ΝΣΚ/267/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διαδικασία επιστροφής αποζημιώσεως σε περίπτωση ανακλήσεως της αναγκαστικής απαλλοτριώσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ανάκληση συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτριώσεως λόγω ακυρώσεως από το Σ.τ.Ε. της εγκρίσεως των περιβαλλοντικών όρων – Διαδικασία επιστροφής της εισπραχθείσας αποζημιώσεως – Δεν εφαρμόζεται η διάταξη της παρ.3 εδ.β’ του άρθρου 12 του Ν 2882/2001 – Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας αρμόδιος να κινήσει τη διαδικασία είσπραξης της αποζημιώσεως – Βεβαίωση του ποσού σύμφωνα με τον Κ.Ε.Δ.Ε.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/481/2003
Ανάκληση συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτριώσεως σε συνδυασμό με αίτημα εξαγοράς του απαλλοτριωμένου ακινήτου και σύσταση επ’ αυτού πραγματικής δουλείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση δεν υποχρεούται να προβεί στην ανάκληση συντελεσμένης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΒΔ 29/30-4-1953, αναγκαστικής απαλλοτριώσεως και να προέλθει, ακολούθως, βάσει αιτήματος του ενδιαφερομένου στην, προς αυτόν, μεταβίβαση του απαλλοτριωμένου ακινήτου και, περαιτέρω, στην επ’ αυτού σύσταση πραγματικής δουλείας για την ικανοποίηση του ιδίου σκοπού, για τον οποίο κηρύχθηκε η συντελεσθείσα αναγκαστική απαλλοτρίωση.
ΝΣΚ/94/2011
Διόρθωση κτηματολογικών στοιχείων συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτριώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αρμόδια υπηρεσία δεν δύναται να διορθώνει τα κτηματολογικά στοιχεία μετά τη συντέλεση της αναγκαστικής απαλλοτριώσεως, εκτός της περιπτώσεως της καταθέσεως αιτήσεως του εικαζόμενου δικαιούχου μέσα σε ένα μήνα από την έγγραφη πρόσκληση αυτού να παραδώσει το απαλλοτρωθέν ακίνητο ελεύθερο, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει προηγηθεί δικαστική απόφαση αναγνώρισης δικαιούχων, διαφορετικά κάθε αμφισβήτηση για την ακρίβεια ή την πληρότητα των κτηματολογικών στοιχείων θα επιλύεται κατά την δίκη για την αναγνώριση των δικαιούχων της αποζημίωσης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/238/2011
Συντέλεση ή μη αναγκαστικής απαλλοτριώσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η αναγκαστική απαλλοτρίωση, η οποία κηρύχθηκε δια της υπ αρ. 1098806/7623/Δ0010/2-11-2005 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την οποία παρακατατέθηκε η προσωρινώς καθορισθείσα αποζημίωση, πριν όμως από την παρακατάθεσή της είχε εκδοθεί δικαστική απόφαση περί καθορισμού οριστικής αποζημιώσεως, δεν έχει συντελεσθεί. (ομοφ.) β) Εάν, μετά την παρέλευση ενάμισυ έτους από την δημοσίευση της δικαστικής αποφάσεως, που καθόρισε την προσωρινή αποζημίωση, δεν παρακατατέθηκε η ανωτέρω ορισθείσα οριστική αποζημίωση, επέρχονται οι κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 11 του Ν 2882/2001 συνέπειες. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/78/2010
Αρμοδιότητα για έκδοση βεβαιωτικής πράξης αυτοδίκαιης άρσης απαλλοτρίωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας είναι αρμόδιος για την έκδοση της κατ’ άρθρο 11 παρ. 3 του Ν 2882/2001 βεβαιωτικής πράξης περί της αυτοδίκαιης (λόγω μη παρακατάθεσης της δικαστικώς προσδιορισθείσας το έτος 2003 προσωρινής τιμής μονάδας) άρσης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης.
ΝΣΚ/103/2000
Αναγκαστική απαλλοτρίωση. Δυνατότητα κηρύξεως αναγκαστικής απαλλοτριώσεως για δημόσια ωφέλεια ακινήτων για την οποία το Σ.τ.Ε. είχε ακυρώσει τη σιωπηρή άρνηση της Διοικήσεως για αποχαρακτηρισμό τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ακύρωση σιωπηρής άρνησης Διοίκησης για αποχαρακτηρισμό ιδιοκτησιών ως αθλητικών χώρων. Η Διοίκηση μπορεί να προβεί, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, σε αναγκαστική απαλλοτρίωση για δημόσια ωφέλεια ακινήτων εκ των άνω που είναι αναγκαία για την υλοποίηση της ωφελείας αυτής (κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων). Η αιτιολογία για την κήρυξη τοιαύτης απαλλοτριώσεως πρέπει να είναι ειδική και πλήρης και να αποδεικνύεται από αυτή η πραγματική πρόθεση και δυνατότητα της Διοίκησης για τη συντέλεση της απαλλοτρίωσης αυτής.
ΝΣΚ/353/2012
Διόρθωση κτηματολογικού διαγράμματος και κτηματολογικού πίνακα σε απαλλοτριώσεις που κηρύσσονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Μεταλλευτικού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση πραγματεύεται ζητήματα που ανακύπτουν σε περίπτωση απαλλοτριώσεως που κηρύσσεται σύμφωνα με τον Μεταλλευτικό Κώδικα και ειδικότερα ότι η προβλεπομένη στο άρθρο 133 του Μ.Κ. διαδικασία δεν εξομοιώνεται ούτε υποκαθιστά τη διαδικασία του άρθρου 3 παρ.2 εδ.γ’ του Ν. 2882/2001 και συνακολούθως, τηρουμένης υποχρεωτικώς της διαδικασίας του άρθρου 133 του Μ.Κ., δεν μπορεί να γίνει λόγος για εφαρμογή του άρθρου 16 παρ.5 του Ν. 2882/2001. Στις ίδιες απαλλοτριώσεις, κατά ρητή πρόβλεψη της παρ.9 του άρθρου 29 του Ν. 2882/2001, εφαρμόζονται συμπληρωματικά οι διατάξεις των παρ.1-4 του άρθρου 16 του Ν. 2882/2001, η δε τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 133 του Μ.Κ. δεν αναιρεί την εφαρμογή τους. (ομοφ.)
ΝΣΚ/400/2010
Ανάκληση ή μη της πρόσληψης αναπληρώτριας εκπαιδευτικού κλάδου ΔΕ01.17 για παρελθόντα σχολικά έτη – Συμμόρφωση της Διοίκησης μετά την έκδοση αποφάσεων του Σ.τ.Ε. και του Δ.Ε.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση συμμορφούμενη προς τις ακυρωτικές αποφάσεις του Σ.τ.Ε. και του Δ.Ε.Α. οφείλει: α) να θεωρήσει νομικώς ανίσχυρες τις ακυρωθείσες Υπουργικές Αποφάσεις, χωρίς να είναι αναγκαίο και να προχωρήσει σε ανάκληση αυτών, εκτός εάν το επιθυμεί για λόγους τακτοποίησης του φακέλου, β) στη συνέχεια δε και ανεξαρτήτως του εάν έχει κινήσει ή θα κινήσει την πειθαρχική διαδικασία κατά της εκπαιδευτικού, θα πρέπει στην παρούσα φάση να προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια με την οποία, αυτή θα έρχεται στην θέση στην οποία θα ευρίσκετο (συντρεχουσών των νομίμων προϋποθέσεων) εάν δεν είχαν μεσολαβήσει οι ακυρωθείσες Υπουργικές Αποφάσεις.
ΝΣΚ/325/2006
Νομιμότητα μεταβολής του σκοπού συντελεσμένης απαλλοτριώσεως που έχει κηρυχθεί με το από 28-6-1951 Β. Δ/γμα για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφ’ όσον έχει συντελεσθεί η απαλλοτρίωση και το απαλλοτριωθέν ακίνητο έχει χρησιμοποιηθεί για τον σκοπό για τον οποίο απαλλοτριώθηκε είναι δυνατή κατά το νόμο η αλλαγή του σκοπού του, για την εξυπηρέτηση άλλου. Τούτο δύναται να γίνει, υπό την επιφύλαξη ότι για τον σκοπό που θα επιλεγεί δεν απαιτείται κατά το νόμο διοικητική τινά διαδικασία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των νόμων και κανονισμών που αφορούν τη διοίκηση του Πολεμικού Ναυτικού και να ενημερωθούν η αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία και η Κ.Ε.Δ.
2/67136/0026/2016
Παροχή Απόψεων αναφορικα με την διαδικασία επιστροφής χρηματικών ποσών που λαμβάνουν δημόσιοι υπάλληλοι από αρχικώς επιδικασθέντα επιδόματα ως αχρεωστήτως ληφθέντα, λόγω αναίρεσης στο Σ.τ.Ε. των πρωτόδικων αποφάσεων ,αλλά και με το ποιες πρέπει να είναι οι ενέργειές σας, για την πληρωμή ανάλογων δαπανών βάσει πρωτόδικων αποφάσεων
ΝΣΚ/98/2022
Καταβολή στους δικαιούχους της αποζημίωσης του ποσοστού που κρατήθηκε ως εγγύηση κατά το άρθρο 24 παρ. 1 του Ν 2882/2001 – Δυνατότητα καταβολής της οριστικής αποζημίωσης που υπερβαίνει την προσωρινή, σε περίπτωση εκκρεμούς αίτησης αναίρεσης του Δημοσίου.(…) α) Ο υπερού η απαλλοτρίωση υποχρεούται να αποδώσει στους αναγνωρισθέντες ως δικαιούχους της αποζημίωσης εξ αναγκαστικής απαλλοτριώσεως το ποσοστό της προσωρινής αποζημίωσης που παρακρατήθηκε ως εγγύηση, δυνάμει του άρθρου 24 παρ. 1 του Ν. 2881/2001 (ή του τυχόν διαφορετικού ποσοστού που καθορίστηκε με τη δικαστική απόφαση καθορισμού της προσωρινής τιμής), παρά την άσκηση εκ μέρους του Δημοσίου αίτησης αναίρεσης κατά της δικαστικής απόφασης καθορισμού της οριστικής τιμής, η οποία εκκρεμεί. β) Η απόφαση καθορισμού της οριστικής τιμής, ως αναγνωριστική, δεν μπορεί να τύχει εκτέλεσης κατά του υποχρέου καταβολής της, ο οποίος πρέπει να προβεί σε ουσιαστική εκτίμηση σχετικά με το αν κρίνεται συμφέρουσα για τον ίδιο η άμεση απόδοση και του ποσού της οριστικώς καθορισθείσας αποζημίωσης καθ’ ό μέρος υπερβαίνει το ποσό της προσωρινής, παρά την άσκηση αίτησης αναίρεσης κατά της απόφασης καθορισμού της οριστικής αποζημίωσης, σταθμίζοντας τη διάταξη του άρθρου 20 παρ. 9 του Ν. 2882/2001, κατά την οποία επιβαρύνεται με τον νόμιμο τόκο υπερημερίας το ποσό της οριστικής αποζημίωσης καθ’ ό μέρος υπερβαίνει την προσωρινή, εφόσον δεν αποδοθεί εντός ορισμένης προθεσμίας από την έκδοση της σχετικής απόφασης και τις ενδεχόμενες δυσχέρειες επιστροφής των ποσών, αν κριθεί εν τέλει ότι καταβλήθηκαν αχρεώστητα (ομόφωνα).