ΝΣΚ/25/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απόσπαση σε Διεθνή Οργανισμό υπαλλήλου διπλωματικού κλάδου Υπουργείου Εξωτερικών – Προσμέτρηση ή μη στο συντάξιμο χρόνο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η υπηρεσία υπαλλήλου του διπλωματικού κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών, ο οποίος απεσπάσθη, άνευ αποδοχών, σε Διεθνή Οργανισμό για χρονικό διάστημα 5 ετών, για το οποίο χρονικό διάστημα δεν κατέβαλε στο Δημόσιο εισφορές, λογίζεται ως πραγματική δημόσια και συντάξιμη υπηρεσία, με την υποχρέωση του υπαλλήλου να καταβάλει τις σχετικές νόμιμες κρατήσεις. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/125/2015
Απόσπαση άνευ αποδοχών υπαλλήλου του Διπλωματικού Κλάδου του ΥΠΕΞ σε Διεθνή Οργανισμό – Μη καταβολή στο Δημόσιο των ασφαλιστικών εισφορών – Λήψη αποζημίωσης κατά την αποχώρησή του ως εφάπαξ – Υπολογισμός του χρόνου της απόσπασης ως συντάξιμου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με το δεδομένο ιστορικό του ερωτήματος, ο χρόνος της απόσπασης, άνευ αποδοχών, υπαλλήλου του Διπλωματικού Κλάδου του ΥΠΕΞ σε Διεθνή Οργανισμό, για τον οποίο δεν έχουν καταβληθεί στο Δημόσιο εισφορές, και ο υπάλληλος αυτός έλαβε κατά την αποχώρησή του από τον Οργανισμό αποζημίωση αποχωρήσεως ως εφάπαξ στη σύνταξή του, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρ.8 του άρθρου 11 του π.δ. 169/2007 και δεν λογίζεται ως συντάξιμος. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/17/2021
Αναδρομική συμμόρφωση της Διοίκησης σε ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία ακυρώθηκε παράλειψη προαγωγής υπαλλήλου του διπλωματικού κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών. Χρονικό σημείο αναδρομής.(...)Η Διοίκηση, στο πλαίσιο της πλήρους συμμόρφωσής της με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία ακυρώθηκε παράλειψη προαγωγής υπαλλήλου του διπλωματικού κλάδου, και σε εφαρμογή των αρχών του κράτους δικαίου, της αξιοκρατίας, της σταδιοδρομίας, της χρηστής διοίκησης και της νομιμότητας της διοικητικής δράσης, θα πρέπει να επιληφθεί εκ νέου της υπόθεσης-προαγωγής της ανωτέρω υπαλλήλου, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις περί προαγωγής των υπαλλήλων του διπλωματικού κλάδου, δεσμευόμενη από τις κρίσεις της προαναφερόμενης απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σε περίπτωση δε που γνωμοδοτήσει υπέρ της προαγωγής της ανωτέρω, η προαγωγή της θα ανατρέξει στην ημερομηνία δημοσίευσης του προεδρικού διατάγματος, με το οποίο είχαν προαχθεί στον ίδιο βαθμό οι λοιποί ομοιόβαθμοί της διπλωματικοί υπάλληλοι, κατά παράλειψη της ιδίας, με όλες τις εντεύθεν συνέπειες (ομόφωνα).
2/5865/ΔΕΠ/2019
Καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού σε υπαλλήλους του Διπλωματικού Κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών και λοιπό προσωπικό
ΝΣΚ/89/2016
Καταβολή εξόδων πρώτης εγκατάστασης σε υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών που ευρίσκονται σε καθεστώς δυνητικής αργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπάλληλοι του διπλωματικού κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών, που έχουν τεθεί σε κατάσταση δυνητικής αργίας, δικαιούνται λόγω της επιστροφής τους από το εξωτερικό και της μετάθεσής τους στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου, τα προβλεπόμενα στο άρθρο 157 του Ν 3566/2007 (Οργανισμός ΥΠΕΞ) έξοδα πρώτης εγκατάστασης, χωρίς το δικαίωμά τους αυτό να επηρεάζεται από το γεγονός ότι είχαν τεθεί σε δυνητική αργία και ελάμβαναν ως αποδοχές αργίας το ήμισυ των αποδοχών τους. Τα έξοδα πρώτης εγκατάστασης που θα πρέπει να καταβληθούν σε αυτούς ανέρχονται στο σύνολο των μηνιαίων αποδοχών εσωτερικού και του μηνιαίου επιδόματος υπηρεσίας αλλοδαπής, που ελάμβαναν κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα της μετάθεσής τους στην Κεντρική Υπηρεσία (πλειοψ.).
ΝΣΚ/41/2012
Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτική απόφαση ΣτΕ – Αναδρομική προαγωγή και επαναφορά στην ενεργό υπηρεσία υπαλλήλου του Υπουργείου Εξωτερικών – Συμπλήρωση χρόνου συνταξιοδοτήσεως – Ενέργειες Διοικήσεως ως προς τη λύση της υπαλληλικής σχέσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η επιδοθείσα την 23-12-2012 δήλωση παραιτήσεως προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους υπαλλήλου του διπλωματικού κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών, συνταξιοδοτηθέντος κατ’ άρθρο 80 παρ. 5 του Ν. 2594/1998, στο βαθμό του Συμβούλου Πρεσβείας Α΄, ο οποίος προήχθη αναδρομικά στο βαθμό του Πληρεξουσίου Υπουργού Β΄ και επαναφέρθηκε στην ενεργό υπηρεσία σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 858/2011 απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, δεν παράγει έννομες συνέπειες. Περαιτέρω, η Διοίκηση οφείλει να ανακαλέσει την πράξη επαναφοράς του υπαλλήλου στην ενεργό υπηρεσία και να εκδώσει πράξη στην οποία θα αναφέρεται ότι ο ανωτέρω θεωρείται υπάλληλος μέχρι τη συμπλήρωση τριακονταπενταετούς πραγματικής και συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή μέχρι την 27-7-2011. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/227/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Μετάθεση υπαλλήλου υπηρετούντος σε οργανική προσωποπαγή θέση του Κλάδου Εμπειρογνωμόνων του ΥΠΕΞ σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας του Υπουργείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ.Σπυρόπουλος, Πάρεδρος Η μετάθεση υπαλλήλου του Κλάδου Εμπειρογνωμόνων από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας, δύναται να γίνει με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, μετά από γνωμοδότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Η απόφαση αυτή του Υπουργού Εξωτερικών αποτελεί συγχρόνως και κανονιστική διοικητική πράξη μεταφοράς αντίστοιχης προσωποπαγούς οργανικής θέσεως από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών στην αρχή του εξωτερικού στην οποία μετατίθεται ο υπάλληλος. Με την συμπλήρωση του χρονικού διαστήματος της μεταθέσεως, που προβλέπεται με την απόφαση, ο μετατεθείς υπάλληλος, εφόσον για οιονδήποτε λόγο δεν απεχώρησε από την υπηρεσία, επανέρχεται μετά της θέσεως την οποία κατέχει, αυτοδικαίως, στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών. Η ανωτέρω απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών εκδίδεται με όλες τις διατυπώσεις, που ισχύουν για τις κανονιστικές διοικητικές πράξεις, που προκαλούν δαπάνη σε βάρος του Δημοσίου.
ΝΣΚ/330/2014
Υπολογισμός στο συντάξιμο χρόνο του Δ. Μ. το ίδιο χρονικό διάστημα δύο φορές, που έχει αναγνωριστεί από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με δύο διαφορετικές διατάξεις (άρθρα 5 και 8 Ν. 1469/1984 και Π.Δ. 68/2000) – Νομιμότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι νόμιμος ο συνυπολογισμός στον συντάξιμο χρόνο του ασφαλισμένου Δ. Μ. το χρονικό διάστημα απασχόλησης στη Λιβύη δύο φορές. (ομοφ.)
ΝΣΚ/144/2024
Ερωτάται εάν η Ε.Υ.Π. μετά τον αναδρομικό διορισμό υπαλλήλου της σε συμμόρφωση δικαστικής απόφασης α) υποχρεούται να του καταβάλει τις αποδοχές που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα της αναδρομής του διορισμού του, β) εάν αντίκειται στην αρχή της καλής πίστης, κατ’ άρθρο 288 ΑΚ, ο συμψηφισμός των ανωτέρω αποδοχών με τις αποδοχές που αυτός έλαβε κατά το ίδιο διάστημα ως μετακλητός υπάλληλος στα Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και γ) εάν η πρόσληψη του εν λόγω υπαλλήλου ως μετακλητού υπαλλήλου στα Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Ε.Υ.Π. υποχρεούται, στο πλαίσιο της πλήρους συμμόρφωσής της με την ακυρωτική δικαστική απόφαση, να καταβάλει στον διορισθέντα αναδρομικά υπάλληλό της τις αποδοχές που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα της αναδρομής του διορισμού του, συμψηφίζοντας ωστόσο στο ως άνω ποσό ό,τι εισοδήματα αποκόμισε ο ως άνω υπάλληλος κατά το ίδιο διάστημα από την δημόσια υπηρεσία του ως μετακλητού υπαλλήλου στο ιδιαίτερο γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών και στο ιδιαίτερο γραφείο του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, λαμβανομένου υπόψη ότι ο συγκεκριμένος συμψηφισμός, βάσει του διδόμενου ιστορικού, δεν αντίκειται στην κατ’ άρθρο 288ΑΚ αρχή της καλής πίστης (ομόφωνα).
ΝΣΚ/128/2008
Συνυπολογισμός ή μη στη συντάξιμη υπηρεσία του χρόνου που διανύει ο αξιωματικός μετά την κατάληψη του ορίου ηλικίας εκάστου βαθμού και την θέση του στην κατάσταση υπηρεσίας Εκτός Οργανικών Θέσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο χρόνος πραγματικής-ενεργού υπηρεσίας που διανύει ο αξιωματικός μετά την κατάληψη του ορίου ηλικίας εκάστου βαθμού και την θέση του ως Εκτός Οργανικών Θέσεων, εφόσον δεν έχει συμπληρώσει μέχρι τότε πλήρη συντάξιμη υπηρεσία, λογίζεται ως συντάξιμος, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 9δ του άρθρου 18 του Ν 2439/1996. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/156/2021
α) Χρόνος επανόδου στην υπηρεσία προφυλακισθέντος και ευρισκόμενου σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας υπαλλήλου του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), κατά του οποίου εκδόθηκε καταδικαστική απόφαση σε ποινή φυλάκισης με αναστολή και β) Υποχρέωση ή μη της Υπηρεσίας προς καταβολή στον ανωτέρω υπάλληλο του μέρους των αποδοχών του, που παρακρατήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα που αυτός τελούσε σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας.(...)1.α) Η αποφυλάκιση του προφυλακισθέντος υπαλλήλου, εξαιτίας του ότι η εκδοθείσα εις βάρος του οριστική ποινική απόφαση όρισε ότι τυχόν ασκηθησόμενη κατ’ αυτής έφεση θα έχει ανασταλτικό χαρακτήρα, δεν συνεπάγεται ότι εξέλιπε ο λόγος για τον οποίο αυτός τέθηκε σε αυτοδίκαιη αργία. Η εκδοθείσα από τον Διοικητή του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) διαπιστωτική πράξη περί αυτοδίκαιης επανόδου του υπαλλήλου στην υπηρεσία δεν έχει νόμιμο έρεισμα και συντρέχει λόγος ανάκλησής της, η οποία ανάκληση θα έχει αναδρομική ισχύ. Στην περίπτωση αυτή, ο χρόνος μετά την ημερομηνία έκδοσης του αποφυλακιστηρίου του υπαλλήλου αποτελεί χρόνο κατά τον οποίο συνεχίζει να βρίσκεται σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας (κατά πλειοψηφία). β) Εάν δεν ανακληθεί η διαπιστωτική πράξη του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ περί επανόδου του προφυλακισθέντος υπαλλήλου στην υπηρεσία μετά την αποφυλάκισή του, ως ημερομηνία επανόδου του υπαλλήλου στα καθήκοντά του λογίζεται η επομένη της αποφυλάκισής του (ομόφωνα). 2.α) Εάν λάβει χώρα ανάκληση της διαπιστωτικής πράξης του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ περί επανόδου του προφυλακισθέντος υπαλλήλου στην υπηρεσία, αυτός θα περιέλθει αναδρομικά σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας. Στην περίπτωση αυτή, η Υπηρεσία δεν οφείλει να του καταβάλει τις αποδοχές που παρακρατήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα μετά την αποφυλάκιση (ομόφωνα). β) Εάν δε λάβει χώρα η ανωτέρω ανάκληση, γίνεται δεκτό ότι με την έκδοση και την κοινοποίηση στον εν λόγω υπάλληλο της ως άνω διαπιστωτικής πράξης, καθώς και της απόφασης του e-ΕΦΚΑ περί εκτέλεσης της επιβληθείσας σε αυτόν πειθαρχικής ποινής από το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, λογίζεται ότι τούτος είχε επανέλθει στην υπηρεσία και στα καθήκοντά του από την αποφυλάκισή του μέχρι και την έναρξη εκτέλεσης της επιβληθείσας σε αυτόν πειθαρχικής ποινής, χρονικό διάστημα για το οποίο η Υπηρεσία θα πρέπει αυτεπαγγέλτως και χωρίς να απαιτείται σχετική αίτηση του υπαλλήλου να επιστρέψει σε εκείνον το ήμισυ των αποδοχών του, το οποίο είχε παρακρατηθεί (ομόφωνα).