ΝΣΚ/236/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη επανασύναψης (άρθρο 49 του ν. 4325/2015) ατομικών συμβάσεων έργου καθαρισμού αναφορικά με κτήρια δημοσίων Υπηρεσιών, όπου υπάρχει προσωποπαγής ή οργανική θέση υπαλλήλου καθαριότητας που δεν είναι κενή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η δυνατότητα για την επανασύναψη, κατ’ άρθρο 49 του ν. 4325/2015, ατομικών συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου με αντικείμενο τον καθαρισμό δημόσιων Υπηρεσιών έως 31-12-2015, δεν προϋποθέτει τη διαλαμβανόμενη, στο μη εν προκειμένω εφαρμοστέο άρθρο 37 του ν. 2072/1992, προϋπόθεση για την ύπαρξη κενής οργανικής (ή προσωποπαγούς) θέσης υπαλλήλου καθαριότητας, όμως ισχύει ως όρος επιτρεπτού της επανασύναψης της υπόψη σύμβασης η αναγκαιότητά της, που εξετάζεται και διαπιστώνεται κατά τρόπο επαρκώς αιτιολογημένο, με αναφορά στις συγκεκριμένες συνθήκες καθαρισμού της εκάστοτε Υπηρεσίας, στο πλαίσιο τήρησης των κατ’ άρθρο 33 του ν. 4270/2014 αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης και της οικονομικότητας. - ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΙΠΑΑΔ/Φ.2.9/41/οικ/16433/2015
Παράταση και σύναψη νέων ατομικών συμβάσεων καθαριότητας, σύμφωνα με το άρθρο 49 του Ν.4325/2015 (ΦΕΚ 47 Α΄). (ΑΔΑ: ΨΦΥΨ465ΦΘΕ-1ΙΟ)
ΔΙΠΑΑΔ/Φ.2.9/38 /οικ.14652/2015
Εξυπηρέτηση αναγκών τομέα καθαριότητας βάσει του άρθρου 49 του ν.4325/2015 (ΑΔΑ:6ΞΦΖ465ΦΘΕ-3ΑΕ)
Ελ.Συν.Τμ.1(ΚΠΕ)340/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε εργάτες καθαριότητας Δήμου, καθόσον οι ανωτέρω εργάτες καθαριότητας, εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 49 του ν. 4325/2015, διότι η διάταξη αυτή προϋποθέτει προϋφιστάμενες ατομικές συμβάσεις μεταξύ φυσικών προσώπων και φορέων του Δημοσίου και των ΟΤΑ, οι οποίες είτε ήταν σε ισχύ κατά τη δημοσίευση του νόμου, οπότε παρατείνονται, είτε είχαν λήξει, οπότε επανασυνάπτονται. Όπως εν προκειμένω, που κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4325/2015 (11.5.2015) η σύμβαση εργασίας του πρώτου υπαλλήλου είχε λήξει, ενώ η όμοια του δεύτερου υπαλλήλου ήταν σε ισχύ, και επομένως νομίμως, επανασυνάφθηκε η πρώτη σύμβαση εργασίας και παρατάθηκε η ισχύς της δεύτερης
ΝΣΚ/212/2015
Ιδιωτικά συμφωνητικά σύμβασης έργου για τον καθαρισμό κτιρίων των Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών - Δυνατότητα ή μη επανασύναψης των συμβάσεων κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 49 του Ν. 4325/2015. Στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 49 του Ν. 4325/2015, με δυνατότητα επανασύναψης υπό τους όρους του άρθρου, εμπίπτουν και οι συμβάσεις υπηρεσιών ή έργου καθαρισμού κτιρίων Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, οι οποίες καταρτίσθηκαν και λειτούργησαν στο πλαίσιο του πάγιου κατ’ αποκοπή χορηγήματος της Α.Υ.Ο. 2/5091/0026/2012.
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)14/2016
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από ΑΕΙ σε φυσικά πρόσωπα - από Κέντρο Επανένταξης - ως αμοιβή τους για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, βάσει τρίμηνων ατομικών συμβάσεων μίσθωσης έργου, διότι οι ανωτέρω συμβάσεις δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 49 του ν. 4325/2015, δεν προκύπτει ανάρτησή τους στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και μη νομίμως προσδόθηκε αναδρομική ισχύς, είναι αόριστες ως προς τον τρόπο καθορισμού αμοιβής των δικαιούχων και δεν έχει εκδοθεί σχετικό παραστατικό προς τεκμηρίωση και αναγνώριση της συναλλαγής (άρθρο 8 παρ. 10 του ν. 4308/2014) (ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)
ΕΣ/ΤΜ.1/27/2016 Α΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ: ζητείται παραδεκτά, σ η ανάκληση της 110/2016 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών (..), Σύμφωνα όμως με όσα προαναφέρθηκαν οι συμβάσεις εργασίας των ανωτέρω δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των άρθρων 49 του ν. 4325/2015, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 50 του ν. 4351/2015 και 12 της από 30.12.2015 Π.Ν.Π., καθόσον, σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως της τυχόν αντίθεσής τους με συνταγματικές διατάξεις, οι διατάξεις αυτές προϋποθέτουν ατομικές συμβάσεις εργασίας με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στους οικείους φορείς, οι προαναφερόμενοι δε είχαν προσληφθεί με διάφορη ειδικότητα. Ο προβαλλόμενος δε λόγος ανάκλησης ότι αυτοί στην πραγματικότητα απασχολήθηκαν σε εργασίες καθαριότητας είναι απορριπτέος, καθόσον οι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται βάσει του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 απασχολούνται υποχρεωτικά στις εργασίες, για τις οποίες, σύμφωνα με τη σχετική σύμβαση εργασίας, έχουν προσληφθεί, καθόσον σε αντίθετη περίπτωση αποδεικνύεται ότι οι συμβάσεις τους συνάφθηκαν κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου αυτού, δεδομένου ότι προεχόντως δεν υπήρχε κατεπείγουσα, εποχική ή πρόσκαιρη ανάγκη για την πρόσληψή τους, και προβλέπονται σχετικά ποινικές, πειθαρχικές και αστικές κυρώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 4, 5 και 15 του ν. 2190/1994. Απορριπτέος είναι και ο λόγος ανάκλησης περί συνδρομής συγγνωστής πλάνης στο πρόσωπο των οργάνων της «Α.Ε.Δ.Κ.» αναφορικά με τη δυνατότητα εφαρμογής των προεκτεθεισών διατάξεων επί των εν λόγω δίμηνων ατομικών συμβάσεων εργασίας, καθόσον ουδεμία αμφιβολία μπορεί να ανακύψει σχετικά με την έννοια των διατάξεων τόσο του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 όσο και των άρθρων 49 του ν. 4325/2015, 50 του ν. 4351/2015 και 12 της από 30.12.2015 Π.Ν.Π., οι οποίες κατά το σαφές γράμμα τους απαιτούν για την εφαρμογή τους, ρητώς και χωρίς εξαίρεση, τη σύναψη συμβάσεων εργασίας με αποκλειστικό αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας.Απορρίπτει την αίτηση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ανθοκομική Έκθεση Δήμου….» για την ανάκληση της 110/2016 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕλΣυνΤμ.1(ΚΠΕ)/42/2016
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε εργάτες καθαριότητας Δήμου, οι οποίοι, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 49 του ν. 4325/2015 (ΦΕΚ Α΄ 47/2015), παρέτειναν έως 31.12.2015, καθόσον ναι μεν, με την ανωτέρω διάταξη επιχειρήθηκε όλως εξαιρετικώς και για περιορισμένο χρονικό διάστημα η προσωρινή αντιμετώπιση των αναγκών καθαριότητας που αντιμετωπίζουν οι Ο.Τ.Α. με παρατάσεις των εν λόγω συμβάσεων εργασίας, πλην όμως στο πεδίο εφαρμογής της ρύθμισης αυτής δεν δύνανται να υπαχθούν και οι συμβάσεις δίμηνης διάρκειας, αφού οι συμβάσεις αυτές είναι ομοίως εξαιρετικού χαρακτήρα, αφορούν αποκλειστικά στην αντιμετώπιση κατεπειγουσών, εποχιακών ή πρόσκαιρων αναγκών και συνάπτονται κατά παρέκκλιση των διατάξεων που αφορούν στη πρόσληψη προσωπικού.(συγγνωστή πλάνη)
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)241/2015
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΕΡΓΟΥ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Γενικό Νοσοκομείο & Γ.Ν.–Κ.Υ. (Οργανικής Μονάδας), για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας βάσει ατομικής σύμβασης μίσθωσης έργου για το χρονικό διάστημα από 13.8.2015 έως 31.8.2015, καθόσον μη νομίμως συνήφθη μεταξύ του Νοσοκομείου και της ανωτέρω καθαρίστριας ατομική σύμβαση μίσθωσης έργου, διότι αυτή δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 49 του ν. 4325/2015. Η εν λόγω διάταξη θέτει ως προϋπόθεση προϋφιστάμενη ατομική σύμβαση μεταξύ των φυσικών προσώπων και των φορέων του δημοσίου, οι οποίες είτε ήταν σε ισχύ οπότε παρατείνονται, είτε είχαν λήξει, οπότε επανασυνάπτονται, ενώ στην προκειμένη περίπτωση κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4325/2015 δεν υφίστατο μεταξύ του Νοσοκομείου και της καθαρίστριας συμβατικός δεσμός και συνεπώς δε νοείται παράταση ή επανασύναψη αυτού.(Όμοια η 242/2015πράξη του ιδίου ως άνω Κλιμακίου.)
ΑΕΠΠ/68/2017
Η εταιρεία προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου, με την οποία εγκρίθηκε η σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την πρόσληψη 98 ατόμων για υπηρεσίες καθαριότητας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κάλυψη αναγκών καθαριότητας, εστίασης, σίτισης και φύλαξης του νοσοκομείου, με σκοπό την εξοικονόμηση δημοσιονομικής ωφέλειας σύμφωνα με το άρθρο 63 του Ν. 4430/2016. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι πράξεις αυτές παραβιάζουν το ενωσιακό δίκαιο, ιδίως την οδηγία 2014/24/ΕΕ και τα άρθρα 49 και 56 ΣΛΕΕ, καθώς και το Σύνταγμα, καθώς της στερείται τη δυνατότητα συμμετοχής σε δημόσιες συμβάσεις καθαριότητας.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)351/2015
ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ:Νόμιμη η καταβολή επιδόματος προσωπικής διαφοράς σε υπάλληλο Δήμου με σχέση ι.δ.α.χ., που μετά την απόλυσή της, επανήλθε στην υπηρεσία, σε επανασυσταθείσα θέση Σχολικού Φύλακα, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 4325/2015, καθόσον το ανωτέρω επίδομα νομίμως καταβάλλεται στην ως άνω υπάλληλο, αφού αποτελεί νομίμως τμήμα των αποδοχών των υπαλλήλων που κατατάσσονται στις επανασυσταθείσες θέσεις (άρθρου 18 του ν. 4325/2015, ΦΕΚ Α΄ 47/2015, άρθρο 29 παρ. 2 του ν. 4024/2011, ΦΕΚ Α΄ 226/2011 και άρθρο πρώτο παρ.2 της υποπαραγράφου Γ1 του ν. 4093/2012, ΦΕΚ Α΄ 222/2012).