ΝΣΚ/224/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα διορισμού, ως Προέδρου του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, Πρύτανη Πανεπιστημίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Πρύτανης Πανεπιστημίου μπορεί να διορισθεί ως Πρόεδρος του ΝΠΙΔ Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, αφού παραιτηθεί από την προβλεπόμενη για την θέση αυτή μηνιαία αποζημίωση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/29/2001
ΝΠΙΔ. Συμμετοχή μέλους ΔΕΠ σε ΔΣ ΝΠΙΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το μέλος ΔΕΠ, που κατέχει τη θέση του Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού (ΝΠΙΔ που δεν υπάγεται στο δημόσιο τομέα) μπορεί να ενταχθεί στην κατηγορία του μέλους ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης μόνον εάν παραιτηθεί από την προβλεπόμενη για τη θέση αυτή μηνιαία αποζημίωση. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/416/2013
Α.Ε.Ι. - Πρύτανης - Αρμοδιότητες - Ορισμός αναπληρωτή Πρύτανη - Ορισμός εισηγητή - Ιδιότητα εισηγητή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι επιτρεπτός ο ορισμός από τον Πρύτανη Πανεπιστημιακού Ιδρύματος, ως εισηγητή στη Σύγκλητο του Ιδρύματος, του Αναπληρωτή Πρύτανη για οποιοδήποτε θέμα, ούτε και για θέματα που εμπίπτουν στις μεταβιβασθείσες προς αυτόν αρμοδιότητες.
ΝΣΚ/124/2013
ΕΚΠΑ – Απόφαση επί της εισήγησης για την έγκριση των αρμοδιοτήτων των Αναπληρωτών Πρύτανη του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ο Πρύτανης, προς υποβοήθηση του έργου του, δικαιούται να μεταβιβάσει αρμοδιότητές του, κατά το άρθρο 8 παρ.17 του Ν. 4009/2011 (Αναπληρωτών Πρύτανη), στους υπάρχοντες Αντιπρυτάνεις, αλλά και πέραν αυτών και σε άλλον Καθηγητή ή Αναπληρωτή Καθηγητή του Ιδρύματος, κατ’ επιλογήν του, καθορίζοντας και τη σειρά αναπλήρωσής του από αυτούς, αλλά σε αριθμό εύλογο και ικανό για την εξυπηρέτηση των αναγκών του Ιδρύματος, σε συνδυασμό και με την προσωπική του κατάσταση, που επηρεάζει τα υπηρεσιακά του καθήκοντα. β) Το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου εγκρίνει την απόφαση ορισμού των Αναπληρωτών Πρύτανη στο πλαίσιο των κριτηρίων άσκησης της ως άνω αρμοδιότητας του Πρύτανη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/122/2014
Α.Ε.Ι. – Εκλογή Πρύτανη – Επιτρεπτή απευθείας με ηλεκτρονική ψήφο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι επιτρεπτή κατά νόμο η απευθείας ανάδειξη όλων των μονομελών οργάνων των Α.Ε.Ι. μέσω εκλογικής διαδικασίας με ηλεκτρονική ψήφο. Ως μονομελή όργανα των Α.Ε.Ι. λογίζονται ο Πρύτανης, ο Κοσμήτορας και ο Πρόεδρος του Τμήματος. Η παράκαμψη της διενέργειας της εκλογικής διαδικασίας με κάλπη αποφασίζεται από τα όργανα διενέργειας εκλογών. Στην περίπτωση διενέργειας εκλογών για την ανάδειξη Πρύτανη Α.Ε.Ι., η προσφυγή απευθείας στην εκλογική διαδικασία με ηλεκτρονική ψήφο, αποφασίζεται από την τριμελή επιτροπή. Επιτρεπτή διαδικασία σε περίπτωση άγονης ηλεκτρονικής ψηφοφορίας.
ΠΔ 199/1992
Οργάνωση και λειτουργία του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού
ΝΣΚ/176/2013
Όργανα Διοίκησης των Α.Ε.Ι. – Συμβατή ή μη η ιδιότητα του εσωτερικού μέλους του Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Αθηνών με την κατοχή της ιδιότητας του Αναπληρωτή Πρύτανη (και Αντιπρύτανη) ή Προέδρου Τμήματος του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
H ιδιότητα του εσωτερικού μέλους του Συμβουλίου του Ε.Κ.Π.Α. δεν είναι κατά νόμο συμβατή με την κατοχή της ιδιότητας του Αναπληρωτή Πρύτανη (και Αντιπρύτανη) ή Προέδρου Τμήματος του Ιδρύματος. (ομοφ.)
ΝΣΚ/333/2012
Ακύρωση διορισμού μελών Δ.Ε.Π. μετά τον έλεγχο νομιμότητας από τον Υπουργό Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. – Δυνατότητα επανόδου στις προηγουμένως κατεχόμενες θέσεις τους με διαπιστωτική πράξη του Πρύτανη – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την κατ’ ενάσκηση του ελέγχου νομιμότητας υπό του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ακύρωση του διορισμού των αιτούντων ως μελών Δ.Ε.Π. α) ο Πρύτανης έχει διακριτική ευχέρεια – κατ’ αποδοχή της σχετικής αίτησης – να εκδώσει διαπιστωτική πράξη επανόδου στην προηγουμένως κατεχόμενη κενή θέση, η οποία πρέπει να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού προηγουμένως εξασφαλισθούν οι νόμιμες διαδικαστικές προϋποθέσεις (κενή θέση, ύπαρξη πίστωσης κ.λπ.) Επί αντιστοίχων αιτήσεων μελών Δ.Ε.Π. για ανάκληση των παραιτήσεών τους, οι οποίες κατά το παρελθόν είχαν γίνει μεν αποδεκτές από τον Πρύτανη αλλά δεν είχε εγκριθεί η δημοσίευσή τους από τον Υπουργό Παιδείας, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος επανεξέτασής τους από τον Πρύτανη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/274/2011
Δυνατότητα επανόδου της Α.Ι. σε θέση Μόνιμου Επίκουρου Καθηγητή στο Τμήμα Β.Σ.Α.Σ. του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, κατόπιν της ακύρωσης με Υπουργική απόφαση του διορισμού της σε θέση Αναπληρωτή Καθηγητή, στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την ακύρωση με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων του διορισμού της Α.Ι. σε θέση Αναπληρωτή Καθηγητή στο Ε.Κ.Π.Α. και σε αποκατάσταση της προ του ακυρωθέντος διορισμού νομικής κατάστασης, δύναται ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας να εκδώσει διαπιστωτική πράξη που θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με την οποία θα διαπιστώνεται η επάνοδος για το μέλλον της Α.Ι. στην προηγουμένως κατεχόμενη θέση μέλους ΔΕΠ στο Τμήμα Β.Σ.Α.Σ. του Πανεπιστημίου. (ομοφ.)
110903/Ζ1/2024
Προκήρυξη προγράμματος υποτροφιών Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) για την ανάπτυξη συνεργασιών με εκπαιδευτικά ιδρύματα ή φορείς ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό.
ΝΣΚ/93/2023
Eρωτάται: α) Yπό ποιες προϋποθέσεις υποχρεούται ο Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ως πειθαρχικώς Προϊστάμενος των υπαλλήλων του, να παραπέμψει πειθαρχική υπόθεση στο αρμόδιο όργανο του Ιδρύματος και β) ποιο από τα αναφερόμενα στο άρθρο 7 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) συλλογικά όργανα Διοίκησης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) επέχει θέση Διοικητικού Συμβουλίου, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 118 παρ. 6 και 123 παρ. 1 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012 (Α΄ 54).(...)α) Ο Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ως πειθαρχικώς Προϊστάμενος των υπαλλήλων του, υποχρεούται να παραπέμψει την πειθαρχική υπόθεση στο Συμβούλιο Διοίκησης του Ιδρύματος, ως συλλογικό αρμόδιο όργανο, υπό την προϋπόθεση ότι έχει κρίνει ότι το πειθαρχικό παράπτωμα επισύρει ποινή ανώτερη της αρμοδιότητάς του (ομόφωνα). β) Το Συμβούλιο Διοίκησης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών επέχει θέση Διοικητικού Συμβουλίου, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 118 παρ. 6 και 123 παρ. 1 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012 (Α΄ 54) (ομόφωνα).