×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/23/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Παροχή υπηρεσιών από επιχειρήσεις οργανωμένης κατασκήνωσης (Camping) – Ανταγωνισμός – Συμφωνία ή μη σχετικών κανονιστικών ρυθμίσεων με το Κοινοτικό Δίκαιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ανάθεση από ένα κράτος μέλος σε μια επαγγελματική οργάνωση της καταρτίσεως σχεδίου πίνακα αμοιβών για υπηρεσίες συγκεκριμένου τομέα δεν συνιστά παράβαση των κοινοτικών κανόνων ανταγωνισμού, όταν η κρατική αρχή επιφυλάσσει για τον εαυτό της την δυνατότητα να προσδώσει στο σχέδιο εκτελεστότητα, η δε επαγγελματική οργάνωση μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας των ενδιαφερομένων επιχειρηματιών, καθόσον έχει, κατά νόμο, υποχρέωση να καταρτίζει το σχέδιο, λαμβάνοντας υπόψη εκτός από το συμφέρον των επιχειρήσεων μελών της και το γενικό συμφέρον ή το συμφέρον των αποδεκτών των εν λόγω υπηρεσιών και το σχέδιο αυτό δεν αποτελεί αντικείμενο διαπραγματεύσεων. Επίσης, δεν συνιστά παράβαση της κοινοτικής αρχής της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών ρύθμιση της οποίας τα τυχόν περιοριστικά αποτελέσματα έχουν απολύτως τυχαίο και έμμεσο χαρακτήρα. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/391/2010

Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, σε υπάλληλο του κλάδου ΠΕ Ψυχολόγων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Η άσκηση από δημόσιο υπάλληλο ιδιωτικού έργου παροχής υπηρεσιών ψυχολόγου σε ιδιωτικό γραφείο που θα διατηρεί εκτός ωραρίου της υπηρεσίας, δεν συνιστά κατ’ επάγγελμα άσκηση εμπορίας από αυτόν, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι η προσφορά των υπηρεσιών τούτου δεν θα λαμβάνει χώρα εντός των πλαισίων της λειτουργίας εμπορικής εταιρείας και εν γένει οργανωμένης επιχείρησης.


ΝΣΚ/86/2021

Καταβολή μισθού σε μέλος ΔΕΠ, που μεταβαίνει σε διεθνή οργανισμό για παροχή υπηρεσιών ως εθνικός εμπειρογνώμονας.(...)H μετάβαση μέλους ΔΕΠ για παροχή υπηρεσιών σε διεθνή οργανισμό δε συνιστά απόσπαση, αλλά γίνεται κατόπιν αδείας απουσίας του, όπως προβλέπεται από τις ειδικότερες για τα μέλη ΔΕΠ διατάξεις. Επειδή όμως για την υπηρεσία του στον ανωτέρω Διεθνή Οργανισμό δεν θα του καταβάλλονται τακτικές αποδοχές, εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 του ν. 1104/1980, περί καταβολής των τακτικών αποδοχών της οργανικής του θέσης (ομόφωνα).


ΔΕΚ/C-243/2001

«Δικαίωμα εγκαταστάσεως – Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών – Συγκέντρωση, σε κράτος μέλος, στοιχημάτων για αθλητικά γεγονότα και μετάδοση, μέσω του Διαδικτύου, σε άλλο κράτος μέλος – Απαγόρευση υπό την απειλή επιβολής ποινικών κυρώσεων – Νομοθεσία κράτους μέλους που επιφυλάσσει υπέρ ορισμένων οργανισμών το δικαίωμα συγκεντρώσεως στοιχημάτων»


ΑΕΠΠ/1041/2022

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 274/2021 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών ταχυδρομικής διανομής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης στην περιοχή της επιχειρησιακής δραστηριότητας του αναθέτοντος φορέα, με προϋπολογισμένη δαπάνη 597.000,00 € πλέον ΦΠΑ για 18 μήνες. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι ο αναδειχθείς ανάδοχος δεν πληρούσε τεσσάρων κριτηρίων ποιοτικής επιλογής που αφορούν την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, συγκεκριμένα ως προς την οργάνωση και το προσωπικό, τη μόνιμη απασχόληση εργαζομένων, τη μίσθωση οχήματος τύπου van και την ύπαρξη συστημάτων ασφαλείας στις εγκαταστάσεις.


ΣτΕ/329/2007

Διάκριση σύμβασης έργου από τη σύμβαση παροχής Υπηρεσιών. Η παροχή υπηρεσιών, οι οποίες δεν έχουν ως αντικείμενο την κατασκευή, επέκταση κλπ. έργου, συνδεομένου προς το έδαφος, το υπέδαφος ή τον υποθαλάσσιο χώρο, δεν συνιστά δημόσιο έργο. Η ανάληψη υποχρέωσης παροχής τέτοιων υπηρεσιών στους ΟΤΑ δεν διέπεται από τις διατάξεις περί δημοσίων έργων. Μη νόμιμη διάταξη της οικείας διακήρυξης περί συμμετοχής στο διαγωνισμό μόνον εργοληπτικών επιχειρήσεων Γ΄ τάξεως της κατηγορίας οδοποιίας. Με έννομο συμφέρον η αιτούσα που δεν είναι εργοληπτική επιχείρηση ασκεί την αίτηση ακύρωσης. Δεκτή η αίτηση ακύρωσης.


ΔΕΚ/C-532/2006

«Οδηγία 92/50/ΕΟΚ – Δημόσιες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών – Πραγματοποίηση μελέτης περί της κτηματογραφήσεως, της πολεοδομήσεως και της πράξεως εφαρμογής για έναν οικισμό – Κριτήρια που μπορούν να γίνουν δεκτά ως “κριτήρια ποιοτικής επιλογής” ή ως “κριτήρια αναθέσεως” – Πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά – Τήρηση των προβλεπομένων στη συγγραφή υποχρεώσεων ή στη διακήρυξη του διαγωνισμού κριτηρίων αναθέσεως – Μεταγενέστερος καθορισμός συντελεστών βαρύτητας και υποκριτηρίων για τα κριτήρια αναθέσεως – Αρχή της ίσης μεταχειρίσεως των επιχειρηματιών και υποχρέωση διαφάνειας»Το άρθρο 36, παράγραφος 2, της οδηγίας 92/50/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 18ης Ιουνίου 1992, για τον συντονισμό των διαδικασιών σύναψης δημόσιων συμβάσεων υπηρεσιών, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 97/52/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 13ης Οκτωβρίου 1997, ερμηνευόμενο υπό το πρίσμα της αρχής της ίσης μεταχειρίσεως των επιχειρηματιών και της εντεύθεν απορρέουσας υποχρεώσεως διαφάνειας, απαγορεύει, στο πλαίσιο διαδικασίας διαγωνισμού, στην αναθέτουσα αρχή να καθορίζει μεταγενεστέρως συντελεστές βαρύτητας και υποκριτήρια για τα περιλαμβανόμενα στη συγγραφή υποχρεώσεων ή στη διακήρυξη του διαγωνισμού κριτήρια Σχετ.ΣτΕ/100/2009


ΝΣΚ/118/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Αχρεώστητη καταβολή μέρους οικονομικής ενισχύσεως λόγω υπερτιμολογήσεως των τιμών των προμηθευθέντων υλικών. Αναζήτηση του ποσού της αχρεώστητης καταβολής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η αναζήτηση από το Δημόσιο του αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντος μέρους ενισχύσεων, στα πλαίσια κοινοτικών πολιτικών, συνιστά διοικητικό μέτρο που εφαρμόζεται, κατά γενικό κανόνα, στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται αρμοδίως αχρεώστητη ή παράνομη καταβολή, ενώ η επιστροφή του συνόλου της ληφθείσης οικονομικής ενισχύσεως συνιστά διοικητική κύρωση που επιβάλλεται μόνο στις εκ των προτέρων ρητά προβλεπόμενες περιπτώσεις. Η εξεταζομένη περίπτωση της υπερτιμολόγησης των τιμών των προμηθευθέντων υλικών δεν περιλαμβάνεται μεταξύ αυτών, για τις οποίες το οικείο νομικό πλαίσιο οικονομικής ενίσχυσης επιφυλάσσει, ως διοικητική κύρωση, την επιστροφή του συνόλου της καταβληθείσης οικονομικής ενισχύσεως, και τυχόν επιβολή τέτοιας κυρώσεως δεν ευρίσκει έρεισμα στον νόμο.


ΕΣ/ΚΛΙΜ/Ζ/32/2023

Ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων:Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το υποβληθέν σχέδιο σύμβασης δεν συνιστά τροποποίηση της κύριας σύμβασης, αλλά αφορά, κατ’ ορθό νομικό χαρακτηρισμό του, σε νέα αυτοτελή απευθείας ανάθεση με αντικείμενο την εξακολούθηση, μετά τη λήξη της αρχικής σύμβασης, παροχής των ίδιων υπηρεσιών, λόγω μη ολοκλήρωσης της διαδικασίας επιλογής νέου αναδόχου εκτέλεσής τους. Επομένως, εφόσον η δαπάνη της ανωτέρω ανάθεσης (186.088,52 ευρώ) υπολείπεται του καθοριζόμενου στην παράγραφο 1 του άρθρου 324 του ν. 4700/2020 ποσού του 1.000.000 ευρώ, το εν λόγω σχέδιο σύμβασης εκφεύγει του προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Κατά συνέπεια, απαραδέκτως εισάγεται για έλεγχο το ως άνω σχέδιο σύμβασης


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/393/2018

Παροχή υπηρεσιών φύλαξης...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το υποβληθέν σχέδιο σύμβασης δεν συνιστά συμπληρωματική της αρχικής από 14.10.2016 Σύμβασης, καθόσον δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης, η δε αναθέτουσα αρχή δεν επικαλείται τη συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων που κατέστησαν αναγκαία τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης. Ειδικότερα, ανατίθενται οι ίδιες υπηρεσίες που είχαν ανατεθεί με την αρχική σύμβαση για 2 έτη και συνακόλουθα παρατείνεται χρονικά η παροχή αυτών. Εξάλλου, ενόψει της φύσης της σύμβασης (υπηρεσίες φύλαξης), το αντικείμενο αυτής έχει εξαντληθεί χωρίς να καταλείπεται περιθώριο για συμπλήρωσή της με πρόσθετες υπηρεσίες (πρβλ. Ε.Σ. Ζ΄ Κλ. 114/2016, 67/2018). Επίσης, δεν προκύπτει ότι η αναθέτουσα αρχή, με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, επιφύλαξε υπέρ της δικαίωμα προαίρεσης για παράταση των ως άνω υπηρεσιών (βλ. 34/2014 πρ. Ζ΄ Κλιμακίου). Επομένως, το ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης φέρει τον χαρακτήρα νέας και αυτοτελούς απευθείας ανάθεσης υπηρεσιών, ανεξάρτητης της προηγούμενης συμβατικής σχέσης των μερών. Δεδομένου όμως ότι το συνολικό οικονομικό αντικείμενο της ανάθεσης αυτής ανέρχεται στο ποσό των 282.258,10 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., και κατά συνέπεια, υπολείπεται του ποσού των 500.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., το εν λόγω σχέδιο σύμβασης εκφεύγει του προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Κατά συνέπεια, απαραδέκτως εισάγεται για έλεγχο το ως άνω σχέδιο σύμβασης..


Ν.2519/1997

Ανάπτυξη και εκσυγχρονισµός του Εθνικού Συστήµατος Υγείας, οργάνωση των υγειονοµικών υπηρεσιών, ρυθµίσεις για το φάρµακο και άλλες διατάξεις.