ΝΣΚ/267/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Παραγραφή τοκομεριδίων ομολόγων με ρήτρα ECU.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μη συμπλήρωση παραγραφής τοκομεριδίων ομολόγων, τα οποία ήσαν σε Τραπεζική θυρίδα και υφίστατο εκκρεμής δίκη περί την κυριότητα των ομολόγων αυτών κωλύουσα την ανάληψη αυτών και την καλόπιστη εξόφλησή των κατ άρθρο 889 ΑΚ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/264/2009
Παραγραφή ή μη της ενσωματωμένης απαιτήσεως σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, ανευρεθέντα σε θυρίδα, την οποία είχε μισθώσει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων η δικαιούχος αυτών. Υποχρέωση ή μη εξόφλησης αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν συντρέχει λόγος μη ενάρξεως, διακοπής ή αναστολής του χρόνου παραγραφής των απαιτήσεων από τα αναφερόμενα 2 έντοκα γραμμάτια και 5 ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου – ανευρεθέντα στην υπ’ αριθμ. 2….Α θυρίδα, την οποία είχε μισθώσει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων η Ε.Ζ., συζ. Ι.Κ. – και επομένως αυτά έχουν υποκύψει προ πολλού στην προεκτεθείσα πενταετή και δεκαετή παραγραφή αντιστοίχως. Ειδικότερα η απαίτηση από τα 2 έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου – συνολικής ονομαστικής αξίας 600.000 δραχμών και λήξεως 31.12.1989 – παρεγράφη την 31.12.1995, ενώ η απαίτηση από τα 5 ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου με ρήτρα ΕCU – συνολικής ονομαστικής αξίας 9.000 ECU και λήξεως 2.4.1991 – παρεγράφη την 2.4.2001 και επομένως το Δημόσιο δεν υποχρεούται να προβεί σε εξόφληση αυτών.
ΝΣΚ/263/2009
Παραγραφή ή μη ενσωματωμένης απαιτήσεως σε έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, κατατεθέντα προς φύλαξη σε τραπεζική εταιρεία, δυνάμει συμβάσεως παρακαταθήκης,εν όψει της αντιδικίας μεταξύ των κληρονόμων του αρχικού δικαιούχου και κομιστή αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Δημόσιο δεν υποχρεούται να προβεί σε εξόφληση των προαναφερομένων εντόκων γραμματίων, καθ’ όσον όταν υπεβλήθη η αίτηση προς εξόφλησή τους (26-3-2008), είχε ήδη προ πολλού συμπληρωθεί ο χρόνος παραγραφής τους.
ΝΣΚ/296/2008
Παραγραφή ή μη της ενσωματωμένης απαιτήσεως σε έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία είχαν αρχικώς παραδοθεί προς φύλαξη σε τραπεζική εταιρεία με σύμβαση παρακαταθήκης και στη συνέχεια τέθηκαν σε δικαστική μεσεγγύηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι απαιτήσεις από τα επίμαχα έντοκα γραμμάτια παραγράφηκαν την 1-1-2000 για όσα έληγαν στις 31-12-1993 και την 1-7-2000 για όσα έληγαν στις 30-6-1994 και ως εκ τούτου το Δημόσιο δεν δύναται να προβεί σε εξόφλησή τους, εφόσον η από 26-10-2007 αίτηση προς εξόφληση αυτών υποβλήθηκε μετά την συμπλήρωση του χρόνου παραγραφής. Εξάλλου, το Ελληνικό Δημόσιο αδυνατεί να παραιτηθεί με τα αρμόδια όργανά του από συμπληρωθείσα υπέρ αυτού παραγραφή αξιώσεων εναντίον του ή να αναγνωρίσει τοιαύτη παραγεγραμμένη απαίτηση, διότι τέτοια παραίτηση ή αναγνώριση, κατά ρητή πρόβλεψη του άρθρου 94 του Ν 2362/1995, είναι άκυρη.
ΣΤΕ/3037/2000
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ-ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΙΜΟΤΗΤΑΣ:προέκυψε κατά την ανέλεγκτη ουσιαστική εκτίμηση του δικαστηρίου ότι ο αναιρεσείων είχε αναλάβει την εκτέλεση μέσα σε προθεσμία δύο μηνών του έργου της διαμόρφωσης του γηπέδου καλαθοσφαίρισης της εν λόγω κοινότητας αντί εργολαβικού ανταλλάγματος 1.570.000 δραχμών και η οποία σύμβαση, ασχέτως αν αφορούσε την εκτέλεση νέων υπερσυμβατικών εργασιών, ήταν ακόμα εκκρεμής κατά την ημέρα ανακήρυξης των υποψηφίων για τις δημοτικές εκλογές της 11.10.1998, απορρίφθηκε δε ως αναπόδεικτος ο ισχυρισμός του αναιρεσείοντος ότι και οι νέες αυτές εργασίες είχαν ήδη ολοκληρωθεί πριν από την κατάρτιση της επίμαχης σύμβασης. Με τα δεδομένα αυτά το δικάσαν Διοικητικό Εφετείο έκρινε ότι υφίστατο πράγματι κώλυμα εκλογιμότητας του εκκαλούντος (ήδη αναιρεσείοντος) σύμφωνα με το προαναφερθέν άρθρο 47 παρ. 2 του ΔΚΚ και με τις σκέψεις αυτές απέρριψε ως αβάσιμο σχετικό λόγο εφέσεώς του κατά της πρωτόδικης αποφάσεως, η οποία είχε δεχθεί κατά το αντίστοιχο μέρος την ένσταση του ήδη αναιρεσιβλήτου και είχε ακυρώσει την εκλογή του αναιρεσείοντος ως δημάρχου …. Η κρίση αυτή της αναιρεσιβαλλομένης αποφάσεως, στην οποία το δικαστήριο της ουσίας κατέληξε μετά από ανέλεγκτη κατ' αναίρεση εκτίμηση των στοιχείων του φακέλου, μεταξύ των οποίων, όπως ρητά βεβαιώνεται, και το υπ' αριθμ. 22193/5.11.1998 έγγραφο του Τμήματος ΤΥΔΚ της Διεύθυνσης Αυτοδιοίκησης και Αποκέντρωσης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ως προς τον υπερσυμβατικό χαρακτήρα του εκτελεσθέντος έργου, είναι νομίμως και επαρκώς αιτιολογημένη, τα περί του αντιθέτου δε προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση είναι απορριπτέα ως αβάσιμα, καθ' ό μέρος δε πλήττεται δι 'αυτών η ανέλεγκτη ουσιαστική εκτίμηση του δικαστηρίου της ουσίας είναι απορριπτέα ως απαράδεκτα.(...)Απορρίπτει την υπό κρίση αίτηση.