέτουσας αρχής, αφετέρου δε, του ακριβούς ύψους της αμοιβής του αναδόχου για τις παρασχεθείσες από αυτόν υπηρεσίες και, κατ’ επέκταση, της νομιμότητας της διάθεσης του δημόσιου χρήματος. Περαιτέρω, μη νομίμως, κατά το διάστημα από 13.2.2013 έως 25.4.2013 ο ανάδοχος παρέσχε τις υπηρεσίες του, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου .... από άλλους φορείς, όπως τον Οργανισμό Πολιτισμού Νέας Γενιάς και Αθλητισμού (Ο.ΠΟ.Ν.Γ.Α.), καθώς και άλλους δημοτικούς αθλητικούς και πολιτιστικούς συλλόγους, που έκαναν χρήση του Κέντρου, πλην του ήδη αναθέτοντος Δήμου, τον προϋπολογισμό του οποίου τελικώς βάρυναν. Εντούτοις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του τελευταίου δεν ενήργησαν, εν προκειμένω, με πρόθεση καταστρατήγησης των εφαρμοστέων διατάξεων, αλλά προέβησαν στην απευθείας ανάθεση των εν λόγω υπηρεσιών, ενόψει της αποδεδειγμένης αδυναμίας, κατά το χρόνο σύνταξης της τεχνικής περιγραφής και λήψης της απόφασης ανάθεσης, ακριβούς προσδιορισμού του συνόλου των πολιτιστικών, αθλητικών και λοιπών εκδηλώσεων, τις οποίες επρόκειτο να υποστηρίξει, τεχνικά, ο ανάδοχος, δοθέντος ότι, ορισμένες εξ αυτών, δεν είχαν καν προγραμματισθεί κατά τον κρίσιμο χρόνο, λόγω του επίκαιρου χαρακτήρα τους, ενώ η πραγματοποίηση άλλων θα αποφασιζόταν αρμοδίως σε μεταγενέστερο χρόνο, αναλόγως της συμμετοχής του κοινού της πόλης
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2443/2020
Παροχή υπηρεσιών φυσικής αγωγής, ναυαγοσωστικής και διοικητικής υποστήριξης : ζητείται η ανάκληση της 28/2020 Πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Ο.Τ.Α. IV....Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, και ενόψει όσων έγιναν δεκτά στη σκέψη 4, το Τμήμα κρίνει ότι βασίμως πλήττονται με την κρινόμενη προσφυγή τα αιτιολογικά ερείσματα της προσβαλλόμενης Πράξης ως προς την διαπιστωθείσα με αυτή πλημμέλεια, διότι ανενδοιάστως προκύπτει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις της κατ΄εξαίρεση ανάθεσης σε ιδιώτη ανάδοχο της παροχής αναγκαίων για την ικανοποίηση των αναγκών του Δήμου ..... υπηρεσιών. Τούτο, πρώτον διότι είναι προφανής τόσο η βεβαιούμενη από τον αναθέτοντα Δήμο υποστελέχωση του Διασχολικού Κέντρου ..... μετά την κατάργηση του ν.π.δ.δ. «Οργανισμός Πολιτισμού και Αθλητισμού Δήμου .....» που ήταν επιφορτισμένο με την λειτουργία του, αλλά και η έλλειψη στον ισχύοντα Ο.Ε.Υ. του Δήμου ..... προσωπικού με τις αναγκαίες για την πλήρη λειτουργία του Κέντρου ειδικότητες ναυαγοσωστών, και καθηγητών φυσικής αγωγής με ειδικότητα κολύμβησης και πτυχίο ναυαγωσοστικής –ναυαγοσωστών, χωρίς να προκύπτει ότι η έλλειψη αυτή προκλήθηκε από υπαιτιότητα των οργάνων του. Δεύτερον, διότι δεδομένων των συγκεκριμένων περιστάσεων της υπό κρίση υπόθεσης και της επικείμενης τροποποίησης του Ο.Ε.Υ του Δήμου, η ανάθεση παροχής των επίμαχων υπηρεσιών σε τρίτο είναι επιτρεπτή για ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα, ως όλως πρόσφορη και αναγκαία για τη μεταβατική εξασφάλιση της συνεχούς, απρόσκοπτης και ποιοτικής παροχής αθλητικών δράσεων και εκδηλώσεων στους δημότες. Τρίτον, διότι ο Δήμος ..... εκπλήρωσε την επιταγή της διασφάλισης μιας διαφανούς και οικονομικά συμφέρουσας ανάθεσης με την προκήρυξη ανοικτού διαγωνισμού και την κατάρτιση του προϋπολογισμού της προκήρυξης βάσει των προαναφερθένων στη σκέψη 7.2. ωρομισθίων, η κοστολόγηση των οποίων, κρινόμενη με βάση τα κοινώς γνωστά και τα συναλλακτικά ήθη, δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο. Ανακαλεί την 28/2020 Πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Ο.Τ.Α. IV στο Δήμο ......