×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/433/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπαγωγή δημοτικής επιχείρησης στις διατάξεις του Ν 3819/2009.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η «ΠΕΤΑ Α.Ε.» που συνεστήθη και λειτουργεί ως αναπτυξιακή ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α., αποτελεί επιχείρηση Ο.Τ.Α., κατά την έννοια του άρθρου 252 παρ.9 του Ν 3463/2006, και ως εκ τούτου διέπεται από τις ρυθμίσεις του άρθρου 1 του Ν 3812/2009.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/205/2010

Υπαγωγή ή μη της «Attica Bank Α.Τ.Ε.» στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στο άρθρο 1 του Ν 3812/2009 περί «αναμόρφωσης συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η «Attica Bank Α.Τ.Ε.» υπάγεται στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν 2190/1994, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του Ν 3812/2009, αποκλειστικά και μόνο για την εφαρμογή των διατάξεων του νόμου αυτού.


ΝΣΚ/176/2010

Υπαγωγή της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» στις διατάξεις του Ν 3812/2009 και δυνατότητα παράτασης των συμβάσεων του προσωπικού της, που λήγουν εντός του 2010.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» υπάγεται στις διατάξεις του Ν 3812/2009. Δυνατότητα παράτασης των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου που λήγουν εντός του 2010, ή των συμβάσεων έργου μετά την 30ή Απριλίου 2010, δεν υφίσταται, μπορεί όμως, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης συνέχισης της λειτουργίας της εταιρείας, να προσληφθεί προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου που θα διαρκούν το πολύ μέχρι τις 31-12-2010, με την εξαιρετική διαδικασία της παρ.1 του άρθρου 14 του Ν 3812/2009.


ΝΣΚ/420/2010

Υπαγωγή ή μη στο δημόσιο τομέα του ΝΠΙΔ «Διεθνές Κέντρο Μελετών Ευξείνου Πόντου» για την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 32 παρ.18 του Ν 2190/1994.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΝΠΙΔ με τίτλο «Διεθνές Κέντρο Μελετών Ευξείνου Πόντου» δεν υπάγεται στο δημόσιο τομέα του Ν 1256/1982 για την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 32 παρ.18 του Ν 2190/1994, η οποία δεν διαφοροποιείται ως προς την έννοια του δημόσιου τομέα από τη διάταξη του άρθρου 1 του Ν 3812/2009, περαιτέρω όμως το εν λόγω ΝΠΙΔ εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Ν 3812/2009, για την υπαγωγή στη διαδικασία του ΑΣΕΠ της πρόσληψης του προσωπικού του. (πλειοψ.)


ΕΣ/Τ7/192/2008

Παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης.Όταν το αντικείμενο της απευθείας ανάθεσης αφορά στην παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης των εργασιών της διεπιστημονικής ομάδας έργου που συντάσσει το επιχειρησιακό πρόγραμμα Ο.Τ.Α., εφαρμόζονται και στις προαναφερόμενες αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. οι διατάξεις του άρθρου 1 του π.δ. 185/2007, αναφορικά με το επιτρεπόμενο όριο της απευθείας ανάθεσης, ως μεταγενέστερες και ειδικότερες των διατάξεων του άρθρου 268 του νόμου 3463/2006. Ακολούθως, η απευθείας ανάθεση σε αναπτυξιακή ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α., υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης για την κατάρτιση του επιχειρησιακού προγράμματος επιτρέπεται μέχρι του ποσού των 15.000 ευρώ, άνω δε του ως άνω ορίου και μέχρι του ποσού των 45.000 ευρώ διενεργείται πρόχειρος διαγωνισμός.  

ΝΣΚ/33/2013

Αναπτυξιακή ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α. – Επιχειρησιακό πρόγραμμα – Επιλεξιμότητα δικαιούχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εταιρεία με την επωνυμία «Αναπτυξιακή Δράμας Α.Ε.», με τα χαρακτηριστικά αναπτυξιακής ανώνυμης εταιρείας Ο.Τ.Α. και εταιρείας του ιδιωτικού δικαίου, της οποίας οι μετοχές ανήκουν, κατά πλειοψηφία, σε Ο.Τ.Α. και λοιπούς φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εμπίπτει στους επιλέξιμους φορείς της με αρ. πρωτ. 6348/27-06-2011 πρόσκλησης της δράσης: «Υποστήριξη των επιχειρήσεων για την απασχόληση προσωπικού υψηλής επιστημονικής κατάρτισης» του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού». (ομοφ.)


ΝΣΚ/440/2002

Κρατικές Προμήθειες. Υπαγωγή της Ανώνυμης Εταιρίας Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων ΤΕΟ ΑΕ στον Ν 2286/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τον συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 15 παρ.3 του Ν 2938/2001 και του άρθρου 5 παρ.8 του Ν 2229/1994 προκύπτει ότι η ως άνω Ανώνυμη Εταιρία, η οποία αποτελεί, κατά νόμο, δημόσια επιχείρηση πλην, όμως, λειτουργεί κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας και διέπεται από τις ειδικές διατάξεις του ιδρυτικού της νόμου και του ΚΝ 2190/1920, δεν υπάγεται στις διατάξεις του Ν 2286/1995 για τις προμήθειες, παρά μόνο στις σχετικές για τις προμήθειες διατάξεις του ΠΔ 370/1995, με τις οποίες έγινε προσαρμογή της Ελλ. Νομοθεσίας με την Οδηγία 93/36/ΕΕ.


ΔΙΠΠ/Φ.2.9/23/οικ.1386/2010

Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του ν.3812/2009


ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)/79/2013

Αύξηση μετοχικού Κεφαλαίου ΑΕ.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, οι προαναφερθείσες δαπάνες των Δήμων ........ και .... για τη συμμετοχή τους στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «....» κρίνονται ως μη νόμιμες, διότι η φερόμενη ως δικαιούχος αναπτυξιακή εταιρεία της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης .... δεν προκύπτει ούτε ότι είχε προσαρμόσει έως τις 31.12.2010 το καταστατικό της στις διατάξεις περί των επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. του ν. 3463/2006, οι οποίες εφαρμόζονται αναλογικά, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν ανωτέρω υπό τη σκέψη ΙΙ και στις ανώνυμες εταιρείες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, αλλά ούτε ότι είχε ληφθεί έως 31.12.2010 νομίμως η σχετική απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου περί μετατροπής της σε ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α. ή λύσης της, προκειμένου να δύναται να συνεχίσει να λειτουργεί νομίμως έως τη λήξη της διαδικασίας μετατροπής ή λύσης της, όχι όμως πέραν της 30ής.9.2012. Συνεπώς, η εταιρεία έχει λυθεί αυτοδικαίως από τις 30.12.2010 και θα έπρεπε να έχει τεθεί σε εκκαθάριση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.1 του άρθρ. 269 του ν. 3463/2006, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από την αναπτυξιακή εταιρεία ότι οι διατάξεις του Κ.Δ.Κ. δεν τυγχάνουν εφαρμογής στα νομικά πρόσωπα που ιδρύθηκαν από τις πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, θα πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα. Βάσιμος δε κρίνεται και ο τέταρτος λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου περί παράληψης έγκρισης της οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας της εταιρείας από τα Δημοτικά Συμβούλια των συμμετεχόντων Δήμων, καθώς στη διαδικασία συμμετοχής Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού σε επιχείρηση οποιασδήποτε μορφής, απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 253 του ν. 3463/2006, πέραν της αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου περί συμμετοχής, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του και προηγούμενη σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας, η οποία σύμφωνα με τους ορισμούς του άρθρου 5 της Υ.Α. 43886/3.8.2007, θα πρέπει να έχει εγκριθεί προηγουμένως από το Δημοτικό Συμβούλιο του οικείου Δήμου, προκειμένου να προσδιοριστεί και να αναληφθεί η καθαρή περιουσία της επιχείρησης, καθώς και η ευθύνη του Ο.Τ.Α. που συμμετέχει στην επιχείρηση, η οποία περιορίζεται κατά το τμήμα της συμμετοχής του στο κεφάλαιο αυτής.

Ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.7/33/2013


ΕΣ/Τ1/13/2008

Μη νόμιμη καταβολή αποδοχών σε υπαλλήλους με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε Δήμο από λυθείσα Ανώνυμη Αναπτυξιακή Διαδημοτική Εταιρεία διότι α) δεν προκύπτει ότι το ανωτέρω προσωπικό απασχολείτο στην …….. με σχέση αορίστου χρόνου μέχρι 31.12.2005 (αρ. 269 παρ. 3 του ν. 3463/2006) και β) δεν προκύπτει ότι για τη πρόσληψη των εργαζομένων αυτών στην …… τηρήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται από το αρ. 1 παρ. 3 του ν. 2527/1997.


ΝΣΚ/206/2010

ΚΕΠ – Καταβολή αποζημίωσης ή μη σε αναδόχους συμβάσεων μίσθωσης έργου για το χρονικό διάστημα απασχόλησης από τη λήξη των συμβάσεών τους, οι οποίες δεν παρατάθηκαν, μέχρι τη δημοσίευση του σχετικού ρυθμιστικού Ν 3812/2009.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με βάση τις διατάξεις περί αδικαιολογήτου πλουτισμού (άρθρα 904 επ. Α.Κ.) οφείλεται αποζημίωση σε πρόσωπα, τα οποία μετά τη λήξη κατά το Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2009 συμβάσεων μίσθωσης έργου για τη λειτουργία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) που δεν παρατάθηκαν δυνάμει του άρθρου 14 παρ. 2 του Ν 3812/2009, συνέχισαν να απασχολούνται για τη λειτουργία των Κ.Ε.Π. χωρίς έγκυρες συμβάσεις μίσθωσης έργου μέχρι τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του Ν 3812/2009 στις 28.12.2009. (πλειοψ.)