ΝΣΚ/225/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έλεγχος νομιμότητας εκλογής μέλους ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Πρύτανης ΑΕΙ δεν μπορεί να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας των πρακτικών εκλογής μέλους ΔΕΠ, μετά την πάροδο της μηνιαίας αποκλειστικής προθεσμίας, που προβλέπεται από τη διάταξη της παρ.19 του άρθρου 3 του Ν 3027/2002, αλλά πρέπει να εκδώσει την σχετική πράξη διορισμού και να συναποστείλλει αυτή με τα πρακτικά εκλογής στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για την άσκηση από αυτόν του τελικού ελέγχου νομιμότητας, που προβλέπεται από την προαναφερθείσα διάταξη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/44/2005
Πανεπιστήμιο. Έλεγχος νομιμότητας από τον Υπουργό Παιδείας σε εκλογή μέλους ΔΕΠ. Αποκλειστική προθεσμία τεσσάρων μηνών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Υπουργός Παιδείας πρέπει να ασκήσει τον έλεγχο νομιμότητας στην πράξη εκλογής μέλους ΔΕΠ μέσα στην αποκλειστική προθεσμία των τεσσάρων μηνών. Υπέρβαση της προθεσμίας αυτής δεν επιτρέπεται. Μετά την λήξη της προθεσμίας αυτής ο Πρύτανης υποχρεούται σε δημοσίευση της εκλογής.
ΝΣΚ/471/2011
ΑΕΙ – Εκλογή μελών ΔΕΠ σε θέση Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού – Έννομο συμφέρον μελών ΔΕΠ για υποβολή υπομνήματος – Προϋποθέσεις – Εξέταση ή μη υπομνημάτων κατά τον έλεγχο νομιμότητας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διαδικασία διορισμού κατόπιν εκλογής ή εξέλιξης και η μονιμοποίηση μέλους ΔΕΠ, είναι σύνθετη διοικητική ενέργεια, που ολοκληρώνεται σε δύο στάδια διακεκριμένα μεταξύ τους. Το πρώτο στάδιο αποτελεί την εκλογική διαδικασία ή διαδικασία κρίσης. Το δεύτερο αποτελεί τον έλεγχο νομιμότητας του Πρύτανη και την έκδοση και δημοσίευση της πρυτανικής πράξης διορισμού. Έλεγχος νομιμότητας πραγματοποιείται και στις άγονες εκλογές και στις αρνητικές κρίσεις. Ο έλεγχος νομιμότητας αφορά την τήρηση της τυπικής διαδικασίας και δεν επεκτείνεται σε θέματα ουσίας. Όσοι έχουν έννομο συμφέρον μπορούν να υποβάλλουν σχετικό υπόμνημα, το οποίο ο Πρύτανης οφείλει να λαμβάνει υπόψη κατά τον έλεγχο νομιμότητας. Νομιμοποιούνται να υποβάλλουν υπόμνημα μόνο τα μέλη ΔΕΠ του οικείου Τμήματος, ενώ δεν νομιμοποιούνται τα μέλη άλλου Τμήματος, ακόμα και της ίδιας Σχολής. Αρμοδιότητα να αποφανθεί έχει μόνον ο Πρύτανης. Η εν λόγω αρμοδιότητα ενεργοποιείται από το χρονικό σημείο της περιέλευσης σε αυτόν του σχετικού φακέλου εκλογής για την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας. Ο Πρύτανης στερείται της δυνατότητας να παρέμβει με κάθε τρόπο στην εκλογική διαδικασία.
ΝΣΚ/370/2009
Συμμόρφωση Διοίκησης ή μη σε υπουργική απόφαση για επανάληψη της διαδικασίας εκλογής μέλους ΔΕΠ, η οποία εκδόθηκε μετά την πάροδο της ετήσιας προθεσμίας του ελέγχου νομιμότητας της σχετικής ελεγχόμενης και μη ακυρωθείσας Πρυτανικής πράξεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το έγγραφο του ΥΠ.Ε.Π.Θ. που διαπιστώνει ακυρότητα της διαδικασίας εκλογής μέλους ΔΕΠ και αναπέμπει το σχετικό φάκελο για επανάληψη της σχετικής διαδικασίας εκλογής, χωρίς να ακυρώνει την ελεγχόμενη πράξη του Πρύτανη, όπως απαιτεί η διάταξη του άρθρου 6 κεφ. Δ΄ παρ. 9 του Ν 2083/1992, μετά την αντικατάστασή της από την παρ. 1 του Ν 3549/2007 δεν υποχρεώνει τη διοίκηση του Ε.Μ.Π. και της Σ.Ε.Μ.Φ.Ε. σε οιαδήποτε ενέργεια προς συμμόρφωση, το μεν διότι δεν ακυρώνεται η ελεγχόμενη Πρυτανική πράξη, το δε διότι ο έλεγχος νομιμότητας ασκήθηκε μετά την πάροδο της ετήσιας αποκλειστικής προθεσμίας και καθ’ υπέρβαση των χρονικών ορίων άσκησης της αρμοδιότητας αυτής.
ΝΣΚ/303/2012
α) Άσκηση ελέγχου νομιμότητας από τον ΥΠΔΒΜΘ, σε εκλογή μέλους ΔΕΠ. β) Δυνατότητα ή μη εκ νέου ελέγχου του φακέλου μη μονιμοποίησης μέλους ΔΕΠ, μετά την παρέλευση της σχετικής προθεσμίας. γ) Υποχρέωση ή μη, του ΥΠΔΒΜΘ να προβεί σε δημοσίευση της Πρυτανικής πράξης ανάκλησης της λήξης θητείας μέλους ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
α) Η απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 25 παρ.1 του Ν. 3549/2007 και με την οποία επεστράφη ο φάκελος της μη μονιμοποίησης σε θέση μέλους ΔΕΠ της Α.Λ., προκειμένου να εκδοθεί η σχετική Πρυτανική πράξη μονιμοποίησης και να ανακληθεί η δημοσιευθείσα λήξη θητείας, έπρεπε υποχρεωτικά να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, λόγω δημοσιεύσεως, στην εν λόγω Εφημερίδα, της Πρυτανικής πράξεως περί λήξεως της θητείας της ανωτέρω, που προηγήθηκε, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά με την 3574/2010 απόφαση του ΣτΕ και συνεπώς είναι ανυπόστατη. β) Στην προκειμένη περίπτωση ο Υπουργός είναι κατά χρόνο αναρμόδιος να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας της εκλογής της Α.Λ., καθόσον έχει παρέλθει η σχετική προθεσμία. γ) Παρέλκει η εξέταση του γ’ υποερωτήματος, μετά την έκδοση της πράξης του Πρύτανη περί αναστολής ολοκλήρωσης της διαδικασίας έκδοσης της αποφάσεώς του περί λήξης της θητείας της Α.Λ., σε κάθε δε περίπτωση ως εκδόν όργανο ο Πρύτανης είναι και ο μόνος αρμόδιος να ανακαλέσει την σχετική πράξη του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/109/2010
Έλεγχος νομιμότητας εκλογής μέλους ΔΕΠ από τον Πρύτανη του Α.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η συνάφεια τόσο της διδακτορικής διατριβής όσο και του ερευνητικού και εν γένει επιστημονικού έργου κάθε κρινόμενου υποψηφίου με το γνωστικό αντικείμενο της προκηρυχθείσας θέσης είναι αναγκαίος όρος για την εκλογή σε θέση ΔΕΠ. Η παραβίαση της διάταξης αυτής αποτελεί αντικείμενο του ελέγχου νομιμότητας του Πρύτανη.
ΝΣΚ/123/2001
ΑΕΙ - ΔΕΠ. Διορισμός μέλους ΔΕΠ κατόπιν παραπομπής σε ποινική δίκη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση παραπομπής μέλους ΔΕΠ σε ποινική δίκη για αδικήματα, τα οποία αποτελούν και πειθαρχικά τοιαύτα δύναται ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων να μη προχωρήσει στη δημοσίευση του διορισμού του αλλά να κάνει αναπομπή της πράξης εκλογής και διορισμού του προκειμένου, να κριθούν από το εκλεκτορικό σώμα και θέματα προκύπτοντα από το βούλευμα που σχετίζονται με την εκλογή ή την εξέλιξη του μέλους ΔΕΠ.
ΝΣΚ/38/2025
Έννομη επιρροή επί του παραδεκτού της υποψηφιότητας του τελικώς επιλεγέντος υποψηφίου μέλους ΔΕΠ σε εκλογή για την πλήρωση θέσεως στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή της ηλεκτρονικής αναρτήσεως στο πληροφοριακό σύστημα «ΑΠΕΛΛΑ», εντός της ταχθείσας από την προκήρυξη αποκλειστικής προθεσμίας, του διδακτορικού διπλώματος του εν λόγω υποψήφιου, το οποίο έχει εκδοθεί από αλλοδαπό ΑΕΙ, συνοδευόμενου από αντίστοιχη πράξη του Προέδρου του Δ.Σ. του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. περί αναγνώρισης της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας του ως τίτλου σπουδών με αντίστοιχο τίτλο που χορηγείται από ΑΕΙ της ημεδαπής, χωρίς το εν λόγω δίπλωμα να φέρει τις νόμιμες θεωρήσεις και να συνοδεύεται από επίσημη μετάφρασή του στην ελληνική γλώσσα, όπως προβλεπόταν στην σχετική προκήρυξη για την εν λόγω θέση. Σε αποφατική δε περίπτωση, εάν ιδρύεται δέσμια αρμοδιότητα του Πρύτανη για αναπομπή του συγκεκριμένου φακέλου εκλογής για τον πιο πάνω λόγο που καθιστά απαράδεκτη την υποψηφιότητα του τελικώς επιλεγέντος υποψήφιου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά την διαδικασία εκλογής για την πλήρωση κενής θέσεως μέλους ΔΕΠ, στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή, στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, η οποία είχε προκηρυχθεί δυνάμει της νομίμως δημοσιευθείσας αποφάσεως του Πρύτανη του ΑΠΘ, μη νόμιμα λήφθηκε υπόψη ως προσήκον κατά την προκήρυξη δικαιολογητικό για την απόδειξη του τυπικού προσόντος της κατοχής διδακτορικού διπλώματος εκ μέρους του τελικώς επιλεγέντος υποψήφιου μέλους ΔΕΠ το αναρτηθέν από το τελευταίο στο πληροφοριακό σύστημα “AΠΕΛΛΑ”, εντός της ταχθείσας από την προκήρυξη αποκλειστικής προθεσμίας, διδακτορικό δίπλωμα που είχε εκδοθεί από πανεπιστημιακό ίδρυμα του Ηνωμένου Βασιλείου, χωρίς να φέρει νόμιμη θεώρηση για την απόδειξη της γνησιότητας του, ήτοι επισημείωση της σφραγίδας της Χάγης (“Apostille”), παρά το ότι στην σχετική για την εκλογή δημοσιευθείσα προκήρυξη ρητά οριζόταν ότι, μεταξύ των αναγκαίων δικαιολογητικών που πρέπει να υποβληθούν ηλεκτρονικά από τους υποψήφιους με ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα “ΑΠΕΛΛΑ”, ήταν αντίγραφα των τίτλων σπουδών τους που όταν έχουν χορηγηθεί από ΑΕΙ εξωτερικού θα πρέπει να φέρουν τις νόμιμες θεωρήσεις και, ακολούθως, πλημμελώς έγινε αποδεκτή ως νομίμως υποβληθείσα η σχετική υποψηφιότητα. Ο Πρύτανης, που διαπίστωσε την πιο πάνω πλημμέλεια, κατά τον έλεγχο νομιμότητας της εν λόγω διαδικασίας, οφείλει να αναπέμψει το σχετικό φάκελο στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ ώστε να επαναληφθεί η διαδικασία εκλογής χωρίς την διαπιστωθείσα πιο πάνω πλημμέλεια.
ΝΣΚ/321/2012
Α.Ε.Ι. – Εκλογή μέλους ΔΕΠ – Έλεγχος νομιμότητας Υπουργού – Αναπομπή – Επανάληψη διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εκδιδόμενη στα πλαίσια ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας εκλογής, εξέλιξης ή μονιμοποίησης μέλους ΔΕΠ-ΑΕΙ, απόφαση του Υπουργού Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, εφόσον δεν έχει ανασταλεί δικαστικώς η εκτέλεσή της, είναι υποχρεωτική για το Πανεπιστήμιο, το οποίο οφείλει να συμμορφωθεί στον έλεγχο του Υπουργού, με την έκδοση απόφασης ανάκλησης της πράξης. Κατά την επανάληψη της εκλογικής διαδικασίας η Σχολή ΕΜΦΕ υποχρεούται να προβεί στη συνέχιση και ολοκλήρωση της αναπεμφθείσας εκλογής και συγκεκριμένα υποχρεούται να προβεί στη συγκρότηση νέου εκλεκτορικού σώματος αποτελούμενου από δέκα πέντε (15) μέλη, το οποίο ακολούθως θα συγκροτήσει την τριμελή εισηγητική επιτροπή, η οποία και θα συντάξει νέα εισηγητική έκθεση, με βάση την οποία και θα ακολουθήσει η τελική κρίση και η ολοκλήρωση της διαδικασίας διορισμού (εξέλιξη), κατά τις κείμενες διατάξεις.
ΝΣΚ/380/2013
Επανάληψη της διαδικασίας κρίσης για εξέλιξη σε θέση μέλους ΔΕΠ, μετά από τον κατά την 24-1-2011 έλεγχο νομιμότητας του Πρύτανη και διαπίστωση παρατυπιών, σχετικών με τη συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος και τον ορισμό της Εισηγητικής Επιτροπής – Νομικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η επανάληψη της αναπεμφθείσας, μετά από έλεγχο νομιμότητας του Πρύτανη, διαδικασίας εκλογής -εξέλιξης σε θέση μέλους ΔΕΠ, που ξεκίνησε πριν από την 1-7-2011, συνεχίζεται και ολοκληρώνεται, σύμφωνα με το προϊσχύσαν του Ν. 4009/2011 νομικό καθεστώς, από το σημείο έκδοσης της ακυρωθείσας πλημμελούς πράξης της εκλογικής διαδικασίας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/456/2002
ΑΕΙ ΔΕΠ. Αναστολή της ιδιότητας του μέλους ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ.3β, 2 παρ.10 και 5 του Ν 2530/1997 καθώς και της παρ.37 του άρθρου 3 του Ν 3027/2002, η αναστολή της ιδιότητας του μέλους ΔΕΠ κατά την πρώτη τριετία από το διορισμό του λόγω κατοχής της θέσης του Καλλιτεχνικού Δ/ντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.