×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/225/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αντικατάσταση παραιτηθέντων μελών ΔΣ των εταιρειών ΕΘΕΛ ΑΕ και ΗΛΠΑΠ ΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Α. Κουτούκη, Πάρεδρος. Η αντικατάσταση του παραιτηθέντος μέλους - εκπροσώπου του ΟΑΣΑ, θα γίνει από τον έχοντα δικαίωμα διορισμού ή εκλογής αυτού, ήτοι από τη Γενική Συνέλευση του ΟΑΣΑ - μετόχου της ΕΘΕΛ ΑΕ (άρθρα 20 παρ.2 του καταστατικού της ΕΘΕΛ ΑΕ και 6 παρ.2 του Ν 2414/96, όπως ισχύει). Η δε αντικατάσταση του παραιτηθέντος μέλους - εκπροσώπου των ΗΛΠΑΠ ΑΕ, ομοίως θα γίνει με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΑΣΑ - μετόχου των ΗΛΠΑΠ ΑΕ (άρθρα 2 παρ.3 του καταστατικού των ΗΛΠΑΠ ΑΕ και 6 παρ.2 του Ν 2414/96, όπως ισχύει).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

45378/555/2007

Καθορισμός της διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού στις Δημόσιες Επιχειρήσεις με την επωνυμία ΟΣΕ ΑΕ, ΕΔΙΣΥ ΑΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, ΓΑΙAΟΣΕ ΑΕ, ΟΑΣΑ ΑΕ, ΕΘΕΛ ΑΕ, ΗΣΑΠ ΑΕ, ΗΛΠΑΠ ΑΕ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε., ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΙΑ Α.Ε. ΚΑΙ ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.


ΝΣΚ/122/2002

Απαλλαγή της ΕΘΕΛ ΑΕ, ως θυγατρικής εταιρείας του ΟΑΣΑ, από τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 23 περ.ια του Ν 2459/1997.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Δεν θεμελιώνεται, κατά νόμο (άρθρο 23 περ.ια του Ν 2459/1997), λόγος απαλλαγής της ΕΘΕΛ ΑΕ από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ), εφόσον το μετοχικό της κεφάλαιο δεν ανήκει κατά το ήμισυ τουλάχιστον, ευθέως στο Δημόσιο.


ΝΣΚ/136/2014

Αναγνώριση ή μη για τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη στο νέο φορέα των μεταταχθέντων, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 3920/2011, από τις ανώνυμες εταιρείες ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ και ΤΡΑΜ Α.Ε. και του πριν από την πρόσληψή τους χρόνου εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος είχε αναγνωρισθεί από τους παλαιούς φορείς, πέραν του συνολικού πραγματικού χρόνου υπηρεσίας τους, που είχε διανυθεί στους φορείς αυτούς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
{Εισηγητές: Μ. Ανδροβιτσανέα, Νομικός Σύμβουλος, Π. Παπαδάκης και Ν. Δημητρακόπουλος, Πάρεδροι.} Ως συνολικός χρόνος υπηρεσίας στους παλαιούς φορείς ή τον ΟΑΣΑ, κατά την έννοια της παρ.7β’ του άρθρου 9 του ν. 3920/2011, νοείται μόνο ο χρόνος που έχει διανυθεί στους ανωτέρω φορείς και, κατ’ ακολουθίαν, στους μεταταχθέντες, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 3920/2011, από τις ανώνυμες εταιρείες ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ και ΤΡΑΜ Α.Ε., υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο νυν Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για την βαθμολογική και μισθολογική τους εξέλιξη στο νέο φορέα δεν αναγνωρίζεται και ο πριν από την πρόσληψή τους χρόνος εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος είχε αναγνωρισθεί από τους «παλαιούς φορείς», πέραν του πραγματικού χρόνου υπηρεσίας τους στους φορείς αυτούς (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε με την 34/2014 Τμ.Β΄ Γνωμ. ΝΣΚ. ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠ. ΗΛΕΚΤΡ. ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΕΚΚΡΕΜΕΙ ΑΠΟ ΥΠ.ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.


ΝΣΚ/304/2002

Διαδικασία μεταφοράς ή μετάταξης υπαλλήλων από δημόσιες επιχειρήσεις (ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΟΣΕ, ΙΓΜΕ, ΕΟΜΜΕΧ) και τον ΕΟΤ σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, ως συναρμόδιος να αποφασίσει για τη μεταφορά ή μετάταξη του πλεονάζοντος προσωπικού των εν λόγω δημοσίων επιχειρήσεων σε Υπηρεσίες του Υπουργείου του, δεν δεσμεύεται από απόφαση καθορισμού των φορέων υποδοχής, η δε άσκηση της αποφασιστικής του αρμοδιότητας δεν αφορά την ικανοποίηση, απαραιτήτως, των σχετικών αιτημάτων των ενδιαφερομένων υπαλλήλων. Δηλαδή, δύναται, μετά από αξιολόγηση των αιτήσεων και λαμβάνοντας υπόψη τη διαμορφωθείσα κατάσταση, να αποφασίσει για την αποδοχή ή όχι των αιτήσεων. Σε περίπτωση απορρίψεως των σχετικών αιτήσεων, οι αποφάσεις του, ως δυσμενείς διοικητικές πράξεις, χρήζουν αιτιολογίας (ομόφωνα).


ΝΣΚ/34/2014

Αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα σε ΙΔΑΧ υπαλλήλους μεταφερθέντες στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου – Έννοια και έκταση εφαρμογής της διατάξεως του άρθρου 9 (παρ.7 περ.β’) του ν. 3920/2011.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η γνωμοδότηση πραγματεύεται το ζήτημα αν αναγνωρίζεται ή όχι για τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη στους φορείς υποδοχής του μεταφερομένου προσωπικού, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 9 (παρ.7 περ.β’) του ν. 3920/2011, από τις ανώνυμες εταιρείες ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ και ΤΡΑΜ Α.Ε. (παλαιούς φορείς) και ο πριν την πρόσληψή του χρόνος εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος είχε αναγνωρισθεί από τους ως άνω παλαιούς φορείς, πέραν του πραγματικού χρόνου υπηρεσίας του, που είχε διανυθεί στους τελευταίους. Λόγω της ισοψηφίας των δύο απόψεων που διατυπώθηκαν από τα μέλη του, το Τμήμα αποφάσισε, ομοφώνως, την παραπομπή της υποθέσεως στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ., κατ’ εφαρμογή του άρθρου 6 παρ.3 του ν. 3086/2002 (Οργανισμός του Ν.Σ.Κ.). Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 136/2014 Γνωμ. Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/133/2001

Εταιρείες Ανώνυμες. Δέσμευση άϋλων μετοχών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δεν είναι σύννομος ο αποκλεισμός μετόχου ΑΕ από την Γενική Συνέλευση ο οποίος προσκόμισε στην εταιρία εμπρόθεσμα βεβαιωτικό έγγραφο του ΚΑΑ, ότι εμπροθέσμως εκδόθηκε υπέρ αυτού βεβαίωση των δεσμευμένων μετοχών, την οποία ο μέτοχος αδυνατεί να προσκομίσει. β) Για να επιφέρει ακυρότητα της ΓΣ ο ισχυρισμός μετόχου, ότι ο πίνακας των μετόχων δεν τοιχοκολλήθηκε σε εμφανή θέση πρέπει ο μέτοχος να επικαλεσθεί και αποδείξει, ότι το γεγονός τούτο είχε ως αποτέλεσμα 1) την αδυναμία του μετόχου να λάβει γνώση του πίνακα και 2) επήλθε ουσιώδης βλάβη στα έννομα συμφέροντά του.


ΝΣΚ/117/2010

Δυνατότητα αυτοδίκαιης παράτασης της θητείας του Συνηγόρου του Καταναλωτή και χρόνος λήξης της θητείας αυτού ενόψει της διάταξης του άρθρου 2 παρ.5 του Ν 3297/2004, όπως τροποποιήθηκε με τη διάταξη του άρθρου 42 παρ.4 του Ν 3734/2009.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Η ρύθμιση της διάταξης του άρθρου 2 παρ.5 του Ν 3297/2004, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με τη διάταξη του άρθρου 42 παρ.4 του Ν 3734/2009, κατά την οποία παρατείνεται αυτοδικαίως για μία πλήρη θητεία, η θητεία Συνηγόρου του Καταναλωτή που διορίζεται για το υπόλοιπο της θητείας παραιτηθέντος Συνηγόρου, δεν καταλαμβάνει την περίπτωση του διορισθέντος, πριν την έναρξη της ισχύος της διάταξης του άρθρου 42 παρ.4 του Ν 3734/2009, Συνηγόρου του Καταναλωτή Ε.Ζ. σε αντικατάσταση του παραιτηθέντος Ι.Α. 2) Η θητεία του Συνηγόρου του Καταναλωτή Ε.Ζ., λήγει, σύμφωνα με την απόφαση διορισμού του, την 25-4-2010.


31878/2023

Έγκριση Εσωτερικού Κανονισμού Τηλεργασίας της Μονάδας Οργάνωσης Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων ΑΕ (ΜΟΔ ΑΕ) και του συνημμένου σε αυτό Παραρτήματος Α’ Τηλεργασία για θέματα υγείας «Παροχή τηλεργασίας από τα στελέχη του άρθρου 1 του παρόντος Κανονισμού Τηλεργασίας λόγω προβλημάτων υγείας κατ’ αναλογική εφαρμογή της διάταξης της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4807/2021 (Α’ 96) - ΔΙΔΑΔ/Φ.64/890/οικ.16790/20-10-2022 απόφασης των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών (Β’ 5541 και διόρθωση σφάλματος Β’ 5693) που αφορά στο σύνολο των υπαλλήλων που υπηρετούν στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ, στις Ειδικές Υπηρεσίες του ν. 4914/2022 και του ν. 4314/2014.


ΝΣΚ/21/2002

Ιδρύματα. Αντικατάσταση διοικητών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από τη διάταξη του Οργανισμού (Καταστατικού) του Ιδρύματος Στρατηγού Γ. Γρίβα - Διγενή, που ορίζει ότι ο αντικαταστάτης του ελλείποντος μέλους της πενταμελούς Επιτροπής του εκλέγεται υπό των λοιπών μελών, προκύπτει ότι στην περίπτωση αυτή προβλέπεται και η δυνατότητα υπάρξεως ειδικής απαρτίας, δηλαδή, και όταν τα υπάρχοντα μέλη είναι τουλάχιστον δύο (2). Συνεπώς, δεν είναι σύννομο το αίτημα του εναπομείναντος μόνου μέλους της πενταμελούς Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος για να επιλέξει τα ελλείποντα τέσσερα μέλη του εν λόγω συλλογικού οργάνου, η δε αντικατάσταση των ελλειπόντων ως άνω μελών υπάγεται στην αυτεπάγγελτη αρμοδιότητα του Υπουργού Οικονομικών, μετά γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εθνικών Κληροδοτημάτων.


ΝΣΚ/121/2011

Υπαγωγή ή μη των υπαλλήλων - οδηγών της εταιρείας ΕΘΕΛ Α.Ε. αποσπασμένων στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου-Καταναλωτή, στη διάταξη του άρθρου 9 παρ. 4 του Ν 3892/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι υπάλληλοι – οδηγοί της «Ανώνυμης Συγκοινωνιακής Εταιρείας Θερμικών Λεωφορείων» (Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε.), οι οποίοι αποσπάσθηκαν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου – Καταναλωτή, όταν αυτή ανήκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και μετά τη συγχώνευση στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, εμπίπτουν στη διάταξη του άρθρου 9 παρ. 4 του Ν 3892/2010, αφού οι εν λόγω υπάλληλοι κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ΠΔ 96/2010, με το άρθρο 2 του οποίου η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή μεταφέρθηκε ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων και προσωπικού στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, υπηρετούσαν ως αποσπασμένοι, με βάση το άρθρο 13 παρ. 1 περ. β΄ του Ν 706/1977, υπάλληλοι της δημόσιας επιχείρησης «Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε.» στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.