ΝΣΚ/224/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Ασφαλιστικές οφειλές μεταβιβασθείσας επιχείρησης – Συνυπευθυνότητα ή μη της μεταβιβάσασας και της αποκτώσας εταιρείας, καθώς και βαθμός αυτής, ως προς την εξόφληση των χρεών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ομόρρυθμη εταιρεία με την επωνυμία «Τ… – Χ… Ο.Ε.», στην οποία μεταβιβάσθηκε η επιχείρηση, είναι συνυπεύθυνη με την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Α… Α.Β.Ε.Ε.» που της μεταβίβασε την επιχείρηση, για την εξόφληση των οφειλών (χρέη) που ανήκουν στην επιχείρηση. Όμως ο βαθμός της συνευθύνης για τα χρέη της επιχείρησης διαφέρει ανάμεσα στις δύο αυτές εταιρείες, αφού η μεν ομόρρυθμη εταιρεία ευθύνεται σε ολόκληρο, μαζί με τους ομόρρυθμους εταίρους της για την εξόφληση των οφειλών της μεταβιβάσασας ανώνυμης εταιρείας, αλλά η ευθύνη αυτή είναι περιορισμένη και εκτείνεται συγκεκριμένα μέχρι την αξία των μεταβιβασθέντων στοιχείων της επιχείρησης κατά το χρόνο της μεταβιβάσεως. Αντίθετα, η μεταβιβάσασα την επιχείρηση ανώνυμη εταιρεία ευθύνεται απεριόριστα για τα προαναφερθέντα χρέη, δηλαδή είναι υπέγγυα και με ολόκληρη την περιουσία της και όχι μόνο μέχρι την αξία της μεταβιβασθείσας επιχείρησης. Το Τοπικό Υποκατάστημα ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Σερρών οφείλει να διενεργήσει έρευνα και έκθεση ελέγχου, προκειμένου να αποτιμηθεί σε χρήμα το μέγεθος της συνυπευθυνότητας των παραπάνω εταιρειών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/59/2009
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Ευθύνη εκπροσώπου ΑΕ για χρέη αυτής έναντι του ΙΚΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο για ορισμένο χρονικό διάστημα ορισθείς εκπρόσωπος ΑΕ, εφ όσον δεν εδημοσιεύθη ουδέ αποδεικνύεται έγκαιρη γνώση των οργάνων του ΙΚΑ περί αντικαταστάσεώς του, ευθύνεται για την καταβολή των οφειλομένων στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αναγομένων μέχρι την λήξη της θητείας του ασφαλιστικών εισφορών.
ΝΣΚ/433/2010
Υπαγωγή δημοτικής επιχείρησης στις διατάξεις του Ν 3819/2009.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η «ΠΕΤΑ Α.Ε.» που συνεστήθη και λειτουργεί ως αναπτυξιακή ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α., αποτελεί επιχείρηση Ο.Τ.Α., κατά την έννοια του άρθρου 252 παρ.9 του Ν 3463/2006, και ως εκ τούτου διέπεται από τις ρυθμίσεις του άρθρου 1 του Ν 3812/2009.
ΚΥΑ 2/2013
Κατάργηση της δημόσιας επιχείρησης «Ελληνική Ραδιοφωνία - Τηλεόραση, Ανώνυμη Εταιρεία (ΕΡΤ - Α.Ε.)»
ΝΣΚ/373/2013
Λύση νομαρχιακής επιχείρησης και μεταφορά του προσωπικού της στην οικεία Περιφέρεια.Νομαρχιακή επιχείρηση, η οποία ιδρύθηκε ως αμιγής, μετετράπη σε ανώνυμη εταιρεία και στη συνέχεια λύθηκε με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, δεν εμπίπτει στις διατάξεις περί υποχρεωτικής λύσεως και μεταφοράς προσωπικού, που προβλέπεται από τις παραγράφους 1 έως 4 του άρθρου 199 του ν. 3852/2010. (ομοφ.)
Ν.2526/1997
Σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία : «Δημόσια Επιχείρηση Κινητών Αξιών Ανώνυμη Εταιρεία» («Δ.Ε.Κ.Α. Α.Ε.») και άλλες διατάξεις
ΑΕΠΠ/148/2017
Η προσφεύγουσα Ομόρρυθμη εταιρεία κατέθεσε Προδικαστική Προσφυγή ζητώντας: 1) την ακύρωση της απόφασης 99/2017 του Δ.Σ. της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης-Αποχέτευσης Αγρινίου, με την οποία εγκρίθηκαν τα Πρακτικά Ι και ΙΙ του διαγωνισμού για την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για τη 'Διαχείριση αντλητικών σταθμών και συναφών εγκαταστάσεων', 2) την ακύρωση των Πρακτικών Ι και ΙΙ που έδειχναν ως νικητή την επιχείρηση '………………….' για το Τμήμα ΙΙ του διαγωνισμού και 3) τον αποκλεισμό της εν λόγω επιχείρησης από τα επόμενα στάδια της διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την εκτέλεση εργασιών διαχείρισης αντλητικών σταθμών, σταθμών ελέγχου και σχετικών εγκαταστάσεων, με προϋπολογισμό 508.400 ευρώ (συνολικά για Τμήμα Ι και ΙΙ). Η διαφορά προέκυψε λόγω ελλειπών δικαιολογητικών εμπειρίας της ανταγωνίστριας επιχείρησης, τα οποία δεν καλύπτουν τις προϋποθέσεις της διακήρυξης για τουλάχιστον διετή εμπειρία στον τομέα.
ΕλΣυν.Κλ.1/54/2015
Μεταφορά από επιχείρηση:Νόμιμη η καταβολή μηνιαίας μισθοδοσίας από Δήμο σε υπάλληλο Δημοτικής Ανώνυμης Εταιρείας, η οποία μεταφέρθηκε από τη Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία στο Δήμο, καθόσον η Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία ως ν.π.ι.δ. εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 15 του ν. 4257/2014 (ΦΕΚ Α' 93/2014) και επομένως είναι νόμιμη η μεταφορά της ως άνω υπαλλήλου από την εν λόγω δημοτική ανώνυμη εταιρεία στο Δήμο.
1615/2021
Έγκριση του Προγράμματος Ανάπτυξης της εταιρείας με την επωνυμία «Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου Ανώνυμη Εταιρεία» (ΔΕΔΑ) για το Δίκτυο Διανομής Λοιπής Ελλάδας για την περίοδο 2021-2025.
ΝΣΚ/149/2010
Ζητήματα προκύπτοντα εκ της εφαρμογής συμφωνίας του άρθρου 44 του Ν 1892/1990 – Ρύθμιση χρεών – Συμψηφισμός.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κατά το ως άνω άρθρο 44 του Ν 1892/1990 και κατά το αληθινό νόημα αυτού συμφωνία πιστωτών ρύθμισης χρεών μιας επιχείρησης, που παρουσιάζει, μεταξύ άλλων, έκδηλη αδυναμία πληρωμής των οφειλών της και ο εντεύθεν προκύπτων ποσοτικός περιορισμός χρεών, αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στα χρέη της επιχείρησης και δεν μπορεί να επεκταθεί ή να αποκλείσει τη δυνατότητα συμψηφισμού ανταπαίτησης της εν λόγω επιχείρησης προς τις οφειλές αυτές. Συνεπώς ελλειπούσης σχετικής απαγορευτικής ρύθμισης στο νόμο και στη συμφωνία, το Δημόσιο νομίμως συμψηφίζει ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις του, μετά των ληξιπροθέσμων ανταπαιτήσεων της ως άνω επιχείρησης και δη παρακρατεί απαιτήσεις αυτής προς εξόφληση των οφειλών της προς το Δημόσιο, καθ’ όλη τους την έκταση, πέραν δηλαδή του συμφωνηθέντος περιορισμού των χρεών της, χαριστικού σε κάθε περίπτωση, ο οποίος επεβλήθη, κατ’ ουσίαν, λόγω της έκδηλης αδυναμίας της πληρωμής, τουλάχιστον στο σύνολό τους, των εν λόγω χρεών. Η ανταπαίτηση της εταιρείας, που συμψηφίσθηκε, με χρέη αυτής έναντι του Δημοσίου, μετά την επικύρωση της συμφωνίας του άρθρου 44, αναγόμενη σε προηγούμενο αυτής χρονικό διάστημα δεν είναι επιστρεπτέα στην ως άνω εταιρεία από το Δημόσιο. Νομίμως το Δημόσιο προέβη σε συμψηφισμό των ληξιπροθέσμων χρεών της οφειλέτιδάς του επιχείρησης με την ανταπαίτηση αυτής κατά του Δημοσίου και μάλιστα ανεξαρτήτως του χρόνου κατά τον οποίον τα χρέη κατέστησαν ταμειακά ληξιπρόθεσμα, δηλαδή πριν ή μετά την επικύρωση από το Εφετείο της συμφωνίας του άρθρου 44. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/601/2002
Θέματα ευθύνης φυσικών και νομικών προσώπων για χρέη προς το Δημόσιο που δημιουργήθηκαν από την δραστηριότητα Τμήματος Αμειβομένων Καλαθοσφαιριστών Αθλητικού Σωματείου μετά την μετατροπή αυτού σε αθλητική ανώνυμη εταιρία.(...)Η Καλαθοσφαιρική Ανώνυμη Εταιρεία (ΚΑΕ) στην οποία μετατράπηκε Τμήμα Αμειβομένων Καλαθοσφαιριστών (ΤΑΚ) αθλητικού σωματείου κατά το άρθρο 6 του Ν 1958/91, καθίσταται σύμφωνα με το άρθρο 16 του ίδιου νόμου μόνη υπεύθυνη έναντι του Δημοσίου και τρίτων για τις οφειλές του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου οι οποίες είχαν δημιουργηθεί από τη δραστηριότητα του ως άνω ΤΑΚ (πριν από τη σύσταση της ΚΑΕ), σε περίπτωση δε λύσεως της ΚΑΕ για οποιοδήποτε λόγο οι οφειλές αυτές, όπως και εκείνες που δημιουργήθηκαν από την ίδια την ΚΑΕ κατά τη λειτουργία της, δεν περιέρχονται στο ιδρυτικό αυτής αθλητικό σωματείο. Για τις παραπάνω οφειλές προ το Δημόσιο μπορούν να προσωποκρατηθούν οι εκπρόσωποι του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου, καθώς και τα μέλη του προσωρινού διοικητικού συμβουλίου της ΚΑΕ που απέκτησαν τις αντίστοιχες ιδιότητες σε χρόνο που ήταν βεβαιωμένα τα ως άνω χρέη ή που είχαν τις ιδιότητες αυτές κατά το χρόνο βεβαιώσεώς τους, ανεξαρτήτως αν μετέπειτα απέβαλαν την ιδιότητα του εκπροσώπου. Υπό τις ίδιες προϋποθέσεις οι εκπρόσωποι του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου υπέχουν επίσης και ποινική ευθύνη κατά το άρθρο 25 του Ν 1882/90, όπως ισχύει. Αντίθετα, δεν υπέχουν καμία ευθύνη τα μέλη της κατά το άρθρο 2 παρ.4 του Ν 1958/91 τριμελούς επιτροπής διοίκησης του ΤΑΚ αθλητικού σωματείου, δεδομένου ότι για τα χρέη προς το Δημόσιο που δημιουργούνται από τη δραστηριότητα του ΤΑΚ ευθύνεται έναντι του Δημοσίου μόνο το νομικό πρόσωπο του αθλητικού σωματείου.