ΝΣΚ/247/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί – Συμμετοχή σε νόμιμη απεργία – Άδεια αιμοδοσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η συμμετοχή ωρομισθίων εκπαιδευτικών σε νόμιμη απεργία θεωρείται χρόνος υπηρεσίας. β) Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται αδείας αιμοδοσίας κατ’ άρθρο 50 παρ.4 του Υπαλληλικού Κώδικα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/301/2000
Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Πολυθεσία. Απασχόληση ως ωρομίσθιοι ή με σύμβαση έργου σε φορείς του δημόσιου τομέα. Σχετική άδεια από την υπηρεσία τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η απασχόληση εκπαιδευτικών ως ωρομισθίων με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας σε φορείς του δημοσίου τομέα ή με σύμβαση έργου επιτρέπεται με την προϋπόθεση, ότι προβλέπεται από ειδική διάταξη νόμου, τελεί δε υπό τους περιορισμούς και τις απαγορεύσεις, που τάσσονται σχετικά με τη νόμιμη κατοχή της θέσης, την απασχόληση και την αμοιβή της απασχόλησης αυτής. Στις περιπτώσεις αυτές δεν χρειάζεται να λάβει ο εκπαιδευτικός την άδεια του άρθρου 31 του Υπαλληλικού Κώδικα.
ΝΣΚ/270/2010
Εκπαίδευση. Αναγνώριση ή μη της προϋπηρεσίας ιδιωτών μουσικών, που εργάσθηκαν ως ωρομίσθιοι σε δημόσια σχολεία.(...)Με την διάταξη του άρθρου 39 παρ. 3 και 4 του Ν 3794/2009 αναγνωρίζεται– υπολογίζεται η προϋπηρεσία, άλλως η πραγματική υπηρεσία αναπληρωτών ή ωρομισθίων εκπαιδευτικών, ήτοι εκπαιδευτικών που διαθέτουν προσόντα διορισμού, ενώ οι υπό κρίση περιπτώσεις που αφορούν προϋπηρεσίες ιδιωτών μουσικών που εργάσθηκαν ως ωρομίσθιοι σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν εμπίπτει στις παραπάνω ρυθμίσεις.
ΝΣΚ/336/2016
Αναδρομική μετάθεση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διορίστηκαν αναδρομικά.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν δικαιούνται αναδρομικής μετάθεσης εκπαιδευτικοί οι οποίοι διορίστηκαν αναδρομικά, με βάση ακυρωτική δικαστική απόφαση (ομόφ.).
ΝΣΚ/175/2004
Ένταξη και εγγραφή αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον πίνακα του άρθρου 138 του Ν 2725/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Στις διατάξεις της παρ.7 του άρθρου 13 του Ν 3149/2003 δεν συμπεριλαμβάνονται οι αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που έχουν τις προϋποθέσεις της παρ.15 του άρθρου 6 Ν 2909/2001. 2) Οι εκπαιδευτικοί που δεν υπηρετούσαν στη Σιβιτανίδειο κατά τη δημοσίευση του Ν 2909/2001 δεν έχουν δικαίωμα ένταξης στον πίνακα του άρθρου 138 του Ν 2725/1999.
ΝΣΚ/308/2010
Εκπαιδευτικοί – Σειρά προτεραιότητας διορισμού των προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2010-2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Κατ’ απόλυτη προτεραιότητα και εκτός του ποσοστού 40% θα διοριστούν από τους ισχύοντες σήμερα πίνακες προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων όσοι υπάγονται στην κατηγορία της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του Ν 3687/2008, η οποία διατηρείται σε ισχύ, σε αντίθεση με την παράγραφο 1 αυτού που καταργήθηκε, δηλαδή αυτοί που συμπληρώνουν 24 μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας και έχουν λάβει τη βαθμολογική βάση σε οποιονδήποτε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Στη συνέχεια θα διοριστούν, στα πλαίσια του 40%, οι εκ του ενιαίου πίνακα αναπληρωτές και ωρομίσθιοι με τη σειρά που προβλέπει η περίπτωση ββ της παραγράφου 2α του άρθρου 6 του Ν 3255/2004. Τέλος, και μετά από όλες τις παραπάνω κατηγορίες, θα διοριστούν, «επιπλέον, εφόσον υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες…» όσοι συμπλήρωσαν την 30-06-2008 πραγματική προϋπηρεσία τουλάχιστον 30 μηνών, σύμφωνα με την πρόβλεψη του άρθρου 9 παρ. 8 του Ν 3848/2010. Οίκοθεν νοείται ότι προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν σε περισσότερες της μίας εκ των παραπάνω κατηγοριών («ομάδων») διορίζονται κατά προτεραιότητα της εκάστοτε προηγουμένης και, ταυτόχρονα, «αφαιρούνται» από την επόμενη προς όφελος των περιλαμβανομένων μόνο στην τελευταία. Επισημαίνεται ότι η τήρηση της παραπάνω σειράς διορισμού δεν επηρεάζει και δεν εξαρτάται από την ειδική και αυτοτελή κατηγορία των περιπτώσεων β και γ της παραγράφου 10 του άρθρου 9 του Ν 3848/2010, την οποία συγκροτούν εκπαιδευτικοί που πληρούν τα αναφερόμενα σ’ αυτές ειδικά κριτήρια, κατόπιν Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, με βάση «τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές ανάγκες». β) Σχετικά με το διορισμό από τους οικείους πίνακες αναπληρωτών κατόχων ή μη πτυχίου παιδαγωγικών σπουδών ή βεβαίωσης ανάλογης επιμόρφωσης κ.λπ. με τους κλάδους που τούτο προβλέπεται ως προσόν διορισμού, το ισχύον καθεστώς ουδόλως εθίγη από τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 9 του Ν 3848/2010 και συνεπώς, θα ισχύσει αμετάβλητο
ΝΣΚ/291/2000
Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Συμμετοχή ως ιδρυτικών μελών σε Ανώνυμη Εταιρεία Λήψης και Διαβίβασης Εντολών (Α.Ε.Λ.Δ.Ε.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η συμμετοχή και μόνο δύο εκπαιδευτικών ως ιδρυτικών μελών Α.Ε.Λ.Δ.Ε. καθώς και η ιδιότητά τους ως μετόχων αυτής δεν απαγορεύεται από τις κείμενες διατάξεις, με την επιφύλαξη, όμως της περαιτέρω συμμετοχής τους στα πράγματα της εταιρείας καθώς επίσης η συμμετοχή εκπαιδευτικού στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας είναι νόμιμη μόνον εάν έχει λάβει την άδεια που προβλέπεται στις παρ.1 και 2 του άρθρου 31 του Ν.2683/99. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/440/2009
Εκπαίδευση. Διορισμός πολύτεκνων εκπαιδευτικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί με τέκνα, τα οποία είναι ανήλικα ή υπηρετούν την στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν, εγγράφονται μέχρι 30 Ιουλίου κάθε έτους σε ειδικό πίνακα και διορίζονται σε θέσεις εκπαιδευτικών των κλάδων Π.Ε. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από την συμμετοχή τους σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π.
ΝΣΚ/10/2000
Εκπαιδευτικοί. Συμμετοχή εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα αναπλήρωσης διδακτέας ύλης κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες. Αποζημίωση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο εκπαιδευτικός οφείλει να συμμετάσχει στο πρόγραμμα της αναπλήρωσης της διδακτέας ύλης κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες. Η μη συμμετοχή σ αυτό και υπό την προϋπόθεση ότι αυτός συμπλήρωσε το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας, δεν συνεπάγεται την περικοπή των αποδοχών, αλλά μόνον την μη καταβολή της αποζημίωσης για την πρόσθετη εργασία, την οποία δεν παρέσχε.
ΝΣΚ/581/2012
Απασχόληση εκπαιδευτικών σε προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ή άλλων φορέων του Δημοσίου για παροχή εκπαιδευτικού έργου στα πλαίσια συγχρηματοδοτούμενων πράξεων (ΕΣΠΑ). Η παροχή υπηρεσιών από εκπαιδευτικούς σε φορείς που υλοποιούν έργα στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων πράξεων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) θεωρείται άσκηση ιδιωτικού έργου κατ’ άρθρο 31 Υ.Κ. Κατ’ εξαίρεση οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν κατά τη ρητή πρόβλεψη του δευτέρου εδαφίου της παρ.9 του άρθρου 58 του Ν. 4075/2012 με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, να παρέχουν υπηρεσίες στους παραπάνω φορείς που είναι συναφείς με τα καθήκοντα της κύριας θέσης τους. Προκειμένου για υπηρεσίες που προσφέρθηκαν κατά τον χρόνο ισχύος των διατάξεων των παρ.1 έως 5 του άρθρου 55 του Ν.3966/2011, οι οποίες καταργήθηκαν με την ανωτέρω διάταξη, θεωρείται ότι πλασματικά είχε χορηγηθεί στους εκπαιδευτικούς άδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου. Η αμοιβή των εκπαιδευτικών από την ως άνω απασχόληση δεν υπόκειται στους περιορισμούς του άρθρου 30 του Ν. 2530/1997, διότι δεν θεωρείται η απασχόληση αυτή κατοχή δεύτερης θέσης. Υπόκειται όμως αυτή στους περιορισμούς και τα όρια που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 1286/1982. (ομοφ.)
ΕΣ/Τ1/76/2007
Η πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για ωράριο διδασκαλίας πάνω από το μισό του υποχρεωτικού ωραρίου διδασκαλίας πρωτοδιόριστου εκπαιδευτικού δεν είναι νόμιμη, καθόσον στην περίπτωση αυτή επιβάλλεται, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, η πρόσληψη προσωρινού αναπληρωτή και, ως εκ τούτου, για τις επιπλέον αυτές ώρες δεν δικαιούνται αποζημίωσης