×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/231/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συγκρότηση Οργάνων Ελέγχου ιδιωτικών επενδύσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Στην έννοια «υπάλληλοι άλλων υπηρεσιών», οι οποίοι σύμφωνα με την περίπτωση δ’ της παρ.17 του άρθρου 7 του Ν 3299/2004 επιτρέπεται να ορισθούν μέλη των Οργάνων Ελέγχου ιδιωτικών επενδύσεων, πέραν των υπαλλήλων της αρμόδιας διοικητικής μονάδας που εφαρμόζει τον αναπτυξιακό νόμο (π.χ. Υπουργεία, Περιφέρειες) περιλαμβάνονται και υπάλληλοι άλλων δημοσίων υπηρεσιών που υπάγονται στο νομικό πρόσωπο του Δημοσίου. 2. Μπορούν να συμμετέχουν ως μέλη των Ελεγκτικών Οργάνων ιδιωτικών επενδύσεων και υπάλληλοι νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, εφόσον συντρέχουν σωρρευτικά οι εξής προϋποθέσεις, οι οποίες ανάγονται στον τρόπο σύστασης, στο χαρακτήρα, στο σκοπό και στην εμπειρία του προσωπικού του συγκεκριμένου νομικού προσώπου και οι οποίες θα εξετάζονται κατά περίπτωση, δηλαδή κατά τη συγκρότηση του οργάνου ελέγχου συγκεκριμένης επένδυσης, ήτοι το νομικό πρόσωπο: α) να έχει συσταθεί με νόμο, β) να μην έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα, γ) να λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, δ) να εποπτεύεται από το Κράτος, ε) το μετοχικό του κεφάλαιο να καλύπτεται κατά πλειοψηφία από το Κράτος και στ) να διαθέτει προσωπικό κατάλληλο για συμμετοχή στα ανωτέρω όργανα ελέγχου δηλαδή να διαθέτει τουλάχιστον προσόντα και εμπειρία για το σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση αναπτυξιακών προγραμμάτων. 3. Η ιδιότητα «των ορκωτών ελεγκτών ή εκτιμητών ή και συμβούλων εμπειρογνωμόνων σε θέματα ελέγχου επενδύσεων», οι οποίοι, σύμφωνα με την ανωτέρω εξουσιοδοτική διάταξη, επιτρέπεται να ορισθούν μέλη των αυτών οργάνων, προϋποθέτει την πιστοποίησή τους από κάποιο εξουσιοδοτημένο όργανο. 4. Η υπόδειξη εκπροσώπων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, προκειμένου αυτοί να συμμετάσχουν σε Όργανα Ελέγχου ιδιωτικών επενδύσεων, ανήκει στην αρμοδιότητα των εν λόγω Οργανισμών, γι’ αυτό ως εκπρόσωποι αυτών μπορούν να προταθούν είτε υπηρεσιακά στελέχη είτε υπάλληλοί τους, με γνώμονα την καταλληλότητα των προτεινομένων προσώπων για τη διενέργεια των κατά τα ανωτέρω ελέγχων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/352/2013

Α.Ε.Ι. – Μέλη ΔΕΠ – Άδεια μελών ΔΕΠ – Επιτρεπτό ορισμού ως μελών πανεπιστημιακών οργάνων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση οφείλει ή μπορεί να ενεργήσει μόνον ό,τι επιτρέπεται. Η νομιμότητα δε των ενεργειών της κρίνεται βάσει του νομικού καθεστώτος που ισχύει κατά τον χρόνο της διενέργειάς τους. Τα μέλη ΔΕΠ που βρίσκονται σε άδεια έχουν διακόψει τον ενεργό διοικητικό δεσμό με το πανεπιστημιακό ίδρυμα. Δεν είναι επιτρεπτό κατά νόμο στους Καθηγητές Α.Κ. και Μ.Σ. που βρίσκονται σε άδεια άνευ αποδοχών να ορισθούν ως μέλη των συλλογικών οργάνων του Γ.Π.Α.


ΝΣΚ/260/2013

Αποζημιώσεις μελών Οργάνων Ελέγχου του άρθρου 7 παρ.17 του ν.3299/2004.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στην περίπτωση των μελών των Οργάνων Ελέγχου του άρθρου 7 παρ.17 του ν. 3299/2004 (Α΄261) «Κίνητρα Ιδιωτικών Επενδύσεων…..», των οποίων οι Εκθέσεις Ελέγχου υποβλήθηκαν πριν από την δημοσίευση της υπ’ αριθμ. 2/16822/0022/9-5-2011 (Β΄195) Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η οποία καθόρισε μεταξύ άλλων, τις αποζημιώσεις των μελών αυτών, ως χρόνος έναρξης της παραγραφής των αποζημιώσεών τους, είναι δυνατόν να θεωρηθεί η ημερομηνία δημοσίευσης της παραπάνω Κανονιστικής Απόφασης κατά την οποία οι σχετικές αξιώσεις γεννήθηκαν και κατέστησαν δικαστικές επιδιώξιμες. (ομοφ.)


Αριθμ. 3326/212/2015

Καθορισμός των οργάνων ελέγχου των Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, της διαδικασίας επιβολής των κυρώσεων που επιβάλλονται στους φορείς Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, καθώς και των κριτηρίων επιμέτρησης των κυρώσεων για παραβάσεις που αφορούν ελλείψεις οχημάτων ή παραβάσεις που αφορούν διοικητικής ή οικονομικής φύσης υποχρεώσεις των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, των οργάνων και της διαδικασίας είσπραξης των προστίμων και κάθε άλλου σχετικού θέματος.


59589/6166/2011

Καθορισμός των οργάνων ελέγχου των Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, της διαδικασίας επιβολής των κυρώσεων που επιβάλλονται στους φορείς Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, καθώς και των κριτηρίων επιμέτρησης των κυρώσεων για παραβάσεις που αφορούν ελλείψεις οχημάτων ή διοικητικής ή οικονομικής φύσης υποχρεώσεις των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, των οργάνων και της διαδικασίας είσπραξης των προστίμων και κάθε άλλου σχετικού θέματος.

ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ Αριθμ. 48680/5032/2012-ΦΕΚ Β//27.12.2012

ΔΕΚ/C-189/2003

Περίληψη της αποφάσεως Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών – Περιορισμοί – Επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών φυλάξεως και έρευνας εγκατεστημένες σε άλλο κράτος μέλος – Υποχρέωση λήψεως διοικητικής άδειας για τις επιχειρήσεις και τους διευθύνοντές τους και δελτίου νομιμοποιήσεως για το προσωπικό – Μη συνεκτίμηση των υποχρεώσεων που επιβάλλει το κράτος μέλος εγκαταστάσεως – Δεν επιτρέπεται – Δικαιολόγηση – Δεν χωρεί (Άρθρο 49 ΕΚ) Συνιστά παραβίαση των υποχρεώσεων που επιβάλλει το άρθρο 49 ΕΚ η θέσπιση από ένα κράτος μέλος διατάξεων: – οι οποίες υποχρεώνουν τις ιδιωτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών φυλάξεως και έρευνας, που επιθυμούν να παρέχουν υπηρεσίες στο έδαφος άλλου κράτους μέλους, καθώς και τους διευθύνοντές τους να λάβουν σχετική διοικητική άδεια, επιβάλλοντας προς τούτο την καταβολή τελών, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι υποχρεώσεις στις οποίες υπόκειται η αλλοδαπή επιχείρηση παροχής υπηρεσιών στο κράτος μέλος όπου είναι εγκατεστημένη, και – οι οποίες απαιτούν τα μέλη του προσωπικού των επιχειρήσεων αυτών, τα οποία είναι αποσπασμένα από το κράτος μέλος της εγκαταστάσεως στο άλλο κράτος μέλος, να κατέχουν δελτίο επαγγελματικής ταυτότητας που εκδίδουν οι εθνικές αρχές, ενώ δεν λαμβάνονται υπόψη συναφώς οι έλεγχοι στους οποίους υπόκεινται στο κράτος μέλος προελεύσεως οι παρέχοντες διασυνοριακές υπηρεσίες. Τέτοιες απαιτήσεις συνιστούν πράγματι περιορισμούς της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, οι οποίοι υπερβαίνουν το αναγκαίο για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού μέτρο και, ως εκ τούτου, δεν δικαιολογούνται από λόγους γενικού συμφέροντος. (βλ. σκέψεις 18, 20, 30, 33 και διατακτ.)


Αριθμ. 48680/5032/2012

Καθορισμός των οργάνων ελέγχου των Δημόσιων και των κυρώσεων που επιβάλλονται στους φορείς Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, καθώς και των κριτηρίων επιμέτρησης των κυρώσεων για παραβάσεις που αφορούν ελλείψεις οχημάτων ή παραβάσεις που αφορούν διοικητικής ή οικονομικής φύσης υποχρεώσεις των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, των οργάνων και της διαδικασίας είσπραξης των προστίμων και κάθε άλλου σχετικού θέματος.

Καταργήθηκε με την  3326/212/2015 ΦΕΚ 158 Β/22-01-2015


ΝΣΚ/220/2017

Πιστοποίηση των δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων εκπαίδευσης προσωπικού ασφάλειας και υπεύθυνων ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων - Καθεστώς Αναγνωρισμένων Οργανισμών Ασφάλειας (Α.Ο.Α.) και Αναγνωρισμένων Οργανισμών (Νηογνωμόνων).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι δημόσιοι ή ιδιωτικοί φορείς εκπαίδευσης, οι οποίοι παρέχουν την προβλεπόμενη στις διατάξεις των παραγράφων 13.1, 13.2, 13.3, 13.4, 18.1, 18.2 και 18.3 του Μέρους Β' του Διεθνούς Κώδικα Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (I.S.P.S. Κώδικας) εκπαίδευση, δεν έχουν εκ του νόμου υποχρέωση να είναι πιστοποιημένοι από αρμόδιο φορέα και τούτο διότι δεν υφίσταται ακόμη το αναγκαίο κανονιστικό πλαίσιο περί καθορισμού του συστήματος πιστοποίησης των φορέων μη τυπικής εκπαίδευσης. Εξ άλλου, αν και δεν αποτελούν αμιγώς εκπαιδευτικούς φορείς, οι Α.Ο.Α. και οι Νηογνώμονες εντάσσονται στην έννοια των ιδιωτικών εκπαιδευτικών φορέων μη τυπικής εκπαίδευσης, εάν πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις.


ΝΣΚ/77/2003

Εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Οι εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών, οι οποίοι δεν είναι κάτοχοι πιστοποιητικού επαγγελματικής κατάρτισης, δεν μπορεί να ορισθούν ως Διευθυντές Σπουδών των ΚΕΘΕΥΟ κατά τη μεταβατική περίοδο, που θέτει το ΠΔ 208/2002, ήτοι μέχρι 31-12-2003. β) Δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι του Δημοσίου δεν μπορούν να ανανεώσουν την άδεια του εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών μετά την ισχύ του ΠΔ 208/2002. γ) Στις σχολές οδηγών που έτυχαν αδείας λειτουργίας σύμφωνα με το νομοθετικό καθεστώς του ΠΔ 404/1996, περιλαμβάνονται και όσες είχαν τύχει της σχετικής αδείας με προγενέστερο του ΠΔ 404/1996 νομοθετικό καθεστώς και η άδεια αυτή εξακολουθεί να ισχύει. (ομοφ.)


Αρ. Πρωτ.133583/2016

Παροχή διευκρινίσεων για την εφαρμογή διατάξεων του νόμου 4399/2016 «Θεσμικό πλαίσιο για τη σύσταση καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώρας – Σύσταση Αναπτυξιακού Συμβουλίου και άλλες διατάξεις» (Υποβολή αιτημάτων ελέγχου επενδύσεων, Τμηματική Καταβολή των Ενισχύσεων, Λειτουργία Γνωμοδοτικών Επιτροπών).(ΑΔΑ:ΩΨΑ84653Ο7-23Ζ)


ΔΕΚ/C-171/2002

Περίληψη της αποφάσεως 1. Ελεύθερη κυκλοφορία των προσώπων – Ελευθερία εγκαταστάσεως – Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών – Διατάξεις της Συνθήκης – Αντίστοιχα πεδία εφαρμογής – Κριτήρια – Παροχές για παρατεταμένο χρονικό διάστημα χωρίς εγκατάσταση στο κράτος μέλος προορισμού – Εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της αρχής της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών (Άρθρα 43 ΕΚ και 49 ΕΚ) 2. Ελεύθερη κυκλοφορία των προσώπων – Εργαζόμενοι – Ελευθερία εγκαταστάσεως – Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών – Περιορισμοί – Υποχρέωση των ασφαλιστικών επιχειρήσεων να έχουν την έδρα τους ή διαρκή εγκατάσταση εντός του οικείου κράτους μέλους, να έχουν περιβληθεί τη μορφή νομικού προσώπου, να διαθέτουν ορισμένο ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο, να λάβουν άδεια χορηγούμενη από τις εθνικές αρχές και να λάβουν, για τα μέλη του προσωπικού τους, επαγγελματικό δελτίο εκδιδόμενο από τις εν λόγω αρχές – Δεν επιτρέπεται (Άρθρα 39 ΕΚ, 43 ΕΚ και 49 ΕΚ) 1. Όσον αφορά την οριοθέτηση των αντιστοίχων πεδίων εφαρμογής των αρχών της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και της ελευθερίας εγκαταστάσεως, το καθοριστικό στοιχείο είναι το αν ο επιχειρηματίας είναι εγκατεστημένος στο κράτος μέλος εντός του οποίου παρέχει τις επίδικες υπηρεσίες. Όταν είναι εγκατεστημένος (έχει κύρια ή δευτερεύουσα εγκατάσταση) στο κράτος μέλος εντός του οποίου παρέχει τις υπηρεσίες του (κράτος μέλος προορισμού ή κράτος μέλος υποδοχής), εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της αρχής της ελεύθερης εγκαταστάσεως, όπως ορίζεται στο άρθρο 43 ΕΚ. Όταν απεναντίας ο επιχειρηματίας δεν είναι εγκατεστημένος εντός του κράτους μέλους προορισμού, παρέχει τις υπηρεσίες του σε διασυνοριακό επίπεδο και εμπίπτει στην αρχή της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών που προβλέπεται στο άρθρο 49 ΕΚ. Στο πλαίσιο αυτό, η έννοια της εγκαταστάσεως, κατά το άρθρο 43 ΕΚ, συνεπάγεται ότι ο επιχειρηματίας προσφέρει τις υπηρεσίες του, κατά τρόπο σταθερό και συνεχή, από επαγγελματική κατοικία εντός του κράτους μέλους προορισμού. Απεναντίας, πρόκειται για παροχή υπηρεσιών κατά την έννοια του άρθρου 49 ΕΚ όταν οι υπηρεσίες δεν προσφέρονται κατά τρόπο σταθερό και συνεχή, από επαγγελματική κατοικία εντός του κράτους μέλους προορισμού. Είναι επομένως δυνατό να αποτελούν υπηρεσίες κατά την έννοια του άρθρου 49 ΕΚ οι υπηρεσίες τις οποίες ένας επιχειρηματίας εγκατεστημένος σε κράτος μέλος παρέχει με μια ορισμένη συχνότητα ή σε τακτά χρονικά διαστήματα, ακόμη και για παρατεταμένη χρονική περίοδο, σε πρόσωπα εγκατεστημένα σε ένα ή περισσότερα άλλα κράτη μέλη. Επομένως, ακόμη και εθνικά μέτρα που εφαρμόζονται μόνο στους επιχειρηματίες που παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο οικείο κράτος μέλος για χρονική περίοδο πέραν του έτους μπορούν, κατ’ αρχήν, να περιορίζουν την ελευθερία παροχής υπηρεσιών. (βλ. σκέψεις 24-28) 2. Παραβαίνει τις υποχρεώσεις που υπέχει από τα άρθρα 39 ΕΚ, 43 ΕΚ και 49 ΕΚ κράτος μέλος που επιβάλλει ως προϋπόθεση για να μπορούν οι αλλοδαποί επιχειρηματίες να ασκούν στο εθνικό έδαφος, στον τομέα των υπηρεσιών ιδιωτικής ασφάλειας, δραστηριότητες φυλάξεως προσώπων και αγαθών – να έχουν οι εν λόγω επιχειρηματίες την έδρα τους ή διαρκή εγκατάσταση στην επικράτεια του οικείου κράτους μέλους, – να περιβάλλονται τη μορφή νομικού προσώπου, – να διαθέτουν ορισμένο ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο, – να έχουν άδεια χορηγούμενη από τις εθνικές αρχές, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα δικαιολογητικά στοιχεία και οι εγγυήσεις που έχουν ήδη προσκομιστεί στο κράτος μέλος προελεύσεως, και – τα μέλη του προσωπικού τους να είναι κάτοχοι επαγγελματικού δελτίου εκδιδόμενου από τις εν λόγω αρχές, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι έλεγχοι και οι εξετάσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στο κράτος μέλος προελεύσεως. (βλ. σκέψη 74 και διατακτ.)