×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/182/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ενώσεις αστυνομικών υπαλλήλων – Συνδικαλιστική δράση ειδικών φρουρών και συνοριακών φυλάκων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι ειδικοί φρουροί και συνοριακοί φύλακες του άρθρου 13 του Ν 3686/2008, από την ένταξή τους σε οργανικές θέσεις αστυφυλάκων, δικαιούνται να συμμετέχουν, εφόσον το επιθυμούν, μόνο στην ήδη συσταθείσα πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση των αστυνομικών του νομού όπου τοποθετήθηκαν και υπηρετούν, δεν μπορεί δε να συμμετέχουν ως μέλη σε οποιαδήποτε άλλη πρωτοβάθμια συνδικαλιστική επαγγελματική οργάνωση. β) Εξαιτίας αφενός μεν της ελλείψεως νομιμότητας της ίδρυσης και δεύτερης πρωτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης από αστυνομικούς υπαλλήλους, στους οποίους ανήκουν πλέον οι ως άνω εντασσόμενοι, αλλά και της, εκ του νόμου, αναγνώρισης της εκπροσώπησης των συμφερόντων των αστυνομικών υπαλλήλων μόνο από τις ενώσεις που έχουν συσταθεί, σύμφωνα με το άρθρο 30α του Ν 1264/1982, οι εκπρόσωποι οποιασδήποτε άλλης ενώσεως, που ήθελε τυχόν συσταθεί, δεν θεωρείται ότι εκπροσωπούν τα συμφέροντα των αστυνομικών, συνακολούθως δε αυτοί δεν δικαιούνται τις συναφείς συνδικαλιστικές διευκολύνσεις.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/153/2016

Συμμετοχή υπαλλήλου σε συνδικαλιστική οργάνωση του χώρου εργασίας, μετά την μετάταξή του από το δημόσιο φορέα του χώρου εργασίας. Χορήγηση συνδικαλιστικής αδείας σε υπάλληλο από δημόσιο φορέα για την άσκηση συνδικαλιστικής δράσης σε χώρο εργασίας εκτός της υπηρεσίας του. α) Υπάλληλος του οποίου λύθηκε, λόγω μετάταξης σε άλλο φορέα, η υπαλληλική σχέση, δεν προσχωρεί ούτε συμμετέχει νομίμως με την ιδιότητα του πρώην υπαλλήλου σε συνδικαλιστική οργάνωση υπαλλήλων και τέως υπαλλήλων του χώρου εργασίας του φορέα από τον οποίο μετατάχθηκε. Η ως άνω ερμηνεία των κρισίμων διατάξεων του ν. 1264/1982 δεν εισάγει ανεπίτρεπτο περιορισμό στην άσκηση του ατομικού δικαιώματος της συνδικαλιστικής ελευθερίας που προβλέπουν οι διατάξεις των άρθρων 5 παρ.1, 12 παρ.1 και 23 του Συντάγματος. β) Δημόσιος φορέας δεν έχει υποχρέωση παροχής συνδικαλιστικής αδείας σε υπάλληλό του, για την άσκηση συνδικαλιστικής δράσης σε συνδικαλιστική οργάνωση του χώρου εργασίας, που δεν υπάγεται σε αυτόν αλλά σε άλλο νομικό πρόσωπο με τον οποίο λύθηκε η υπαλληλική σχέση λόγω μετάταξης. Τούτο δεν αντίκειται στις διατάξεις των παραγράφων 1 του άρθρου 23 του Συντάγματος και 1 του άρθρου 46 του Υ.Κ. (ομοφ.).


ΝΣΚ/21/2008

Χορήγηση συνδικαλιστικών αδειών με αποδοχές σε υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του ΥΠ.ΠΟ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι συνδικαλιστικές άδειες που προβλέπονται για τους ανωτέρω εργαζόμενους στο ΥΠ.ΠΟ., δηλαδή για το Γενικό Γραμματέα του Πανελλήνιου Σωματείου Έκτακτου Προσωπικού του ΥΠ.ΠΟ. (Πρωτοβάθμια Συνδικαλιστική Οργάνωση) και τους δύο αντιπροσώπους στο Εργατικό Κέντρο (Δευτεροβάθμια Συνδικαλιστική Οργάνωση), είναι αυτές που αναφέρονται στην παρ.2 εδ.γ και δ του άρθρου 17 του Ν 1264/1982, χωρίς όμως τη καταβολή αμοιβής.


ΝΣΚ/45/2009

Ελληνική Αστυνομία – Συνδικαλιστικές οργανώσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά την έννοια του όρου «κάθε νομός» στη διάταξη του άρθρου 30α του Ν 1264/1982, όπως προστέθηκε και ισχύει, νοείται η υπό των κειμένων διατάξεων προβλεπόμενη διοικητική περιφέρεια του νομού εντός της οποίας υπηρετεί ο αστυνομικός υπάλληλος και όχι η Νομαρχία, συνακολούθως δε στο νομό Αττικής μπορεί να συσταθεί μια και μόνο ένωση αστυνομικών υπαλλήλων μέχρι του βαθμού του ανθυπαστυνόμου.


ΝΣΚ/231/2007

Συγκρότηση Οργάνων Ελέγχου ιδιωτικών επενδύσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Στην έννοια «υπάλληλοι άλλων υπηρεσιών», οι οποίοι σύμφωνα με την περίπτωση δ’ της παρ.17 του άρθρου 7 του Ν 3299/2004 επιτρέπεται να ορισθούν μέλη των Οργάνων Ελέγχου ιδιωτικών επενδύσεων, πέραν των υπαλλήλων της αρμόδιας διοικητικής μονάδας που εφαρμόζει τον αναπτυξιακό νόμο (π.χ. Υπουργεία, Περιφέρειες) περιλαμβάνονται και υπάλληλοι άλλων δημοσίων υπηρεσιών που υπάγονται στο νομικό πρόσωπο του Δημοσίου. 2. Μπορούν να συμμετέχουν ως μέλη των Ελεγκτικών Οργάνων ιδιωτικών επενδύσεων και υπάλληλοι νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, εφόσον συντρέχουν σωρρευτικά οι εξής προϋποθέσεις, οι οποίες ανάγονται στον τρόπο σύστασης, στο χαρακτήρα, στο σκοπό και στην εμπειρία του προσωπικού του συγκεκριμένου νομικού προσώπου και οι οποίες θα εξετάζονται κατά περίπτωση, δηλαδή κατά τη συγκρότηση του οργάνου ελέγχου συγκεκριμένης επένδυσης, ήτοι το νομικό πρόσωπο: α) να έχει συσταθεί με νόμο, β) να μην έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα, γ) να λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, δ) να εποπτεύεται από το Κράτος, ε) το μετοχικό του κεφάλαιο να καλύπτεται κατά πλειοψηφία από το Κράτος και στ) να διαθέτει προσωπικό κατάλληλο για συμμετοχή στα ανωτέρω όργανα ελέγχου δηλαδή να διαθέτει τουλάχιστον προσόντα και εμπειρία για το σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση αναπτυξιακών προγραμμάτων. 3. Η ιδιότητα «των ορκωτών ελεγκτών ή εκτιμητών ή και συμβούλων εμπειρογνωμόνων σε θέματα ελέγχου επενδύσεων», οι οποίοι, σύμφωνα με την ανωτέρω εξουσιοδοτική διάταξη, επιτρέπεται να ορισθούν μέλη των αυτών οργάνων, προϋποθέτει την πιστοποίησή τους από κάποιο εξουσιοδοτημένο όργανο. 4. Η υπόδειξη εκπροσώπων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, προκειμένου αυτοί να συμμετάσχουν σε Όργανα Ελέγχου ιδιωτικών επενδύσεων, ανήκει στην αρμοδιότητα των εν λόγω Οργανισμών, γι’ αυτό ως εκπρόσωποι αυτών μπορούν να προταθούν είτε υπηρεσιακά στελέχη είτε υπάλληλοί τους, με γνώμονα την καταλληλότητα των προτεινομένων προσώπων για τη διενέργεια των κατά τα ανωτέρω ελέγχων.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/220/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝθΥΓΙΕΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:..Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον από τις προαναφερόμενες βεβαιώσεις της αρμόδιας Προϊσταμένης (και φερόμενης ως δικαιούχου) της Π.Ε. ... δεν αποδεικνύεται ότι οι φερόμενοι ως δικαιούχοι υπάλληλοι της Περιφέρειας ... ασκούν κάποια από τα καθήκοντα που αντιστοιχούν στις αναφερόμενες στο άρθρο 98 παρ. 2 του ν. 4483/2017 ειδικότητες. Εξάλλου, οι εργασίες που αναφέρονται στο 122738/29478/11.5.2018 απαντητικό έγγραφο, το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό για τη χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, δεν εμπίπτουν σε κάποια από τις ειδικότητες της κατηγορίας Α΄ της παραγράφου 2 του ως άνω άρθρου, καθόσον στo πλαίσιo άσκησης των υπηρεσιακών τους καθηκόντων οι φερόμενοι ως δικαιούχοι, δεν συμμετέχουν σε συνεργεία απολυμάνσεων ούτε εκτελούν οι ίδιοι απολυμάνσεις, αλλά περιορίζονται στη διενέργεια υγειονομικών ελέγχων. Τούτο, επιβεβαιώνεται και από τα περιγραφόμενα στον οικείο Ο.Ε.Υ. της Περιφέρειας .. υπηρεσιακά καθήκοντα [βλ. άρθρο 27 παρ. 3 περίπτ. Α΄ του π.δ/τος 131/2010 (ΦΕΚ Α΄ 224), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με την 502/2016 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ... που εγκρίθηκε με την 249700/2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, .., ... και ... (ΦΕΚ Β΄ 4345]. Το γεγονός δε ότι μεταξύ των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Εποπτών Δημόσιας Υγείας, όπως αυτά καθορίζονται στο άρθρο 4 παρ. 2 περίπτ. γ΄ του π.δ/τος 83/1989 (ΦΕΚ Α΄ 37), περιλαμβάνεται η οργάνωση, διεύθυνση και η εκτέλεση πάσης φύσεως απολυμάνσεων στο πλαίσιο άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος, δεν δικαιολογεί εν προκειμένω την καταβολή σε αυτούς του επιδόματος, καθόσον για τη χορήγησή του, όπως ήδη εκτέθηκε στην ως άνω νομική σκέψη, εξετάζεται η πραγματική άσκηση των αναφερόμενων στις προμνησθείσες διατάξεις καθηκόντων μη αρκούσης της δυνητικής άσκησης αυτών στο πλαίσιο εν γένει ελευθέριου επαγγέλματος.Σημειώνεται, τέλος, ότι η καταβολή του επιδόματος δεν βρίσκει νόμιμο έρεισμα ούτε στο 3473/2.3.2018 έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών, καθόσον αυτό πέραν του ότι συνιστά εσωτερικό υπηρεσιακό έγγραφο, στερούμενο κανονιστικής ισχύος και εκτελεστότητας, δύναται να ληφθεί υπόψη μόνο ως ερμηνευτική εγκύκλιος των προαναφερόμενων διατάξεων, κατά το νόημα των οποίων οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας, δικαιούνται να λαμβάνουν το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, εφόσον βεβαιώνεται από τον Προϊστάμενο της υπηρεσίας τους ότι ασκούν εν τοις πράγμασι καθήκοντα και εργασίες που εμπίπτουν σε κάποια από τις κατηγορίες του άρθρο 98 παρ, 2 του ν. 4483/2017.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.