×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/224/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Έννοια του όρου «Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί (Δ.Ε.Κ.Ο.)».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η οριοθέτηση της έννοιας «Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί (Δ.Ε.Κ.Ο.)» δεν μπορεί να γίνει ενιαία για όλες τις περιπτώσεις που συναντάται ο όρος αυτός στη νομοθεσία, αλλά θα πρέπει κάθε φορά να ερμηνεύεται με υπόβαθρο μεν τις νομολογιακές και θεωρητικές προσεγγίσεις, αλλά πάντοτε σε συνάρτηση με το συγκεκριμένο νομοθετικό κείμενο και με το σκοπό των αντίστοιχων ρυθμίσεων. Στις Δ.Ε.Κ.Ο. του άρθρου 10 του Ν 2322/1995 περιλαμβάνονται α) κατά κύριο λόγο ανώνυμες εταιρείες με σκοπό την ανάπτυξη επιχειρηματικής ή παραγωγικής δραστηριότητας και με μοναδικό μέτοχο το Δημόσιο ή/ και άλλο ν.π.δ.δ. ή/ και άλλο δημόσιο νομικό πρόσωπο, εξαιρουμένων συνεπώς των εταιρειών μεικτής οικονομίας (ήτοι εταιρειών στις οποίες συμμετέχουν και ιδιώτες), β) νομικά πρόσωπα άλλα, εκτός των ανωνύμων εταιρειών, που ιδρύει το Κράτος με ιδρυματικό χαρακτήρα ή σωματειακή φύση και τα οποία διέπονται κυρίως από το ιδιωτικό δίκαιο (Ο.Ε.Β. κλπ).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν.3429/2005

Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί (Δ.Ε.Κ.Ο.).


ΝΣΚ/34/2006

Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί (ΔΕΚΟ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι εταιρείες «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και «ΤΡΑΜ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», θυγατρικές της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ», δεν αποτελούν δημόσιες επιχειρήσεις κατά την έννοια του Ν 3429/2005.


ΝΣΚ/169/2009

Ερμηνεία των όρων «δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί» και «θυγατρικές εταιρίες αυτών» στο Ν 3299/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δημόσια επιχείρηση που δεν υπάγεται στις διατάξεις του Ν 3299/2004 κατά την έννοια του εδαφίου α της περίπτωσης β της παρ.4 του άρθρου 3 του νόμου αυτού, θεωρείται, εκτός από τις δημόσιες επιχειρήσεις και τους δημόσιους οργανισμούς του άρθρου 1 παρ.1 του Ν 3429/2005, και κάθε ανώνυμη εταιρία, θυγατρική δημόσιας επιχείρησης, στην οποία η τελευταία συμμετέχει με ποσοστό μεγαλύτερο του 49% του μετοχικού της κεφαλαίου, καθώς και κάθε ανώνυμη εταιρία συνδεδεμένη με δημόσια επιχείρηση κατά την έννοια του άρθρου 42ε παρ.5 του ΚΝ 2190/1920, όπως ισχύει. β) Με βάση την παραπάνω ερμηνεία των διατάξεων του άρθρου 3 παρ.4 περίπτωση β του Ν 3299/2004, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 7 παρ.1γ του Ν 3631/2008, η απαγόρευση αξιοποίησης των κινήτρων του Ν 3299/2004 που τίθεται για τις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς αφορά και τις θυγατρικές και συνδεδεμένες εταιρίες αυτών, στις οποίες συμμετέχουν είτε άμεσα είτε έμμεσα με ποσοστό μεγαλύτερο του 49% του μετοχικού κεφαλαίου τους, όπως οι εταιρίες «Δ.Ε.Η. Ανανεώσιμες Α.Ε.» και «ΑΡΚΑΔΙΚΟΣ ΗΛΙΟΣ ΕΝΑ Α.Ε.» σε σχέση με τη «Δ.Ε.Η. Α.Ε.».


ΝΣΚ/340/2001

Δυνατότητα Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) των ιδρυμάτων και των λοιπών ν.π.δ.δ. αυτών να προβαίνουν σε αγορά μετοχών Τραπεζών ή άλλων εταιρειών, εισηγμένων ή μη στο Χρηματιστήριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) καθώς και τα ιδρύματα και τα λοιπά νομικά τους πρόσωπα δημοσίου δικαίου, μπορούν να αγοράζουν μετοχές Τραπεζών ή άλλων εταιρειών, εισηγμένων ή μη στο Χρηματιστήριο, μετά από απόφαση του δημοτικού τους συμβουλίου ή του διοικητικού συμβουλίου αντίστοιχα, η οποία πρέπει να περιέχει ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία ως προς τον προσδοκώμενο επωφελή χαρακτήρα της επένδυσης.


Υπόθεση Τ-570/13

Απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου (έκτο τμήμα) της 28ης Ιανουαρίου 2016.
Agriconsulting Europe SA κατά Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών — Διαδικασία διαγωνισμού — Υλικοτεχνική υποστήριξη για τη δημιουργία και διαχείριση μηχανισμού δικτύου με σκοπό την υλοποίηση της ευρωπαϊκής συμπράξεως καινοτομίας για τη “γεωργική παραγωγικότητα και βιωσιμότητα” — Απόρριψη προσφοράς διαγωνιζομένου — Ανάθεση της συμβάσεως σε άλλο διαγωνιζόμενο — Ασυνήθιστα χαμηλή προσφορά — Εξωσυμβατική ευθύνη.
Υπόθεση T-570/13.


ΝΣΚ/334/2002

Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Παραμεθόριες περιοχές. Μετατάξεις – Μεταφορές προσωπικού από δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο δεν προβλέπει μετατάξεις και μονιμοποιήσεις σε δημόσιες υπηρεσίες παραμεθορίων περιοχών προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου που προέρχεται από δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς. Επιτρέπει μόνο την απλή μεταφορά σε κενές θέσεις των περιοχών αυτών με την ίδια σχέση εργασίας. Οι ρυθμίσεις αυτές δεν επηρεάζονται από την συνταγματική αναθεώρηση του Απριλίου του έτους 2001.


ΝΣΚ/407/2014

Εποπτεία επί των τοπικών Ιατρικών Συλλόγων – Οργανισμοί και εσωτερικοί κανονισμοί αυτών – Απλούστευση διαδικασιών.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Εσωτερικοί κανονισμοί – οργανισμοί των κατά τόπους Ιατρικών Συλλόγων, όταν περιλαμβάνουν σύσταση θέσεων, εκδίδονται ως προεδρικά διατάγματα. Η μη ρητώς ανατεθείσα σε άλλο, πλην του Υπουργού Υγείας, όργανο, αρμοδιότητα έγκρισης των εσωτερικών κανονισμών των τοπικών Ιατρικών Συλλόγων κατ’ άρθρο 21 του Ν.Δ/τος 3895/1958 θα πρέπει να θεωρηθεί ως διατηρηθείσα υπέρ του Υπουργού και μετά την ισχύ του Ν.3852/2010, μη υπαχθείσα στον έχοντα την εποπτεία των Ιατρικών Συλλόγων Περιφερειάρχη. Για την έκδοση οργανισμών Ιατρικών Συλλόγων απαιτείται η έκδοση προεδρικού διατάγματος και δεν είναι κατ’ αρχήν δυνατή η, δια νομοθετικής εξουσιοδότησης, κατ’ επίκληση της διάταξης του άρθρου 12 του Ν.3613/2007, ανάθεση κανονιστικής αρμοδιότητας έκδοσης οργανισμού Ιατρικού Συλλόγου σε άλλο όργανο της Διοίκησης, όπως τον Περιφερειάρχη, καθόσον δεν συνιστά ειδικότερο θέμα ούτε έχει τεχνικό ή λεπτομερειακό χαρακτήρα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/200/2004

Δικηγόροι δημοσίου τομέα. Δικαίωμα υπαγωγής στην ασφάλιση του ΙΚΑ και αναγνώριση προϋπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Το δικαίωμα υπαγωγής στην ασφάλιση και αναγνώρισης προϋπηρεσίας, παρασχέθηκε στους δικηγόρους κλπ που παρέχουν ή παρείχαν τις νομικές τους υπηρεσίες με πάγια αμοιβή, μεταξύ άλλων, και στις ενταχθείσες, για λίγο έστω χρόνο, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, «δημόσιες επιχειρήσεις οιασδήποτε μορφής». (ομοφ.) β) Στις ίδιες ρυθμίσεις, υπάγονται, ως εργοδότριες, όλες ανεξαιρέτως οι επιχειρήσεις (δημόσιες και μη) που και αυτές, για περιορισμένο έστω, χρονικό διάστημα, είχαν ενταχθεί στον δημόσιο τομέα της παρ.6 του άρθρου 1 του Ν 1256/82, συνεπώς και οι εκεί αναφερόμενες Τράπεζες, με τις θυγατρικές τους εταιρείες. (πλειοψ.)


ΓΔΟΥ 47/2023

Διαδικασία μείωσης του ποσού των καταβλητέων δόσεων που έχουν προκύψει ή πρόκειται να προκύψουν μέσω της Εφαρμογής Μηχανισμού Αυτόματης Επιστροφής από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σε επιχειρήσεις που επλήγησαν λόγω της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, οι οποίες δραστηριοποιούνται με Κύριο Κωδικό Δραστηριότητας τον τετραψήφιο 86.10 «Νοσοκομειακές δραστηριότητες», ή και οποιονδήποτε άλλο περιλαμβάνεται στις πενταψήφιες, εξαψήφιες και οκταψήφιες υποκατηγορίες του ανωτέρω Κωδικού.


ΝΣΚ/88/2021

Ανάκληση συντελεσμένης απαλλοτρίωσης – Υποβολή αίτησης ανάκλησης από ειδικούς διαδόχους των καθολικών διαδόχων του αρχικού ιδιοκτήτη, εφοδιασμένων με συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο των καθολικών διαδόχων.(...)Έχουν έννομο συμφέρον προς υποβολή αίτησης ανάκλησης συντελεσμένης απαλλοτρίωσης τμημάτων ακινήτων που περιήλθαν στο Δημόσιο δυνάμει της απαλλοτρίωσης και δεν χρησιμοποιήθηκαν, ούτε προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν, για το σκοπό της απαλλοτρίωσης ή άλλο σκοπό δημόσιας ωφέλειας, οι ειδικοί διάδοχοι των καθολικών διαδόχων των αρχικών ιδιοκτητών, καθότι αυτοί ενεργούν δυνάμει πληρεξουσίου (συμβολαιογραφικού) των καθολικών διαδόχων.