ΝΣΚ/265/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιδιωτικές επενδύσεις. Υπαγωγή επενδυτικών προγραμμάτων προστασίας περιβάλλοντος, περιορισμού της ρύπανσης εδάφους, κ.λπ. στο καθεστώς ενισχύσεων του Ν. 3299/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η «Δημιουργία στεγανών χώρων (Σιλό και Αποθήκη) αποθήκευσης πρώτων υλών καθώς και η χρήση συγχρόνων μηχανημάτων με πλήρη αυτοματοποίηση των λειτουργιών αποθήκευσης και διακίνησης των υλικών με σκοπό την εξάλειψη εκπομπών διάχυτης σκόνης κατά τη μεταφορά στην παραγωγική διαδικασία», λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ειδικές αυτές αποθήκες (σιλό) και οι μηχανισμοί τους πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για την αποθήκευση πρώτων υλών που χρησιμοποιεί η επιχείρηση στην παραγωγική της διαδικασία, οι οποίες ύλες είναι σε μορφή σκόνης καθώς και ότι η επιχείρηση μέχρι σήμερα δεν διαθέτει οποιεσδήποτε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό για την αποθήκευση αυτών των πρώτων υλών που χρησιμοποιεί στην παραγωγική της διαδικασία, και τις εναποθέτει στο ύπαιθρο σε ελεύθερους σωρούς και β) η «Μετασκευή υφιστάμενου ηλεκτροστατικού φίλτρου σε σακκόφιλτρο και αντικατάσταση πύργου ψύξης, συστήματος αποκονίωσης καυσαερίων του περιστροφικού κλιβάνου, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές σκόνης στους χώρους παραγωγής σε επίπεδα που προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση», λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η αντικατάσταση του παλαιού συστήματος αποκονίωσης με το νέο, συνεπάγεται και αλλαγή στη μέθοδο παραγωγής μιας υφισταμένης εγκατάστασης στο συγκεκριμένο τμήμα της παραγωγικής διαδικασίας (μέθοδος αποκονίωσης γίνεται από ηλεκτροστατική σε μηχανική), δεν αποτελούν απλές αντικαταστάσεις υφιστάμενου μηχανολογικού εξοπλισμού, αλλά επενδυτικά σχέδια, που υπάγονται στο καθεστώς ενισχύσεων του Ν 3299/2004, ως επενδυτικά προγράμματα προστασίας του περιβάλλοντος, περιορισμού της ρύπανσης του εδάφους, του υπεδάφους, των υδάτων και της ατμόσφαιρας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/112/2016
Αρμοδιότητα οργανικών μονάδων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη διεξαγωγή, εκτέλεση και ολοκλήρωση διαγωνισμών προμηθειών, έργου, υπηρεσιών που αφορούν στη Δνση Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Τμήμα Προμηθειών και Διοικητικής Μέριμνας της Δνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι αρμόδιο για τη διενέργεια των διαγωνισμών προμήθειας ειδών, ανάθεσης έργου και παροχής υπηρεσιών, οι οποίοι εξυπηρετούν ανάγκες της - υπαγόμενης στη Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών - Δνσης Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/140/2009
Εφαρμογή της παρ.2 του άρθρου 4 του ΠΔ 595/1984, που αφορά τους όρους και προϋποθέσεις εγκατάστασης και λειτουργίας μικτών πρατηρίων υγραερίου (LPG) και υγρών καυσίμων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι υπόγειες δεξαμενές υγρών καυσίμων ενός πρατηρίου υγρών καυσίμων δεν περιλαμβάνονται στην έννοια των «χώρων αποθήκευσης ή πώλησης ευφλέκτων, εκρηκτικών ή τοξικών υλών» του άρθρου 4 παρ.2 περ.στ του ΠΔ 595/1984, και, κατά συνέπεια, δεν είναι απαραίτητη η τήρηση της προβλεπόμενης στην εν λόγω διάταξη ελάχιστης απόστασης των 150 μέτρων μεταξύ ενός υφιστάμενου πρατηρίου υγρών καυσίμων και ενός μικτού πρατηρίου υπό ίδρυση. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/1092/2019
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά της για τα τμήματα 3 και 4 του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών παρασκευής-συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών μαζικής εστίασης με παραγωγή και διάθεση ζεστών γευμάτων μέσω της μεθόδου cook & serve, συμπεριλαμβανομένων δραστηριοτήτων όπως η παραλαβή, αποθήκευση και επεξεργασία πρώτων υλών, η μεριδοποίηση και διατήρηση έτοιμων γευμάτων, καθώς και μέτρα υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων. Η προσφυγή επικεντρώνεται στον αποκλεισμό της λόγω ανεπαρκούς εμπειρίας για το έτος 2018, με ισχυρισμό ότι η αναθέτουσα αρχή παρέβη τους όρους της διακήρυξης με εσφαλμένη αξιολόγηση των υποβαλλόμενων αποδείξεων.
ΝΣΚ/79/2014
Σύμβαση χρησιδανείου – τέλη χαρτοσήμου – έκπτωση ΦΠΑ – επενδυτικά αγαθά.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κινητά πράγματα (ψυγεία, δεξαμενές, τερματικός εξοπλισμός κ.λπ.), τα οποία αγοράζονται από τον χρήστη και ανήκουν στην κυριότητά του ως πάγια στοιχεία της επιχείρησής του και στη συνέχεια παραχωρούνται χωρίς αντάλλαγμα στον χρησάμενο, δυνάμει συμβάσεως χρησιδανείου (810 ΑΚ), προκειμένου να τα χρησιμοποιεί για την αποθήκευση, συντήρηση και μεταπώληση των προϊόντων παραγωγής του χρήστη ή για τη χρήση των υπηρεσιών του τελευταίου, κατά περίπτωση, και με την υποχρέωση να τα αποδώσει μετά τη λήξη της συμβάσεως, υπόκεινται σε τέλος χαρτοσήμου. Η συγκεκριμένη παραχώρηση της χρήσεως συνιστά μία εκ των περισσοτέρων πράξεων που εντάσσονται στο πλαίσιο της φορολογητέας δραστηριότητας της επιχείρησης, εξ απόψεως δι’ εφαρμογής των περί ΦΠΑ διατάξεων δεν εκλαμβάνεται ως μεμονωμένη πράξη, αλλ’ ως ενιαία, μετά των άλλων πράξεων, ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας της επιχείρησης και ως εκ τούτου, όπως ήδη έγινε δεκτό με την υπ’ αριθμ. 269/1995 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ., ο κατά τις κείμενες περί ΦΠΑ διατάξεις αναλογών, επί των δαπανών αποκτήσεως των εν λόγω αγαθών, ΦΠΑ είναι εκπεστέος ή επιστρεπτέος, κατά περίπτωση (ομόφ.).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/3096/2014
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Αίτηση ακύρωσης της 10287/Γ/1682/6.9.2007 (...) Ενόψει του ισχυρισμού αυτού, το Δικαστήριο κρίνει ότι η παράβαση των υποχρεώσεων που αποδίδεται στην εκκαλούσα με την προσβαλλόμενη απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης, και συγκεκριμένα η μη λειτουργία του εξοπλισμού που αποκτήθηκε με τη χρηματοδότηση, αποτελεί πραγματικό γεγονός που δεν μπορεί να κριθεί στιγμιαία, από τη μη λειτουργία του μηχανήματος κατά το χρόνο του ελέγχου, αλλά συνδέεται άρρηκτα με την απόδειξη της παραγωγικής λειτουργίας της επιχείρησης. Πράγματι, κατά την έννοια των όρων της χρηματοδότησης, που καθορίζονται στα άρθρα 7 του Κανονισμού Υλοποίησης, 6.1 του Οδηγού του Προγράμματος και 13 της απόφαση για την έγκριση της χρηματοδότησης (απόφαση 1990/12747/30.10.2002 ΕΟΜΜΕΧ), η ενισχυόμενη επιχείρηση ανέλαβε τη δέσμευση ότι θα συνεχίσει την παραγωγική λειτουργία της για πέντε έτη μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, αξιοποιώντας για την εκπλήρωση του κυρίου αντικειμένου της λειτουργίας της τον εξοπλισμό που απέκτησε μέσω της χρηματοδότησης. Επομένως, προϋπόθεση για τη συμμόρφωση της εκκαλούσας στους όρους της χρηματοδότησης, αποτελεί, αφενός, η εκτέλεση μεταποιητικών εργασιών με αναγκαία χρήση του κρίσιμου μηχανολογικού εξοπλισμού (ανεξάρτητα δηλαδή από την κυριότητα των πρώτων υλών ή την έκδοση συγκεκριμένου τύπου παραστατικού), αφετέρου, η εν λόγω μεταποιητική δραστηριότητα να έχει διάρκεια και συνέχεια, αποτελούσα την κύρια δραστηριότητα της επιχείρησης. (..)Συνεπώς, από τα ανωτέρω αποδεικτικά στοιχεία, αποδεικνύεται μόνο η εκτέλεση μεμονωμένων μεταποιητικών εργασιών, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, τα έσοδα από τις οποίες αποτελούν μικρό μέρος των εσόδων της επιχείρησης. Ως εκ τούτου, δεν αποδείχτηκε η συνεχής παραγωγική λειτουργία της επιχείρησης με κύρια δραστηριότητα τη διαμόρφωση χαρτοκιβωτίων, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που ανέλαβε για τη χρηματοδότησή της, συμπέρασμα που ενισχύεται από το γεγονός ότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία απασχολουμένων μισθωτών της επιχείρησης και δεν αμφισβητεί η εκκαλούσα, ουδέποτε απασχολήθηκαν στην επιχείρηση τα προβλεπόμενα στο επιχειρηματικό της σχέδιο άτομα. Επομένως, ο λόγος αυτός είναι αβάσιμος.Απορρίπτει την έφεση
ΝΣΚ/202/2009
Σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης – Απαλλαγή μισθωτή από το Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας για τα κτίσματα ακινήτων και τα λοιπά συστατικά του εδάφους, τα οποία χρησιμοποιεί για την άσκηση επιχείρησης της περ δ΄ του άρθρου 23 του Ν 2459/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Λόγω της αποκλειομένης διασταλτικής ή αναλογικής εφαρμογής των απαλλακτικών φορολογικών διατάξεων και επί άλλων περιπτώσεων, πέραν των απαλλασσομένων κατηγοριών φορολογουμένων, αφενός, και της μη αποκλειομένης στη συγκεκριμένη περίπτωση από τις συνταγματικές επιταγές περί φορολογικής ισότητας ευχέρειας του φορολογικού νομοθέτη να ρυθμίσει διαφορετικά τις προεκτεθείσες περιτπώσεις, αφετέρου, αποκλείεται η επέκταση της απαλλαγής, που θεσπίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 23 του Ν 2459/1997 και στον μισθωτή βάσει χρηματοδοτικής μίσθωσης και επιτρεπτώς ο νομοθέτης δεν θέσπισε τη συγκεκριμένη απαλλαγή υπέρ της κατηγορίας και των κατεχόντων ακίνητα βάσει χρηματοδοτικής μίσθωσης. Εννοείται, ότι, αν ο μισθωτής αυτός αποκτήσει κατά κυριότητα τα επενδυτικά αγαθά, που αφορά η χρηματοδοτική μίσθωση, κάνοντας χρήση του δικαιώματος προαίρεσης, που υπάρχει στη σύμβαση αυτή, θα απαλλαγεί της καταβολής του φόρου για το μέλλον, αλλά βάσει άλλης ιδιότητας, αυτής του ιδιοχρησιμοποιούντος αυτά, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στην περίπτωση δ΄ του άρθρου 23 του Ν 2459/1997. (πλειοψ.) Στο πρώτο εδάφιο της περίπτωσης δ΄ του άρθρου 23 του Ν 2459/1997 πρέπει να θεωρηθεί ότι περιλαμβάνεται και ο μισθωτής βάσει χρηματοδοτικής μίσθωσης και να ισχύει και για αυτόν η απαλλαγή, εφόσον βεβαίως και αυτός, όπως και ο κύριος, ιδιοχρησιμοποιεί το ακίνητο που κατέχει βάσει της σχετικής σύμβασης και ασκεί επαγγελματική επιχείρηση, καθώς, όντας και αυτός, όπως ο κύριος, υποκείμενο του Φ.Μ.Α.Π., δεν εξαιρείται ρητώς από την απαλλαγή. (μειοψ.)
ΕΣ/ΤΜ.6/4187/2014
Εκτέλεση χωματουργικών εργασιών ως συνοδό έργο για τη λειτουργία του ΧΥΤΑ..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν προηγουμένως δεκτά, το Τμήμα κρίνει κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με τις εξεταζόμενες αιτήσεις ότι οι αναφερόμενες ανωτέρω εργασίες στοχεύουν στην προπαρασκευή και θεμελίωση του χώρου επέκτασης του ΧΥΤΑ ........, εκτιμώμενες δε ως ενιαίο σύνολο, συνιστούν πρόδρομο και συνοδό τεχνικό έργο, κατά την έννοια του άρθρου 1 παρ. 3 του ν. 3669/2008, εκείνου που αφορά στη «Διευθέτηση του υφιστάμενου ΧΥΤΑ και επέκταση κυττάρου στη θέση Νευρόπολη του Δήμου ........». Και τούτο, διότι το κύριο αντικείμενό τους, βάσει του οποίου διαρθρώνεται η υπό κρίση σύμβαση και το τελικό τεχνικό αποτέλεσμά τους, μετά την αποκομιδή των υφιστάμενων στο χώρο απορριμμάτων και μέρους της φυτικής γης, αφορά σε εκσκαφές για τη διαμόρφωση της λεκάνης υποδοχής του νέου κυττάρου του ΧΥΤΑ και την κατασκευή της εξυγιαντικής στρώσης αυτού (ειδικότερα, δε, σε γενικές εκσκαφές βραχωδών εδαφών, εκσκαφές τάφρων, μόρφωση πρανών και του πυθμένα τους, εκσκαφές για τη δημιουργία αναβαθμών και τριγωνικών τάφρων, εκσκαφές οχετών, εκσκαφές τεχνικών cut & cover, καθαίρεση κατασκευών από άοπλο σκυρόδεμα, αντιστήριξη των πρανών εκσκαφής, επανεπίχωση θεμελίων και τάφρων, κατασκευή επιχωμάτων, μόρφωση και συμπύκνωση του εδάφους έδρασης των επιχωμάτων, κατασκευή της στρώσης έδρασης οδοστρώματος, συμπύκνωση της λωρίδας εδάφους εκατέρωθεν των ποδών του επιχώματος, προμήθεια και μεταφορά δανείων υλικών κατηγοράς Ε1 έως Ε4) και, ως εκ τούτου, συνδέεται με το έδαφος κατά τρόπο διαρκή και σταθερό. Εξάλλου, για την εκτέλεσή τους, συγκεκριμένα, δε, για την εκτέλεση εργασιών εκσκαφής σε βάθος 9,5 μέτρων, για την μόρφωση των πρανών και του πυθμένα τους, για τη δημιουργία των αναβαθμών και των τριγωνικών τάφρων, την αντιστήριξη των πρανών, τη συμπύκνωση της σκάφης των ορυγμάτων, την επανεπίχωση των θεμελίων και των τάφρων, την κατασκευή, την διαπλάτυνση και την ανύψωση των επιχωμάτων, την κατασκευή της στρώσης έδρασης του οδοστρώματος και τη χρήση των εκρηκτικών υλών, απαιτούνται ειδικές τεχνικές γνώσεις και μέθοδοι, καθώς και η χρήση ειδικών τεχνικών μέσων, ήτοι χωματουργικών και ανυψωτικών μηχανημάτων, μηχανημάτων διακίνησης υλικών, εκσκαπτικών και εκρηκτικών μέσων και λοιπού τεχνικού εξοπλισμού.Ανακαλεί την 18/2014 Πράξη της Αναπληρώτριας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό