ΝΣΚ/23/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πρόσληψη νομικού συμβούλου από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο – Περιορισμοί του άρθρου 11 του Ν.3833/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η πρόσληψη νομικού συμβούλου από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, δεν εμπίπτει στον περιορισμό των προσλήψεων και των διορισμών του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/148/2008
Επιτρεπτό ή μη έκδοσης απόφασης του Νομάρχη για πρόσληψη «Νομικού Συμβούλου (Δικηγόρου)» κατ’ εφαρμογήν της προβλεπόμενης στο άρθρο 11 παρ.1 εδάφιο δεύτερο του Ν 1649/1986.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της ΝΑ Αιτωλοακαρνανίας δεν προβλέπεται θέση Νομικού Συμβούλου, αλλά θέσεις δικηγόρων και δεν είναι νόμω επιτρεπτή η έκδοση απόφασης του Νομάρχη για πρόσληψη «Νομικού Συμβούλου (Δικηγόρου)» κατ’ εφαρμογήν της προβλεπόμενης στο άρθρο 11 παρ.1 εδάφιο δεύτερο του Ν 1649/1986, όπως ισχύει τροποποιημένο από το άρθρο 18 του Ν 1868/1989, εξαίρεσης από τη διαδικασία επιλογής από επιτροπή, κατόπιν προκήρυξης.
ΝΣΚ/184/2010
Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) – Πρόσληψη υπαλλήλων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τις διατάξεις του άρθρου 37 παρ.2 του Ν 3428/2005 – Αναστολή προσλήψεων κατ’ άρθρο 10 παρ.1 του Ν 3833/2010 – Έννοια της «μετακλητότητας».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η πλήρωση των πέντε θέσεων προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου της Γραμματείας της Ρ.Α.Ε. που προβλέπονται στην παρ.2 του άρθρου 37 του Ν 3428/2005 «Απελευθέρωση Αγοράς Φυσικού Αερίου», δεν εμπίπτει στην αναστολή πρόσληψης και διορισμού προσωπικού για το έτος 2010 που προβλέπεται στην παρ.1 του άρθρου 10 του Ν 3833/2010, καθόσον το προσωπικό των θέσεων αυτών εξομοιούται με μετακλητούς υπαλλήλους, οι οποίοι ρητώς εξαιρούνται του μέτρου της εν λόγω αναστολής.
ΝΣΚ/182/2001
ΑΕΙ - ΔΕΠ. Κατοχή μέλους ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης θέσης Νομικού Συμβούλου ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μέλος ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης δεν μπορεί να κατέχει νομίμως την προβλεπόμενη από την παρ.8 του άρθρου 5 του ΠΔ 83/1984 θέση του Νομικού Συμβούλου στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΠΥΣ/28/2012
Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 2 της Π.Υ.Σ. 33/2006 «Αναστολή διορισμών και προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα» (Α΄ 280), όπως τροποποιήθηκε με την ΠΥΣ 6/2010 (Α΄ 25).
ΝΣΚ/107/2012
Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010, στους κατατασσόμενους στο Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με το άρθρο 11 του Π.Δ. 164/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με την ανωτέρω γνωμοδότηση του τμήματος του Ν.Σ.Κ. διατυπώθηκαν οι ακόλουθες δύο αντίθετες απόψεις, οι οποίες και ισοψήφισαν: Α) Οι περιπτώσεις κατάταξης προσωπικού σε συσταθείσες θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του Π.Δ. 164/2004, για τις οποίες περιπτώσεις έχει ήδη εκδοθεί η κρίση του Α.Σ.Ε.Π. σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 11 του ανωτέρω Π.Δ., αποτελούν νέα πρόσληψη κατά την έννοια του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010, όπως ισχύει, και κατά συνέπεια υπάγονται στις ρυθμίσεις αυτού. (ισοψ.) Β) Πρόκειται για αναγνώριση της φύσης της υφιστάμενης εργασιακής τους σχέσης ως αορίστου χρόνου και θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία κατάταξής τους χωρίς να απαιτείται η έκδοση κατανομής της απόφασης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010, όπως ισχύει. (ισοψ.) [Παραπέμπεται στην Ολομέλεια.] ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΟ 2262/2012.
ΝΣΚ/329/2010
Απαγόρευση διορισμών, προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών και διακοπή των σχετικών διαδικασιών κατά το χρονικό διάστημα των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 17 του Ν 3870/2010, που αφορά την απαγόρευση διορισμών, προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών και τη διακοπή των σχετικών διαδικασιών κατά το χρονικό διάστημα των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών, δεν έχει εφαρμογή στην ειδική διαδικασία πληρώσεως θέσεων Επιθεωρητών - Ελεγκτών και Βοηθών Επιθεωρητών - Ελεγκτών κατά το άρθρο 3 παρ.3 του Ν 3074/2002. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/251/2012
Νομιμότητα καταβολής οικογενειακής παροχής στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο και Αναπληρωτή Δ/ντα Σύμβουλο της ΔΕΗ Α.Ε., καθ’ υπέρβαση του ανωτάτου ορίου αποδοχών του Ν. 3833/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις συμβατικά ορισμένες κατ’ αποκοπή αποδοχές του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου και του Αναπληρωτή Δ/ντα Συμβούλου της ΔΕΗ Α.Ε., δεν περιλαμβάνεται οικογενειακή παροχή και δεν είναι νόμιμη για το λόγο αυτό η υπέρβαση του ανωτάτου ορίου αποδοχών που τέθηκε με το άρθρο 2 του Ν. 3833/2010 για τους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα και τα στελέχη των διοικήσεων των ΔΕΚΟ, κατά το ποσό της ως άνω παροχής. (ομοφ.)
ΝΣΚ/328/2010
Απαγόρευση διορισμών, προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών και διακοπή των σχετικών διαδικασιών κατά το χρονικό διάστημα των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 17 του Ν 3870/2010, που αφορά την απαγόρευση διορισμών, προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών και τη διακοπή των σχετικών διαδικασιών κατά το χρονικό διάστημα των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών, δεν έχει εφαρμογή στην αξιολόγηση και την εν γένει συμμετοχή στη διαδικασία στελεχώσεως της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του επιχειρησιακού προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007-2013», σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ.1α του Ν 3614/2007 υπαλλήλου Ο.Τ.Α. α’ βαθμού αποσπασμένης στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/142/2016
Απόφαση κατανομής υπαλλήλων σε θέσεις ΙΔΑΧ κατ’ άρθρο 11 του Ν. 3833/2010 σε εκτέλεση δικαστικού συμβιβασμού και όχι αμετάκλητης δικαστικής απόφασης - Δυνατότητα ανάκλησή της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η υπουργική απόφαση κατανομής κατά το άρθρο 11 παρ. 5 του ν. 3833/2010, η οποία εκδόθηκε όχι σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης αλλά σε εκτέλεση δικαστικού συμβιβασμού, μπορεί να ανακληθεί εντός ευλόγου χρόνου, που όμως δεν μπορεί να είναι μικρότερος της πενταετίας (ομόφ).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/86/2017
Παροχή νομικών υπηρεσιών(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ανάθεση της παροχής νομικών υπηρεσιών για το σύνολο των υποθέσεων που θα ανέκυπταν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο φερόμενο ως δικαιούχο της εντελλόμενης πληρωμής δικηγόρο, αντίκειται στις διατάξεις του άρθρου 72 παρ. 1 περ. ιε του ν. 3852/2010, κατά τις οποίες η ανάθεση της παροχής νομικών υπηρεσιών σε δικηγόρο επιτρέπεται μόνο για συγκεκριμένη υπόθεση. Και τούτο, διότι η υφιστάμενη κενή οργανική θέση δικηγόρου με πάγια αντιμισθία, η ύπαρξη της οποίας δεν αμφισβητείται από το εκδόσαν το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα νομικό πρόσωπο, δύναται, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά και στη μείζονα σκέψη της παρούσας, να πληρωθεί μόνο με πρόσληψη δικηγόρου, η οποία ενεργείται σύμφωνα με τη διαδικασία, που προβλέπεται στις σχετικές διατάξεις και όχι με απευθείας ανάθεση σε δικηγόρο σχετικής σύμβασης παροχής υπηρεσιών. Περαιτέρω, ο ισχυρισμός του νομικού προσώπου ότι η εκκαθαρισθείσα αμοιβή είναι κατώτερη της νόμιμης, ερείδεται επί εσφαλμένης προϋπόθεσης, αφού η διαμόρφωση του ύψους της δικηγορικής αμοιβής σε ορισμένο ύψος, δεν δύναται να άρει, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 72 του ν. 3852/2010, την ως άνω διαπιστωθείσα νομική πλημμέλεια (πρβλ. ΕΣ Κλιμ.ΠρολΕλ.Δαπ. στο Ι Τμ. 142/2014), ενώ η επίκληση της ισχύουσας αναστολής προσλήψεων, βάσει των διατάξεων των άρθρων 10 και 11 του ν. 3833/2010 (ΦΕΚ Α΄ 40), και της, παρεπόμενης αυτής, ανάγκης έγκρισης της, προβλεπόμενης στο άρθρο 2 της 33/2006 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) «Αναστολή διορισμών και προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα.» (ΦΕΚ Α΄ 280), διαδικασίας έγκρισης, πέραν του ότι ερείδεται επί εσφαλμένης νομικής προϋπόθεσης, δοθέντος ότι οι εν λόγω ρυθμίσεις δεν αποκλείουν γενικώς κάθε πρόσληψη κατά το διάστημα ισχύος τους, αλλά θέτουν, προϋποθέσεις και περιορισμούς, πέραν των υφισταμένων γενικώς, στις διαδικασίες πλήρωσης κενών οργανικών θέσεων, σε κάθε περίπτωση γίνεται αναποδείκτως, χωρίς την επίκληση και την προσκόμιση ειδικότερων στοιχείων από τα οποία να προκύπτει ότι στην προκειμένη υπόθεση ο Σύνδεσμος κίνησε τη διαδικασία έγκρισης από το προβλεπόμενο στην ΠΥΣ όργανο ή ότι ενδεχόμενο αίτημα απορρίφθηκε. Τέλος, ανεξαρτήτως της λυσιτέλειας αυτής, η επίκληση της ανάγκης ύπαρξης πιστώσεων για τη δαπάνη μισθοδοσίας, προκειμένου για την εκκίνηση διαδικασίας πλήρωσης της υφιστάμενης κενής οργανικής θέσης, γίνεται αορίστως, χωρίς την επίκληση των ειδικότερων περιστάσεων που κατέστησαν εν προκειμένω την ύπαρξη των απαιτούμενων για τη μισθοδοσία πιστώσεων κατά το χρόνο του διορισμού και τα επόμενα αυτού έτη αδύνατη.