×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/301/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Πολυθεσία. Απασχόληση ως ωρομίσθιοι ή με σύμβαση έργου σε φορείς του δημόσιου τομέα. Σχετική άδεια από την υπηρεσία τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η απασχόληση εκπαιδευτικών ως ωρομισθίων με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας σε φορείς του δημοσίου τομέα ή με σύμβαση έργου επιτρέπεται με την προϋπόθεση, ότι προβλέπεται από ειδική διάταξη νόμου, τελεί δε υπό τους περιορισμούς και τις απαγορεύσεις, που τάσσονται σχετικά με τη νόμιμη κατοχή της θέσης, την απασχόληση και την αμοιβή της απασχόλησης αυτής. Στις περιπτώσεις αυτές δεν χρειάζεται να λάβει ο εκπαιδευτικός την άδεια του άρθρου 31 του Υπαλληλικού Κώδικα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/247/2011

Πολυθεσία – Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ16 Μουσικών κατέχουσα δύο θέσεις σε φορείς του Δημοσίου – Ακολουθητέα διαδικασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Καθηγητές Μουσικής Δ/θμιας Εκπαίδευσης που κατέχουν και δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα καταλαμβάνονται από τις απαγορευτικές διατάξεις της διπλοθεσίας στο δημόσιο τομέα και εφαρμοστέα τυγχάνει στην περίπτωση αυτή η διάταξη της παρ.3 του άρθρου 35 του Ν 3528/2007. (ομοφ.)


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/43/2018

Καταβολή αποζημίωσης διδασκαλίας:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη 2 του παρόντος το Κλιμάκιο κρίνει ότι η απασχόληση των ανωτέρω υπαλλήλων της Περιφέρειας .. στο ΤΕΙ .., ως εκπαιδευτικό προσωπικό, για την κάλυψη διδακτικών αναγκών με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου και οι παρεπόμενες εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, κατά το βάσιμο λόγο διαφωνίας. Τούτο, διότι σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 19 του ν. 1404/1983, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν, για τη σύναψη σύμβασης προς κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών των ΤΕΙ κατά τις διατάξεις του ίδιου άρθρου από απασχολούμενους στο δημόσιο ή σε φορείς του δημόσιου τομέα με την ιδιότητα του μονίμου υπαλλήλου ή του συμβασιούχου, απαιτείται άδεια. Η άδεια αυτή χορηγείται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 31 του Κώδικα υπαλλήλων του δημοσίου και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και προηγείται σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου. Οι ειδικές αυτές ρυθμίσεις, τις οποίες και το ΤΕΙ .. έθεσε ως ισχύον και εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς κατά την προκήρυξη των ανωτέρω θέσεων και την υπογραφή των συμβατικών κειμένων, ισχύουν ανεξάρτητα από συγγενείς ρυθμίσεις σχετικά με περιορισμούς ή όρους που διέπουν την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων του δημοσίου ή άλλων φορέων του δημόσιου τομέα, όπως αυτές με τις οποίες ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την πολυθεσία και την πολυαπασχόληση των υπαλλήλων. Επομένως, οι ισχυρισμοί που αναπτύσσονται στα μνημονευόμενα στην προηγούμενη σκέψη έγγραφα επανυποβολής των χρηματικών ενταλμάτων προς θεώρηση, αναφορικά προς τις διατάξεις των άρθρων ενδέκατο παρ. 3 του ν. 1305/1982 και 22 παρ. 3 του ν. 1400/1983,  σχετικά με τη δεύτερη θέση ή απασχόληση των υπαλλήλων του δημοσίου ή φορέων του δημοσίου τομέα, είναι απορριπτέοι ως νόμω αβάσιμοι. ..Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες και αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΝΣΚ/78/2007

Δυνατότητα παράλληλης απασχόλησης υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης, με ίδια νομικής φύσεως εργασία σε φορείς όπως η ΑΤΕ Α.Ε. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Η επιβαλλόμενη από τις συνταγματικές (άρθρο 104 Σ1975/1986/2001) και νομοθετικές διατάξεις (άρθρα 1 παρ.1 Ν 1256/1982 και 35 Υ.Κ.) απαγόρευση κατοχής δεύτερης θέσης ή απασχόλησης στις υπηρεσίες του Δημοσίου και του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται κάθε φορά από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, καταλαμβάνει και το προσωπικό καθαριότητας και το λοιπό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται για την κάλυψη θέσεων μερικής ή περιοδικής απασχόλησης με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 περ.α’ εδ.β’, 6 και 14 παρ.1 του Π.Δ/τος 410/1988. Είναι όμως επιτρεπτή και για το προσωπικό αυτό η δεύτερη απασχόληση σε υπηρεσίες του Δημοσίου και σε φορείς του δημόσιου τομέα, εφόσον πρόκειται για μειωμένη απασχόληση και η καταβαλλόμενη ακαθάριστη αμοιβή δεν υπερβαίνει τα όρια που ορίζουν οι διατάξεις του άρθρου 21 του Ν 1400/1983. Η σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μειωμένης απασχόλησης του προσωπικού αυτού σε φορείς που έχουν εξέλθει από τον δημόσιο τομέα, όπως η ΑΤΕ Α.Ε., δεν συνιστά δεύτερη απασχόληση, αλλά άσκηση εκ μέρους τους ιδιωτικής εργασίας, για την οποία θα πρέπει να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 31 του Υ.Κ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/21/2010

Συμβάσεις μίσθωσης έργου κατ’ άρθρο 6 του Ν 2527/1997. Χορήγηση ή μη στους αναδόχους έργου του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα άδειας κύησης και λοχείας και άδειας αντί μειωμένου ωραρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στα φυσικά πρόσωπα, τα οποία έχουν συνάψει σύμβαση μισθώσεως έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν 2527/1997, δεν δύναται να χορηγηθεί άδεια κύησης λοχείας και άδεια, αντί μειωμένου ωραρίου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3488/2006, αφού ως προς τα πρόσωπα αυτά έχει εφαρμοσθεί η αρχή του κοινοτικού δικαίου περί της ίσης μεταχειρίσεως μεταξύ ανδρών και γυναικών, καθόσον αφορά την πρόσβαση στην απασχόληση, όπως αυτή ενσωματώθηκε στην εσωτερική έννομη τάξη με τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν 3488/2006. Εξάλλου λοιπές διατάξεις των άρθρων 7, 8 και 9 του ως άνω νόμου και του Π.Δ. 176/1997 δεν έχουν εν προκειμένου εφαρμογή, διότι προϋποθέτουν εργαζομένους με συμβάσεις εργασίας και δεν μπορούν να εφαρμοσθούν στους αναδόχους έργου του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Περαιτέρω, στα ανωτέρω φυσικά πρόσωπα δεν δύναται να εφαρμοσθούν οι διατάξεις των ΕΓΣΕΕ, με βάση τις οποίες χορηγείται άδεια κύησης και λοχείας, καθώς και άδεια αντί μειωμένου ωραρίου διότι αφορούν τις συμβάσεις εργασίας και όχι τις συμβάσεις μισθώσεως έργου.


342933/2023

«Υπέρβαση της προθεσμίας υποβολής δήλωσης επιλογής φορέα Κύριας Ασφάλισης και καταβολής εισφορών για τα πρόσωπα που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα και υπάγονταν λόγω ιδιότητας και για την αυτή απασχόληση, σε δύο ή περισσότερους φορείς μέχρι 31/12/2016, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4892/2022».ΑΔΑ:Ω84046ΜΑΠΣ-Γ23


ΙΚΑ/81/2002

Εξαίρεση από την ασφάλιση του ΙΚΑ των απασχολούμενων με σύμβαση μίσθωσης έργου σε φορείς του δημόσιου τομέα, σε επιχειρήσεις των ΟΤΑ, καθώς και σε ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς, για δράσεις που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και υπαγωγή τους στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ)


ΝΣΚ/109/2007

Διορισμός εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ 14 Ιατρών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πτυχιούχος Τμήματος Ιατρικής αλλοδαπού Α.Ε.Ι., χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορεί να διοριστεί ως μόνιμος εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 14 Ιατρών Β/θμιας Εκπαίδευσης με το πτυχίο του αλλοδαπού Α.Ε.Ι. και την χορηγηθείσα σ’ αυτόν, κατά τις διατάξεις του Π.Δ. 84/1986, άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ιατρού.


ΝΣΚ/581/2012

Απασχόληση εκπαιδευτικών σε προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ή άλλων φορέων του Δημοσίου για παροχή εκπαιδευτικού έργου στα πλαίσια συγχρηματοδοτούμενων πράξεων (ΕΣΠΑ). Η παροχή υπηρεσιών από εκπαιδευτικούς σε φορείς που υλοποιούν έργα στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων πράξεων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) θεωρείται άσκηση ιδιωτικού έργου κατ’ άρθρο 31 Υ.Κ. Κατ’ εξαίρεση οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν κατά τη ρητή πρόβλεψη του δευτέρου εδαφίου της παρ.9 του άρθρου 58 του Ν. 4075/2012 με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, να παρέχουν υπηρεσίες στους παραπάνω φορείς που είναι συναφείς με τα καθήκοντα της κύριας θέσης τους. Προκειμένου για υπηρεσίες που προσφέρθηκαν κατά τον χρόνο ισχύος των διατάξεων των παρ.1 έως 5 του άρθρου 55 του Ν.3966/2011, οι οποίες καταργήθηκαν με την ανωτέρω διάταξη, θεωρείται ότι πλασματικά είχε χορηγηθεί στους εκπαιδευτικούς άδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου. Η αμοιβή των εκπαιδευτικών από την ως άνω απασχόληση δεν υπόκειται στους περιορισμούς του άρθρου 30 του Ν. 2530/1997, διότι δεν θεωρείται η απασχόληση αυτή κατοχή δεύτερης θέσης. Υπόκειται όμως αυτή στους περιορισμούς και τα όρια που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 1286/1982. (ομοφ.)

ΝΣΚ/227/2009

Εκπαιδευτικοί – Άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης με αποδοχές – Μη κατάθεση τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών ή διδακτορικής διατριβής εντός έτους – Επιστροφή ή μη των καταβληθεισών αποζημιώσεων, αποδοχών ή προσαυξήσεων, τυχόν οικονομικές επιπτώσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο εκπαιδευτικός που μετά τη λήξη της άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης δεν καταθέσει, εντός έτους, τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών ή διδακτορικής διατριβής, δεν έχει οποιαδήποτε οικονομική ή άλλη επίπτωση.


ΝΣΚ/356/2008

Αναγνώριση προϋπηρεσίας ιδιωτικού εκπαιδευτικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο ιδιωτικός εκπαιδευτικός έλαβε άδεια άνευ αποδοχών, δεν δύναται να ληφθεί υπόψη προκειμένου αυτός να συμπληρώσει προϋπηρεσία έξι σχολικών ετών, όπως απαιτείται από την διάταξη της παρ.2 περ.α’ του άρθρου 13 του Ν 2986/2002, ώστε να προσληφθεί στη δημόσια εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.