ΝΣΚ/94/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διόρθωση κτηματολογικών στοιχείων συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτριώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αρμόδια υπηρεσία δεν δύναται να διορθώνει τα κτηματολογικά στοιχεία μετά τη συντέλεση της αναγκαστικής απαλλοτριώσεως, εκτός της περιπτώσεως της καταθέσεως αιτήσεως του εικαζόμενου δικαιούχου μέσα σε ένα μήνα από την έγγραφη πρόσκληση αυτού να παραδώσει το απαλλοτρωθέν ακίνητο ελεύθερο, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει προηγηθεί δικαστική απόφαση αναγνώρισης δικαιούχων, διαφορετικά κάθε αμφισβήτηση για την ακρίβεια ή την πληρότητα των κτηματολογικών στοιχείων θα επιλύεται κατά την δίκη για την αναγνώριση των δικαιούχων της αποζημίωσης. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/481/2003
Ανάκληση συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτριώσεως σε συνδυασμό με αίτημα εξαγοράς του απαλλοτριωμένου ακινήτου και σύσταση επ’ αυτού πραγματικής δουλείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση δεν υποχρεούται να προβεί στην ανάκληση συντελεσμένης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΒΔ 29/30-4-1953, αναγκαστικής απαλλοτριώσεως και να προέλθει, ακολούθως, βάσει αιτήματος του ενδιαφερομένου στην, προς αυτόν, μεταβίβαση του απαλλοτριωμένου ακινήτου και, περαιτέρω, στην επ’ αυτού σύσταση πραγματικής δουλείας για την ικανοποίηση του ιδίου σκοπού, για τον οποίο κηρύχθηκε η συντελεσθείσα αναγκαστική απαλλοτρίωση.
ΝΣΚ/267/2006
Διαδικασία επιστροφής αποζημιώσεως σε περίπτωση ανακλήσεως της αναγκαστικής απαλλοτριώσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ανάκληση συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτριώσεως λόγω ακυρώσεως από το Σ.τ.Ε. της εγκρίσεως των περιβαλλοντικών όρων – Διαδικασία επιστροφής της εισπραχθείσας αποζημιώσεως – Δεν εφαρμόζεται η διάταξη της παρ.3 εδ.β’ του άρθρου 12 του Ν 2882/2001 – Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας αρμόδιος να κινήσει τη διαδικασία είσπραξης της αποζημιώσεως – Βεβαίωση του ποσού σύμφωνα με τον Κ.Ε.Δ.Ε.
ΝΣΚ/137/2000
Ενοπλες Δυνάμεις. Αναγκαστική απαλλοτρίωση. Χορήγηση αντιγράφων κτηματολογικών διαγραμμάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Μπότσιος, Πάρεδρος Το ΤΕΘΑ υποχρεούται να χορηγήσει αντίγραφα κτηματολογικών διαγραμμάτων που συνοδεύουν το υπ αριθ.971.120/24-11-30 Δ/γμα Υπουργείου Στρατιωτικών "Περί αναγκαστικής απαλλοτριώσεως χώρων δια στρατιωτικές ανάγκες στο Γουδί".
ΝΣΚ/103/2000
Αναγκαστική απαλλοτρίωση. Δυνατότητα κηρύξεως αναγκαστικής απαλλοτριώσεως για δημόσια ωφέλεια ακινήτων για την οποία το Σ.τ.Ε. είχε ακυρώσει τη σιωπηρή άρνηση της Διοικήσεως για αποχαρακτηρισμό τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ακύρωση σιωπηρής άρνησης Διοίκησης για αποχαρακτηρισμό ιδιοκτησιών ως αθλητικών χώρων. Η Διοίκηση μπορεί να προβεί, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, σε αναγκαστική απαλλοτρίωση για δημόσια ωφέλεια ακινήτων εκ των άνω που είναι αναγκαία για την υλοποίηση της ωφελείας αυτής (κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων). Η αιτιολογία για την κήρυξη τοιαύτης απαλλοτριώσεως πρέπει να είναι ειδική και πλήρης και να αποδεικνύεται από αυτή η πραγματική πρόθεση και δυνατότητα της Διοίκησης για τη συντέλεση της απαλλοτρίωσης αυτής.
ΝΣΚ/288/2002
Ανάκληση συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, που έχει κηρυχθεί υπέρ του Δημοσίου. Ποιοι νομιμοποιούνται να υποβάλουν θετική δήλωση για την ανάκληση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν νομιμοποιούνται να υποβάλουν σχετική δήλωση, υποκαθιστώντας τον αναγνωρισθέντα ιδιοκτήτη της έκτασης που απαλλοτριώθηκε (ή τον καθολικό διάδοχο αυτού), όσοι με οποιαδήποτε αιτία απέκτησαν την κυριότητα επί των -μετά τη συντέλεση της απαλλοτρίωσης- παραμενόντων στις πρώην ιδιοκτησίες τμημάτων. Εάν έχουν προσκληθεί νόμιμα οι αναγνωρισθέντες ιδιοκτήτες (ή οι καθολικοί διάδοχοί τους) και αυτοί υποβάλουν αρνητική δήλωση ή δεν απαντήσουν εμπρόθεσμα στη σχετική πρόσκληση, είναι η ελεύθερη διάθεση αυτών των απαλλοτριωθέντων ακινήτων.
ΝΣΚ/238/2011
Συντέλεση ή μη αναγκαστικής απαλλοτριώσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η αναγκαστική απαλλοτρίωση, η οποία κηρύχθηκε δια της υπ αρ. 1098806/7623/Δ0010/2-11-2005 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την οποία παρακατατέθηκε η προσωρινώς καθορισθείσα αποζημίωση, πριν όμως από την παρακατάθεσή της είχε εκδοθεί δικαστική απόφαση περί καθορισμού οριστικής αποζημιώσεως, δεν έχει συντελεσθεί. (ομοφ.) β) Εάν, μετά την παρέλευση ενάμισυ έτους από την δημοσίευση της δικαστικής αποφάσεως, που καθόρισε την προσωρινή αποζημίωση, δεν παρακατατέθηκε η ανωτέρω ορισθείσα οριστική αποζημίωση, επέρχονται οι κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 11 του Ν 2882/2001 συνέπειες. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/421/2004
Ρυμοτομικό σχέδιο. Τροποποίηση προς αποχαρακτηρισμό ακινήτου, το οποίο έχει δεσμευθεί για την ανέγερση σχολείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου, προς αποχαρακτηρισμό οικοπέδου που δεσμεύθηκε για την ανέγερση σχολικού κτιρίου, εφόσον παρήλθε εύλογος χρόνος από την δέσμευση χωρίς να ακολουθήσει η συντέλεση αναγκαστικής απαλλοτρίωσης. Η πάροδος δεκατεσσάρων ετών από τη δέσμευση συνιστά παρέλευση ευλόγου χρόνου.
28677 ΕΞ 2024
Έγκριση Κανονισμού Προεκτιμώμενων Αμοιβών του ν.π.δ.δ. Ελληνικό Κτηματολόγιο της μελέτης για την «Ένταξη των κτηματολογικών στοιχείων των περιοχών ισχύος του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου στο σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου».
ΝΣΚ/325/2006
Νομιμότητα μεταβολής του σκοπού συντελεσμένης απαλλοτριώσεως που έχει κηρυχθεί με το από 28-6-1951 Β. Δ/γμα για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφ’ όσον έχει συντελεσθεί η απαλλοτρίωση και το απαλλοτριωθέν ακίνητο έχει χρησιμοποιηθεί για τον σκοπό για τον οποίο απαλλοτριώθηκε είναι δυνατή κατά το νόμο η αλλαγή του σκοπού του, για την εξυπηρέτηση άλλου. Τούτο δύναται να γίνει, υπό την επιφύλαξη ότι για τον σκοπό που θα επιλεγεί δεν απαιτείται κατά το νόμο διοικητική τινά διαδικασία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των νόμων και κανονισμών που αφορούν τη διοίκηση του Πολεμικού Ναυτικού και να ενημερωθούν η αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία και η Κ.Ε.Δ.
ΣΤΕ/4/2000
Αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτου:..Επειδή, με τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα προαναφερθέντα εφ΄ όσον η προσβαλλομένη απόφασις δεν εδημοσιεύθη αυτουσία δεν δύναται να θεωρηθεί ότι έλαβε νόμιμον υπόστασιν και ότι ετελειώθη, νομίμως, η διαδικασία κηρύξεως της επιδίκου απαλλοτριώσεως. Συνεπώς, δια τον λόγον αυτόν, ο οποίος εξετάζεται, κατά παγίαν νομολογίαν (βλ. ΣτΕ: 859/97 κ.ά.) αυτεπαγγέλτως από το Δικαστήριον πρέπει να γίνει δεκτή, η υπό κρίσιν αίτησις, η οποία, λόγω της μη κατά τα ήδη εκτεθέντα, αυτουσίου, δημοσιεύσεως της προσβαλλομένης απαλλοτριωτικής αποφάσεως και της μη νομίμου τελειώσεως της διαδικασίας κηρύξεως της επιδίκου απαλλοτριώσεως, ασκείται εμπροθέσμως, να ακυρωθεί η προσβαλλομένη υπ΄ αρ. 30/1995 απόφασις του Κοινοτικού Συμβουλίου της προαναφερθείσης Κοινότητος και δια λόγους ασφαλείας δικαίου (βλ.ΣτΕ 3941/98 κ.ά.) και οι επίσης προσβαλλόμενες υπ΄ αρ.πρ. 7/24.11.95 απόφασις της Επιτροπής του άρθρου 18 του ν. 2218/1994 και υπ΄αρ.πρ. 4931/6.3.96 του Υπ. Εσωτερικών, καθ΄ ό μέρος οι πράξεις αυτές αφορούν εις την κήρυξιν αναγκαστικής απαλλοτριώσεως του ακινήτου του οποίου φέρεται ιδιοκτήτης ο ήδη αιτών και να παραλειφθεί η εξέτασις των προβαλλομένων λόγων ακυρώσεως ως αλυσιτελής.